SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Griner - kom an med jeres små flytninger ud af City ;) :p

Vi tog helt sikkert mange dybe indåndinger, og min mand var vist også en anelse panisk, inden vi pakkede bilen til Jylland - men vi er foreløbig SÅ glade (når hele kvarteret ikke lige ordner hæk på én gang ;) ).

Jeg ved jo godt, at man kan leve på mange måder, men for vores knægt så holder god plads og luft bare MAX - han ræser rundt, "hjælper" min mand i haven og hygger sig så meget.

Jeg har lige booket billetter til et udvalg af teaterforestillinger i næste sæson (henholdsvis børneforestilling, voksenforestilling og familiemusical), og jeg forhandler lige nu med en veninde om tøsetur til Trapholt, så man behøver ikke at gå totalt i frø, selvom man kommer ud i provinsen.

Varme anbefalinger herfra :D

:lolhit modtaget!

Edit: og så er der jo lige det der med netværket. Det har du jo, hvor du er flyttet til ;) hvis vi flytter, rykker vi væk fra alle, og det er den del af det der giver en stor knude i maven hos mig. Ikke så meget provins/storby :)

Bor vist pænt meget i provinsen i forvejen :rolleyes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At vi ikke har nogen til at passe børn på vores 5 års bryllupsdag :(

Og at vi i øvrigt bare snerrer og skælder hele tiden! Noget af det er klart min fejl fordi jeg er så træt/ked af mit arbejde og er startet på fuld skrue med døgnvagterne med 2 vagter på 3 dage og stresser lidt over det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betyder det armen først når dertil (forventningens glæde) når man HAR truffet den kæmpe store beslutning? :O jeg håbede sådan at den kom som en del af overvejelserne og var med til at give mavefornemmelse nok til at tage skridtet ;)

Vi tænker og snakker stadig, tror hovedsageligt vores problem er netværk <_< det er i hvert fald det største issue der taler imod at flytte væk. Plads og luft er de to store ting der taler for :rolleyes

Njaaaa, jeg har i hvert fald tvivlet meget mere tidligere. Men vi var også ret vilde da vi fik grunden. Måske var det primært følelsen af at vi er fed up med at have så lidt plads, og så det rent faktisk at gøre noget ved det. Nærmest i trods. Vi har aldrig været bange for at tage chancer på den front, men som Mformor skriver, så føltes det bare übervoksent at skulle bo i hus.

I lille sammenligning har jeg det pt som med dét at få børn. Den dér kærlighed/forventning der vokser jo mere virkeligt det bliver. Den har ret meget udraderet tvivlen nu. For det bliver bare godt! Vi gør det GODT. Og vi har intet netværk i Roskilde, så jeg synes bare I skal komme derud:)

Men vi plejer jo ikke at have problemer med at skabe netværk, så det skal nok komme. Der sker allerede småting hist og her i den forbindelse.

Man kan aldrig være 100% sikker på sådan nogle beslutninger, tænker jeg. Men fordi noget er godt et sted, betyder det jo ikke, at der ikke er godt eller måske bedre et andet sted. Lykke kommer i mange forskellige former, og mon ikke det handler mere om HVEM man tager med end hvor man tager hen.

(Hov...brokketråd....jeg hader Yousee)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi ikke har nogen til at passe børn på vores 5 års bryllupsdag :(

Og at vi i øvrigt bare snerrer og skælder hele tiden! Noget af det er klart min fejl fordi jeg er så træt/ked af mit arbejde og er startet på fuld skrue med døgnvagterne med 2 vagter på 3 dage og stresser lidt over det <_<

:kram2 øv. Stuedate med sushi og bobler? Dem holder vi en del af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 øv. Stuedate med sushi og bobler? Dem holder vi en del af.

Det bliver det jo nok! Vi trængte bare til at komme ud og æde en kæmpe bøf og drikke rødvin :rolleyes

Og IKKE skulle lytte efter ungerne og rende op og ned fra deres værelse hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Griner - kom an med jeres små flytninger ud af City ;) :P

Vi tog helt sikkert mange dybe indåndinger, og min mand var vist også en anelse panisk, inden vi pakkede bilen til Jylland - men vi er foreløbig SÅ glade (når hele kvarteret ikke lige ordner hæk på én gang ;) ).

Jeg ved jo godt, at man kan leve på mange måder, men for vores knægt så holder god plads og luft bare MAX - han ræser rundt, "hjælper" min mand i haven og hygger sig så meget.

Jeg har lige booket billetter til et udvalg af teaterforestillinger i næste sæson (henholdsvis børneforestilling, voksenforestilling og familiemusical), og jeg forhandler lige nu med en veninde om tøsetur til Trapholt, så man behøver ikke at gå totalt i frø, selvom man kommer ud i provinsen.

Varme anbefalinger herfra :D

Hey du lady- en flytning kan godt være stor, selvom den fysiske afstand ikke er det!  :klap :kiss (sagt med glimt i øjet)

 

Ej, kan godt se, hvad du mener! For mig handler det ikke om hvorvidt jeg går i frø. Men faktisk også RIGTIG meget om, at jeg ikke har særlig meget lyst til at pendle og bruge mere tid væk fra mine børn, når jeg starter på job igen.

Og så er det også rigtig meget med identitet at gøre! Jeg havde ikke en særlig lykkelig skoletid, og i gymnasiet var jeg bare ikke sød mod mig selv, så det er faktisk først efter, at jeg flyttede til KBH, at jeg sådan for alvor blev lykkelig. Og KBH er blevet MIN by nu, og jeg ser den som værende hjemme. Det gør jeg ikke på samme måde med Køge mere - eller jo, men på en anden måde. 

Og hvis vi havde haft råd til at blive på Frederiksberg, havde jeg aldrig overvejet at flytte ud. Ikke engang her til Vanløse. Men man må også være realistisk og forholde sig til virkeligheden, som den nu engang er! Og også sørge for at skabe rammerne for dét liv, man gerne vil have! 

Så at sige farvel til KBH er altså STORT for mig. Jeg kommer jo så til at være herinde hver dag, når nu jeg fortsat arbejder her, men det bliver som gæst og ikke som beboer. Og det er faktisk helt oprigtigt hårdt at tænke på for mig.

 

 

At vi ikke har nogen til at passe børn på vores 5 års bryllupsdag :(

Og at vi i øvrigt bare snerrer og skælder hele tiden! Noget af det er klart min fejl fordi jeg er så træt/ked af mit arbejde og er startet på fuld skrue med døgnvagterne med 2 vagter på 3 dage og stresser lidt over det <_<

Altså hvis vi havde været hjemme, ville vi gerne have passet dem! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk hele to huse til salg her på vejen. :D Jeg er sikker på de kan fåes til maks én mill :D Og naboerne er awesome..

Just saying, til jer der pønser på flytning :p :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk hele to huse til salg her på vejen. :D Jeg er sikker på de kan fåes til maks én mill :D Og naboerne er awesome..

Just saying, til jer der pønser på flytning :P :kiss

Det lyder skide hyggeligt! :loveshower

Og nogle gange kan jeg virkelig godt være lidt irriteret over, at vi begge har profiler, hvor vi kun kan få jobs i de store byer! For HOLD NU KÆFT hvor er det nogle vilde priser omkring Hovedstaden  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I fået vurderingen? :)

Nej ikke endnu! De ringer fra banken i starten af ugen med et udkast til hvad vi kan låne. Onsdag kommer ejendomsmægleren og vurderer vores hus. Og sidst på ugen snakker vi så med banken om vurderingen og sådan.

Så vi er bare spændte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey du lady- en flytning kan godt være stor, selvom den fysiske afstand ikke er det! :klap :kiss (sagt med glimt i øjet)

Ej, kan godt se, hvad du mener! For mig handler det ikke om hvorvidt jeg går i frø. Men faktisk også RIGTIG meget om, at jeg ikke har særlig meget lyst til at pendle og bruge mere tid væk fra mine børn, når jeg starter på job igen.

Og så er det også rigtig meget med identitet at gøre! Jeg havde ikke en særlig lykkelig skoletid, og i gymnasiet var jeg bare ikke sød mod mig selv, så det er faktisk først efter, at jeg flyttede til KBH, at jeg sådan for alvor blev lykkelig. Og KBH er blevet MIN by nu, og jeg ser den som værende hjemme. Det gør jeg ikke på samme måde med Køge mere - eller jo, men på en anden måde.

Og hvis vi havde haft råd til at blive på Frederiksberg, havde jeg aldrig overvejet at flytte ud. Ikke engang her til Vanløse. Men man må også være realistisk og forholde sig til virkeligheden, som den nu engang er! Og også sørge for at skabe rammerne for dét liv, man gerne vil have!

Så at sige farvel til KBH er altså STORT for mig. Jeg kommer jo så til at være herinde hver dag, når nu jeg fortsat arbejder her, men det bliver som gæst og ikke som beboer. Og det er faktisk helt oprigtigt hårdt at tænke på for mig.

Altså hvis vi havde været hjemme, ville vi gerne have passet dem! :kiss

Frederiksberg :biglove

I hear ya! Altså selvom jeg kun er flyttet 15 min. fra min fødeby, så bliver jeg nostalgisk, når jeg kommer hjem til Frederiksberg. Det kan stadig give mig et stik i maven her 1,5 år efter vores flytning :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu! De ringer fra banken i starten af ugen med et udkast til hvad vi kan låne. Onsdag kommer ejendomsmægleren og vurderer vores hus. Og sidst på ugen snakker vi så med banken om vurderingen og sådan.

Så vi er bare spændte!

Da vi fik vores hus vurderet, fik vi vurderingen samme dag :) Det bliver godt nok spændende :goodluck

Vil I blive samme sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis vi havde været hjemme, ville vi gerne have passet dem! :kiss

:kiss

Vi kunne jo også bare været blevet gift på et bedre tidspunkt, så alle i (vores) verden ikke var på ferie <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder skide hyggeligt! :loveshower

Og nogle gange kan jeg virkelig godt være lidt irriteret over, at vi begge har profiler, hvor vi kun kan få jobs i de store byer! For HOLD NU KÆFT hvor er det nogle vilde priser omkring Hovedstaden :o

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fik vores hus vurderet, fik vi vurderingen samme dag :) Det bliver godt nok spændende :goodluck

Vil I blive samme sted?

Ikke i samme kvarter, det har vi desværre ikke råd til. Vi bor i et nyt kvarter hvor der stadigvæk bliver solgt grunde, så husene er sådan ca 3mio <_<

Men stadigvæk i Benløse (bydel af Ringsted ;) ), bare i det ældre kvarter. Det er tættere på børnehaven og indkøb, så det er rigtig fint :)

Jeg vil ikke flytte væk fra børnehaven, jeg nænner det simpelthen ikke overfor W.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey du lady- en flytning kan godt være stor, selvom den fysiske afstand ikke er det!  :klap :kiss (sagt med glimt i øjet)

 

Ej, kan godt se, hvad du mener! For mig handler det ikke om hvorvidt jeg går i frø. Men faktisk også RIGTIG meget om, at jeg ikke har særlig meget lyst til at pendle og bruge mere tid væk fra mine børn, når jeg starter på job igen.

Og så er det også rigtig meget med identitet at gøre! Jeg havde ikke en særlig lykkelig skoletid, og i gymnasiet var jeg bare ikke sød mod mig selv, så det er faktisk først efter, at jeg flyttede til KBH, at jeg sådan for alvor blev lykkelig. Og KBH er blevet MIN by nu, og jeg ser den som værende hjemme. Det gør jeg ikke på samme måde med Køge mere - eller jo, men på en anden måde. 

Og hvis vi havde haft råd til at blive på Frederiksberg, havde jeg aldrig overvejet at flytte ud. Ikke engang her til Vanløse. Men man må også være realistisk og forholde sig til virkeligheden, som den nu engang er! Og også sørge for at skabe rammerne for dét liv, man gerne vil have! 

Så at sige farvel til KBH er altså STORT for mig. Jeg kommer jo så til at være herinde hver dag, når nu jeg fortsat arbejder her, men det bliver som gæst og ikke som beboer. Og det er faktisk helt oprigtigt hårdt at tænke på for mig.

 

Jeg forstår det SÅ godt :) Der er selvfølgelig mange grunde til vores flytning, men en af de absolut tungeste var, at vi herovre har nedbringe vores transporttid væsentligt og købe noget ordentligt at bo i, selvom jeg kun arbejder 37 timer. Jeg vil også gerne have tid med familien - navnlig de næste år, hvor smølferne er små.

