Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Jeg har nu taget 5 kg. på. Er 24+2. Kan se at det er normalt at tage mellem 5-7 kg. på. Har det bare stadig skidt med det :-( og mit taljemål er øget fra 67 cm. før graviditeten til 74 cm. nu. Er det normalt?? For ikke at tale om mit hoftemål som er øget fra 89 cm. til 95 cm. Argh!!! Hader det seriøst. 

Jer der har født før. Hjælp! :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke man skal gå op i al det med vægt. Selvfølgelig hvis der ryger så meget på fordi man bare spiser for ti så skal man da nok se på at spise for to.. og din krop forandre sig jo af en graviditet. Breddere hofter, maven ændres, brysterne er en by i Rusland. Nogen tager mindre på end hvad der står i bøgerne, andre tager mere på... nogen har nemt ved at smide kiloerne igen andre skal kæmpe for det og igen andre beholder dem. Jeg tog 20 kg på med den første og smed 30 kg med nr 2 tog jeg næsten ingenting på men smed dem aldrig helt. Med nr tre tog jeg lidt på og tabte mig ned til startvægt. Med nr 4 tabte jeg mig derste måneder men ved ikke hvor meget jeg vejer nu. Spiser ikke mere end jeg plejer men drikker rigtig meget vand fordi jeg er bare er mega tørstig... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Faktisk er jeg vild med den nye opdatering. Det er meget nemmere at bruge mobilsitet og MEGET nemmere at sætte billeder ind. Det bliver godt når vi alle har født og skal spamme gruppen med babyfotos :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørgsmål 

 

Kan et barn på 4 år spise selv eller skal det mades?

 

Er det normalt et barn på 4 er bange for at få beskitte hænder? Og bange for spilde mad ved siden af sin tallerknen?

 

Skal man rose børn fordi de spiser pænt? (Jeg mener børn skal roses når de gør noget ekstra ordinært )

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sidste er nok et holdningsspørgsmål. Jeg er af den overbevisning at bliver børn rost for bare at være til, kommer verden til at dreje sig om dem og de lærer , at de ikke behøver arbejde for at gøre sig ekstra gode. Jeg vil uden tvivl fortælle mit barn at jeg elsker hende lige meget hvad og jeg altid vil være der, men vil forsøge at holde igen med de store roser og stjerner bare fordi hun spiser. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

God ide at fortælle hvad man vil have barnet til- i stedet for at fokusere på hvad man ikke vil have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg du til et barn du kender som bliver madet som 4 årige eller er det et spørgsmål om hvordan dit eget barn skal mades som 4 årige. Og nej et barn på 4 år skal ikke mades. Og et barn på 4 år skal da helst ud og mærke verden og være beskidt helt op til begge øre. Som pædagog i en vuggestue kan jeg ikke huske et eneste barn vi har sendt afsted som 3 årige som ikke spiste selv. Så skulle det være fordi barnet er handikappet eller mangler armene!!!!!!!! Allerede som helt små og nystartede i vuggestuen får de lov at bruge fingrene i deres mad... det er med til at udvikle sanserne og deres motorik... beskidte hænder... min søn på næsten 12 tænker heller ikke over at fingrene er beskidte men ville faktisk være mere bekymret hvis han havde det modsat og ikke kunne lide snavs... og det at spise er en basal ting så næ... jeg ville aldrig rose et barn for at spise pænt.... jeg vil sørge for at stemningen omkring maden er positiv... og nej de spiser ikke pænt de første mange år men jeg har heller aldrig oplevet at sidde og spise med børn i 12-13 års alderen der ikke spiser pænt.. tænker det kommer med tiden... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input..

 

Barnet er min nevø og har ingen handicaps. 

 

Siden han var barn har moderen sprittet hans hænder af og vasket hans mund og fingre med vådservietter så han den dag idag stivner helt hvis han har det mindste på sin fingre. Jeg har aldrig set ham lege med maden som yngre.

Jeg hader at se ham være så prinsesse fin med fingere strittende i vejret som bare venter på at blive sprittet af. Bliver de ikke gjort rent så tuder han. (Han er 4 år)

 

Igår var vi hos min mor og pludselig begyndte hun at made ham! Jeg bad hende om stoppe for han lignede en hjælpeløs prinsesse. "Jamen så spilder han jo ikke" og Hvad så sagde jeg, så lad ham det. Han kan fint spise selv, men tydeligvis ikke altid eller så må han ikke?! Min søs mader ham os til tider og jeg magter ikke at se på det.

 

ang rose så hørte jeg bare en børnepsykolog der engang sagde man ikke skulle rose børn og normale ting fx " hvor er du god til at gå" (med mindre de lige har lært det), men min søster roser ham for alt og han er blevet så opmærksomheds søgende og skal have opmærksomhed hele tiden ellers tuder prinsessen. Han skal bekræftiges i alt og hele tiden have at vide "hvor er du god" osv. Jeg mager det ikke, vi kan ikke have en samtale uden han skal have opmærksomhed ellers tuder han..

Børn i min verden skal roses når de gør noget de ikke plejer at gøre, noget ekstra ordineret og selvfølgelig os for små ting som at sidde pænt under aftensmaden (til en vis alder skal de roses for det).

 

men hvornår stopper man med at rose barnet for at spise pænt? Man sidder vel ikke som gammel og roser sin 30 årig gamle datter "Nææ hvor er du god til at spise hva" :-p høhø for jeg synes allerede som 4 årig så er der ik grund til det.

 

Jeg fik bare nok igår og min søster blev sur fordi jeg blandede mig. Har sagt til min mor jeg ikke gider inviteres hjem og spise når de er der. 

 

Kom vidst os til at råbe "Husk nu at pakke ham ind i bobleplast Frk. Curling mor"... 

 

Hun er den eneste jeg kender der behandler sit barn sådan og de veninder jeg har der hører om den måde drengen er på ryster på hoved just like me.. Stakkels prinsesse barn..

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev en længere besked.. Der er selvfølgelig flere ting der gør at jeg bliver irriteret.. Det er kun en lille del det jeg lige fik skrevet.. 

Jeg ved hun ikke slår ham eller andet, men jeg ved os at hun ofte tror (dvs altid) at hun har fået det mest perfekte barn og at han bare kan alt. Hun ser sig selv som den perfekte mor og det kun er alle andre der fejler og ikke hende. Så hvis man modsiger hende bryder helvede jo løs :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste en artikel og skal lige se om jeg kan finde den..måske du sådan lidt uden at træde nogen over tæerne lægge den op evt på Facebook. Den handler om forældre der er sikre på at de har fået verdens syvende vidunder... men må også sige lidt som forsvar at når man bliver forældre og især mor så går der nogle mekanismer igang som man ikke anede man havde... jeg havde en ide om at jeg aldrig skulle skælde mine børn ud, at de skulle ammes til de selv sagde stop, at de skulle have helt frie tøjler til at udvikle sig og at jeg ikke skulle holde øje med dem hele tiden. At alle i familien og ens venner måtte bære og løfte på dem som spæd og at mine børn var helt lige som andre børn. Men ens eget barn/børn er bare smukker, lidt klogere og lidt bedre end andre men det må være en ting der sker for at vi passer på vores afkom... jeg havde rigtig mange fordomme og tanker omkring andre forældres måde at gøre ting på før jeg selv fik børn og da jeg fik børn forstod jeg pludselig hvorfor man gjorde "mærkelige" ting.. jeg kan være sur og skælde ud, glemme at klippe deres negle eller den med amning... jeg orkede ikke at have dem hængende mere end et år...så blev det for meget.... min den ældste fik da helt klart lov til mindre end hvad vores nr 2 og især nr 3 har fået lov til... vores den ældste smagte ikke slik før han startede i børnehave, hvilket så gav bagslag for så kunne han slet ikke styre det og åd til han brækkede sig ved flere festlige lejligheder. Han har aldrig brækket noget eller fået sår der skulle syes eller limes... jeg passede på at han ikke kravlede op og især faldt ned. Vores nr 3 som er en pige har fået lov at "slå sig" og med fire limninger i hovedet og et brækket ben så har hun på en anden måde lært noget. Hun er meget mere udadvendt og nysgerrig på verden.. og er også et par gange blevet væk i forlystelsesparker fordi vi ikke holdt helt så meget øje med hende som ved den første... han havde jo nærmest en voksen i hånden konstant... men når man bliver forældre sker der et eller andet og man reagere anderledes end hvad man ellers havde tanker om... især med den første... man kan næsten ikke have at ens barn er uden for rækkevidde, man våger over dem og alt det man havde sagt man ikke skulle sådan bliver man. Det er jo også sådan at børn er forskellige... nogen elsker at rende rundt i en mudderpøl mens andre helst vil undgå det... og måske er det også et udtryk for at hende du omtaler gerne vil give et godt indtryk når de er ude så andre kan se hvor dygtig og dejlig en dreng hun har sig... det er jo selvfølgelig også vigtigt for især mødre at vise at deres børn er noget specielt... der er jo ingen der siger det fungerer helt på samme måde når de er alene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Supermor godt skrevet. Kan godt se hvad du mener og ja selvfølgelig er ens barn lidt  bedre end de andre.

 

Det irriterer dog mig at jeg kan se at han bliver mærkeligere og mærkeligere med tiden.. Han er som jeg os skriver en lille prinsesse og det kan jeg ikke overskue at se på..

Når han spiser ser det ofte så stift ud og han ligner en det er ved at dø af skræk over at spilde..

 

kæresten og jeg har snakket en del om at når Baby M kommer og begynder at spise selv skal hun udforske maden og ja der kommer til at ligge mad ud over det hele men det er Ok.. Lige siden min nevø var barn skulle alt bare være så fint så fint uden at spilde "se hvor godt han er" pff.. Ja se hvor syg han ser ud nu når han skal spise tænker jeg så :-/

 

Hun kan ikke selv se det, men det kan vi andre jo.. Og sir man noget ja så er det mine hormoner der er oppe at køre.. Pff..:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.b.dk/kommentarer/sygeligt-sensitive-foraeldre her en den artikel. Når jeg kigger rundt i vores vennekredsen og i familien som har små børn så gør alle det meget forskelligt. Det gør jo også at der kommer forskellige børn ud som voksne i den anden ende. Vi har et vennepar som lidt lige som du beskriver har et barn der blev behandlet lidt sådan. Hun er enebarn. Vi måtte ikke røre hende da hun var lille med mindre vi sprittede fingrene af. Hun sad der i sin "tronstol" med en forældre på hver side.. en gav hende mad og en tørrede mund. Hun er i en alder af 14 år stadigvæk et mega specielt barn og lidt sær, dog er hun målrettet i skolen og ved hvad hun vil og som enebarn og særling ser jeg hende som chef en dag... et andet vennepar har en masse børn. De render rundt i bare tæer ind til okt, de bor meget primitivt og tøj er noget de arver fra andre. Ikke fordi de ikke har råd men de nyder bare det liv. Der ser jeg fire piger der er mega kreative. De tegner og maler som voksne og selvom man udefra også synes det til tider er mærkeligt så bliver de jo så på en anden måde at deres liv former sig. Min søns bedste kammerat må fælde træer og skyde med luftgevær i deres skov. Det fik min søn aldrig lov til... og ser man på den familie synes jeg de er mega uansvarlige men lige i deres familie bliver alle jægere og skovarbejdere og så er det jo en nødvendighed. Min svigerindes børn gik med i stalden fra de kunne gå og kørte traktør selv da de lige nøjagtig kunne nå pedalerne... men det var deres virkelighed og den ene af drengene blev uddannet inden for landbrug... der er bare forskellige måder at opdrage på og som jeg også skrev så har man en masse tanker om hvordan man selv ville gøre eller ihvertfald ikke ville gøre men når man står der efter 9 timer med veer og er blevet forældre så går der bare et eller andet igang i hovedet... og man bliver nogen gange overrasket over hvordan man er som forældre... og er der noget man som forældre hader så er det når andre der ved bedre kommer og fortæller en at det man gør er forkert eller ikke hensigtsmæssigt. jeg kunne også sagtens fortælle min storesøster som først lige har fået barn nu, hvordan det er at blive forældre men jeg fortalte hende blot at vi kunne tage snakken når hun stod i det og at måske havde jeg gjort mig nogle erfaringer som jeg synes var svære og hårde men som hun synes var nemme og lige til. De nyder eksempelvis at tage til udlandet med deres barn på 2 år. Jeg kan huske jeg hadede det og at det bare var mega besværligt med sand, bleer, sol og sovemuligheder... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super ja du har ret... Og ja hendes måde at opdrage på og jeg må vel holde mine holdninger for mig selv..

 

Der går nok en del tid før vi ses igen.. Magter hende ikke mere..

 

det vennepar du har med kreative børn og bare tæer.. Det lyder alt for hygge.. Dejligt afslappende :D gjort mig helt glad da jeg læste det.. Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det blev lidt langt, og smæk fyldt med tastefejl kan jeg se - håber I overlever! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia det var så fint skrevet og er enig selvfølgelig er ros ok giver dig SÅ meget ret i det mht "dygtig og hvor et du god til det".. Lige det jeg tænker..

 

hun har ikke ocd hun har bare en syg verden hun lever i :) var hun ikke min søster havde jeg ikke skænket hende tanke.. Og spildte jeg ik min tid på hende.. 

Og ja stemningen er trykket når der spises hos dem.. Selv jeg får stress..

 

men tak for jeres input.. jeg er ikke altid god til at forklare hvad jeg mener, men de ting i har skrevet har givet god mening og jeg har om ikke andet blevet overbevist om at jeg ikke helt tager fejl.. :) tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, BabyFebuar said:

Kia det var så fint skrevet og er enig selvfølgelig er ros ok giver dig SÅ meget ret i det mht "dygtig og hvor et du god til det".. Lige det jeg tænker..

 

hun har ikke ocd hun har bare en syg verden hun lever i :) var hun ikke min søster havde jeg ikke skænket hende tanke.. Og spildte jeg ik min tid på hende.. 

Og ja stemningen er trykket når der spises hos dem.. Selv jeg får stress..

 

men tak for jeres input.. jeg er ikke altid god til at forklare hvad jeg mener, men de ting i har skrevet har givet god mening og jeg har om ikke andet blevet overbevist om at jeg ikke helt tager fejl.. :) tak

 

Det er bare mega hårdt når det er ens søster og man bestemt ikke er enig. 

 

Det lyder lidt stressende omkring aftensmaden, det tror jeg heller ikke jeg kunne agere i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

JEg burde sygemelde mig. Men der er ansættelsesstop i kriminalforsorgen så hverken mit eller min kollegas barselsvikariat bliver dækket. Det er så nederen for mine kolleger og jeg fatter det faktisk ikke da arbejdspladsen jo får dækket en stor del af udgiften.... 

men jaaah!!!! Juleaften!!! Glæder mig så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der er så heldige at skulle møde op til en glucose belastning i uge 28? -suk! 

 

Jeg magter det ikke, og skal vidst have hækletøjet med så de timer kan gå lidt tjept! Og så skal huske hvidt brød og milkshake med til bagefter! Sidste tænkte jeg bare at jeg lige kørte forbi føtex efter mad, det var så verdens dårligste idé! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor nederen! Hvad gjorde at du skal det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farmor har sukkersyge - type 2, og derfor skal jeg i glucosebelastning fordi jeg har risiko for graviditetssukkersyge. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER