faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Det er også den jeg har kigget mest på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Advarsel - (langt) brokke indlæg

Puha, de sidste 4 dage har været lige lovlig stressende!

Mandag havde jeg lukket min kalender tidligt for at være med når min lillebror kom ud fra sin sidste eksamen og dermed blev færdig som ingeniør - kom selvfølgelig alligevel lidt sent afsted og var simpelthen så nervøs for at komme for sent og nervøs på hans vegne over specialeforsvar. Men nåede det heldigvis og det var en dejlig dag med 20 gæster til 3 retters menu hjemme hos mine forældre - vi var selvfølgelig med på "oprydningsholdet" da vi stadig bor her, så kom sent i seng. Tirsdag laaaang dag på arbejde, derefter ind og kigge til lejligheden for at konstatere at vores gulv nu er blevet endnu grimmere end før de forsøgte at "lappe" det Så hjem og skrive klage-mail til håndværkerne og nu må vi nok afbestille levering af vores seng lige foreløbig.

Onsdag var jeg til kursus på Herlev hospital og endte ud i myldretrafik på vej til 2. graviditets samtale hos lægen. Igen nåede jeg at blive virkelig stresset, selvom jeg ved hun altid er minimum 20 forsinket. Og det var hun heldigvis også, så fik lige kølet ned i venteværelset. Fortalte hende så om, at min kvalme pludselig er kommet igen (men kan ikke spises væk), jeg har haft indre uro, været svimmel, fået "koldsved-ned-at-ligge" episoder og smerter under ribbenene. Urin prøven var heldigvis fin og blodtrykket lå nok engang liiiige på grænsen. Fik så målt blodprocent, som viser sig at være alt for lav og blodsukkeret var også på nederste grænse, selvom jeg havde spist kage en time inden (ups). Så der var jo nogle gode forklaringer, men øv.

Bagefter var vi dumme nok til at tage til forudsagt i magasin, hvor jeg følte jeg sejlede rundt - men vi skulle jo liiiige finde lidt til baby

I dag havde jeg spærret min kalender fra kl 15 for at nå til fødselsforberedelse, men da jeg møder til morgen ser jeg at Praksislægen bare har fjernet min spærring og sat mig på sygebesøg Nå, bliver så min egen opgave at forsøge at rykke rundt på nogle patienter, så jeg kan komme tidligere afsted til sygebesøg - hvilket så ikke lykkes da hele mit program vælter pga flere patienter der skal henvises i kræftpakker (kræver en del snak) og en der på vej ud ad døren pludselig fortæller, at han egentlig har tænkt sig at begå selvmord Ankommer til sygebesøg midt i vagtskifte for personalet og patienten er væk. Så det tog så 20 min at lokalisere ham, finde ud af han er svært dement og derfor ikke kan bidrage med noget, finde personalet igen for at få historien, men de er alle vikarer og ved ikke noget......... Op ad bakke.

Ender med at komme et kvarter for sent til fødselsforberedelse efter nok at have kørt lidt for stærkt på motorvejen. Holy moly, mit stress niveau har været højt (igen) i dag... Det var så rigtig hyggeligt og afslappende, så det var dejligt Vi er et hold på 14, der skal følges frem til termin.

Undskyld det lange indlæg!!! Havde brug for lige at komme af med noget damp

Puha jeg får helt stress af at læse om dine dage.. !! Jeg håber at du snart kan få skåret lidt ned.. der er jo ikke noget at sige til at du har kvalme, indre uro og og svimmelhed. (Selv om det sagtens kan tilskrives din lave blodprocent) Men jeg håber i hvert fald at du snart kan få lidt ro på  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder virkelig også stressende. Men hvor er det frækt af speciallægerne bare at fjerne din spærring, uden lige at høre dig ad først.

Og så var det da heller ikk lige dagen man havde lyst til at skulle ha de uforudsete lange samtaler, som cancerpakke og selvmord

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg får helt stress af at læse om dine dage.. !! Jeg håber at du snart kan få skåret lidt ned.. der er jo ikke noget at sige til at du har kvalme, indre uro og og svimmelhed. (Selv om det sagtens kan tilskrives din lave blodprocent) Men jeg håber i hvert fald at du snart kan få lidt ro på :kiss

Tak, håber jeg også! Men nu passer vi praksisser for andre læger de næste par uger, så det bliver nok ikke helt fredeligt. Til gengæld har jeg ikke så mange eftermiddagsplaner de næste par uger, så har planer om nogle goder timer på sofaen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, håber jeg også! Men nu passer vi praksisser for andre læger de næste par uger, så det bliver nok ikke helt fredeligt. Til gengæld har jeg ikke så mange eftermiddagsplaner de næste par uger, så har planer om nogle goder timer på sofaen

Hvor går du egentlig til fødselsforberedelse henne ?? Jeg troede ikke man startede så tidligt med det.. Jeg må vist hellere komme igang med at finde noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor går du egentlig til fødselsforberedelse henne ?? Jeg troede ikke man startede så tidligt med det.. Jeg må vist hellere komme igang med at finde noget..

Hos APA på Østerbro. Det er noget privat. Fik det anbefalet af en veninde. Det Rigshospitalet tilbyder er jo bare to forelæsninger, og det synes jeg er lidt tamt. Det her er vist 10 gange i alt af 2,5 time hvor mændene skal med to af gangene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos APA på Østerbro. Det er noget privat. Fik det anbefalet af en veninde. Det Rigshospitalet tilbyder er jo bare to forelæsninger, og det synes jeg er lidt tamt. Det her er vist 10 gange i alt af 2,5 time hvor mændene skal med to af gangene

Hehe jeg har lige tilmeldt mig hos APA.. Det er 9 gange, hvoraf de to gange må manden komme med. Vi(Jeg) starter 8 August og slutter 3 okt.

De skriver man skal vælge et hold der slutter ca 2-3 uger før ens termin.. så tænker det passer meget godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg har lige tilmeldt mig hos APA.. Det er 9 gange, hvoraf de to gange må manden komme med. Vi(Jeg) starter 8 August og slutter 3 okt.

De skriver man skal vælge et hold der slutter ca 2-3 uger før ens termin.. så tænker det passer meget godt :)

Ja, mit hold slutter 3,5 uge før min termin, så er måske lidt tidligt i gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen hjem Blupimaven!

Mht pusletaske snak: jeg har bestilt denne (i granit blå) som så passe i bunden af vognen eller i min almindelige taske/rygsæk. Det fungerede bedst for mig de sidste to gange.

https://www.lirumlarumleg.dk/collections/konges-slojd-pusleunderlag?gclid=COTgsfS1rs0CFYHhcgodjE4Gww

Hej MoarC..

Tak tak :)

Det link du har sendt viser kun pusle-underlag fra kongens sløjd. Kan du nøjes med det ? Var det ikke en taske du havde bestilt ? Eller har du bare alle pusletingene i din egen taske ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, håber jeg også! Men nu passer vi praksisser for andre læger de næste par uger, så det bliver nok ikke helt fredeligt. Til gengæld har jeg ikke så mange eftermiddagsplaner de næste par uger, så har planer om nogle goder timer på sofaen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej MoarC..

Tak tak :)

Det link du har sendt viser kun pusle-underlag fra kongens sløjd. Kan du nøjes med det ? Var det ikke en taske du havde bestilt ? Eller har du bare alle pusletingene i din egen taske ?

Jeg bruger lommerne i underlaget til: bleer vådservietter, nogle bleposer samt et engangs skifteunderlag (Libero) til de store uheld, og en mini zinksalve (eller lign). I min egen taske har jeg et ekstra sæt skiftetøj samt håndsprit. Jeg havde fast et sæt skiftetøj i bunden af barnevognen samt en stofble og en lille pak engangsservietter da babyen var lidt ældre så jeg ikke skulle huske det hvis jeg skiftede taske.

Det fungerede godt for mig - jeg kan ikke lide store tasker (har i forvejen svært med at styre indholdet i min arbejdstaske!) og min første Baby Bjørn pusletaske brugte jeg 1-2 gange. Det rene fejlkøb for mig.

Man skal gøre det man selv synes er bedst og samtidig være forberedt på at man nok har lidt fejlkøb imellem al ens babyindkøb men så er det nemt at sælge videre via Reshopper eller DBA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger lommerne i underlaget til: bleer vådservietter, nogle bleposer samt et engangs skifteunderlag (Libero) til de store uheld, og en mini zinksalve (eller lign). I min egen taske har jeg et ekstra sæt skiftetøj samt håndsprit. Jeg havde fast et sæt skiftetøj i bunden af barnevognen samt en stofble og en lille pak engangsservietter da babyen var lidt ældre så jeg ikke skulle huske det hvis jeg skiftede taske.

Det fungerede godt for mig - jeg kan ikke lide store tasker (har i forvejen svært med at styre indholdet i min arbejdstaske!) og min første Baby Bjørn pusletaske brugte jeg 1-2 gange. Det rene fejlkøb for mig.

Man skal gøre det man selv synes er bedst og samtidig være forberedt på at man nok har lidt fejlkøb imellem al ens babyindkøb men så er det nemt at sælge videre via Reshopper eller DBA

hehe ja du har helt ret.. Vi er alle forskellige og alle vores behov og vaner er forskellige. Jeg er nu et ret organiseret menneske.. og elsker at have ting til enhver lejlighed. Og da tidligere var kærester med en der havde tvillinger, der havde vi altid en stor taske med med ekstra ting. Tøj, mad, bleer, drikkevarer osv. Så jeg tænker at det behov jeg har for at være "beredt" til et meste, forsætter jo nu. Så jeg tror at jeg helt sikkert bliver glad for den taske vi har bestilt :) Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe ja du har helt ret.. Vi er alle forskellige og alle vores behov og vaner er forskellige. Jeg er nu et ret organiseret menneske.. og elsker at have ting til enhver lejlighed. Og da tidligere var kærester med en der havde tvillinger, der havde vi altid en stor taske med med ekstra ting. Tøj, mad, bleer, drikkevarer osv. Så jeg tænker at det behov jeg har for at være "beredt" til et meste, forsætter jo nu. Så jeg tror at jeg helt sikkert bliver glad for den taske vi har bestilt :) Men nu må vi se :)

Det bliver du helt sikkert! Især fordi du har gjort dig nogle gode overvejelser. Mit første pusletaske indkøb var slet ikke gennemtænkt ift hvordan jeg reelt set fungere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22+0 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jay, det begynder altså at gå lidt stærkt nu synes jeg Og lækkert med ferie! Hvor længe har i ferie og hvad har i af planer?

Åh håndværkere..... Don't get med started!!! Det eneste der afholder os for at flytte ind i vores lejlighed er lakering af gulvene - først satte de sorte fodspor i lakken ca 20 steder, så mente de de kunne plet-reparere det, men det ligner møg og nu tager de ikke liiiige telefonen Vi kunne være flyttet ind for 2 uger siden hvis de havde gjort det ordentligt første gang!!

Ej hvad sker der for dét?? Argh, jeg HADER sådan noget - hidser mig helt op på jeres vegne :shooter

Man er bare så prisgivet, fordi man entan har betalt eller også har svært ved at skulle finde en anden gulvmand, diskutere med det første firma osv. Kan huske det så tydelig da jeg skulle sætte min lejlighed i stand engang, boede i soveværelset i 100 år - plus for ikke at tale om vores køkken-projekt hér hvor vi bor nu. Støn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jay, det begynder altså at gå lidt stærkt nu synes jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja sommerferieplaner: mest hygge her på Sjælland med familie og venner og hjemme hos os selv, en tre-dages tur til Sverige og en forlænger weekend i Jylland til 30-års fødselsdag. Så vi krydser fingre for godt og tørt solskinsvejr ☀️

Hvad med jer andre? Hvilke planer har I for evt ferie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvad sker der for dét?? Argh, jeg HADER sådan noget - hidser mig helt op på jeres vegne :shooter

Man er bare så prisgivet, fordi man entan har betalt eller også har svært ved at skulle finde en anden gulvmand, diskutere med det første firma osv. Kan huske det så tydelig da jeg skulle sætte min lejlighed i stand engang, boede i soveværelset i 100 år - plus for ikke at tale om vores køkken-projekt hér hvor vi bor nu. Støn!

Det er så frustrerende!! Heldigvis er det gennem en entreprenør og vi har fra start sagt, at vi først betaler den sidste regning når projektet er gennemgået med ham og vi er enige om alt er færdigt. Så i morgen ringer vi og presser på for at han må få de gulvmænd ud i denne uge eller finde nogle andre til at gøre det, hvis de ikke har tid. Han har allerede sendt os den sidste regning, som har forfaldsdato om 10 dage. Så vi sender også en mail hvor vi klart gær opmærksom på, at vi regner med den forfaldsdato bortfalder, da vi ikke kan være sikre på at projektet er afsluttet og gennemgået inden og beder ham om at bekræfte modtagelsen af den mail (min onkel er inde for byggebranchen og har givet os lidt fif heldigvis, ellers aner vi ingenting om jura og rettigheder i det her).

Og ja, køkkenet er heller ikke helt færdig... Der har vi desværre betalt hele summen og de har godt nok ikke travlt med at komme og lave det sidste/rette op på fejl - køkkenmontøren ringede sidste uge og sagde de ikke havde tid "lige foreløbig"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså simpelthen ikke i orden! Man har som privatperson meget lidt forhandlings "magt" over håndværkere og det udnytter de! På min arbejdsplads blev der sat en renovering af en 5-etagers gammel bygning på over 1000m2 og det blev klaret på et halvt års tid og det er så flot. Pengene var nok heller ikke en issue - men alligevel. Er der ingen stolthed tilbage til de mindre opgaver???

Ift vores forsinkelse igen igen så orker jeg heller ikke finde en ny håndværker til opgaven. Det tog alligevel en del tid at sætte denne i hvad der præcis skal skal laves (rummet er 5-kantet og der skal udvides entréen så det er ikke lige til) samt blive enige om materialer og døre og lister. Aaaarrrrrggghhh bliver bare så irritabel og sur!! Opgaven burde tage 2 arbejdsdage når de endelig kommer i gang. TO DAGE! Vi startede processen i begyndelse af marts. Og min snart 9-årige som glæder sig allermest til at får sit eget værelse sover lige nu på en madras på gulvet da jeg kom hurtigt af med hendes gamle seng. I dag er det nogen som henter rumdeleren.

Indlægget blev lidt lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja sommerferieplaner: mest hygge her på Sjælland med familie og venner og hjemme hos os selv, en tre-dages tur til Sverige og en forlænger weekend i Jylland til 30-års fødselsdag. Så vi krydser fingre for godt og tørt solskinsvejr ☀️

Hvad med jer andre? Hvilke planer har I for evt ferie?

Det lyder dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22+0 i dag Drømte i nat min mand ikke ville barbere mit hoved med trimmeren Meget mystisk drøm.

I dag skal vi tømme vores kælderrum. Den er proppet og jeg er sikker på vi kan komme af med en del, men håber også at finde enkeltstående babyting som jeg forhåbentlig ikke gav væk da vi flyttede for halvandet år siden.

Håndværkeren skulle starte den kommende uge (børneværelser) men har udskudt opgave to uger endnu en gang

2 uger tilbage indtil sommerferie!

Stort tillykke med de 22 uger :) Jeg er også 22 uger, men først på torsdag :)

Håber i snart får gang i den håndværker så i kan blive færdige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja sommerferieplaner: mest hygge her på Sjælland med familie og venner og hjemme hos os selv, en tre-dages tur til Sverige og en forlænger weekend i Jylland til 30-års fødselsdag. Så vi krydser fingre for godt og tørt solskinsvejr ☀️

Hvad med jer andre? Hvilke planer har I for evt ferie?

Det lyder som en rigtig dejlig ferie i får :) og ja vi krydser klart fingrene for at vejret bliver kanont :)

Ja vi har jo lige haft to ugers ferie sammen.. manden starter på job i morgen, men jeg har en uge mere :) Den står på lægebesøg (pga carpal tunnel syndrom) og så skal jeg se en masse veninder. Og tirsdag skal manden og jeg fejre 2-års bryllupsdag :)  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig dejlig ferie i får :) og ja vi krydser klart fingrene for at vejret bliver kanont :)

Ja vi har jo lige haft to ugers ferie sammen.. manden starter på job i morgen, men jeg har en uge mere :) Den står på lægebesøg (pga carpal tunnel syndrom) og så skal jeg se en masse veninder. Og tirsdag skal manden og jeg fejre 2-års bryllupsdag :) :loveshower

Tillykke med de to år!!!

Dejligt med lidt ekstra ferie. Hvornår går du på barsel?

Jeg skal lige arbejde 5 uger efter sommerferie så går jeg fra 7 uger før termin d.2.september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER