SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Svigermor havde nok bare en anden forestilling.

Hun mente jo at vi SKULLE fejre ham.

Øhm, ja, jeg har jo os sagt flere gange at vi laver en lagkage og hygger lidt med ham.

Begyndte bare lige at tvivle lidt.

"Svigermødre"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske er det kun mig, men udover at han er væk tre dage ud af fem hverdage, så synes jeg da ikke det er underligt at han har faste aftaler.

Jeg er afsted til FDF mindst én gang om ugen, derudover har jeg ledermøder, bestyrelsesmøder og netværksmøder med selv samme. Manden er også småaktiv i FDF plus han er med i afdelingsbestyrelsen for vores boligområde. Derudover cykler han med drengene et par gange om ugen.

 

Det er helt fint med faste aftaler - det må han gerne :) Det er mere at det er oppe på 3 nu og det synes jeg bliver for meget. Jeg har også selv ting jeg laver det er bare ikke lige så fast som hans. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svigermor havde nok bare en anden forestilling.

Hun mente jo at vi SKULLE fejre ham.

Øhm, ja, jeg har jo os sagt flere gange at vi laver en lagkage og hygger lidt med ham.

Begyndte bare lige at tvivle lidt.

"Svigermødre"

Vi holdt fødselsdag med hele familien om søndagen, og på hans rigtige fødselsdag om tirsdagen, gjorde vi absolut ingenting. Jo, han fik sin livret til aftensmad, men vi markerede det slet ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt fødselsdag med hele familien om søndagen, og på hans rigtige fødselsdag om tirsdagen, gjorde vi absolut ingenting. Jo, han fik sin livret til aftensmad, men vi markerede det slet ikke.

Nå det er godt at der ikke bare er mig der er forkert på den.

Selvfølgelig skal han have en lagkage på selve dagen, men andet var nu ikke med i programmet, bortset fra en enkelt gave :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vores rengøring fortæller i dag, hvor det er første dag, at hun muligvis har for travlt til at komme fast hveranden uge :gal

NOT cool, NOT okay, find et nyt sted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh!

Havde kun 150kr tilbage, i kontanter. Og nu kan jeg ikke finde dem :( ih!!!

Til resten af måneden? :( :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NOT cool, NOT okay, find et nyt sted!

Tak! Jeg tror også, vi går på jagt efter et andet firma. Der er ikke andre der, som vi vil have :(

Edit: og jeg er faktisk slet ikke tilfreds med rengøringen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså medmindre i vil gemme den lagkage i en uge, så tænker jeg at det er en SKØN fødselsdag for en 1årig at være sammen med sin mor og far.

 

:ditto Jeg synes det lyder rigtig hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, er der noget galt i at vi 3 (min mand, C og jeg) bare laver en lagkage på C's 1 års fødselsdag, fredag. Og så holder den rigtigt, næste weekend, hvor alle er samlet ?????

Næh overhovedet ikke! Personligt går vi lidt mere til den på vores børns fødselsdage, men børn synes jo bare det er dejligt at være sammen med mor og far, og selve festen tager vi også en anden dag :)

(Og personligt kan jeg godt blive træt af, når nogen insisterer på at en fødselsdagsfest SKAL være på selve fødselsdagen, for det kan da godt være noget bøvlet på en almindelig jordisk onsdag hvor de fleste arbejder osv. Men det er jo en helt anden snak ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aja, jeg er enig med MamaLou i at en snak med dp nok er vejen frem :kiss

Det er jo som udgangspunkt dagplejeren, der tilrettelægger dagen, MEN en dagplejer skal også være omstillingsparat (verdens bedste mode-ord :D) og indstillet på at ændre dagens planer, hvis et barn har behov for det, og alligevel få en god dag. Nu er du godt nok ledig og har mulighed (ish...) for at holde hende hjemme, men ellers har du jo pladsen for at du kan passe et arbejde.

Og ja, børn må først komme, når de kan følge en normal dag, men en bytur er i mine øjne ikke fast indslag i en normal dag, og som udgangspunkt ikke dagplejebørns behov. Til gengæld synes jeg, det er vigtigt, at nystartede dp-børn har så få hjemmedage (altså hjemme ved mor og far, istedet for at komme i dp) som muligt i starten, og at det er vigtigt at dp sørger for, at der er ro indtil barnet er trygt og har en god rytme.

Der kan jo være alle mulige detaljer i det, som vi ikke kender her på bk, og måske også nogle du ikke kender/som dig og dp har gået skævt af hinanden på, men jeg synes i hvert fald, at der er basis for en snak om det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så skuffet over vores rengøring :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh overhovedet ikke! Personligt går vi lidt mere til den på vores børns fødselsdage, men børn synes jo bare det er dejligt at være sammen med mor og far, og selve festen tager vi også en anden dag :)

(Og personligt kan jeg godt blive træt af, når nogen insisterer på at en fødselsdagsfest SKAL være på selve fødselsdagen, for det kan da godt være noget bøvlet på en almindelig jordisk onsdag hvor de fleste arbejder osv. Men det er jo en helt anden snak ;))

Præcis. Vi går normalt også meget op i fødselsdage.

Men den ligger på en dag hvor de andre børn ikke er her, og de skal da ikke gå glip af den kagemand, boller og pølsehorn vi har bestilt.

Selvfølgelig så jeg da helst ar vi kunne holde en kæmpe fest på selve dagen, men realiteterne bare bare noget andet, som du selv skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Græsslåmaskine døde. Nedern at skulle bruge 3000 på ny... Nå. Done

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis. Vi går normalt også meget op i fødselsdage.

Men den ligger på en dag hvor de andre børn ikke er her, og de skal da ikke gå glip af den kagemand, boller og pølsehorn vi har bestilt.

Selvfølgelig så jeg da helst ar vi kunne holde en kæmpe fest på selve dagen, men realiteterne bare bare noget andet, som du selv skriver.

Vi har så gået lidt i den anden grøft og har vedtaget at vi aldrig holder festen på selve dagen. Heller ikke selvom det evt er muligt. :)

Det handler måske også lidt om, at vi har julibørn, og at der næsten altid er nogen, der er ude at rejse, når de har fødselsdag, men jeg synes også, at det er mega dejligt, at fødselsdag bare er med mor og far og søskende og ikke flere. Fester er skønne og mine børn elsker dem, men de kan også være "hårde" og i skolealderen måske fuldstændigt urealistiske at overskue på en hverdag. Så jeg er meget glad for, at vi fejrer fødselsdag på dagen bare os 4 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så gået lidt i den anden grøft og har vedtaget at vi aldrig holder festen på selve dagen. Heller ikke selvom det evt er muligt. :)

Det handler måske også lidt om, at vi har julibørn, og at der næsten altid er nogen, der er ude at rejse, når de har fødselsdag, men jeg synes også, at det er mega dejligt, at fødselsdag bare er med mor og far og søskende og ikke flere. Fester er skønne og mine børn elsker dem, men de kan også være "hårde" og i skolealderen måske fuldstændigt urealistiske at overskue på en hverdag. Så jeg er meget glad for, at vi fejrer fødselsdag på dagen bare os 4 :biglove

Det lyder os virkelig hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Græsslåmaskine døde. Nedern at skulle bruge 3000 på ny... Nå. Done

Møg udgift.

Men nødvendig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så skuffet over vores rengøring :(

Det er bare så træls. Vi hyrede et firma til at gøre rent. De skulle komme to mand i 1,5 time. Den første gang kom der en mand i 2 timer. Fair nok, hvis han gjorde tilfredsstillende rent på den tid. Spejlene var med pletter, gulvet var stedvist ikke støvsuget/vasket, og lamperne var ikke tørret af. Fodlister var fulde af støv. Jeg gjorde opmærksom på disse ting, og de lovede bedring.

 

Næste gang kom den samme, ældre mand, men havde en ung gut med som han tydeligvis oplærte til at gøre rent hos os. Resultatet var om muligt endnu værre. Min søn havde samme morgen spildt noget på køkkengulvet, det lå der stadig. Køkkenvasken og det meste andet var kun overfladisk aftørret med en klud. Toiletterne havde stadig masser af støv, og gutten havde knust vores tandbørsteholder. Det er hvad der kan ske, altså at noget går i stykker, men totalt set var jeg så skuffet at jeg opsagde ordningen 5 minutter efter at jeg kom hjem.

 

Det er tydeligvis svært at gøre rent på en effektiv, hurtig og god måde. Jeg har selv haft flere rengøringsjob i mine yngre dage, og synes at det ER muligt at klare det godt, grundigt og hurtigt. Det handler bl.a. om at lære hvordan man gør rent. Arrrgh.

 

Så nu står vi igen uden rengøringshjælp, og jeg aner ikke hvordan jeg skal finde en god en.

 

Held og lykke med det også til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt fint med faste aftaler - det må han gerne :) Det er mere at det er oppe på 3 nu og det synes jeg bliver for meget. Jeg har også selv ting jeg laver det er bare ikke lige så fast som hans.

Åh på den måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så træls. Vi hyrede et firma til at gøre rent. De skulle komme to mand i 1,5 time. Den første gang kom der en mand i 2 timer. Fair nok, hvis han gjorde tilfredsstillende rent på den tid. Spejlene var med pletter, gulvet var stedvist ikke støvsuget/vasket, og lamperne var ikke tørret af. Fodlister var fulde af støv. Jeg gjorde opmærksom på disse ting, og de lovede bedring.

Næste gang kom den samme, ældre mand, men havde en ung gut med som han tydeligvis oplærte til at gøre rent hos os. Resultatet var om muligt endnu værre. Min søn havde samme morgen spildt noget på køkkengulvet, det lå der stadig. Køkkenvasken og det meste andet var kun overfladisk aftørret med en klud. Toiletterne havde stadig masser af støv, og gutten havde knust vores tandbørsteholder. Det er hvad der kan ske, altså at noget går i stykker, men totalt set var jeg så skuffet at jeg opsagde ordningen 5 minutter efter at jeg kom hjem.

Det er tydeligvis svært at gøre rent på en effektiv, hurtig og god måde. Jeg har selv haft flere rengøringsjob i mine yngre dage, og synes at det ER muligt at klare det godt, grundigt og hurtigt. Det handler bl.a. om at lære hvordan man gør rent. Arrrgh.

Så nu står vi igen uden rengøringshjælp, og jeg aner ikke hvordan jeg skal finde en god en.

Held og lykke med det også til dig!

Tak for din historie! Det lyder virkelig heller ikke tilfredsstillende!

Her er nærmest ikke mere rent end før. Ingen flader på vores førstesal er tørret af feks. Jeg tror simpelthen ikke på, hun har arbejdet effektivt i tre timer. Det er nærmere en enkelt! Jeg ringede med det samme og opsagde min aftale og har nu bestilt et nyt sted, hvor jeg håber, det bliver bedre.

Ingen af os er fanatiske, men jeg forventer at komme hjem til et rent hjem, når jeg betaler så mange penge for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aja, jeg er enig med MamaLou i at en snak med dp nok er vejen frem :kiss

Det er jo som udgangspunkt dagplejeren, der tilrettelægger dagen, MEN en dagplejer skal også være omstillingsparat (verdens bedste mode-ord :D) og indstillet på at ændre dagens planer, hvis et barn har behov for det, og alligevel få en god dag. Nu er du godt nok ledig og har mulighed (ish...) for at holde hende hjemme, men ellers har du jo pladsen for at du kan passe et arbejde.

Og ja, børn må først komme, når de kan følge en normal dag, men en bytur er i mine øjne ikke fast indslag i en normal dag, og som udgangspunkt ikke dagplejebørns behov. Til gengæld synes jeg, det er vigtigt, at nystartede dp-børn har så få hjemmedage (altså hjemme ved mor og far, istedet for at komme i dp) som muligt i starten, og at det er vigtigt at dp sørger for, at der er ro indtil barnet er trygt og har en god rytme.

Der kan jo være alle mulige detaljer i det, som vi ikke kender her på bk, og måske også nogle du ikke kender/som dig og dp har gået skævt af hinanden på, men jeg synes i hvert fald, at der er basis for en snak om det her.

 

Tak for svar - også alle andre!

 

Jeg tænker heller ikke at det helt er en "normal dag". Jeg er sikker på at Clara normalt vil elske det, men bare ikke mens hun er så ny. Det undrer mig faktisk lidt at dp synes hun bare skulle med, når hun ved hvordan det er gået de andre dage!

 

Men nu skal vi derop et lille smut her når Clara vågner fra sin lur! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så gået lidt i den anden grøft og har vedtaget at vi aldrig holder festen på selve dagen. Heller ikke selvom det evt er muligt. :)

Det handler måske også lidt om, at vi har julibørn, og at der næsten altid er nogen, der er ude at rejse, når de har fødselsdag, men jeg synes også, at det er mega dejligt, at fødselsdag bare er med mor og far og søskende og ikke flere. Fester er skønne og mine børn elsker dem, men de kan også være "hårde" og i skolealderen måske fuldstændigt urealistiske at overskue på en hverdag. Så jeg er meget glad for, at vi fejrer fødselsdag på dagen bare os 4 :biglove

 

Ej, det er faktisk lidt hyggeligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

770 kr. for et fint billede af mine tænder og en skylning af det betændte område..
​Øv :(

​Penicilinkur i 7 dage, for at forhindre betændelses-dannelse og derefter leve på smertestillende...
​Og så lige oven i Ms fødselsdag :boo

Hold kæft, hvor er det altså bare lortet!
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar - også alle andre!

Jeg tænker heller ikke at det helt er en "normal dag". Jeg er sikker på at Clara normalt vil elske det, men bare ikke mens hun er så ny. Det undrer mig faktisk lidt at dp synes hun bare skulle med, når hun ved hvordan det er gået de andre dage!

Men nu skal vi derop et lille smut her når Clara vågner fra sin lur!

Jeg håber, det bliver et godt besøg :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er faktisk lidt hyggeligt :biglove

Jeg synes vi har fantastiske fødselsdage :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adddd lus! What to do

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.