Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Leonora siger "mor" - sådan hele tiden nu :loveshower :kuller :wub :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fejrede Adams fødselsdag for familien i går. Boller og lagkage. Jeg bliver sgu en lille smule skuffet og får et lille stik i hjertet, når farfar og kone smutter inden de har nået at sluge den sidste bid kage. De var her under halvanden time (og de har altså en times transport, og ser sjældent Adam). Mest skuffet bliver jeg, fordi det var præcis det samme til hans fødselsdag sidste år.

Det virker ærligt talt som om de slet ikke har lyst til at være her og fejre ham :(

Godt han ikke er gammel nok til at opfatte det, endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrede Adams fødselsdag for familien i går. Boller og lagkage. Jeg bliver sgu en lille smule skuffet og får et lille stik i hjertet, når farfar og kone smutter inden de har nået at sluge den sidste bid kage. De var her under halvanden time (og de har altså en times transport, og ser sjældent Adam). Mest skuffet bliver jeg, fordi det var præcis det samme til hans fødselsdag sidste år.

Det virker ærligt talt som om de slet ikke har lyst til at være her og fejre ham :(

Godt han ikke er gammel nok til at opfatte det, endnu!

Tillykke med Adam! :) og øv med farfar. Håber alle de andre gæster så bare kunne fylde for ham, så det ikke kunne mærkes mere.. og ja, godt han ikke lægger mærke til sådan noget endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Adam! :) og øv med farfar. Håber alle de andre gæster så bare kunne fylde for ham, så det ikke kunne mærkes mere.. og ja, godt han ikke lægger mærke til sådan noget endnu.

Tak søde! Det er godt nok først d. 21. han fylder år, men de to weekender lige der omkring var bookede, så vi måtte fejre lidt på forskud :)

De andre gæster blev heldigvis og hyggede lidt i haven og fejrede Adam så vi fik en god dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora siger "mor" - sådan hele tiden nu :loveshower :kuller :wub :loveshower

:wub det er det skønneste i verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrede Adams fødselsdag for familien i går. Boller og lagkage. Jeg bliver sgu en lille smule skuffet og får et lille stik i hjertet, når farfar og kone smutter inden de har nået at sluge den sidste bid kage. De var her under halvanden time (og de har altså en times transport, og ser sjældent Adam). Mest skuffet bliver jeg, fordi det var præcis det samme til hans fødselsdag sidste år.

Det virker ærligt talt som om de slet ikke har lyst til at være her og fejre ham :(

Godt han ikke er gammel nok til at opfatte det, endnu!

Øv for en farfar :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wub det er det skønneste i verden

Jep :kuller

(Lige indtil en hvis alder hvor de bruger det i alle sætninger og man tænker "gad vide om et ord kan blive slidt op?" :chin:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Mie løb her til aften hen og tændte for anlægget og begynder at danse. Stopper op, vender sig mod mig og siger "hånd" mens hun rækker hånden frem. Og så ville hun ellers danse rundt med mor i hånden :wub :boo <-- ren lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias siger far og farfar hele tiden nu...Haha og mormor kan ikke lære ham at sige mormor ;-) han griner bare og siger farfar...skøre knægt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Mie løb her til aften hen og tændte for anlægget og begynder at danse. Stopper op, vender sig mod mig og siger "hånd" mens hun rækker hånden frem. Og så ville hun ellers danse rundt med mor i hånden :wub :boo <-- ren lykke

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg hentede bette pigen i dag, så spørger dp mor om hub har fået spagehti i går. Øhm ja til frokost, hva da spørger jeg. Jamen 2 gange mens de spiste i dag kom der sådan nogle hvide spagethi agtig ud af næsen på hende ( hun er meget snottet i disse dage). Jeg snakker med mon stedmor om det og hun synes mere det lyder som orm nu hvor vi os har katte som hun elsker at kæle for. Jeg tjekkede hendes ble og numse nu her til aften om der er ingen tegn på orm. Er der nogle af jer der har erfaring med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg hentede bette pigen i dag, så spørger dp mor om hub har fået spagehti i går. Øhm ja til frokost, hva da spørger jeg. Jamen 2 gange mens de spiste i dag kom der sådan nogle hvide spagethi agtig ud af næsen på hende ( hun er meget snottet i disse dage). Jeg snakker med mon stedmor om det og hun synes mere det lyder som orm nu hvor vi os har katte som hun elsker at kæle for. Jeg tjekkede hendes ble og numse nu her til aften om der er ingen tegn på orm. Er der nogle af jer der har erfaring med det?

Jeg synes da du skal have fat i lægen og få snakket med dem. Er det orm smitter det som pokker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra!!! Elliot har lavet på toilettet. Vi har små-forsøgt lææænge. Han tisser gerne, men vil simpelthen ikke lave pøller. Men idag da han var i bad kunne vi se at han blev meget urolig og bad os gå ud. Så råbte han pludselig at han skulle lave pølser og Rasmus nåede lige at løfte ham hen på wc :super Fedt fedt fedt. Jeg håber det giver ham mod til at prøve igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rejste Mie sig i badet og sagde "wc, tis" og hende op og hen på potten og så tissede hun lige den største fine tår.

Tænker de har noget travlt i hendes dagpleje hvis de allerede øver det med 1,5 årlige, de øver også selv at tage tøj og sko af og på. Og ja generelt synes jeg de stiller lidt store krav til de små mennesker allerede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rejste Mie sig i badet og sagde "wc, tis" og hende op og hen på potten og så tissede hun lige den største fine tår.

Tænker de har noget travlt i hendes dagpleje hvis de allerede øver det med 1,5 årlige, de øver også selv at tage tøj og sko af og på. Og ja generelt synes jeg de stiller lidt store krav til de små mennesker allerede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har oplevet en reaktion med feber på første omgang mfr allerede dagen efter de er blevet vaccineret? Min læge sagde der ville gå mellem 2 og 3 uger, før der skulle komme en reaktion.

Freya blev stykket i går og her til aften fik hun feber... lille pus..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det er med tilgangen "prøv hvis du har lyst" og ikke presser dem, synes jeg da det er ok. Og det ikke er krav at de skal kunne det eller at de SKAL gøre et forsøg... :)

Jeg tror nemlig lidt det er krav. Fx vil de have en talepædagog på vores datter fordi de ikke mener hun kan ret mange ord. Vil tror hun kan de først 35-50 ord og munden står ikke stille på hende, herhjemme ihvertfald.

Ved godt en del af det også bunder i at vores dp mor fik piskesmæld i februar og har brug for de er meget selvhjulpne så hun kan holde til jobbet. Og Mie virker heldigvis bare glad og nysgerrig.

Er nok fordi jeg slet ikke kan følge med i at hun kun er halvandet og bare kan og vil så mange til selv. Min baby er bare slet ikke baby mere og har alt alt for travlt. Vi joker med at fortsætter hun i det tempo så flytter hun som 10 årig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har oplevet en reaktion med feber på første omgang mfr allerede dagen efter de er blevet vaccineret? Min læge sagde der ville gå mellem 2 og 3 uger, før der skulle komme en reaktion.

Freya blev stykket i går og her til aften fik hun feber... lille pus..

God bedring med hende. Har ingen erfaring her gik 2 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nemlig lidt det er krav. Fx vil de have en talepædagog på vores datter fordi de ikke mener hun kan ret mange ord. Vil tror hun kan de først 35-50 ord og munden står ikke stille på hende, herhjemme ihvertfald.

Ved godt en del af det også bunder i at vores dp mor fik piskesmæld i februar og har brug for de er meget selvhjulpne så hun kan holde til jobbet. Og Mie virker heldigvis bare glad og nysgerrig.

Er nok fordi jeg slet ikke kan følge med i at hun kun er halvandet og bare kan og vil så mange til selv. Min baby er bare slet ikke baby mere og har alt alt for travlt. Vi joker med at fortsætter hun i det tempo så flytter hun som 10 årig ;)

Så kan jeg godt forstå det. Jeg synes slet heller ikke man kan kræve af den alder at de skal kunne så mange ting selv. Og 35-50 ord synes jeg da også lyder fint! Freya er 16 måneder og kan i hvert fald ikke så mange endnu... men godt at din pige bare er nysgerrig og gerne vil og ikke bliver stresset af at skulle selv. Men kan godt forstå du synes det går stærkt! Det synes jeg også det gør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra!!! Elliot har lavet på toilettet. Vi har små-forsøgt lææænge. Han tisser gerne, men vil simpelthen ikke lave pøller. Men idag da han var i bad kunne vi se at han blev meget urolig og bad os gå ud. Så råbte han pludselig at han skulle lave pølser og Rasmus nåede lige at løfte ham hen på wc :super Fedt fedt fedt. Jeg håber det giver ham mod til at prøve igen :glad

:glad hvor er han sej! Her hjalp det også at få "hul på bylden" og nu er N så dygtig til potten herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber da ikke der er krav i dp om at de skal kunne tage tøj af og på eller gå på toilet og snakke osv så ville Tobias da virkelig slet ikke trives for han kan da ikke ret meget af den slags...

Han kan ihvertfald under 20 ord så vidt jeg lige kan tælle mig frem til...og potte er vi slet ikke begyndt på...

Og af tøj hjælper han kun med at få bluse af indtil videre....

Så der er lang vej til selvhjulpen Sys jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nemlig lidt det er krav. Fx vil de have en talepædagog på vores datter fordi de ikke mener hun kan ret mange ord. Vil tror hun kan de først 35-50 ord og munden står ikke stille på hende, herhjemme ihvertfald.

Ved godt en del af det også bunder i at vores dp mor fik piskesmæld i februar og har brug for de er meget selvhjulpne så hun kan holde til jobbet. Og Mie virker heldigvis bare glad og nysgerrig.

Er nok fordi jeg slet ikke kan følge med i at hun kun er halvandet og bare kan og vil så mange til selv. Min baby er bare slet ikke baby mere og har alt alt for travlt. Vi joker med at fortsætter hun i det tempo så flytter hun som 10 årig ;)

Husker du min kamp med Adam og sprog og vuggestue og ører? ;) ellers giver jeg gerne et referat! Men.... Hun kan flere ord end Adam på det tidspunkt. Han kunne cirka 0! Til gengæld fik han travlt da først han begyndte og børn passer bare ikke altid i de dersens kasser som pædagogerne arbejder med :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husker du min kamp med Adam og sprog og vuggestue og ører? ;) ellers giver jeg gerne et referat! Men.... Hun kan flere ord end Adam på det tidspunkt. Han kunne cirka 0! Til gengæld fik han travlt da først han begyndte og børn passer bare ikke altid i de dersens kasser som pædagogerne arbejder med :kiss

Ja husker den godt ;) men kan bare ikke forstå det lige præcis skulle være sproget de mener hun er bagefter på - fordi folk når vi er ude altid bliver overrasket over at hun ikke er ældre - både pga størrelse/udseende men også sproget.

Men hun er faktisk noget reserverer ved fremmede og kan virkelig fordybe sig i ting så måske siger hun ikke så meget når øverste leder observere hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er typiske reaktioner på 15mdrs vaccinen og hvornår viser det sig ca?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nemlig lidt det er krav. Fx vil de have en talepædagog på vores datter fordi de ikke mener hun kan ret mange ord. Vil tror hun kan de først 35-50 ord og munden står ikke stille på hende, herhjemme ihvertfald.

Ved godt en del af det også bunder i at vores dp mor fik piskesmæld i februar og har brug for de er meget selvhjulpne så hun kan holde til jobbet. Og Mie virker heldigvis bare glad og nysgerrig.

Er nok fordi jeg slet ikke kan følge med i at hun kun er halvandet og bare kan og vil så mange til selv. Min baby er bare slet ikke baby mere og har alt alt for travlt. Vi joker med at fortsætter hun i det tempo så flytter hun som 10 årig ;)

WHAT - TALEPÆDAGOG :o

Hun er da så dygtig og kan så mange ord- Milan er dæleme langt fra det, men er begyndt at sige nye ord på daglig basis, især er det gået virkelig stærkt indenfor de sidste 14 dages tid. Der er ikke nogen der har kommenteret på det, men ved ikke om det er fordi han jo døjer med ørene :chin: at de har ladet være. Eller også er det fordi det er tydeligt, at han forstår os.

De sidste par måneder har han forsøgt selv at komme i jakke, sko osv. Han lyner selv ned osv. Så det tror jeg er meget normalt at de øver på livet løs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER