Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Han vågnede her lidt over 5. Og helt uden jeg har været inde ved ham ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad gør i andre når jeres tumling bliver total hys og umulig ?

Tobias får nogle ture de her dage hvor der bar intet er at gøre....Han hyler...skriger....græder og slår og sparker så han er tydeligt frustreret...

Jeg bliver bare en sur mor der råber ad ham og skælder endnu mere ud end hvad godt er...

Manden gør ingenting og lader mig om det selvom jeg spørger ham til råds når de her ture opstår...

De oplever det ikke i dagplejen....der er han nem og glad uanset hvor træt eller frisk han er...

Men Sys det er frustrerende når man ikke kan hjælpe ham og trænge ind til ham i situationen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind imellem ignorerer jeg ham ved at gå min vej og trække vejret lidt og vender så tilbage og forsøger roligt at få ham ned igen hvilket bare ikke rigtig virker :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milan har i en længere periode haft tendens til at ville bide, den er begyndt at vende nu.. Men tror den har stået på siden... ja, januar eller tæt derved..

Han er så begyndt at slå nu, der kigger jeg på ham og siger bestemt stop! Også lader ham ae istedet. Det er en fase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah men altså han var helt ulykkelig ved morgenmaden som tog en time :-(

Og nu os da jeg afleverede ham i dp...suk

Dp siger det er en fase indtil der kommer lidt mere sprog så de kan fortælle hva de vil...

Buh en møg morgen :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah men altså han var helt ulykkelig ved morgenmaden som tog en time :-(

Og nu os da jeg afleverede ham i dp...suk

Dp siger det er en fase indtil der kommer lidt mere sprog så de kan fortælle hva de vil...

Buh en møg morgen :-/

Har han ondt et eller andet sted? Ørene?

Det lyder til der er noget der er efter ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar omkring bid!

Hun bed Luna igen her til morgen... Lige i huden ved armhulen :(

For pokker jeg sys det er træls altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ondt et eller andet sted? Ørene?

Det lyder til der er noget der er efter ham.

Hmm ved det ikke. Han var syg sidste uge med feber...men har ellers været glad og i hopla...

Men sovet elendigt om natten især pga varmen...

Men i nat har han sovet fra 19 til 5.15 uden opvågninger...så han burde være frisk...

Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind imellem ignorerer jeg ham ved at gå min vej og trække vejret lidt og vender så tilbage og forsøger roligt at få ham ned igen hvilket bare ikke rigtig virker :-/

Det hjælper aldrig at råbe sødeste G. Når Mie får sine anfald - får hun et stort kram- langt, et kys, jeg sætter mig med i øjenhøjde og snakker rolig med hende. Siger jeg godt kan forstå hun bliver frustreret og vred når jeg ikke kan forstå hende/over hun ikke lige må xy - men at jeg prøvede at forstå hende og når hun blev sur på den måde så kan vil slet ikke snakke sammen.

Hvis det er med mad hun er gal så viser jeg en ting ad gangen og spørger tydeligt er det FX rugbrød/youghurt og hun så plejer hun at falde ned. Hvis hun er helt oppe at kører og smider sig på gulvet. Får hun sin nussebamser og sut og jeg fortæller roligt at jeg godt forstår hun er sur, men før hun slapper af kan vi ikke snakke sammen. Så hun måske gal et par minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar omkring bid!

Hun bed Luna igen her til morgen... Lige i huden ved armhulen :(

For pokker jeg sys det er træls altså!

Øv det er træls når de bider :kram

Mie har bidt mig og sin far i skuldrene nogle gange. Hun griner hver gang. Det er ofte hvis man har hende hos sig. Så kommer hun ned jeg siger tydeligt av det vil jeg ikke have. Men hun bider da heldigvis kun os og sjældent. Den er sværre når det er Luna det går ud over. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SDB råber heldigvis ikke hver gang af ham.

Forsøger med trøst og kram og kys. Og prøver at sætte ord på hvad der sker osv.

Men ja må lige i tænke boks hvad jeg kan ændre på og se om der er et mønster i hvilke ting der udløser hans anfald...

Det andet her er ihvertfald ikke sjovt.

Normalt er der altid noget han vil have af mad enten det vi spiser..youghurt...kiks..brød...frugt eller hvad vi nu har...men igår virkede intet hvilket jo gjorde det hele til en kamp :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det er træls når de bider :kram

Mie har bidt mig og sin far i skuldrene nogle gange. Hun griner hver gang. Det er ofte hvis man har hende hos sig. Så kommer hun ned jeg siger tydeligt av det vil jeg ikke have. Men hun bider da heldigvis kun os og sjældent. Den er sværre når det er Luna det går ud over. :kram

Ja, og det er kun lige det yderste hud hun får fat i, så har de sygeste små blå mærker!

Jeg siger tydeligt og bestemt fra, men den fiser ikke rigtigt ind :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit har jeres børn afføring? I må gerne skrive alder også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit har jeres børn afføring? I må gerne skrive alder også ;)

Sådan gennemsnitlig 1-2 gange dagligt - Mie er 1,5 år og 6 dage ;)

Vi er mega obs på om hun laver hver dag, samt konsistens, fordi hun havde så mange problem med det som spæd. Så skruer vi lidt op for kiwi eller banan afhængig af om det er for tyndt eller tykt. Og ellers truer vi med movicil og så kommer der som regel glid i det ;)

Pøller er det helt store fokus område :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit har jeres børn afføring? I må gerne skrive alder også ;)

Det svinger virkelig meget. Pt går han gerne og gemmer på det og så vælter det ud hver anden dag cirka. Andre gange er det både 2 og 3 gange om dagen. I en meget lang periode har det været to gange om dagen, efter morgenmad og efter aftensmad. Han er knap to år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias gør det oftest om aftenen lige når han er puttet...en gang imellem springer han en dag eller to over og så laver han en kæmpe ble eller to på en dag...Han bliver 19 mdr næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er 2 år og 8 mdr., og nogle dage kommer der ikke noget, andre dage er det helt op til 3 gange.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det er vist meget forskelligt. Alfred laver lort 3-4 gange om dagen. Jeg synes, det er meget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tvillinger (18 mdr) har også gerne flere gange dagligt men de rå-æder også for tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tvillinger (18 mdr) har også gerne flere gange dagligt men de rå-æder også for tiden...

Jeg synes bare egentlig ikke, A spiser voldsomt meget. Han tager heller ikke rigtig på pt, så det er mega underligt, det hele kommer ud igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare egentlig ikke, A spiser voldsomt meget. Han tager heller ikke rigtig på pt, så det er mega underligt, det hele kommer ud igen :unsure

Hvis konsistensen er fin ville jeg ikke være bekymret. Mie havde en lang periode med 3-4 stk pr dag. Blev aldrig bekymret over om det var for meget. De var fine hver gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare egentlig ikke, A spiser voldsomt meget. Han tager heller ikke rigtig på pt, så det er mega underligt, det hele kommer ud igen :unsure

De vokser jo i ryk så stol bare på at hans krop selv kan regulere det. På billederne ligner han jo en glad og tilpas dreng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis konsistensen er fin ville jeg ikke være bekymret. Mie havde en lang periode med 3-4 stk pr dag. Blev aldrig bekymret over om det var for meget. De var fine hver gang ;)

Den er så fin, synes jeg. Hverken tyk eller tynd. Jeg troede bare ikke, de ville skide så meget i den alder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vokser jo i ryk så stol bare på at hans krop selv kan regulere det. På billederne ligner han jo en glad og tilpas dreng

Ja, du har ret. Det er nok mest fordi han snart skal kontrolvejes, at jeg godt gad, han tog lidt på inden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du har ret. Det er nok mest fordi han snart skal kontrolvejes, at jeg godt gad, han tog lidt på inden <_<

Altså jeg fatter stadig ikke han skal kontrolvejes. Han er større end Mie som ellers er stor jo - og hun er halvandet år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER