SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Og baby skal have begge arme op? :chin:

Og ligger babyen med sin vægt på siden eller holder man babyen oppe?

Sorry for dårlige spørgsmål :blush

Både Mathilde og CE lå/ligger på siden med nederste arm lidt under/på babsen der ligger nederst og som baby har i munden. Den anden arm famler ludt rundt. Nogle gange holder jeg i hånd da man derved nåde kan holde dem lidt igang så de ikke falder så hurtigt i søvn men også kan give dem tryghed.

Der har været skrevet en del om det er bedst at de ligger på siden da de derved ikke vil kunne kløjs i mælken hvis de falder i søvn ig mælken stadig løber lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du forklare hvordan du ligger?

Når jeg prøver så er mine bryster mast lidt sammen så det er svært at få brystet til at passe med hendes mund, og så når hun får fat ligger jeg meget spændt i kroppen for ikke at rykke mig den ene eller anden vej og "ødelægge" det :chin: og så føles mit hoved helt forkert som om at jeg ikke kan ligge det i en ordentlig stilling når jeg ligger der :rolleyes

Jeg quoter dig lige ovre i ammetråden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg quoter dig lige ovre i ammetråden ;)

Fornuftigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er en bestemmerøv, men det er helt naturligt at det fremstår sådan, når han åbenbart ikke er i interesseret i, at være sammen med jer - og det synes jeg umiddelbart er det han hele tiden udviser? Undskyld, men jeg synes han er en røv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over MIG!

Ved sgu ikke om det er mig der er problemet. Skænderiet i aften omhandler at M synes jeg er en bestemmerøv der vil have tingene køre efter mit hoved. Det starter med at M synes det var bedst hvis ungerne og jeg først kørte hjem når vi havde spist aftensmad fra landet. Så når vi kom hjem ville kl være 20-ish og CE ville være faldet i søvn i bilen og Mathilde snart skulle sove. Jeg valgte det var bedst for ungerne (og mig) at vi kørte efter frokost. Så sov CE og Mathilde og vi ville kunne komme hjem og slappe, hygge og pakke ud inden spisetid og sovetid. Men M har svært ved at "geare op" efter fridage og det ender i at han bliver drænet (i don't get it but maybe you do).

Næste var at jeg åbenbart dikterede dagen efter vi kom hjem. Ja, det gjorde jeg nok en del for jeg ved hvornår Mathilde skal sove/have mad mv. Derudover blev en tur til ikea (som bare ikke skulle være foretaget) til noget rod fordi jeg bestemte det skulle være efter maden (ja for Mathilde sov og hende og CE skulle have mad. Og at CE fik en is i ikea men først efter vi havde været rundt = vi måtte vente på han blev færdig med at spise den. M sagde vi skulle have gjort som han foreslog og give ham den imens. Men det havde jeg åbenbart Overrulet. Fik vist sagt at så måtte han sgu da åbne munden noget mere hvis han var så klog.

Hele tiden efter vi er kommet hjem har han sukker efter at sætte sig ind og spille pc og har også gjort det efter ok fra mig nogle gamge men har også hjulpet med ungerne. Men har måtte høre på hvor træt i hovedet han allerede er af larmen og hvordan han har snerret af CE.

Efter skænderiet om jeg var en bestemmerøv og bare Overrulede ham med alt gik han ind og spillede computer. CE var lagt men jeg har måtte kæmpe med Mathilde som vågnede helt op efter vores råben. Gik i haven da hun endelig sov og samlede snegle og da jeg kom ind og sagde godnat var han flad igen og mente at jeg da skulle tage og smile og ikke lade mig gå så meget på. Der skal være plads til uoverensstemmelser. Også selvom vi er hvor vi er.

Ved ikke hvad jeg vil med det her... Måske høre om jeg er gal på den og ER for meget bestemmerøv og bare skal slappe lidt af. Måske er det mig der er helt gal på den. Please giv mig et andet perspektiv...

Altså... Jeg synes umiddelbart ikke at du lyder sindssygt overrulende. Eller jo, det lyder jo som, at du helt sikkert har en stærk følelse af, hvad dine børn har behov for, og måske kan det så virke dominerende på din mand.

Omvendt må jeg sige, at selvom jeg ikke tvivler på, at din mand elsker jeres børn, virker han i det generelle billede ikke som en forælder, der har enormt stor interesse i dem. Eller måske snarere at han ikke kan overskue at være sammen med dem. Må indrømme at det er virkelig svært for mig at begribe, hvordan man kan have så stort behov for at spille computer i børnenes vågentid, når man LIGE har haft 3 egodage (egodage er ikke negativt ment - men man burde mene, at skulle nogen have brug for lidt egotid, var det da dig efter sommerhustur med børn og svigerforældre).

Søde ven - det lyder så hårdt og opslidende. Hvis du virkelig mærker efter og lytter til din indre stemme - tror du på, at det kan blive godt igen? Siger hverken det ene eller det andet, for det vil jeg slet ikke dømme, men du lyder bare så træt og ked, hver gang du skriver. Og det er jo uholdbart, hvis der ikke også er nogle stunder, hvor du indiblandt tænker "hvor er han dejlig".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er en bestemmerøv, men det er helt naturligt at det fremstår sådan, når han åbenbart ikke er i interesseret i, at være sammen med jer - og det synes jeg umiddelbart er det han hele tiden udviser? Undskyld, men jeg synes han er en røv.

Meget præcist udtrykt...

Kom I afsted til mere parterapi, LittleMiss?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt sikkert ret, men tænk - det ville være de vildeste overskrifter i aviserne: " ung mor kvalte sit barn med kæmpe barm " eller "baby mast under sovende mor" !!!

Ej, er det ikke meget normalt at frygte sådan noget som førstegangs mor til en 15 dage gammel baby? :unsure

J er 4 måneder, og godt nok ammer jeg ikke, men jeg kan stadig vågne med et sæt om natten og frygte, at han bliver kvalt i min hovedpude. (Han ligger sidste del af natten i arm med mig, men i en stilling hvor han på ingen måde kan komme til at blive kvalt.)

Det er nok bare et vildt moderinstinkt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over MIG!

Ved sgu ikke om det er mig der er problemet. Skænderiet i aften omhandler at M synes jeg er en bestemmerøv der vil have tingene køre efter mit hoved. Det starter med at M synes det var bedst hvis ungerne og jeg først kørte hjem når vi havde spist aftensmad fra landet. Så når vi kom hjem ville kl være 20-ish og CE ville være faldet i søvn i bilen og Mathilde snart skulle sove. Jeg valgte det var bedst for ungerne (og mig) at vi kørte efter frokost. Så sov CE og Mathilde og vi ville kunne komme hjem og slappe, hygge og pakke ud inden spisetid og sovetid. Men M har svært ved at "geare op" efter fridage og det ender i at han bliver drænet (i don't get it but maybe you do).

Næste var at jeg åbenbart dikterede dagen efter vi kom hjem. Ja, det gjorde jeg nok en del for jeg ved hvornår Mathilde skal sove/have mad mv. Derudover blev en tur til ikea (som bare ikke skulle være foretaget) til noget rod fordi jeg bestemte det skulle være efter maden (ja for Mathilde sov og hende og CE skulle have mad. Og at CE fik en is i ikea men først efter vi havde været rundt = vi måtte vente på han blev færdig med at spise den. M sagde vi skulle have gjort som han foreslog og give ham den imens. Men det havde jeg åbenbart Overrulet. Fik vist sagt at så måtte han sgu da åbne munden noget mere hvis han var så klog.

Hele tiden efter vi er kommet hjem har han sukker efter at sætte sig ind og spille pc og har også gjort det efter ok fra mig nogle gamge men har også hjulpet med ungerne. Men har måtte høre på hvor træt i hovedet han allerede er af larmen og hvordan han har snerret af CE.

Efter skænderiet om jeg var en bestemmerøv og bare Overrulede ham med alt gik han ind og spillede computer. CE var lagt men jeg har måtte kæmpe med Mathilde som vågnede helt op efter vores råben. Gik i haven da hun endelig sov og samlede snegle og da jeg kom ind og sagde godnat var han flad igen og mente at jeg da skulle tage og smile og ikke lade mig gå så meget på. Der skal være plads til uoverensstemmelser. Også selvom vi er hvor vi er.

Ved ikke hvad jeg vil med det her... Måske høre om jeg er gal på den og ER for meget bestemmerøv og bare skal slappe lidt af. Måske er det mig der er helt gal på den. Please giv mig et andet perspektiv...

Hold da op :o

Du sætter rutiner efter dine børns indre ur, og så er du en bestemmer-røv? No, honey!! Hell to the No!! Du er MOR og det skal han fandme ikke nægte dig!

Han er FAR og han bliver nødt til at tage den rolle seriøst.

Og så den sidste kommentar - what the fuck?! :blink

Du er lige blevet kritiseret på nok det mest sårbare, vi kvinder kan kritiseres på - og så skal du smile og ikke tage ting så tungt?!?!

Åh... Jeg er helt vred...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LittleMiss, jeg er personligt af den holdning, at der ikke findes forkerte personlighedstræk - kun dårlig kemi mellem personligheder. :kram2

Du er som du er, og det er ikke forkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... jeg synes måske det lyder som om at i er i en rille, hvor i på forhånd er lidt irriteret/træt af den anden?

Det lyder ikke så voldsomt det i bliver irriterede over, så måske er det fordi det bygger oven på en masse andet?

:kram2 det lyder ikke spor sjovt :(

Jeg tror, jeg er enig her. For når du fortæller lyder det "på papiret" ikke enormt voldsomt. (Hvilket på ingen måde er ment som en kritik!!) Men du virker også bare så ked af det. Så jeg tror måske det er et symptom på et dybereliggende problem, som skal tackles snarere end at diskutere hvor meget den ene eller anden bestemmer? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Jeg synes umiddelbart ikke at du lyder sindssygt overrulende. Eller jo, det lyder jo som, at du helt sikkert har en stærk følelse af, hvad dine børn har behov for, og måske kan det så virke dominerende på din mand.

Omvendt må jeg sige, at selvom jeg ikke tvivler på, at din mand elsker jeres børn, virker han i det generelle billede ikke som en forælder, der har enormt stor interesse i dem. Eller måske snarere at han ikke kan overskue at være sammen med dem. Må indrømme at det er virkelig svært for mig at begribe, hvordan man kan have så stort behov for at spille computer i børnenes vågentid, når man LIGE har haft 3 egodage (egodage er ikke negativt ment - men man burde mene, at skulle nogen have brug for lidt egotid, var det da dig efter sommerhustur med børn og svigerforældre).

Søde ven - det lyder så hårdt og opslidende. Hvis du virkelig mærker efter og lytter til din indre stemme - tror du på, at det kan blive godt igen? Siger hverken det ene eller det andet, for det vil jeg slet ikke dømme, men du lyder bare så træt og ked, hver gang du skriver. Og det er jo uholdbart, hvis der ikke også er nogle stunder, hvor du indiblandt tænker "hvor er han dejlig".

Helt vildt enig hele vejen igennem... :kram til dig LittleMiss.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt enig hele vejen igennem... :kram til dig LittleMiss.

:ditto :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor! Det virker som om hendes eneste mission pt er at gøre mit liv til et helvede :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik jeg nogensinde sagt at jeg hader mine knæ? Er så træt af ikke at kunne noget mere :(

 

Satte knæet ned i dynen for 10 minutter siden, da jeg ville kravle over i sengen. Lyden var ligesom når en isvaffel bliver knust, men her var ingen isvaffel eller andet der kan sige ligeså. Nu har jeg bare et knæ, der gør ondt og er begyndt at hæve op.

 

Sidste uge trak jeg en scene fem skridt tilbage. Det var mere end rigeligt for det andet knæ, der lige siden også har været hævet og gjort massivt ondt ved den mindste anstrengelse. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fik jeg nogensinde sagt at jeg hader mine knæ? Er så træt af ikke at kunne noget mere :(

 

Satte knæet ned i dynen for 10 minutter siden, da jeg ville kravle over i sengen. Lyden var ligesom når en isvaffel bliver knust, men her var ingen isvaffel eller andet der kan sige ligeså. Nu har jeg bare et knæ, der gør ondt og er begyndt at hæve op.

 

Sidste uge trak jeg en scene fem skridt tilbage. Det var mere end rigeligt for det andet knæ, der lige siden også har været hævet og gjort massivt ondt ved den mindste anstrengelse. :(

Årh de knæ, øv søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit ene ben forsvandt under mig, da vi var ude og gå aftentur, og jeg faldt lodret til jorden - ikke som når man normalt snubler og falder fremad, men lodret ned :blink Jeg hamrede mit ene knæ i jorden uden at tage fra med hænderne - og med min 100+ kg, ramte jeg hårdt :( :boo Efterfølgende kom hænderne også (hårdt) i jorden. Resultat: Mit højre knæ er mørkeblåt, hævet og hamrende ømt. Mit venstre håndled gør åndsvagt ondt.

Håbervirkelig bare at det var slaget, og at det går over af sig selv - HURTIGT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit ene ben forsvandt under mig, da vi var ude og gå aftentur, og jeg faldt lodret til jorden - ikke som når man normalt snubler og falder fremad, men lodret ned :blink Jeg hamrede mit ene knæ i jorden uden at tage fra med hænderne - og med min 100+ kg, ramte jeg hårdt :( :boo Efterfølgende kom hænderne også (hårdt) i jorden. Resultat: Mit højre knæ er mørkeblåt, hævet og hamrende ømt. Mit venstre håndled gør åndsvagt ondt.

Håbervirkelig bare at det var slaget, og at det går over af sig selv - HURTIGT!

Ej, hvor ubehageligt! :o Er du sikker på du er ok? :unsure

Is på knæet (ikke for længe ad gangen), benet lidt op og sofa :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor ubehageligt! :o Er du sikker på du er ok? :unsure

Is på knæet (ikke for længe ad gangen), benet lidt op og sofa :Kiss

Well... Kan ikke helt forklare faldet :unsure

Men tror ikke at det kræver skadestuebesg lige nu. Jeg kan gå på benet og bevæge hånden ;)

(Siger hende, som gik 4 dage på en brækket ankel, inden hun fik den tjekket og gipset :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt sikkert ret, men tænk - det ville være de vildeste overskrifter i aviserne: " ung mor kvalte sit barn med kæmpe barm " eller "baby mast under sovende mor" !!!

Ej, er det ikke meget normalt at frygte sådan noget som førstegangs mor til en 15 dage gammel baby? :unsure

Jo det er helt normalt... Jeg ammer heller ikke liggende her med min nr 2 af samme grund.. Den tanke kan jeg ikke klare... Respekt for at nogen kan komme ud over tanken og gør det... Men man er altså ikke unormal fordi man har de tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så dårlig til når tingene ikke bliver som planlagt - eller faktisk når de måske er som planlagt, men måske ikke! Og S fatter det bare ikke og bliver frustreret over mig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well... Kan ikke helt forklare faldet :unsure

Men tror ikke at det kræver skadestuebesg lige nu. Jeg kan gå på benet og bevæge hånden ;)

(Siger hende, som gik 4 dage på en brækket ankel, inden hun fik den tjekket og gipset :whistling )

Og er nu gået i seng på smertestillende, med et dunkene knæ, og et ben jeg næsten ikke kan støtte på :( Håber virkelig på bedring i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bølgerne går også højt idag så overskuddet er virkeligt ikke stort men tusind tusind tak for alle jeres svar. De er læst hver og en. Det er sgu svært når tingene virkelig ikke fungere og man faktisk har lidt svært ved at se hvorfor man stadig er sammen.

Jeg håber på mirakler eller bare et spark i røven måske til at træffe det rigtige valg for mig og ikke mindst ungerne. Hvad det valg er ved jeg bare stadig ikke. Eller rettere måske tør jeg ikke helt tage skyklapperne af :(

Lady H - vi har en tid hos parterapeuten igen imorgen heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well... Kan ikke helt forklare faldet :unsure

Men tror ikke at det kræver skadestuebesg lige nu. Jeg kan gå på benet og bevæge hånden ;)

(Siger hende, som gik 4 dage på en brækket ankel, inden hun fik den tjekket og gipset :whistling )

Lige med knæ kan lægerne heller ikke undersøge det ordentligt, før hævelsen og smerterne har lagt sig. Der går som regel 14 dages tid, før det kan lade sig gøre. Du må have gang i isposen og have benet hævet godt op, evt tage Smertestillende ved behov.

God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Worst.mom.ever....

Hvor kan jeg indgive min opsigelse, for jeg dur ikke til det her... :boo :boo :boo :boo

:kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.