SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg elsker Nichlas meget højt men kors hvor er der meget uligevægt ift Nova :prik

Jeg ved godt at det jo er mig som kvinde som må tage tjansen som madkone og det er også ok. Og jeg ved at det giver mest mening at det selvfølgelig er mig som tager bleerne om natten +morgenen når jeg alligevel ammer. Det er også okay at det er mig som trøster når hun skriger da det også er om natten.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg bliver irriteret /misundelig måske /træt når Nichlas kan sidde hele aftenen og halvdelen af natten ved computeren og hygge sig, mens jeg dødtræt må amme og skifte bleer, trøste og underholde vores datter. Så hygger han sig om morgenen/formiddag med hende i de 2 timer hun er glad og vågen, mens jeg vasker tøj og rydder op.

Det er dejligt at han så laver aftensmad men han er en klovn til at rydde op efter sig så det hænger jeg på...

Han skal snart oppe sig, for jeg orker virkelig ikke det her.

Jeg føler mig bare som en husholderske +barnepige som får stukket baby i armene så snart hun laver en smaskelyd :(

Den var ikke gået herhjemme! Du kan jo ikke klare ALT undtagen aftensmad. Han må ind i kampen:

- lære at rydde op efter aftensmad

- tage lillepigen noget mere når det giver mening

- du skal prøve at sove når han har hende

- tage en større tjans med oprydning og vasketøj - og så må det flyde mere end det plejer. Det er altså tilladt med en nyfødt

- HVIS han vælger at spille computer skal han vide han alligevel skal stå til rådighed når du og Nova har brug for det

Ej, undskyld hvis jeg lyder lidt hård men jeg blev helt irriteret på ham! Kan så godt huske den første tid og der har man brug for at støtte og hjælpe hinanden så vidt det er muligt.

:kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den var ikke gået herhjemme! Du kan jo ikke klare ALT undtagen aftensmad. Han må ind i kampen:

- lære at rydde op efter aftensmad

- tage lillepigen noget mere når det giver mening

- du skal prøve at sove når han har hende

- tage en større tjans med oprydning og vasketøj - og så må det flyde mere end det plejer. Det er altså tilladt med en nyfødt

- HVIS han vælger at spille computer skal han vide han alligevel skal stå til rådighed når du og Nova har brug for det

Ej, undskyld hvis jeg lyder lidt hård men jeg blev helt irriteret på ham! Kan så godt huske den første tid og der har man brug for at støtte og hjælpe hinanden så vidt det er muligt.

:kram til dig!

What she said!

Han kan ligeså godt lære med det samme, at intet nogensinde bliver som før og her ville den computer have været bandlyst i den første tid! Den kommer aldrig tilbage og ligeså vel som den er magisk, er den også hård både fysisk og psykisk for dig. Så han kan godt begynde at hjælpe dig noget mere. SGU!

:KRAM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 2 x 1 time i nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Nichlas meget højt men kors hvor er der meget uligevægt ift Nova :prik

Jeg ved godt at det jo er mig som kvinde som må tage tjansen som madkone og det er også ok. Og jeg ved at det giver mest mening at det selvfølgelig er mig som tager bleerne om natten +morgenen når jeg alligevel ammer. Det er også okay at det er mig som trøster når hun skriger da det også er om natten.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg bliver irriteret /misundelig måske /træt når Nichlas kan sidde hele aftenen og halvdelen af natten ved computeren og hygge sig, mens jeg dødtræt må amme og skifte bleer, trøste og underholde vores datter. Så hygger han sig om morgenen/formiddag med hende i de 2 timer hun er glad og vågen, mens jeg vasker tøj og rydder op.

Det er dejligt at han så laver aftensmad men han er en klovn til at rydde op efter sig så det hænger jeg på...

Han skal snart oppe sig, for jeg orker virkelig ikke det her.

Jeg føler mig bare som en husholderske +barnepige som får stukket baby i armene så snart hun laver en smaskelyd :(

Enig med Sus og Tumle. N skal tage sig MEGET sammen NU.

Det første stykke tid kostede jeg B op til ALLE bleer om natten. Det giver ikke en skid (pardon) mening IMO at du skal tage dem "fordi du alligevel er oppe", tvært imod giver det mening, at han tager dem, så du kan blive i sengen og hvile så meget som muligt (det er vigtigt, ikke mindst for amningen), og/eller så han er lidt solidarisk og du netop ikke får den der følelse af at stå med det hele. Jeg begyndte at tage bleerne om natten på et tidspunkt, men det var for at B kunne SOVE! Det er da helt galimatias at du pukler om natten mens han sidder som en anden teenager og spiller spil!

Og så må han lære at rydde op! Gør du det for ham, når det ikke er godt nok? Jeg havde pointeret, hvad der ikke var godt nok, og så kunne han starte igen. Jeg vil vædde med, at han lærer det ;)

Du behøver jo ikke kopiere vores arbejdsfordeling. :kram Men jeg bliver virkelig harm over dit indlæg, og synes at N skal tage sig MEGET sammen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 2 x 1 time i nat :(

Det var godt nok ikke meget :kram2 hvorfor da?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis. Havde håbet at jeg lige kunne lyne ned og få farvet vipper og bryn inden ferien, så jeg ikke behøvede ligne et spøgelse i vandlandet eller bruge tid på at slås med makeup...

Og så har de lukket om mandagen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse hos Adam. Og så lige på vores første feriedag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt nok ikke meget :kram2 hvorfor da?

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse hos Adam. Og så lige på vores første feriedag :(

Argh bittert! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 2 x 1 time i nat :(

Av, den er godt nok hård! Har din kæreste stadig ferie? Du lyder som, at en lur kunne være mere end tiltrængt! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er TRÆT!!!

Fedt at få en dag i Mariager med de store til sommercamp hvor Aron og jeg virkelig fik leget og puttet og krammet mens Maja var travlt optaget af sin veninde. Og fedt st have et vennepar som tilbyder at have vores børn på overnatning og os på besøg, så vi bare skal komme og være i deres campingvogn og spise deres mad...

Men hold nu op det er også hårdt at være på nu på 19. Time, vide at jeg får kun ca 4 timers søvn inden det er på den igen med Ester, denne gang alene med hende fra 8-04 eller noget i den stil så manden kan få en lignende dag med de store...

Og når Ester så ikke er voldsomt fan af at sove i nat... Så bliver mor her træt!!!

Det er mig et under, at du ikke er gået i koma af træthed endnu :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Sus og Tumle. N skal tage sig MEGET sammen NU.

Det første stykke tid kostede jeg B op til ALLE bleer om natten. Det giver ikke en skid (pardon) mening IMO at du skal tage dem "fordi du alligevel er oppe", tvært imod giver det mening, at han tager dem, så du kan blive i sengen og hvile så meget som muligt (det er vigtigt, ikke mindst for amningen), og/eller så han er lidt solidarisk og du netop ikke får den der følelse af at stå med det hele. Jeg begyndte at tage bleerne om natten på et tidspunkt, men det var for at B kunne SOVE! Det er da helt galimatias at du pukler om natten mens han sidder som en anden teenager og spiller spil!

Og så må han lære at rydde op! Gør du det for ham, når det ikke er godt nok? Jeg havde pointeret, hvad der ikke var godt nok, og så kunne han starte igen. Jeg vil vædde med, at han lærer det ;)

Du behøver jo ikke kopiere vores arbejdsfordeling. :kram Men jeg bliver virkelig harm over dit indlæg, og synes at N skal tage sig MEGET sammen :kram

Meget, meget enig.

