SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Mht "fri" i hverdag kontra weekend, så har jeg egentlig fuld respekt for, at nogen måske har brug for et længere tidsrum end eftermiddag-morgen for at få koblet helt af og virkelig føle at man har fri. Og IMO er det ok at drømme om en friweekend.

Men det er ikke altid realistisk at få en friweekend (det er nærmest aldrig realistisk herhjemme ;)) og det, der så får det til at stritte helt vildt på mig, der er, når ens søde kone gør et virkelig flot forsøg på at give til både mand og børn, og manden så tillader at hun alligevel har dårlig samvittighed og føler sig utilstrækkelig. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har svært ved at se hvilket job jeg kan få i den branche, når jeg er uddannet skolelærer <_<

Sygehusklovn? Det ville du sikkert være rigtig god til, nu du har erfaring med børn.

Men det kræver jo så også virkelig noget af ens psyke at kunne klare alle de syge børn. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at være så stresset (i mangel af bedre ord) at jeg længtes efter min friweekend uden børn, virkelig længtes, og virkelig havde brug for de ca 2 døgn til at slippe at være noget for nogen. Når de to døgn så var ved at være ovre ku jeg samle mig sammen og mærke at jeg savnede mine unger og prøve at blive klar til at være "på" igen i hele dage +/- tiden de var i skole og institution. Det er hårdt at have det sådan. Ud over skyldfølelsen overfor børnene og den bølge af overvældende stress der ramte mig ved udsigten til at få afbrudt min "friweekend" af noget som helst... Åh hvor jeg er taknemmelig for at jeg ikke længere har det sådan.

 

Men med den erindring har jeg måske en smule mere sympati for Little Miss' mand. Han må jo føle sig presset og virkelig ha et behov for at få ro i sit hoved og sine følelser osv. MEN han udtrykker sig godt nok klodset og utaknemmeligt, og jeg tænker ærligt talt også at han nok ikke burde have fået børn, sådan som han har det med sine prioriteter. 

 

Søde M jeg syns godt nok absolut heller ikke du er noget egoistisk menneske, tvært i mod, du er en fantastisk mor og du kæmper for parforholdet og du fortjener faktisk at være meget mere lykkelig end det lader til du er for tiden.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også behov for alenetid, men kunne aldrig drømme om at kræve det på den måde! Og slet ikke mens yngstebarnet er så lille, som Mathilde er :o Jeg er helt målløs og synes han skulle skamme sig! :prik

:ditto

Vi giver også hinanden alenetid (og det synes jeg i øvrigt er et helt naturligt behov). Men den opførsel som manden lægger for dagen der, den er bare ikke i orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det bare er umuligt at bevæge sig rundt på de sociale medier uden at få afsløret ting om GoT :(

Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygehusklovn? Det ville du sikkert være rigtig god til, nu du har erfaring med børn.

Men det kræver jo så også virkelig noget af ens psyke at kunne klare alle de syge børn. :(

Ja, jeg dur ikke så godt til syge mennesker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det bare er umuligt at bevæge sig rundt på de sociale medier uden at få afsløret ting om GoT :(

Øv!

:ditto

Og vi er kun i gang med sæson 2 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og vi er kun i gang med sæson 2 :rolleyes

Vi er endda nået til sæson 6 nu. Men jeg tror i hvert fald det er sidste gang, at vi går i gang med en serie, der kører samtidig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er endda nået til sæson 6 nu. Men jeg tror i hvert fald det er sidste gang, at vi går i gang med en serie, der kører samtidig <_<

Ja, det kan jeg godt forstå. Vi er så langt bagud, at få ting om sæson 6 giver mening, når man hører dem, men man får da en ide om, hvem der dør og sådan <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt! Kan-ikke-holde-øjnene-åbne-træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.

Skal til tandlæge kl 10. Forudser en regning på flere tusind og det er bare slet ikke penge jeg har...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg dur ikke så godt til syge mennesker :unsure

 

Besøgsven hos ældre mennesker? Synes du skrev at det også talte at arbejde med ældre - selvom besøgsven nok mere er frivilligt arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som om jeg har ikke har nok modgang lige nu, har jeg satme fået en mail fra min studievejleder om at jeg er optaget på anden uddannelse og derfor skal melde mig ud af min nuværende, hvorfra jeg er sygemeldt indtil semesterstart. Problemet er bare at jeg ikke ved hvilken uddannelse det er jeg skulle være optaget på og nu får jeg ikke udbetalt SU på torsdag på grund den fejl. For fanden altså!  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besøgsven hos ældre mennesker? Synes du skrev at det også talte at arbejde med ældre - selvom besøgsven nok mere er frivilligt arbejde...

Det ville tælle så fint, men giver ikke rigtig penge i kassen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville tælle så fint, men giver ikke rigtig penge i kassen <_<

Nej... Kender desværre selv problemet.. :( håber du finder noget der opfylder begge "krav" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg godt forstå. Vi er så langt bagud, at få ting om sæson 6 giver mening, når man hører dem, men man får da en ide om, hvem der dør og sådan <_<

Lige med hensyn til GOT er det bedst bare at gå ud fra, at alle dør og så må man blive glædeligt overrasket, hvis dem man kan lide overlever endnu et afsnit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige med hensyn til GOT er det bedst bare at gå ud fra, at alle dør og så må man blive glædeligt overrasket, hvis dem man kan lide overlever endnu et afsnit ;)

Haha, præcis min tanke! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vente vente ved tandlægen. Glæder mig til bedøvelse! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig! Både H og jeg får også alenetid, men det er tilpasset hele familien, og det er på ingen måde noget, man "har ret til". Og så forstår jeg slet ikke problemet i, at det er i hverdagene i stedet for i weekenden :O

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej... Kender desværre selv problemet.. :( håber du finder noget der opfylder begge "krav" ;)

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige med hensyn til GOT er det bedst bare at gå ud fra, at alle dør og så må man blive glædeligt overrasket, hvis dem man kan lide overlever endnu et afsnit ;)

Jamen, problemet er jo netop, når man hører navne nævnt senere i serien, så ved man jo, de ikke dør :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over mig selv :rolleyes

 

Huset ligner jeg ved ikke hvad efter børnefødselsdag lørdag, i byen søndag, børnefødselsdag mandag og ud at spise mandag aften. Vasketøjskurven bugner, der er rod og skidt alle steder, borde og stole skal finde deres rigtige pladser igen og jeg har lovet Erica at hente hende tidligt og alligevel sidder jeg bare på min r*v i sofaen og surfer computer :rolleyes Kom i gang blev der sagt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har også behov for alenetid, men kunne aldrig drømme om at kræve det på den måde! Og slet ikke mens yngstebarnet er så lille, som Mathilde er :o Jeg er helt målløs og synes han skulle skamme sig! :prik

Enig. Og her er det mig der har behov for alenetiden, hvilket hænger direkte sammen med min stresshistorik. Aldrig kunne jeg drømme om af surmule over "kun" at få flere arbejdsaftener i træk. Vi er forskellige og har forskellige behov, og bruger forskellige ord for det, men jeg synes eddermaneme han trækker nogle store veksler på dig, little miss. Det er sgu ikke alt man kan undskylde med stress

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1400kr for st få en visdomstand ud. Av pengepung - av mund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt af aftenvagter så jeg kun ser min unger om morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.