SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jo der er jobs.

Men jeg er bare ikke så attraktiv, har jo været væk fra faget i mange år..

Jeg synes at have læst, at der snart skulle starte noget job-rotation op, men kan ikke huske om det kun gjaldt pædagoger eller om lærere også var med i det.. Men det ved jobcentret nok.

Hvis du vil have lidt relevant erfaring kan du jo byde ind med lektiehjælp til skoleelever. Så kan du få noget dokumenteret erfaring til brug ved jobsøgning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu åbenbart officielt så træt, at det lige tog mig mindst et par minutter at registrere, at baby faktisk havde stor-gylpet mig hele vejen ned i kavalergangen...

Øv at i kæmper med søvn hjemme ved jer. :( Men dejligt at se dig herinde igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at have læst, at der snart skulle starte noget job-rotation op, men kan ikke huske om det kun gjaldt pædagoger eller om lærere også var med i det.. Men det ved jobcentret nok.

Hvis du vil have lidt relevant erfaring kan du jo byde ind med lektiehjælp til skoleelever. Så kan du få noget dokumenteret erfaring til brug ved jobsøgning.

Jeg har søgt ved jobrotation.. Jeg har været i diverse praktikker også, men det virker åbenbart ikke rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og har bidt i det økonomisk sure æble og skal til tandlæge igen i morgen tidlig. 24 timer til.. Gå hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby der nu forsøges puttet på syvende time og bare græder. Jeg har da bare heller ikke brug for søvn, nå! Fik jo heldigvis til gengæld så rigeligt det foregående døgn. Eller... nåh nej, heller ikke der <_<

 

:kram

Håber snart det bliver bedre for jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kat har leget hide and seek med mit dankort, hvilket nu gør at jeg simpelthen ikke kan finde det. For fanden, altså! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Latterlige fly, der vækker min baby alt alt for tidligt fra lur :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry, men :lol

Det er noget af et billede...

:kram

Håber snart du får mulighed for at sove lidt (eller en hel del) :kram2

 

Når jeg engang har fået sovet ud, kan jeg sikkert også grine af det :P Og tak, det håber jeg også, det sidste. Indtil videre kan vi kun klare 'lidt' desværre.

 

Det lyder som om, at I er lidt pressede hjemme hos jer? :unsure :kram2

 

Tak for kram søde :kram2 Ja det var helt ærligt ikke lige sådan her jeg havde forestillet mig eller håbet at barselslivet skulle være :unsure Havde på ingen måde forestillet mig at det ville være ferie eller ren afslapning, men havde forestillet mig lidt mere glæde og lidt færre tårer. Og ærlig talt også bare en smule mere søvn. 

 

Håber du har fået sovet :kram

 

Tak søde, ja lidt fik vi da nået. Forsøgte at få hende til at sove fra 20.15 (inden hun blev overtræt) og det lykkedes 21.25. Hun sov så hele 10 minutter. Jeg selv nåede lige akkurat at lægge mig til rette og lukke øjnene, før hun vågnede igen <_< Og så var hun ellers vågen non stop til 04.50, hvor hun endelig faldt i søvn igen. Og denne gang sov hele 20 minutter. Nåede selv at få 10 minutters søvn. Så tog hun så et langt stræk fra 06.00 til 07.50 og igen fra 08.15 til 09.20. Og nu er vi så vågne igen.

 

Så på 14 ½ time er det da sammenlagt blevet til hele 3 timer og 25 minutters søvn til hende (og lidt mindre til hendes mor) - det synes jeg altså ikke er normalt? :unsure Så har hun i det tidsrum allerede været vågen i 11 timer og ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, så bør hun nærmest slet ikke have så mange vågne timer på et helt døgn i den alder. Og da slet ikke i træk...

 

Så sover hun til gengæld, som regel da, bedre om dagen, men der har jeg så bare ikke altid mulighed for at sove med. Nu skal vi til SP om lidt og så kan hun jo sove lystigt derind i bilen og hjem igen, men det kan jeg jo så bare ikke :(

 

Øv at i kæmper med søvn hjemme ved jer. :( Men dejligt at se dig herinde igen :)

 

Ja der er gået fejl i bestillingen af den der søde sovebaby i hvert fald, det er helt sikkert ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Håber snart det bliver bedre for jer :kiss

 

Tak søde :kiss Og i lige måde hos jer!  :kram2 Vi må lige gå sammen om at bestille lidt god søvn :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville give min højre arm for en iskaffe fra baresso.. Hvorfor bringer de ikke ud?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura græder hun når hun er vågen ?

Jeg ville nok prøve kiropraktor eller zoneterapi hvis det var mig for du har ret i at 11 vågen timer er alt for meget i træk....håber det snart bliver bare lidt bedre....

Nu er jeg ikke ekspert men får hun nok mælk fra dig ? Eller ka hun måske være sulten siden hun fx sover 10 eller 20 min...

Nå men mange kram herfra ihvertfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har søgt ved jobrotation.. Jeg har været i diverse praktikker også, men det virker åbenbart ikke rigtigt.

Lærervikar måske? :) Det giver jo relevant erfaring og ret god timeløn. Og på den måde får man jo så foden indenfor ^_^

Jeg blev selv ansat der, hvor jeg havde været vikar i min studietid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej KST har vi ikke prøvet, men det kunne da godt lyde som om, at A ville kunne få gavn af det!

Jeg ved bare ikke om det overhovedet vil kunne lade sig gøre, for A kan slet ikke have at fremmede mennesker kommer for tæt på hende :unsure hun går helt i panik, og skriger og sparker :unsure

Men vi er efterhånden villige til at gøre hvad som helst, for at hjælpe lille A... Hun trives tydeligvis ikke mere :( det er blevet endnu værre efter at hun begyndte i vuggestue, det er som om hun slet ikke kan være i sig selv mere, og hun skriger og skriger bare det meste af eftermiddagen og aftenen :( og hun har tabt sig meget i de sidste 3 mdr. Hun er blevet så tynd :(

På et år er hun vokset 7 cm, men har kun taget 200g på, og hendes vægtkurve er helt vandret :unsure og hun er gået en størrelse ned i både bleer og meget af hendes tøj :(

Åh det lyder altså virkelig også bar hårdt! :( :kram2

Nu kan jeg ikk lige huske hvor i bor henne, men Lizzi Frederiksen i Tånum ved Randers er virkelig, virkelig dygtig - både til babyer, børn og voksne! Hendes hjemmeside hedder fanglivet.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg engang har fået sovet ud, kan jeg sikkert også grine af det :P Og tak, det håber jeg også, det sidste. Indtil videre kan vi kun klare 'lidt' desværre.

 

 

Tak for kram søde :kram2 Ja det var helt ærligt ikke lige sådan her jeg havde forestillet mig eller håbet at barselslivet skulle være :unsure Havde på ingen måde forestillet mig at det ville være ferie eller ren afslapning, men havde forestillet mig lidt mere glæde og lidt færre tårer. Og ærlig talt også bare en smule mere søvn. 

 

 

Tak søde, ja lidt fik vi da nået. Forsøgte at få hende til at sove fra 20.15 (inden hun blev overtræt) og det lykkedes 21.25. Hun sov så hele 10 minutter. Jeg selv nåede lige akkurat at lægge mig til rette og lukke øjnene, før hun vågnede igen <_< Og så var hun ellers vågen non stop til 04.50, hvor hun endelig faldt i søvn igen. Og denne gang sov hele 20 minutter. Nåede selv at få 10 minutters søvn. Så tog hun så et langt stræk fra 06.00 til 07.50 og igen fra 08.15 til 09.20. Og nu er vi så vågne igen.

 

Så på 14 ½ time er det da sammenlagt blevet til hele 3 timer og 25 minutters søvn til hende (og lidt mindre til hendes mor) - det synes jeg altså ikke er normalt? :unsure Så har hun i det tidsrum allerede været vågen i 11 timer og ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, så bør hun nærmest slet ikke have så mange vågne timer på et helt døgn i den alder. Og da slet ikke i træk...

 

Så sover hun til gengæld, som regel da, bedre om dagen, men der har jeg så bare ikke altid mulighed for at sove med. Nu skal vi til SP om lidt og så kan hun jo sove lystigt derind i bilen og hjem igen, men det kan jeg jo så bare ikke :(

 

 

Ja der er gået fejl i bestillingen af den der søde sovebaby i hvert fald, det er helt sikkert ;)

:kram

Det lyder virkelig hårdt! :(

Er hun ked af det, eller er hun "bare" vågen? Hvordan er hendes spisemønster, ammer du eller giver du flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura jeg tænker også om hun er sulten. De er jo helt vildt sultne når de er så store. Jeg kunne ikke mætte Amilia kun med min mælk selvom jeg faktisk producerede en del. Amilia spiste over 1000 ml allerede i den alder, som jeres har nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura jeg tænker også om hun er sulten. De er jo helt vildt sultne når de er så store. Jeg kunne ikke mætte Amilia kun med min mælk selvom jeg faktisk producerede en del. Amilia spiste over 1000 ml allerede i den alder, som jeres har nu.

Niklas spiste 6 flasker af 210 ml da han var 10 dage...

Har dog ikke erfaring med amning...måske andre kan byde ind med noget i den forbindelse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg engang har fået sovet ud, kan jeg sikkert også grine af det :P Og tak, det håber jeg også, det sidste. Indtil videre kan vi kun klare 'lidt' desværre.

Tak for kram søde :kram2 Ja det var helt ærligt ikke lige sådan her jeg havde forestillet mig eller håbet at barselslivet skulle være :unsure Havde på ingen måde forestillet mig at det ville være ferie eller ren afslapning, men havde forestillet mig lidt mere glæde og lidt færre tårer. Og ærlig talt også bare en smule mere søvn.

Tak søde, ja lidt fik vi da nået. Forsøgte at få hende til at sove fra 20.15 (inden hun blev overtræt) og det lykkedes 21.25. Hun sov så hele 10 minutter. Jeg selv nåede lige akkurat at lægge mig til rette og lukke øjnene, før hun vågnede igen <_< Og så var hun ellers vågen non stop til 04.50, hvor hun endelig faldt i søvn igen. Og denne gang sov hele 20 minutter. Nåede selv at få 10 minutters søvn. Så tog hun så et langt stræk fra 06.00 til 07.50 og igen fra 08.15 til 09.20. Og nu er vi så vågne igen.

Så på 14 ½ time er det da sammenlagt blevet til hele 3 timer og 25 minutters søvn til hende (og lidt mindre til hendes mor) - det synes jeg altså ikke er normalt? :unsure Så har hun i det tidsrum allerede været vågen i 11 timer og ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, så bør hun nærmest slet ikke have så mange vågne timer på et helt døgn i den alder. Og da slet ikke i træk...

Så sover hun til gengæld, som regel da, bedre om dagen, men der har jeg så bare ikke altid mulighed for at sove med. Nu skal vi til SP om lidt og så kan hun jo sove lystigt derind i bilen og hjem igen, men det kan jeg jo så bare ikke :(

Ja der er gået fejl i bestillingen af den der søde sovebaby i hvert fald, det er helt sikkert ;)

Øv hvor er det hårdt at det skal være sådan. Jeg har slet ikke det du har født, så tillykke :) hvor gammel er hun nu? Du skriver at du putter hende - hvordan gør du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærervikar måske? :) Det giver jo relevant erfaring og ret god timeløn. Og på den måde får man jo så foden indenfor ^_^

Jeg blev selv ansat der, hvor jeg havde været vikar i min studietid.

Det spiller min psyke desværre også ind.

Jeg er slet ikke sikker på jeg har lyst til at være lærer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke råd til flere tandlægebesøg lige foreløbig.. :boo

Det koster enten ikke noget eller et meget lille beløb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh det er HÅRDT! at være alene med ungerne hele ugen, især fordi at Nohr kun sover 40 minutter 3 gange i løbet af dagen :( og fordi jeg har været vågen meget tidligt hver morgen.

Der roder SÅ meget at jeg bliver kuk i bolden! Men Nohrs første lur gik vi tur, hans anden lur fik vi frokost og når han er vågen vil han underholdes konstant. Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh det er HÅRDT! at være alene med ungerne hele ugen, især fordi at Nohr kun sover 40 minutter 3 gange i løbet af dagen :( og fordi jeg har været vågen meget tidligt hver morgen.

Der roder SÅ meget at jeg bliver kuk i bolden! Men Nohrs første lur gik vi tur, hans anden lur fik vi frokost og når han er vågen vil han underholdes konstant. Suk!

Kender følelsen...herhjemme roder her også overalt og rydder op hele tiden men lige lidt nytter det med alt det man skal bruge osv....

Drømmer om den dag drengene selv skal rydde op ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige ved at skrive i glad tråden, at det gjorde mig glad at ligge i sengen og spise saltlakrids, mens L og A legede ude i regnen, men saltlakrids som gravid på tom mave er åbenbart en dårlig ide. De smager ikke godt, når man skal smage på dem to gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kat, der ligger på stol under spisebordet og pludselig skal brække sig, uden at hoppe ned ... Jeg måtte rengøre fire stole og under bordet med ked tigerunge, der lå og vrælede i kravlegården :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. lur varede kun 5min :prik og det er knap 1,5 time siden, og knægten er bare VILDT frisk... Ej men altså... <_<

Hvornår går de der unger fra 2 til én lur? :chin: Benjamin er 8,5 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. lur varede kun 5min :prik og det er knap 1,5 time siden, og knægten er bare VILDT frisk... Ej men altså... <_<

Hvornår går de der unger fra 2 til én lur? :chin: Benjamin er 8,5 måned.

Tobias sov 2 lure til han var lidt over 1 år og startet i dagpleje...

Niklas er nu 6 mdr og sover stadig op til 5 gange om dagen...suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.