Og identitetswise så ER jeg Sønderjyde med kæmpestort S - jeg har nydt mange ting ved Århus og København (som jeg har tilbragt de fleste af mine voksenår i - men altid åndet lidt op, når toget/bilen var ude, hvor der begyndte at være mark udenfor vinduet. Jeg er også hende, der gerne vil i teatret og på museum, og slæbe mine børn derhen, og det viser sig så heldigvis slet ikke at være et problem (yay ^_^ ).

Jeg passede ikke særligt godt ind nogen steder i min børne- og ungdomstid - og jeg vil sq nok altid være lige lidt for kantet, uanset hvor jeg slår mig ned - så det har også spillet ind for mig, at vi trods alt skulle bo ved en by, der bør have tilstrækkelig mange unge børn og unge mennesker til, at mine børn kan finde nogle ligesindede, også hvis de bliver lidt akavede som deres mor ;)

Jeg kiggede i øvrigt på din facebookside den anden dag - det var jo en anden by for mit vedkommende, men jeg LEVEDE på vores bibliotek - hurra for virkelighedsflugt og indre verdener ^_^

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det SÅ godt :) Der er selvfølgelig mange grunde til vores flytning, men en af de absolut tungeste var, at vi herovre har nedbringe vores transporttid væsentligt og købe noget ordentligt at bo i, selvom jeg kun arbejder 37 timer. Jeg vil også gerne have tid med familien - navnlig de næste år, hvor smølferne er små.

Og identitetswise så ER jeg Sønderjyde med kæmpestort S - jeg har nydt mange ting ved Århus og København (som jeg har tilbragt de fleste af mine voksenår i - men altid åndet lidt op, når toget/bilen var ude, hvor der begyndte at være mark udenfor vinduet. Jeg er også hende, der gerne vil i teatret og på museum, og slæbe mine børn derhen, og det viser sig så heldigvis slet ikke at være et problem (yay ^_^ ).

Jeg passede ikke særligt godt ind nogen steder i min børne- og ungdomstid - og jeg vil sq nok altid være lige lidt for kantet, uanset hvor jeg slår mig ned - så det har også spillet ind for mig, at vi trods alt skulle bo ved en by, der bør have tilstrækkelig mange unge børn og unge mennesker til, at mine børn kan finde nogle ligesindede, også hvis de bliver lidt akavede som deres mor ;)

Jeg kiggede i øvrigt på din facebookside den anden dag - det var jo en anden by for mit vedkommende, men jeg LEVEDE på vores bibliotek - hurra for virkelighedsflugt og indre verdener ^_^

:kram2

Nu har jeg jo mødt dig irl, og jeg synes altså ikke du var akavet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke i samme kvarter, det har vi desværre ikke råd til. Vi bor i et nyt kvarter hvor der stadigvæk bliver solgt grunde, så husene er sådan ca 3mio <_<

Men stadigvæk i Benløse (bydel af Ringsted ;) ), bare i det ældre kvarter. Det er tættere på børnehaven og indkøb, så det er rigtig fint :)

Jeg vil ikke flytte væk fra børnehaven, jeg nænner det simpelthen ikke overfor W.

Wow 3 mio. i Benløse? Det lyder godt nok crazy dyrt :wacko

Forstår godt at du ikke nænner at flytte ham :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo mødt dig irl, og jeg synes altså ikke du var akavet :kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MforMor - der er også grunde til at jeg ikke skal tilbage i retning af hvor jeg er vokset op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det SÅ godt :) Der er selvfølgelig mange grunde til vores flytning, men en af de absolut tungeste var, at vi herovre har nedbringe vores transporttid væsentligt og købe noget ordentligt at bo i, selvom jeg kun arbejder 37 timer. Jeg vil også gerne have tid med familien - navnlig de næste år, hvor smølferne er små.

Og identitetswise så ER jeg Sønderjyde med kæmpestort S - jeg har nydt mange ting ved Århus og København (som jeg har tilbragt de fleste af mine voksenår i - men altid åndet lidt op, når toget/bilen var ude, hvor der begyndte at være mark udenfor vinduet. Jeg er også hende, der gerne vil i teatret og på museum, og slæbe mine børn derhen, og det viser sig så heldigvis slet ikke at være et problem (yay ^_^ ).

