SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Alura, husk at du kan få gratis psykolog timer hos børn og familie psykologien i Sverige, din svenske SP kan give dig nummeret eller du kan slå det op på regionens hjemmeside..... Jeg har fået rigtig meget ud af mine samtaler med min psykolog bl.a. om fødslen og psykologen er jo på "din side" og ser det fra din vinkel hvor de på hospitalet da lytter, men også er lidt i forsvarsposition (i mit tilfælde var det direkte på grænsen til lægefejl) selvom de måtte give mig ret i at der var sket flere ting der ikke var okay og jeg har fået personlig undskyldning fra både hospitalschefen og øverste læge på kvinnoklinikken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad skal man gøre hvis man er så vred og indebrændt at man ved at man ikke kan komme med en konstruktiv snak uden at man næsten ved at det vil koste forholdet? :boo

Jeg elsker ham og han gør rigtig mange ting for mig men jeg er udkørt og træt og jeg føler at jeg er en alene-mor... Jeg er så indebrændt at jeg ikke kan træde et skridt tilbage og tænke på hvad jeg kan gøre bedre.. Jeg ser kun alle hans fejl :(

Måske er det lige præcis det der skal til, for at nå ind til ham og få ham til at vågne op? At du smider hæmningerne og råber og græder og er jævnt ligeglad med at være konstruktiv?

Det havde jeg nok gjort, hvis jeg stod i dine sko :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det lige præcis det der skal til, for at nå ind til ham og få ham til at vågne op? At du smider hæmningerne og råber og græder og er jævnt ligeglad med at være konstruktiv?

Det havde jeg nok gjort, hvis jeg stod i dine sko :Kiss

:ditto :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det lige præcis det der skal til, for at nå ind til ham og få ham til at vågne op? At du smider hæmningerne og råber og græder og er jævnt ligeglad med at være konstruktiv?

Det havde jeg nok gjort, hvis jeg stod i dine sko :Kiss

Selvom jeg nok tror at vi skulle finde hinanden igen så frygter jeg at han går fra os hvis jeg opfører mig sådan :( og jeg ville lade ham gå.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det lige præcis det der skal til, for at nå ind til ham og få ham til at vågne op? At du smider hæmningerne og råber og græder og er jævnt ligeglad med at være konstruktiv?

Det havde jeg nok gjort, hvis jeg stod i dine sko :Kiss

:ditto

Og jeres forhold burde da også kunne bære det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg nok tror at vi skulle finde hinanden igen så frygter jeg at han går fra os hvis jeg opfører mig sådan :( og jeg ville lade ham gå.....

Hvis han går fra Jer (eller så meget som truer med det!) fordi du brænder sammen og viser vrede og sårbarhed, så er han en endnu større røv med ører, end først antaget!

Jeg ved godt det lyder strengt, men vil du virkelig gerne stryge ham med hårene, for at få ham til at blive hos dig i en hverdag der fortsætter som nu? :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NSELLEKILDE :

Jeg synes altså du lyder utrolig presset ! Hiv fat i din sp og giv din mand et los bagi så i sammen kan få vendt tingene til nogle gode dage...det dur hverken for dig, jeres datter eller jeres forhold at du er så udkørt.

Herhjemme har bølgerne gået højt et utal af gange men hver gang er der fulgt en bedre eller god periode efter når det er.

Nu kender jeg ikke detaljerne for jeres dage...men hvis jeres datter skriger og hun ikke er sulten så må far på banen imens du hviler. Og jovist arbejder og sover han...det gør min mand også. Men brænder det på så står han der med det samme os selvom han kun har sovet et par timer eller haven trænger osv...

Nå men kram skal du have. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han går fra Jer (eller så meget som truer med det!) fordi du brænder sammen og viser vrede og sårbarhed, så er han en endnu større røv med ører, end først antaget!

Jeg ved godt det lyder strengt, men vil du virkelig gerne stryge ham med hårene, for at få ham til at blive hos dig i en hverdag der fortsætter som nu? :Kiss

Åh altså... Jeg er jo til dels enig, men...

Jeg er ikke vild med de store dramatiske opgør, hvis de på nogen måde kan undgås. Jeg synes, at de ting, der bliver sagt, efterlader en brod. Og uanset at man kommer igennem og videre, så sidder brodden der - og stikker lidt ind imellem og er med til at svække konstruktionen bare en ganske lille bitte smule hver gang... :unsure

Men, jeg ved ikke, hvordan du skal vække ham. Jeg forstår godt, at han synes, at han arbejder nok. Han bliver bare nødt til at forstå, at hvis den ene i forholdet er ved at drukne, så må man træde til - uanset om man eventuelt synes, at det ikke giver en fair fordeling alt i alt - man er nødt til at hjælpes ad :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså... Jeg er jo til dels enig, men...

Jeg er ikke vild med de store dramatiske opgør, hvis de på nogen måde kan undgås. Jeg synes, at de ting, der bliver sagt, efterlader en brod. Og uanset at man kommer igennem og videre, så sidder brodden der - og stikker lidt ind imellem og er med til at svække konstruktionen bare en ganske lille bitte smule hver gang... :unsure

Men, jeg ved ikke, hvordan du skal vække ham. Jeg forstår godt, at han synes, at han arbejder nok. Han bliver bare nødt til at forstå, at hvis den ene i forholdet er ved at drukne, så må man træde til - uanset om man eventuelt synes, at det ikke giver en fair fordeling alt i alt - man er nødt til at hjælpes ad :kram2

Og det er jeg jo også enig i ;)

Jeg synes bare Sarah har prøvet de fleste civiliserede tilgange og han affejer hende og virker slet ikke som om han fatter sagens alvor. Så what to do then? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han går fra Jer (eller så meget som truer med det!) fordi du brænder sammen og viser vrede og sårbarhed, så er han en endnu større røv med ører, end først antaget!

Jeg ved godt det lyder strengt, men vil du virkelig gerne stryge ham med hårene, for at få ham til at blive hos dig i en hverdag der fortsætter som nu? :Kiss

Nej det vil jeg jo egentlig ikke, men jeg er så meget pleaser at jeg kører på højtryk for at undgå at skulle skændes om det her fordi det kun bliver en "det her gør du ikke" snak.. Jeg har ikke mere overskud at tage af hvis vi skændes og jeg stadig skal passe Nova.

Man kan jo ikke få passet sin baby fordi man skal skændes :(

Hvis han nogensinde får løsrevet sig fra den computer må jeg prøve at bringe det lidt på banen og se hvor vi ender.. Hvis nova ikke skriger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det vil jeg jo egentlig ikke, men jeg er så meget pleaser at jeg kører på højtryk for at undgå at skulle skændes om det her fordi det kun bliver en "det her gør du ikke" snak.. Jeg har ikke mere overskud at tage af hvis vi skændes og jeg stadig skal passe Nova.

Man kan jo ikke få passet sin baby fordi man skal skændes :(

Hvis han nogensinde får løsrevet sig fra den computer må jeg prøve at bringe det lidt på banen og se hvor vi ender.. Hvis nova ikke skriger

Sødeste han sidder vel ikke og spiller computer nu imens du burde have kvalitets tid med ham eller hvile dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, NSE, når der kommer nogle ekstra belastninger i et forhold, er man jo stadig to om at klare dem, selvom begge er fyldt op. Sådan er det at være en familie.

 

Men - kærligt ment - jeg tror også, du skal sætte dine forventinger lidt ned. Til dig selv og dine drømme. Lige nu er du mor til lille spædbarn, og du har en masse forventninger om et super-bryllup, at du skal tabe dig, måske starte på job snart, et rent hjem og have pseudo-tvillinger. Det lyder sgu overvældende.
Når jeg presser mig selv for meget, så bliver jeg endnu mere disponeret for at se at M fejler. Der er sjældent røg uden en brand, så han har formentlig været et kvaj på nogle punkter, men jeg bliver bare mere sårbar og irriteret når jeg er presset - og en del af det skyldes også mig selv og mit hoved som er fyldt af planer og "nødvendigheder".

 

Du er så ung! Her er et venligt skub imod at få prioriteret to-tre ting, som du vil fokusere på, og lade alt det andet blive i baggrunden. Og så meld det ud til ham din forlovede, og spørg ham direkte om han vil være med?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det vil jeg jo egentlig ikke, men jeg er så meget pleaser at jeg kører på højtryk for at undgå at skulle skændes om det her fordi det kun bliver en "det her gør du ikke" snak.. Jeg har ikke mere overskud at tage af hvis vi skændes og jeg stadig skal passe Nova.

Man kan jo ikke få passet sin baby fordi man skal skændes :(

Hvis han nogensinde får løsrevet sig fra den computer må jeg prøve at bringe det lidt på banen og se hvor vi ender.. Hvis nova ikke skriger

Jeg forstår dig jo godt. Det må du ikke tvivle på :kiss

Åh, hvor er det træls, at jeg bare ikke har tid til at komme og hjælpe dig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, NSE, når der kommer nogle ekstra belastninger i et forhold, er man jo stadig to om at klare dem, selvom begge er fyldt op. Sådan er det at være en familie.

Men - kærligt ment - jeg tror også, du skal sætte dine forventinger lidt ned. Til dig selv og dine drømme. Lige nu er du mor til lille spædbarn, og du har en masse forventninger om et super-bryllup, at du skal tabe dig, måske starte på job snart, et rent hjem og have pseudo-tvillinger. Det lyder sgu overvældende.

Når jeg presser mig selv for meget, så bliver jeg endnu mere disponeret for at se at M fejler. Der er sjældent røg uden en brand, så han har formentlig været et kvaj på nogle punkter, men jeg bliver bare mere sårbar og irriteret når jeg er presset - og en del af det skyldes også mig selv og mit hoved som er fyldt af planer og "nødvendigheder".

Du er så ung! Her er et venligt skub imod at få prioriteret to-tre ting, som du vil fokusere på, og lade alt det andet blive i baggrunden. Og så meld det ud til ham din forlovede, og spørg ham direkte om han vil være med?!

Og her er jeg faktisk også ret enig....

Pas på dig selv og lad tiden arbejde lidt for jer...

Kender en der som 25 årig havde 3 børn, blev gift, havde 2 hunde, og nyrenoveret hus og var uddannet revisor...kan huske jeg tænkte wow dengang...idag er hun single mor til 3...bor i lejlighed...uden job og gået konkurs med firma hun forsøgte sig med...jeg misunder ikke længere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal man gøre hvis man er så vred og indebrændt at man ved at man ikke kan komme med en konstruktiv snak uden at man næsten ved at det vil koste forholdet? :boo

Jeg elsker ham og han gør rigtig mange ting for mig men jeg er udkørt og træt og jeg føler at jeg er en alene-mor... Jeg er så indebrændt at jeg ikke kan træde et skridt tilbage og tænke på hvad jeg kan gøre bedre.. Jeg ser kun alle hans fejl :(

Fortæl ham at du føler sådan... Det er jo ham der gerne vil have flere børn her og nu, men det er jo "nemt" når du føler du står med det hele.

Selvom jeg nok tror at vi skulle finde hinanden igen så frygter jeg at han går fra os hvis jeg opfører mig sådan :( og jeg ville lade ham gå.....

Det er hårdt at få børn, det er ikke for sjovt at nogle par laver en aftale om at man ikke går fra hinanden de første 2 år.

Hvis N ikke kan tåle, at se denne sårbare/ukonstruktive side af dig, hvordan skal det så gå når I bliver gift? (Ja, undskyld det er hårdt sagt, men det er i medgang og modgang)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal du til at lave?

Jeg skal i praktik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NSE jeg synes det er helt ok at vise følelserne, også selvom de er ukonstruktive. Man kan jo også anerkende, at det er ukonstruktive følelser og sætte ord på dét og så ærligt fortælle, at man jo har dem alligevel. (Lidt ligesom hvis man er jaloux selvom man inderst inde ved, at han jo ikke er utro).

Men jeg vil også sige "Giv det tid". Det kan bare være rigtig hårdt det første LANGE stykke tid med en baby. Min erfaring - nu fra to børn - er at mit parforhold bliver strammet mere og mere i barnets første leveår (med udsving - vi har også været glade for hinanden ;)) og at det kulminerer lidt omkring 11-12 mdr hvor der begge gange har været lidt krise, men så bliver det lige så stille godt igen.

Jeg tror, det er en kombination af nye roller, hormoner, mindre søvn, mindre sex, at manden måske bliver nusset lidt mindre om end normalt fordi mor har travlt med baby, at kvinden måske bliver nusset lidt mindre om fordi far har travlt med at være praktisk, måske noget af det, måske noget helt andet... Men når den lille hjælpeløse baby begynder at kunne mere, og måske kunne blive passet mere, så synes jeg også at mange af konflikterne "fordufter", også uden at de nødvendigvis skal tales ud.

Fortsæt endelig med at fortælle, hvad du har brug for og BED om det, og prøv måske også at huske, at han stadig er den, du var helt vild med, inden Nova kom og stjal dit hjerte :kiss :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, NSE, når der kommer nogle ekstra belastninger i et forhold, er man jo stadig to om at klare dem, selvom begge er fyldt op. Sådan er det at være en familie.

Men - kærligt ment - jeg tror også, du skal sætte dine forventinger lidt ned. Til dig selv og dine drømme. Lige nu er du mor til lille spædbarn, og du har en masse forventninger om et super-bryllup, at du skal tabe dig, måske starte på job snart, et rent hjem og have pseudo-tvillinger. Det lyder sgu overvældende.

Når jeg presser mig selv for meget, så bliver jeg endnu mere disponeret for at se at M fejler. Der er sjældent røg uden en brand, så han har formentlig været et kvaj på nogle punkter, men jeg bliver bare mere sårbar og irriteret når jeg er presset - og en del af det skyldes også mig selv og mit hoved som er fyldt af planer og "nødvendigheder".

Du er så ung! Her er et venligt skub imod at få prioriteret to-tre ting, som du vil fokusere på, og lade alt det andet blive i baggrunden. Og så meld det ud til ham din forlovede, og spørg ham direkte om han vil være med?!

Jeg er meget, meget enig her! Jeg tror, du skal arbejde med dine egne ambitioner sådan allround. Og selvfølgelig skal du snakke med Nichlas!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NSE:

 

Jeg meget enig med Fister i alt! Jeg har tænkt det hun skriver rigtig ofte, når jeg har læst dine indlæg. Husk at slappe af, træk vejret og nyd nuet. Bare en lille buitte smule for din egen skyld, men også for din datters. Hun har bestemt ikke godt af, at have en super stresset mor med en masse bolde i luften, når din fokus burde ligge hos hende langt det meste af tiden.

 

Du er lige gammel med min søster, som er single, bor i egen lejlighed, har sabatår og stadig overvejer, lidt løst, hvad hun egentligt skal læse.

 

Og gå så ind og spark din mand hårdt over skinnebenet og hiv stikket ud af den computer. Kan han ikke selv finde ud af, hvad han skal prioritere, så må du gøre det for ham! I har fået et barn sammen og det er ikke kun hans datter, når HAN har tid. The end!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og her er jeg faktisk også ret enig....

Pas på dig selv og lad tiden arbejde lidt for jer...

Kender en der som 25 årig havde 3 børn, blev gift, havde 2 hunde, og nyrenoveret hus og var uddannet revisor...kan huske jeg tænkte wow dengang...idag er hun single mor til 3...bor i lejlighed...uden job og gået konkurs med firma hun forsøgte sig med...jeg misunder ikke længere ;-)

Jeg forstår absolut ikke hvad pointen er med den historie?? :blink At hvis man har "det hele" i en ung alder skal man nok miste det igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg nok tror at vi skulle finde hinanden igen så frygter jeg at han går fra os hvis jeg opfører mig sådan :( og jeg ville lade ham gå.....

Selvfølgelig går i ikke fra hinanden over det! I har kendt hinanden længe, og i har en skøn datter sammen! I skal ha en hverdag op og køre som fungerer for jer BEGGE! og så må han lære at prioritere jer! Han er far nu.. Og det kan han på ingen måde lave om! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ak, jeg forsøgte med et langt skriv om at jeg er helt rundsmadret i toppen - men det blev noget værre volapyk.

Så nu skriver jeg bare: bah! Bah med bah på og blablabrokkkkkkbla! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ak, jeg forsøgte med et langt skriv om at jeg er helt rundsmadret i toppen - men det blev noget værre volapyk.

Så nu skriver jeg bare: bah! Bah med bah på og blablabrokkkkkkbla! <_<

Det må man godt!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over, at man ikke bare kan give et børnehavebarn penge med til mad.. <_< Jeg gider ikke lave madpakke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ak, jeg forsøgte med et langt skriv om at jeg er helt rundsmadret i toppen - men det blev noget værre volapyk.

Så nu skriver jeg bare: bah! Bah med bah på og blablabrokkkkkkbla! <_<

Volapyk er alle møres speciale :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.