faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Hvorfor var det nu du skulle have lavet en glukosebelastning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, nåede at være på job 3 timer før det hele startede igen - minus blod heldigvis! Har stadig 4 dage tilbage i alt, da jeg også har weekendvagt. Men har fri på fredag, så er lidt spændt på hvad "dommen" bliver. Har fået af vide at man ikke kan køre CTG før om mange uger, så ved ikke helt hvad der skal ske - en måling af cervix står vel ikke alene? Tænker de skal bruge 2 over nogle uger.. Men jeg ved det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker måling af livmoderhalsen er for at se om plukveerne udvider dig/forkorter den, eller om det er "helt harmløst". Tror umiddelbart ikke en CTG er nødvendig hvis ikke man frygter for barnets hjerterytme. Men den ser du jo også ved skanning og der kan de også måle om der er blod/flow nok til moderkage og baby.. En CTG giver selvfølgelig et billede af babys tilstand over lidt længere tid end en skanning. Men mon ikke de kan tage stilling til det hele, når du kommer til skanning :)

Er med på hvorfor de vil måle, men tænker at en måling kun giver mening hvis der er noget at sammenligne med ☺️ Får man besked om flow og moderkagens funktion til MD?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er med på hvorfor de vil måle, men tænker at en måling kun giver mening hvis der er noget at sammenligne med ☺️ Får man besked om flow og moderkagens funktion til MD?

Tror bare de måler i forhold til hvis den er hel lukket... Kan ikke helt huske det, men tror bare der er et eller andet mål, den skal være over, og hvis den så er under det, skal man selvfølgelig holde øje eller måske allerede tage forholdsregler afhængig af hvor meget..

Tror ikke vi fik noget at vide om flow og moderkage.. Ved ikke om hun tjekkede det, og nu bliver jeg faktisk lidt i tvivl, om det først er noget man kan tjekke senere i graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er med på hvorfor de vil måle, men tænker at en måling kun giver mening hvis der er noget at sammenligne med ☺️ Får man besked om flow og moderkagens funktion til MD?

Hvis du googler billeder af cervix funneling kan du se hvordan det ser ud, når livmoderhalsen begynder at blive forkortet. Tror ikke de behøver noget at måle i forhold til, man skal bare kunne se om den er helt lukket eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor var det nu du skulle have lavet en glukosebelastning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hormonerne ræser for fuld skrue lige nu. Kæresten mærkede baby sparke en 3-4 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hormonerne ræser for fuld skrue lige nu. Kæresten mærkede baby sparke en 3-4 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det mærkeligste i går.. Nu aner jeg jo ikke, hvordan plukveer skal føles, så måske nogle af jer der har været gravide før, kan gøre mig klogere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det mærkeligste i går.. Nu aner jeg jo ikke, hvordan plukveer skal føles, så måske nogle af jer der har været gravide før, kan gøre mig klogere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det mærkeligste i går.. Nu aner jeg jo ikke, hvordan plukveer skal føles, så måske nogle af jer der har været gravide før, kan gøre mig klogere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det mærkeligste i går.. Nu aner jeg jo ikke, hvordan plukveer skal føles, så måske nogle af jer der har været gravide før, kan gøre mig klogere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD i dag kl 10.45! Skal stå afsted alene, min kæreste er kaldt på job grundet en eller anden krise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fundet ud af hvad det kunne være, nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD i dag kl 10.45! Skal stå afsted alene, min kæreste er kaldt på job grundet en eller anden krise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det kan jeg godt forstå du er ked af!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forståelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været helt langt nede humørmæssigt i denne "søde" ventetid. Tror det var alt det usikkerhed om NF. I går besluttede vi os for at tage en ekstra scanning efter endnu en tudeaften med ondt i bækkenet, lidt for meget overarbejde og bare alt for mange bekymringer om babyen som heller ikke rigtig sparker igennem så er for det meste i tvivl om jeg mærker hende eller tarmluft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været helt langt nede humørmæssigt i denne "søde" ventetid. Tror det var alt det usikkerhed om NF. I går besluttede vi os for at tage en ekstra scanning efter endnu en tudeaften med ondt i bækkenet, lidt for meget overarbejde og bare alt for mange bekymringer om babyen som heller ikke rigtig sparker igennem så er for det meste i tvivl om jeg mærker hende eller tarmluft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, her de sidste to dage, har jeg bare været træt, har nærmest ikke kunne hænge sammen. I går tog jeg en pjækkedag og sov næsten dagen væk. Og i dag har jeg været i skole nogle timer, og har sovet lidt på sofaen og nu kæmper jeg bare for at holde mig vågen.

Er det normalt at trætheden bare kommer så pludseligt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh mit mosterhjerte smeltede lige fuldstændig.

Blev ringer op af min nevø på 22 mrd. Og han starter ud med heeeej moster. Jeg spiser is, den er meget kold. Moster kommer du??

For første gang har jeg kunne føre en lille samtale med ham i telefonen, ellers plejer han bare at siger moster, og så begynde at lege videre.

Sorry for dette indlæg, skulle bare lige dele det hehe ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været helt langt nede humørmæssigt i denne "søde" ventetid. Tror det var alt det usikkerhed om NF. I går besluttede vi os for at tage en ekstra scanning efter endnu en tudeaften med ondt i bækkenet, lidt for meget overarbejde og bare alt for mange bekymringer om babyen som heller ikke rigtig sparker igennem så er for det meste i tvivl om jeg mærker hende eller tarmluft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forståelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, her de sidste to dage, har jeg bare været træt, har nærmest ikke kunne hænge sammen. I går tog jeg en pjækkedag og sov næsten dagen væk. Og i dag har jeg været i skole nogle timer, og har sovet lidt på sofaen og nu kæmper jeg bare for at holde mig vågen.

Er det normalt at trætheden bare kommer så pludseligt??

Hmm, altså jeg synes, jeg har været virkelig træt gennem hele graviditeten, men det svinger enormt meget hvor slemt det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, altså jeg synes, jeg har været virkelig træt gennem hele graviditeten, men det svinger enormt meget hvor slemt det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER