SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg ville ønske at jeg havde fjernet hånden roligt fra nova :unsure..

Men det komiske er faktisk at moren er uddannet pædagog og kan maaange gode opdragelsesmetoder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. Camille har også altid været forholdsvis godt opdraget ;) som andre især når hun er ude.

Men fx min kærestes familie - de har flere gange sagt, st hun skal have lov at være "et rigtigt barn", fx hvis hun spiser meget slik, klatrer i deres sofa eller kaster med sten i gårdspladsen.

Og der får det også lidt en negativ betydning, når de siger at hun er "alt for velopdragen"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ms chef der kimer huset ned kl 5.30 :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor pokker skal det regne hele tiden så man ikke kan foretage sig noget udendørs med ungerne i længere tid ad gangen...Øv altså møg sommer !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor pokker skal det regne hele tiden så man ikke kan foretage sig noget udendørs med ungerne i længere tid ad gangen...Øv altså møg sommer !

På med regntøjet og lad T. Gå i vandpytter (kunne se den store seje dreng går nu :yay) Det er lidt værre med N, han møver højest sandsynligt stadig rundt (som Mi. Gjorde sidste år) men en babygynge var et hit :)

Jeg regner med vi skal ud at hoppe i vandpytter hele banden i dag- altså børnene og jeg, det er vores sidste ferieuge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På med regntøjet og lad T. Gå i vandpytter (kunne se den store seje dreng går nu :yay) Det er lidt værre med N, han møver højest sandsynligt stadig rundt (som Mi. Gjorde sidste år) men en babygynge var et hit :)

Jeg regner med vi skal ud at hoppe i vandpytter hele banden i dag- altså børnene og jeg, det er vores sidste ferieuge :)

Er skam os på med regntøj til Tobias når det er. Problemet er mere for tiden deres rytmer ikke passer sammen så det er svært at være ude med begge to ;-) og når det regner blir det værre for Niklas gider ikke sidde under regnslag på vognen osv.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura - hold nu op jeg havde også brug for en efterfødselssamtale dengang med Carl Emil. Følte mig så svigtet. Er rigtig glad for jeg fik samtalen med Herlev. Dels for at få afklaret hvorfor nogle ting var sket men også få fortalt personalet at nogle af de ting de gjorde undervejs ikke var i orden. Det var en god samtale med overjordmoderen. Efter den fandt jeg mere ro i det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos uopdragen/velopdragen.

Idag da jeg sad og ammede til barnedåb i festlokalet var de små børn meget interesseret i lille nova. Der blev spurgt alverdens spørgsmål som "må hun godt få is?", "hvordan spiser hun? "," græder hun? " (selvom der var fuldstændig stille hos nova der ihærdigt prøvede at spise :lol) og maaange flere spørgsmål. Da de begyndte at miste interessen endte det med at der kun var en enkelt lille dreng på 2-3 år tilbage. Han er MEGET charmerende og kommer afsted med meget hvilket hans opførsel tydeligt bærer præg af. Først gik han i min taske og hev bleer og vådservietter ud-fordi jeg vidst kom til at sige at nova havde pruttet, og ville ikke stoppe da jeg bad ham om at lade være. Jeg var fanget med nova på brystet og kunne derfor ikke lige rejse mig og tage tasken. Endelig stoppede han og ville gerne ae nova og jeg bad ham om at vente til hun var færdig. Det forstod han ikke og ville gerne have at hun fik diverse ting i håret (heriblandt pynt fra bordet) . Dette blev han ved med i Ca 15 min hvor moren meget pædagogisk og sødt prøvede at forklare ham at det må man ikke. Men drengen blev ikke fjernet fra den situation og forstod ikke hvorfor han ikke måtte hvilket jo resultere i at han fortsætter og det blev større og voldsommere ting nova skulle have i håret. Min tålmodighed var ved at løbe ud og hvis det var min lillebror eller nova ville jeg 100% have fjernet både hånd og ting når de nærmede sig min lille baby som har svært ved at spise. Men fordi jeg ikke kender drengen så godt forventede jeg at moren selv ville gøre det.

Men det gjorde hun ikke. Drengen testene tydeligt grænser og jeg kunne ikke finde ud af om det var acceptabelt at jeg blev fysisk (altså ved at fjerne hans hånd når den blev lagt på nova).

Må andre gerne "opdrage" på jeres børn hvis de er til gene?

I den situation der, ville du 100% ha haft min "tilladelse" til at markere at han overskrider din grænse, fjerne ting og hans hånd fra lille Nova og sige/forklare at han måtte vente til nova var færdig med at spise, så måtte han gerne AE, men Nova har ikke lyst til at få (bord)pynt i håret. Bum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Buh nu kaster Tobias pludselig op...3 gange på kort tid :-/ øv og manden skal sove indtil spisetid i aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LORTE nabo - som åbenbart ønsker krig og har set sig max sure på os :rolleyes - idiot orker det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over, at det nu er slut med at gå hjemme med Im det meste af tiden :( han er bare slet ikke klar :( og pludselig savner jeg vores su budget helt vildt! nøj, hvor jeg glæder mig til at komme på barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura, jeg har ikke nogen fødselsberetninger herinde. Jeg var ikke aktiv på det her forum, da jeg fødte Aksel. Og Hermans har jeg aldrig fået skrevet. Håber jeg kan få skrevet noget, når vi har været til samtale sidst på måneden.

Du må gerne læse Aksels, men den er skrevet efter jeg fik noget overskud igen, så måske den er lidt for "positiv" for dig

 

Tusind tak, det er sødt af dig :kiss I går var vist ikke lige tidspunktet for mig at læse den slags og måske i dag heller ikke er, men jeg vil rigtig gerne læse den på et tidspunkt, hvis du har et link til den? :)

 

Med hensyn til samtalen så er jeg rimelig kold overfor om jeg kritiserer nogen. Jeg tager afsted for at få styr på nogle ting og følelser og så kan jeg altså ikke samtidig sidde med fløjlshandsker på.

Jeg er generelt meget glad for personalet på Aalborg sygehus, men jeg er ret vred på dem over at nægte mig kejsersnittet, og det har jeg tænkt mig at snakke med dem om

 

Åh, der har jeg nok bare gået lidt for meget i flinkeskole altså :unsure Jeg tænker mest på at det må være ubehageligt for vedkommende at høre på at man kritiserer deres kollega, hvis det nu er en person, som de faktisk godt kan lide. Men omvendt, når systemet er sådan indrettet, så er de vel vant til det. 

 

Desuden er der jo ikke noget af det som jeg vil klage over eller stille spørgsmålstegn ved, som jeg ikke kan stå inde for eller som jeg i teorien ikke ville sige direkte til vedkommende. I praksis har jeg bare ikke lyst til at tale med hende selv, for er bange for at blive alt for ophidset, ukonstruktiv og sur på hende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klart starte med Herlev og hvis ikke det er nok, så betale for en privat JMD :)

Hvor er jeg altså ærgerlig over at det er så svært for dig for tiden (men dejligt, at høre lidt fra dig igen) :( Sig endelig til hvis du har brug for noget som helst og jeg kan gøre noget :kiss

 

Ja jeg tænker at vi prøver at tage det i den rækkefølge. Ved ikke om man selv kan ønske hvem fra Herlev man har lyst til at få den samtale med? :chin: 

 

Og tusind tak, du er så sød :kiss Tænker så meget på dig for tiden, for lille-bebsen er lige hoppet i str. 62 og ligger lige nu ved siden af mig i de fineste beige smækbukser med elefanter på ;) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram skal du vist ha. Rart at se dig kære du.

 

Håber tabet af tlf ender med et lykkeligt møde med en ny - og håber du kommer igennem alt det krævende nu, der er mange faser, der heldigvis bare er faser, med de her lækre  babyer. Fødsel og følelser kan man arbejde med og det er sundt at gøre det - selv den historie kan ende i en form for forløsning, det håber jeg!

:kram2

 

Tak for kram søde :kram2

 

Lige nu har jeg 'arvet' en telefon, som manden købte ved en fejl på et tidspunkt. Synes simpelthen ikke at jeg kan forsvare at skulle købe en ny, når vi har en helt ubrugt telefon liggende. Men kan ikke lide den, synes den gamle var meget bedre. Er vist bare dårlig til at få nyt af den slags :blush

 

Fødslen ved jeg aldrig om jeg helt kommer til at finde fred med, men den skal i hvert fald snakkes igennem, så jeg kan få parkeret den et eller andet sted, hvor den ikke kommer til at fylde så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr Alura :boo Min fødselsberetning med Inger er skrevet langt mere positiv end det var i virkeligheden. For jeg skammede mig længe over at være skuffet over fødslen, så jeg kan jo læse nu, at jeg ikke var helt ærlig. Eller jo - i forhold til at det gav mening at få Inger i armene.

Det er SÅ svære følelser! :kiss

 

Åh, men altså jeg nåede aldrig længere end til overskriften, så jeg har slet ikke fået læst den :blush Det vil jeg rigtig gerne på et tidspunkt, men lige i går var det bare for følsomt. Det ER svære følelser, ja :(

 

Er det ikke også et spørgsmål om, at det er svært at skulle erkende overfor sig selv, at man er skuffet og ked af sin fødsel? Jeg prøvede virkelig at finde de positive briller frem i starten, men det er bare ikke de positive følelser, der dukker op, når jeg tænker på det. Der er så latterligt få lyspunkter, så de aldrig vil kunne opveje de mange, mange ting som jeg er ked af ved det - desværre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram til dig, søde :kram

 

:kram2 :kiss

 

Tusind tak I to, det varmer :kram2

 

Og kæmpe stort tillykke med ham den lækre, lille Nohr FruLR, det har jeg vist slet ikke nået at få sagt  :hurra  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura - dejligt at høre fra dig!

Jeg er ked af, at du har det lidt hårdt lige nu :kram2

Jeg kan sagtens følge dig i, at det med fødslen fylder meget. Det fyldte enormt meget for mig (eller, well, det var ikke så meget selve fødslen, mere alle omstændighederne omkring den) og jeg orker faktisk ikke at læse om drømmefødsler - og specielt ikke drømmefødsler hjemme/i vand. Jeg under bestemt dem der har fået en skøn fødsel det, men jeg er stadig rigtig ked af ikke at have fået den fødsel (og nok aldrig får den!) og startforløb som mor som jeg drømte om, så det rammer lidt for tæt på. Så ja, I get it! Men giv det tid - det bliver bedre. Og helt sikkert: få den efterfødselssamtale! Og skid hul i, om du skal brokke dig om en jordemoder/sygeplejerske til en af hendes kollegaer, det tror jeg ærlig talt de er vant til :kram2

(Det er ikke helt det samme, men jeg hører da i hvert fald masser af brok om mine kollegaer fra elever - og de hører sikkert ligeledes brok om mig - og det lærer man hurtigt at sortere i og være professionel omkring)

 

Åh søde, jeg forstår så godt alle de trælse følelser du må have omkring det :kram2 Som vi har talt om tidligere, så stacker det altså up, når det pludselig både er den gode/nemme PB, graviditet og fødsel, som man skal føle sig 'snydt' for. Og kan dæleme godt forstå at den med starten på familielivet må fylde for jer også :( Der har vi i det mindste været heldige og kun kæmpet med lidt maveproblemer og det er vist meget normalt og til at overse i det store billede. 

 

Det er rart at høre, at det bliver bedre. Det ved man vel godt rent rationelt at det bliver, men lige nu føles det svært at forestille sig at nå dertil, hvor det at tænke på fødslen ikke bare er lig med at der bliver åbnet for alle hanerne. Jeg håber at en samtale kan være med til at få det parkeret lidt et sted, især hvis vi kan få afklaret nogle af alle de mange spørgsmål, som vi sidder med. Det ville måske kunne hjælpe lidt. Og ja, jeg må prøve at skide hul i det med at skulle brokke mig til nogen over deres kollega. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura - hold nu op jeg havde også brug for en efterfødselssamtale dengang med Carl Emil. Følte mig så svigtet. Er rigtig glad for jeg fik samtalen med Herlev. Dels for at få afklaret hvorfor nogle ting var sket men også få fortalt personalet at nogle af de ting de gjorde undervejs ikke var i orden. Det var en god samtale med overjordmoderen. Efter den fandt jeg mere ro i det hele

 

Har vist heller aldrig fået læst din fødselsberetning med CE - hvis du har en? Dejligt at høre, at det var en god samtale, som hjalp dig til at finde lidt ro med det. Jeg håber virkelig at det vil kunne gøre det samme for os. Både i forhold til at få parkeret denne fødsel, men også i forhold til eventuelt at 'turde' igen i fremtiden. 

 

Havde du slet ingen betænkeligheder ved at skulle føde på Herlev igen anden gang så? :unsure Der havde du da til gengæld heldigvis en rigtig god fødsel, synes jeg at kunne huske. Den beretning har jeg da fået læst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænker at vi prøver at tage det i den rækkefølge. Ved ikke om man selv kan ønske hvem fra Herlev man har lyst til at få den samtale med? :chin:

Og tusind tak, du er så sød :kiss Tænker så meget på dig for tiden, for lille-bebsen er lige hoppet i str. 62 og ligger lige nu ved siden af mig i de fineste beige smækbukser med elefanter på ;) :wub

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tror det er med en overjordmoder man har mødet med. Ring og snak med dem og hør hvordan og hvorledes :kiss

Ih, hvor dejligt med lækker bebs i str 62 og lidt tanker til mig - jeg tænker tit på jer også :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus brok.

Jeg kan ikke finde fjernbetjeningen og jeg gider altså ikke se på ramasjang mere, nu ungerne er kommet i seng.

Og man skal bruge fjernbetjeningen til at skifte kanal herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus brok.

Jeg kan ikke finde fjernbetjeningen og jeg gider altså ikke se på ramasjang mere, nu ungerne er kommet i seng.

Og man skal bruge fjernbetjeningen til at skifte kanal herhjemme

Overhovedet ikke luksusbrok - det er et reelt problem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at starte med job imorgen og jeg dermed åbenbart også har fri pas til at være træt for man bliver jo ikke træt af at vaske tøj og søge job :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke luksusbrok - det er et reelt problem!

Er det nemlig. Skide sovende mennesker på ramasjang !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over, at det nu er slut med at gå hjemme med Im det meste af tiden :( han er bare slet ikke klar :( og pludselig savner jeg vores su budget helt vildt! nøj, hvor jeg glæder mig til at komme på barsel :)

Hvad skal du til at lave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal man gøre hvis man er så vred og indebrændt at man ved at man ikke kan komme med en konstruktiv snak uden at man næsten ved at det vil koste forholdet? :boo

Jeg elsker ham og han gør rigtig mange ting for mig men jeg er udkørt og træt og jeg føler at jeg er en alene-mor... Jeg er så indebrændt at jeg ikke kan træde et skridt tilbage og tænke på hvad jeg kan gøre bedre.. Jeg ser kun alle hans fejl :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.