Min mand er også glad for sin computer og sin spil-tid. Og al respekt for at det er sådan han lige kobler af - der er vi jo forskellige. Jeg skal helst bruge min sofa og noget chokolade :p

Men vi har altid haft den aftale at 1: om dagen spiller han når J sover og hytten er ok. Når han går på job og derfor er væk en del timer om dagen, er det helt væk at han spiller i J's vågne timer når han er hjemme. Og 2: jeg er fløjtende ligeglad med hvor sent han sidder oppe og spiller i weekenden. Men det giver ikke "lov" til at sove længe ;) og så er han altid kommet susende op hvis jeg skulle bruge ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Nu skriver jeg "kostede", fordi jeg ofte vækkede ham, men han var altså selv helt med på den fordeling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What she said!

Han kan ligeså godt lære med det samme, at intet nogensinde bliver som før og her ville den computer have været bandlyst i den første tid! Den kommer aldrig tilbage og ligeså vel som den er magisk, er den også hård både fysisk og psykisk for dig. Så han kan godt begynde at hjælpe dig noget mere. SGU!

:KRAM

Enig!

Her blev der sagt, at computerspil simpelthen var no-go, når baby kom til. Det tog ville tage for meget dyrebar tid, som man ellers godt kan bruge på noget andet.

Derudover så kan jeg godt selv huske, hvor hårdt jeg synes det var, at se Kasparr have et liv udover mig og baby. Når man ammer er baby bare virkelig afhængig af en og man er derfor virkelig låst, hvor faren har en anden fritid. Jeg kunne tid tider sidde og blive helt misundelig over at Kasparr skulle på arbejde, af den simple grund, at han kunne forlade huset uden baby.

Ift rengøring og oprydning, så er det helt okay, at nullermændene selv finder ud i hjørnerne. Ens hjem får lidt en ny standard for oprydning og rengøring, når der kommer en baby og det er bare helt okay.

Nichlas må lægge computeren lidt op hylden. Han er far nu og nu kan han faktisk ikke længere gør helt præcis, hvad han har lyst til, men skal til at vænne sig til, at gøre hvad du/I har behov for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 2 x 1 time i nat :(

Hvad så? :(

:kram :kram2 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du okay nu..? Kram!

Hvor er du sød :kiss

Jaeh. Jeg gik en tur i regnen sammen med Bonnie, og fangede pokemoner (pokemonGO). Det blev humøret løftet en del af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Nichlas meget højt men kors hvor er der meget uligevægt ift Nova :prik

Jeg ved godt at det jo er mig som kvinde som må tage tjansen som madkone og det er også ok. Og jeg ved at det giver mest mening at det selvfølgelig er mig som tager bleerne om natten +morgenen når jeg alligevel ammer. Det er også okay at det er mig som trøster når hun skriger da det også er om natten.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg bliver irriteret /misundelig måske /træt når Nichlas kan sidde hele aftenen og halvdelen af natten ved computeren og hygge sig, mens jeg dødtræt må amme og skifte bleer, trøste og underholde vores datter. Så hygger han sig om morgenen/formiddag med hende i de 2 timer hun er glad og vågen, mens jeg vasker tøj og rydder op.

Det er dejligt at han så laver aftensmad men han er en klovn til at rydde op efter sig så det hænger jeg på...

Han skal snart oppe sig, for jeg orker virkelig ikke det her.

Jeg føler mig bare som en husholderske +barnepige som får stukket baby i armene så snart hun laver en smaskelyd :(

Det er jo vanvittigt!!! Hvorfor skal han spille computer????

Han burde bakke op omkring dig og forkæle dig, så amningen kan fungere. De første mange uger skiftede jeg aldrig en ble, det var ligesom "kvalitetstiden/alenetiden" mellem min datter og mand.

Og selvom han skulle på arbejde, så var han oppe hver nat - for at hjælpe med amning, hente mad/vand til mig, trøste hende, skifte ble mv. Det er så vigtigt at du får masser af søvn og hvile!

Han er sikkert dejlig, men han må ind i kampen. Som de andre skriver, man får ikke den samme tid igen, når man har fået børn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget, meget enig.

Min mand er også glad for sin computer og sin spil-tid. Og al respekt for at det er sådan han lige kobler af - der er vi jo forskellige. Jeg skal helst bruge min sofa og noget chokolade :p

Men vi har altid haft den aftale at 1: om dagen spiller han når J sover og hytten er ok. Når han går på job og derfor er væk en del timer om dagen, er det helt væk at han spiller i J's vågne timer når han er hjemme. Og 2: jeg er fløjtende ligeglad med hvor sent han sidder oppe og spiller i weekenden. Men det giver ikke "lov" til at sove længe ;) og så er han altid kommet susende op hvis jeg skulle bruge ham.

Helt enig her. Før vi fik børn, kunne L snildt sidde ved computeren dag ud og dag ind, tog til netnat og hvad ved jeg. Han sidder da stadig ved den, men ikke sådan, at det går ud over fællestid med mig og Adrian.

Derudover hjælpes vi ad i stor stil i huset, og selvom jeg må påpege en del ting, gør han dem så ude at kny. Det kan ikke være rigtigt, at det kun er den ene part, der får det hele til at fungere. Et parforhold er et samarbejde, og det bliver det i endnu større grad, når man får børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig her. Før vi fik børn, kunne L snildt sidde ved computeren dag ud og dag ind, tog til netnat og hvad ved jeg. Han sidder da stadig ved den, men ikke sådan, at det går ud over fællestid med mig og Adrian.

Derudover hjælpes vi ad i stor stil i huset, og selvom jeg må påpege en del ting, gør han dem så ude at kny. Det kan ikke være rigtigt, at det kun er den ene part, der får det hele til at fungere. Et parforhold er et samarbejde, og det bliver det i endnu større grad, når man får børn :)

Helt enig i det sidste. Min mand ser det ikke altid når det trænger. Men han er go til at gøre det jeg ber ham om :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt læse, at min mand har det fantastisk nemt ift andre ... Og det er dels min egen skyld, fordi jeg synes det er vigtigt, at han også kobler af, og han har virkelig knoklet på arbejde.

Men jeg ville egentlig ønske, at han på eget initiativ gik lidt tidligere i seng, så han ikke sov til kl 10-11 i weekenden ... Og lidt oftere på eget initiativ tog J, eller svingede støvsugeren, uden at opføre sig som om, han gør mig en tjeneste ...

Er sgu lidt indebrændt pt. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vil jeg brokke mig over al den snak om flytning her i tråden, for det er faktisk rigtig spændende og hører overhovedet ikke ind under brok! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vil jeg brokke mig over al den snak om flytning her i tråden, for det er faktisk rigtig spændende og hører overhovedet ikke ind under brok! :D

Haha nej, det startede bare med, at jeg brokkede mig over at være voksen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

At vi stadig ikke er på vej på ferie, at jeg har brugt det meste af formiddagen på at rydde op efter B, og at det kommer bag på ham at det ville være smart at køre mens E sover formiddagslur. :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh piger i har fuldstændig ret...

Det lyder som om at Nichlas ikke laver noget :blush han er rigtig god til at komme med alt hvad jeg har brug for hvis jeg beder ham om det, og det er fordi han overhovedet ikke ser at der trænger til rengøring eller at der skal ordnes vasketøj. Han gør det eventually når jeg beder om at han ordner de ting, men hans standard er bare så langt fra min. F eks ville han aldrig skænke dét at tørre støv af en tanke. Og hvis han gør så løfter han ikke tingene og der kommer pæne ringe omkring ting med støv. Han sorterer i vasketøjet - f eks ville han engang gerne vaske sine sorte bukser og jeg siger at han bare kan sætte en vask over. Det gør han så, men kun med det tøj HAN manglede i sit skab. Nu kan han godt sætte en vask over men aldrig en fuld maskine fordi det tager lang tid at hænge op og han folder stortset aldrig tøjet sammen igen :rolleyes de gange han har gjort det var mit tøj helt krøllet :( så det er tildels min egen skyld at det er blevet sådan her fordi det er bedst hvis jeg bare gør det selv... :blush

Håbede bare at han ville blive mere hys omkring rengøring efter Nova blev født :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.