Jeg passede ikke særligt godt ind nogen steder i min børne- og ungdomstid - og jeg vil sq nok altid være lige lidt for kantet, uanset hvor jeg slår mig ned - så det har også spillet ind for mig, at vi trods alt skulle bo ved en by, der bør have tilstrækkelig mange unge børn og unge mennesker til, at mine børn kan finde nogle ligesindede, også hvis de bliver lidt akavede som deres mor ;)

Jeg kiggede i øvrigt på din facebookside den anden dag - det var jo en anden by for mit vedkommende, men jeg LEVEDE på vores bibliotek - hurra for virkelighedsflugt og indre verdener ^_^

:kram2

Præcis! Men altså, det er jo så kun et års tid, at vi skal pendle på den fesne måde med s-tog und alles. Så snart den der højhastighedsbane kommer, bliver rejsetiden jo faktisk den samme som vi har nu mere eller mindre. Ellers tror jeg faktisk heller ikke, at vi havde taget valget om at flytte ud :chin: 

Ja, det bibliotek var total mit safe haven! Og jeg har haft FULDSTÆNDIG de samme tanker som dig mht mine børn. Og jeg kan jo se, at Ingersen ligner mig så ufatteligt meget, og hun skal have lov at gå et sted, hvor hun kan få lov til at være skør, højtråbende og velbegavet uden at blive dunket i hovedet. 

Nu har jeg ikke mødt dig mere end én gang - men jeg synes bestemt ikke, du er for kantet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow 3 mio. i Benløse? Det lyder godt nok crazy dyrt :wacko

Forstår godt at du ikke nænner at flytte ham :kiss

Grundene er ca 1 mio, og det koster hurtigt meget at bygge, så... Fx http://www.boligsiden.dk/salg/510549349

I gamle benløse er det realistisk omkring 2 mio :) Vi har ikke tid, lyst og overskud til at renovere nu, så det skal være sådan temmelig indflytningsklar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MforMor - der er også grunde til at jeg ikke skal tilbage i retning af hvor jeg er vokset op :)

Det er så vildt, som de der spøgelser fra ens barndom kan haunte én resten af livet! 

Jeg har egentlig sluttet fred med min egen historie. Men når jeg tænker på, at nogen kunne udsætte mine børn for det samme. Jeg tror sgu da egentlig nok, at jeg hurtigt ville komme til at slå nogen lidt ihjel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi ikke har nogen til at passe børn på vores 5 års bryllupsdag :(

Og at vi i øvrigt bare snerrer og skælder hele tiden! Noget af det er klart min fejl fordi jeg er så træt/ked af mit arbejde og er startet på fuld skrue med døgnvagterne med 2 vagter på 3 dage og stresser lidt over det <_<

:kram2

Det med snerren mv pga dumt arbejde kender jeg alt for godt :(

Håber I kan få en hyggelig date i stuen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant snak om flytning mm.

Jeg havde ALDRIG troet jeg skulle bo i Kbh og det synes jeg lidt jeg gør selvom det er en forstad - storKbh i hvert fald ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederiksberg :biglove

I hear ya! Altså selvom jeg kun er flyttet 15 min. fra min fødeby, så bliver jeg nostalgisk, når jeg kommer hjem til Frederiksberg. Det kan stadig give mig et stik i maven her 1,5 år efter vores flytning :blush

Ej men altsåååå - forleden var jeg inde på Værnedamsvej og slentrede ned ad Forhåbningsholms Allé, og jeg måtte sgu knibe en lille tåre. Føler mig så meget hjemme dér og har så mange følelser bundet dertil. Så tør da slet ikke tænke på, hvordan det ville have været, hvis jeg var født dér! 

 

:kiss

Vi kunne jo også bare været blevet gift på et bedre tidspunkt, så alle i (vores) verden ikke var på ferie <_<

:kram2 Jeg krydser fingre for, at ungerne lige lader jer få en hyggelig sofaaften! og så synes jeg, at I skal planlægge en date ud i fremtiden, hvor I tager på MASH og fejrer jeres kærlighed en anden dag! For det er mindst lige så vigtigt at huske på at være vilde med hinanden de resterende 364 dage (eller 365 lige i år)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.