SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Måske nogle af de grupper med ting der bortgives på Facebook kan hjælpe med sådan en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved hurtig søgning via Google fandt jeg til 50 kr og 75 kr fine cykelskole i Odense. Der er også dyre og en helt ny kan fåes til 350 kr.

Gad vide om man også ka finde en sovende baby til den pris ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om man også ka finde en sovende baby til den pris ;-)

Jeg har tjekket - også markant højere priser - det er lidt ligesom slanke chokolade, og ikke hysterisk tumling umuligt for mig at opstøve :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C stadig med dårlig mave. Jeg havde ellers lavet bæ prøven klar til lægen men jeg kom aldrig ned med den. Dårlig dag :-(

Så nu må jeg ned igen og hente en ny . Altså.

Længe leve mor rollen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tjekket - også markant højere priser - det er lidt ligesom slanke chokolade, og ikke hysterisk tumling umuligt for mig at opstøve :p

Ja det tror jeg gerne. Det må være en sjælden ting ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så presset af at være mor :( Mine tanker kredser konstant over hvad jeg nu bør gøre, hvad vi nu skal lave og om det er tilnærmelsesvis godt nok :boo

Snakker jeg nu nok med William og på den rigtige måde? Hvilke aktiviteter kan vi lave hvor vi for øvet at tælle? Vi skal også lige huske at gå tur, løbe, tumle og komme en masse ud. Vi skal også læse bøger og snakke om dem på den rigtige måde. Hvor meget skal man træne for at han bliver god nok til at tegne og hvordan i helvede lærer jeg ham at klippe? Han kan godt tage tøj og overtøj på selv, men han gider ikke - hvordan lærer jeg ham at gide eller bare at gøre som der bliver sagt?

Mit hoved kører nonstop og jeg overvejer snart at sende begge unger i institution 7-17, simpelthen for at smide noget af ansvaret af helvedes til :boo

Jeg fatter ikke hvordan andre klarer det og stadigvæk står oprejst. Er jeres unger bare født med evnerne til at snakke/klippe/tegne/sidde stille osv? Eller er mine unger bare mega bagud? Vil de altid være det? Eller er det bare fordi jeg ikke magter opgaven? Er jeg virkelig bare sådan en forældre der endnu ikke har indset at jeg er skide dårlig til alt?

PS: please lad være med at skrive 'du er en god mor' beskederne. Det er OVERHOVEDET IKKE det jeg skriver for at opnå, desuden hjælper det ikke det fjerneste. Jeg har bare så meget kaos oppe i hovedet at jeg bliver nødt til at skrive lidt ned.

Børn øver det de synes er interessant... Luna er virkelig ikke særlig god motorisk og var ret gammel inden hun bare turde PRØVE en løbecykel f.eks.

Til gengæld har hun interessen for at skrive/tegne/være kreativ. Hun var under 2år da hun selv klippede i papir første gang - fordi hun selv bad om at få lov til at prøve.

Ro på søde! Han/de skal nok lære det på et tidspunkt.

Børnehaven skal jo også lære/opfordre ham til alle de ting du nævner :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn øver det de synes er interessant... Luna er virkelig ikke særlig god motorisk og var ret gammel inden hun bare turde PRØVE en løbecykel f.eks.

Til gengæld har hun interessen for at skrive/tegne/være kreativ. Hun var under 2år da hun selv klippede i papir første gang - fordi hun selv bad om at få lov til at prøve.

Ro på søde! Han/de skal nok lære det på et tidspunkt.

Børnehaven skal jo også lære/opfordre ham til alle de ting du nævner :kiss

Fuldstændig enig.

Syntes det lyder lidt for hysterisk af personalet, det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min skole er så uorganiseret, jeg kan slet ikke have det !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Ofte er der tilbud på cykelskole på Coop eller på Bilkas hjemmeside..til ca 200 kr -det kan nok bedre betale sig at købe sådan en istedet for at fylde benzin på bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 til alle, der føler sig som dårlige mødre. Det er ikke sjovt, og sjældent sandt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Den mand.

Har hele morgenen haft mega ondt i maven og hovedet. Bi afleverer børn, og jeg kommer hjem og på wc. Diarre og mega kvalme!

Jesper presser på "du skal nå dit tog" - "jeg kan kører dig, hvis det er".... Ehhh..?? Hallo makker! Jeg sidder her med giga kvalme og dårlig mave - tror du SELV at jeg kan løbe efter et tog, eller sidde i en rystende bil 20 minutter? Jeg kan knapt nok holde noget i mig, ved at sidde ultra stille på sofaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Den mand.

Har hele morgenen haft mega ondt i maven og hovedet. Bi afleverer børn, og jeg kommer hjem og på wc. Diarre og mega kvalme!

Jesper presser på "du skal nå dit tog" - "jeg kan kører dig, hvis det er".... Ehhh..?? Hallo makker! Jeg sidder her med giga kvalme og dårlig mave - tror du SELV at jeg kan løbe efter et tog, eller sidde i en rystende bil 20 minutter? Jeg kan knapt nok holde noget i mig, ved at sidde ultra stille på sofaen.

God bedring :kram2

 

Tror bare han prøver at hjælpe? Men mænd er ikke altid så kloge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring :kram2

Tror bare han prøver at hjælpe? Men mænd er ikke altid så kloge :rolleyes

Jo tak.

Ja, han prøver bare at hjælpe. Det ved jeg.

Jeg var måske en smule strid overfor ham, men når jeg direkte fortæller ham, at jeg har diarre, at han så stadig presser på for at jeg skal afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Light brok:

 

Jeg vil gerne brokke mig over at det allerede er så mørkt om morgenen at der skal tændes lys <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Light brok:

 

Jeg vil gerne brokke mig over at det allerede er så mørkt om morgenen at der skal tændes lys <_<

Det er jeg heller ikke klar til overhovedet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Marie 5 år-brok:

Salget af vores lejlighed er gået i vasken. Vores drømmehus bliver ikke vores alligevel.

Min mors moster er død - det i sig selv er trist, men lige netop her var døden det mest barmhjertige, da hun var meget syg og dårlig ad cancer.

Men begravelsen ligger lørdag, så dér ryger fejring af min fødselsdag OG 5 års-bryllupsdag.

Og min baby har tyndskid og er igen vågnet efter 20 min lur.

Nej tak til voksenlivet herfra!

EDIT: OG nu siger de i fjernsynet, at der er kaffekrise, og at den globale opvarmning truer kaffedyrkingen. Ej men nu STOPPER det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh lorte nat - to gange vågnede Alberte i kæmpe skrål - der er mistanke om en tand på vej - det hjælper selvfølgelig heller ikke at jeg stadig er syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til alle der har tanker om at de er dårlige mødre! De tanker kommer nok til de fleste en gang i mellem, men det betyder ikke at det er sandt! (Hellere tvært i mod, hvis man anstrenger sig for at være en god mor, og det betyder meget for en, så er man godt på vej..)

Stephi:

Jeg tænker at de pædagoger burde øve sig i at formidle beskeder til forældre. Og på at se det hele barn, ikke fokusere på detaillerne fra et skema. Måske kunne du også øve på at tænke at du er god nok, til at være kritisk til din tolkning af andres adfærd og udtalelser, og til at lade "støj" passere.

Desuden vil jeg bare påpege, at din teori om at de ting William ikke kan skyldes at du har gjort noget forkert, ikke holder. Hvad nu hvis vi vender den om? Alle de ting han kan og er god til, skyldes at du har gjort noget rigtigt! Og hvis han virkelig er udfordret sprogligt, så har du jo gjort meget rigtigt med tanke på hvor meget han faktisk kan sprogligt! Hvad om han var blevet passet i institution fra han var meget yngre, hvordan ved du at hans udfordringer ville være mindre? Det kan jo faktisk være tvært imod, at de ville være større... Og lad mig bare slå fast at jeg synes det egentligt er noget pjat at kalde det udfordringer. Naturlig variation indenfor normalen, tænker jeg vi siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne nok godt finde råd til en cykelstol.. Men tror mest bare jeg er bitter over jeg har beslag sat på, til den stol Camille bruger og hun inden længe ikke skal bruge den mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Og nu ringes Logan hjem med mulig børnesår.

