SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er sulten efter en pitabrød med kebab med de har lukket nu og jeg orker ikke at bevæge min røv ud og købe noget inde i byen. Må spise en imorgen til frokost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så vildt, som de der spøgelser fra ens barndom kan haunte én resten af livet! 

Jeg har egentlig sluttet fred med min egen historie. Men når jeg tænker på, at nogen kunne udsætte mine børn for det samme. Jeg tror sgu da egentlig nok, at jeg hurtigt ville komme til at slå nogen lidt ihjel..

 

Ja, jeg gider simpelthen ikke ind i den boks igen! Jeg har ikke lyst til at være den person igen, og jeg føler mig absurd fri ved at være flyttet væk fra det. Det er ikke mindst derfor jeg elsker København og vores udenlandseventyr. Nuancer, larm, skævheder, kulturer, provokationer, luft, mod, udfordringer, muligheder. Og der er ingen der kigger på mig og aflægger hviske-rapport i skolegården eller idrætsklubben, imens jeg udforsker det. 

Mht. mine børn så vil jeg gerne være løsrevet af historik. Begge mine forældre er født i den lille kommune, jeg kommer fra. Alle kendte mine bedsteforældre på begge sider. De var nu også hhv. vidunderlige og OK ( :D ), men jeg var bare så meget er produkt af dét fremfor Fister, og det gav nogle spøgelser. Det var for meget for mig, og jeg vil gerne give mine unger noget andet. 

(Åh, jeg får lyst til at skrive en masse lortet om små byer, men i virkeligheden har små og store byer jo både fordele og ulemper, så det ville ikke være fair. But I ain't going back, that's for sure).

 

Jeg kender i øvrigt en i Køge som jeg har lyst til at slå lige hovedet med en skovl, så måske vi bare kan samle sammen :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant snak om flytning mm.

Jeg havde ALDRIG troet jeg skulle bo i Kbh og det synes jeg lidt jeg gør selvom det er en forstad - storKbh i hvert fald ;)

Hvor er det nu du selv kommer fra? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Jeg krydser fingre for, at ungerne lige lader jer få en hyggelig sofaaften! og så synes jeg, at I skal planlægge en date ud i fremtiden, hvor I tager på MASH og fejrer jeres kærlighed en anden dag! For det er mindst lige så vigtigt at huske på at være vilde med hinanden de resterende 364 dage (eller 365 lige i år)

True! Nu havde vi bare en grund og ferie. Men det er jo også nærmest umuligt normalt, lige i forhold til børn og bedsteforældre har vi fandme skudt os selv i foden og skulle være flyttet tilbage til Vestjylland.. Ej, jeg er virkelig bare sortseer for tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men altsåååå - forleden var jeg inde på Værnedamsvej og slentrede ned ad Forhåbningsholms Allé, og jeg måtte sgu knibe en lille tåre. Føler mig så meget hjemme dér og har så mange følelser bundet dertil. Så tør da slet ikke tænke på, hvordan det ville have været, hvis jeg var født dér!

Ej hvor sjovt. Jeg besøgte min veninde på Lykkesholms Allé forleden ^_^

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Det med snerren mv pga dumt arbejde kender jeg alt for godt :(

Håber I kan få en hyggelig date i stuen :kiss

Ja, måske.. Jeg håber på det, men tvivler faktisk :chin: :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njaaaa, jeg har i hvert fald tvivlet meget mere tidligere. Men vi var også ret vilde da vi fik grunden. Måske var det primært følelsen af at vi er fed up med at have så lidt plads, og så det rent faktisk at gøre noget ved det. Nærmest i trods. Vi har aldrig været bange for at tage chancer på den front, men som Mformor skriver, så føltes det bare übervoksent at skulle bo i hus.

I lille sammenligning har jeg det pt som med dét at få børn. Den dér kærlighed/forventning der vokser jo mere virkeligt det bliver. Den har ret meget udraderet tvivlen nu. For det bliver bare godt! Vi gør det GODT. Og vi har intet netværk i Roskilde, så jeg synes bare I skal komme derud:)

Men vi plejer jo ikke at have problemer med at skabe netværk, så det skal nok komme. Der sker allerede småting hist og her i den forbindelse.

Man kan aldrig være 100% sikker på sådan nogle beslutninger, tænker jeg. Men fordi noget er godt et sted, betyder det jo ikke, at der ikke er godt eller måske bedre et andet sted. Lykke kommer i mange forskellige former, og mon ikke det handler mere om HVEM man tager med end hvor man tager hen.

(Hov...brokketråd....jeg hader Yousee)

Du er klog! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grundene er ca 1 mio, og det koster hurtigt meget at bygge, så... Fx http://www.boligsiden.dk/salg/510549349

I gamle benløse er det realistisk omkring 2 mio :) Vi har ikke tid, lyst og overskud til at renovere nu, så det skal være sådan temmelig indflytningsklar :)

Uh det ser ellers lækkert ud ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo mødt dig irl, og jeg synes altså ikke du var akavet :kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo mødt dig irl, og jeg synes altså ikke du var akavet :kiss

:ditto

Præcis! Men altså, det er jo så kun et års tid, at vi skal pendle på den fesne måde med s-tog und alles. Så snart den der højhastighedsbane kommer, bliver rejsetiden jo faktisk den samme som vi har nu mere eller mindre. Ellers tror jeg faktisk heller ikke, at vi havde taget valget om at flytte ud :chin:

Ja, det bibliotek var total mit safe haven! Og jeg har haft FULDSTÆNDIG de samme tanker som dig mht mine børn. Og jeg kan jo se, at Ingersen ligner mig så ufatteligt meget, og hun skal have lov at gå et sted, hvor hun kan få lov til at være skør, højtråbende og velbegavet uden at blive dunket i hovedet.

Nu har jeg ikke mødt dig mere end én gang - men jeg synes bestemt ikke, du er for kantet :kram2

:ditto

:kiss :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True! Nu havde vi bare en grund og ferie. Men det er jo også nærmest umuligt normalt, lige i forhold til børn og bedsteforældre har vi fandme skudt os selv i foden og skulle være flyttet tilbage til Vestjylland.. Ej, jeg er virkelig bare sortseer for tiden!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så vildt, som de der spøgelser fra ens barndom kan haunte én resten af livet! 

Jeg har egentlig sluttet fred med min egen historie. Men når jeg tænker på, at nogen kunne udsætte mine børn for det samme. Jeg tror sgu da egentlig nok, at jeg hurtigt ville komme til at slå nogen lidt ihjel..

Uden at blinke..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg gider simpelthen ikke ind i den boks igen! Jeg har ikke lyst til at være den person igen, og jeg føler mig absurd fri ved at være flyttet væk fra det. Det er ikke mindst derfor jeg elsker København og vores udenlandseventyr. Nuancer, larm, skævheder, kulturer, provokationer, luft, mod, udfordringer, muligheder. Og der er ingen der kigger på mig og aflægger hviske-rapport i skolegården eller idrætsklubben, imens jeg udforsker det.

Mht. mine børn så vil jeg gerne være løsrevet af historik. Begge mine forældre er født i den lille kommune, jeg kommer fra. Alle kendte mine bedsteforældre på begge sider. De var nu også hhv. vidunderlige og OK ( :D ), men jeg var bare så meget er produkt af dét fremfor Fister, og det gav nogle spøgelser. Det var for meget for mig, og jeg vil gerne give mine unger noget andet.

(Åh, jeg får lyst til at skrive en masse lortet om små byer, men i virkeligheden har små og store byer jo både fordele og ulemper, så det ville ikke være fair. But I ain't going back, that's for sure).

Jeg kender i øvrigt en i Køge som jeg har lyst til at slå lige hovedet med en skovl, så måske vi bare kan samle sammen :D

Lyder voldsomt bekendt det hele!

Og nej, kunne aldrig drømme mig om at bosætte mig i samme lilleputby igen!

I forhold til vores liv som familie og også for børnene vil det dog være et kæmpe plus at bo tæt på mine forældre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True! Nu havde vi bare en grund og ferie. Men det er jo også nærmest umuligt normalt, lige i forhold til børn og bedsteforældre har vi fandme skudt os selv i foden og skulle være flyttet tilbage til Vestjylland.. Ej, jeg er virkelig bare sortseer for tiden!

Nej for fanden... Tænk at bo tæt på FF! Så hellere sushi i sofaen!

Jeg kan godt forstå, du er skuffet :kiss virkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej for fanden... Tænk at bo tæt på FF! Så hellere sushi i sofaen!

Jeg kan godt forstå, du er skuffet :kiss virkelig!

Hahaha! Det tog mig lige lidt at gennemskue FF :lol :lol

Nej, jeg giiiiiiiider virkelig heller ikke bo i Vestjylland - ville faktisk hellere stikke mig selv i låret gentagne gange med en sløv gaffel end at bo derhjemme igen! Præcis samme snak som I allerede har gang i herhjemme. Jeg er i øvrigt stadigt kendt som S' kæreste derhjemme og STADIG ikke som Maja <_<

Jeg ville dog gerne have et sommerhus i Blåvand, det er jo nærmest hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LORTE-MYG!!!! :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LORTE-MYG!!!! :shooter

Myg hvad er det ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nu du selv kommer fra? :)

Provinsen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak LilleMi :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak LilleMi :kiss

Er du okay nu..? Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Provinsen ;)

:D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Telt i regnvejr, jo det er da meget hyggeligt, men altså ikke når det skal regne hele ugen nærmest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Nichlas meget højt men kors hvor er der meget uligevægt ift Nova :prik

Jeg ved godt at det jo er mig som kvinde som må tage tjansen som madkone og det er også ok. Og jeg ved at det giver mest mening at det selvfølgelig er mig som tager bleerne om natten +morgenen når jeg alligevel ammer. Det er også okay at det er mig som trøster når hun skriger da det også er om natten.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg bliver irriteret /misundelig måske /træt når Nichlas kan sidde hele aftenen og halvdelen af natten ved computeren og hygge sig, mens jeg dødtræt må amme og skifte bleer, trøste og underholde vores datter. Så hygger han sig om morgenen/formiddag med hende i de 2 timer hun er glad og vågen, mens jeg vasker tøj og rydder op.

Det er dejligt at han så laver aftensmad men han er en klovn til at rydde op efter sig så det hænger jeg på...

Han skal snart oppe sig, for jeg orker virkelig ikke det her.

Jeg føler mig bare som en husholderske +barnepige som får stukket baby i armene så snart hun laver en smaskelyd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe: Jeg kan rigtig godt forstå at du er TRÆT! Det er da hellere ikke retfærdigt at prisen for lidt hygge med de store børn skal være så høj... Kram!

Til "flytning-debatten" (see what I did there?):

Jeg mente overhovedet ikke at male fanden på væggen, skræmme nogen eller virke som en forkælet Københavner med mit indlæg om at det kan tage tid inden det nye hjem føles fantastisk. Jeg mener oprigtigt, at hvis man har det godt med sin familie, så er det jo næsten ligemeget hvor man bor, og man kan vænne sig til utrolig meget! For mig var det bare et stort skridt at flytte ud af KBH City, og i hus. Da jeg flyttede til KBH for 10 år siden var det fra en lille by meget, meget langt væk, og det tog lidt tid at opbygge netværk og hjemme-følelse. Da det så var på plads, så ville jeg nødig flytte fra det igen. Den der følelse af at bo i byen, være én blandt mange, men samtidigt tryg og "hjemme", den var det lidt svært at give slip på. Desuden har jeg nogle af de samme erfaringer som flere af jer, med at vokse op i en lille by og være anderledes, for dygtig i skolen, for interesseret i kultur og bøger etc. Håber at man øger mulighederne for at ens børn får flere ligesindede ved at bo i/tæt på en stor by.

Jeg tror også bare at det for mange er den sidste store markør for at man bliver voksen, ansvar, giver slip på den "vilde ungdom", når man flytter fra byen, måske i hus. Man har typisk slået sig til ro med sit livs kærlighed, man har fået et rigtigt job, har fået børn. Alle kæmpe voksenting, som jo er fantastiske, men i hvert fald for mig, også lidt skræmmende. Så skal man give slip på den sidste, at bo i (stor)byen (som man godt nok ikke nødvendigvis lever det vilde hipsterliv i, når man har små børn, men som giver en følelse af at man stadig er ung, som at noget er ved det gamle) :) Måske er det patetisk og komisk, men altså... :)

Nu her 1,5 år efter flytningen er det skønt! Det er fantastisk med hus og have, grønne(-re) omgivelser og luft og plads. I vores tilfælde benytter vi faktisk byens faciliteter mindst lige så meget som før. Og jeg satser på at vi formår at give børnene så meget ballast og selvsikkerhed at de kan tåle evt. at være anderledes her i forstaden. Det bliver godt!

Mange, mange ting ville være nemmere i hverdagen, hvis vi boede tæt på mine forældre eller svigerforældrene! Men så skulle vi flytte rigtig langt, og til en lille by, og det er det altså ikke værdt for os, selv om guderne skal vide at jeg overvejer det når hele familien er nedlagt med sygdom, eller manden og jeg hungrer efter en lille date en fredag aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.