J sætter mig til at ringe til lægen, og jeg HADER det, for jeg kan aldrig huske Logand sidste 4 numre. De vil bare ikke sætte sig fast, og J er kørt efter L med sygesikringen i pungen.

Nå, men så kan de da finde ham igennem mig... Troede jeg..

og derfor ringer jeg ikke til lægen!

Sekretæren: "du ringer vel ikke herop uden cpr nummer" - "det skal du da kunne huske" - "kan du ikke huske din søns cpr nummer? *dømmende grin*" - "nå, men så lad mig få dit da, når du nu ikke kan huske din egen søns cpr.." der lagde jeg på... Hvad fanden?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da mig der skal hjælpe ham ;)

Søde stephi, du SKAL lytte efter ladyen her! Du har ikke svigtet som mor! Det har du bare ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Og nu ringes Logan hjem med mulig børnesår.

J sætter mig til at ringe til lægen, og jeg HADER det, for jeg kan aldrig huske Logand sidste 4 numre. De vil bare ikke sætte sig fast, og J er kørt efter L med sygesikringen i pungen.

Nå, men så kan de da finde ham igennem mig... Troede jeg..

og derfor ringer jeg ikke til lægen!

Sekretæren: "du ringer vel ikke herop uden cpr nummer" - "det skal du da kunne huske" - "kan du ikke huske din søns cpr nummer? *dømmende grin*" - "nå, men så lad mig få dit da, når du nu ikke kan huske din egen søns cpr.." der lagde jeg på... Hvad fanden?!

Lorte sekretær.

Nogle gange skal de altså lære at holde deres mund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi: STOP! :kiss

Jeg synes det er ret vigtigt, at du ikke ser eventuelle udfordringer hos dine børn som fejl du er skyld i. De er mennesker, og vi kan ikke forme dem 100 %.

I øvrigt kunne Theo hverken tegne eller klippe, da han var 3 år.

Se talepædagog som en hjælp og ikke en straf eller kritik af dig som mor. Nogle ting er altså også medfødt.

STOP. Slap af. Nyd dine børn. Tiden kommer aldrig tilbage :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Marie 5 år-brok:

Salget af vores lejlighed er gået i vasken. Vores drømmehus bliver ikke vores alligevel.

Min mors moster er død - det i sig selv er trist, men lige netop her var døden det mest barmhjertige, da hun var meget syg og dårlig ad cancer.

Men begravelsen ligger lørdag, så dér ryger fejring af min fødselsdag OG 5 års-bryllupsdag.

Og min baby har tyndskid og er igen vågnet efter 20 min lur.

Nej tak til voksenlivet herfra!

EDIT: OG nu siger de i fjernsynet, at der er kaffekrise, og at den globale opvarmning truer kaffedyrkingen. Ej men nu STOPPER det!

Årh altså bare pis! 

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Og nu ringes Logan hjem med mulig børnesår.

J sætter mig til at ringe til lægen, og jeg HADER det, for jeg kan aldrig huske Logand sidste 4 numre. De vil bare ikke sætte sig fast, og J er kørt efter L med sygesikringen i pungen.

Nå, men så kan de da finde ham igennem mig... Troede jeg..

og derfor ringer jeg ikke til lægen!

Sekretæren: "du ringer vel ikke herop uden cpr nummer" - "det skal du da kunne huske" - "kan du ikke huske din søns cpr nummer? *dømmende grin*" - "nå, men så lad mig få dit da, når du nu ikke kan huske din egen søns cpr.." der lagde jeg på... Hvad fanden?!

Kors en kost...fantastiske evner til at have med mennesker at gøre for en som sidder og tager telefonen det halve af dagen :rolleyes

 

Jeg har 4 børn og tror du jeg skal rode rundt efter de forbistrede kort hver gang, det er simpelthen for meget forlangt at man skal have alle de tal i hovedet, og man kunne da også svare noget om hendes evner til at slå folk op i systemet, hvor svært kan DET være... ej men for fanen  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.