faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

En lille opdatering herfra :)

Sorry jeg har været fraværende hele ugen.. men jeg har haft ret travlt.

Jeg havde fødselsdag i tirsdag og havde en dejlig da med min mor i spa og frokost med begge forældre bagefter. Og så middag med manden bagefter og en gå-tur i tivoli :)

Onsdag bagte jeg lagkagebunde og var jeg på shoppetur med en veninde og en møbelbutik og derefter IKEA. Det var super hyggeligt.. men også lidt hårdt med al det vi gik rundt.

Torsdag fik jeg handlet og stegt lidt over 100 frikadeller. Jeg var derudover hos lægen til 25 ugers undersøgelse.. Symfyse-mål var 26 og jeg var 25+0. Så det passer vist meget godt. Min læge (og jeg) syntes dog at jeg stadig har for mange smerter i bækkenet og jeg blev derfor sygemeldt frem til barsel. Det var aldrig det jeg drømte om, men det er desværre nødvendigt.

Fredag bagte jeg drømekage og lavede lagkagen færdig. Og så igår lørdag holdte jeg fødselsdag for venner og familie. Det var lidt hårdt at bage boller til så mange mennesker, men det gik da jeg sad på en stol da de skulle rulles hehe Min mand, venner og familie blev alle sat i værk og på den måde fik vi lavet mad til alle. :)

idag søndag står den på sofa-hygge.. Jeg vasker lige et par maskiner tøj.. men ellers foregår min søndag på sofaen..

Mærker livligt min lille dreng hver dag. Det er SÅ dejligt :)

Håber i andre har haft en dejlig uge. Knus :loveshower

Hvor er det træls, at du stadig har så ondt! Men lyder som en travl og effektiv uge! Og tillykke med fødselsdagen :)

Hvordan går det med håndleddene?

Jeg mærker også min dreng rigtig meget og ofte i løbet af dagen nu. Det er dejligt med ferie så jeg har tid og ro til at mærke ham. :) Og det bedste ved ferie må være at man kan indføre ubegrænset antal af "middagslure"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine smerter fra bækkenet kommer også i jag. Jeg har ikke ondt konstant. Jeg kan være øm i musklerne omkring bækkenet.. men det er jo noget andet. :)

Ja de må tage hensyn til dig i praktikken.. Men det syntes jeg nu også de plejer at gøre. :)

Jeg er vist den helt alm blodtype.. så jeg skal ikke det der ræs igennem :)

Mine kommer bare ikk fra bækkenet men dybt i ballen.

Men ja det tænker jeg også at de gør, og skal jo kun have en til to patienter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det træls, at du stadig har så ondt! Men lyder som en travl og effektiv uge! Og tillykke med fødselsdagen :)

Hvordan går det med håndleddene?

Jeg mærker også min dreng rigtig meget og ofte i løbet af dagen nu. Det er dejligt med ferie så jeg har tid og ro til at mærke ham. :) Og det bedste ved ferie må være at man kan indføre ubegrænset antal af "middagslure"

Mine hænder er desværre blevet rigtig slemme den seneste uge. 

Det gør ondt når jeg sover.. så jeg er nødt til at stå op eller i hvert fald sidde på sengekanten i halve til hele timer. 

Jeg kan næsten ikke skrive med kuglepen (pga måden man holder på dem) Jeg kan lige lave en lille indkøbsseddel..

Til aften måtte jeg smide bestikket pga smerter.. så brugte jeg tid på lige at skære alt ud og så kunne jeg spise med højre hånd (er venstre håndet) ... 

Blev helt vildt ked af det! Syntes virkelig der er lang tid til 27 okt..  :boo  :kuller   Og har først tid hos håndkirurgerne på Gentofte 22 aug.. og de vil jo formentlig slet ikke operere mig før EFTER fødslen.. Kan slet ikke overskue det lige nu.. Har mistet modet og er virkelig ked af det.. Jeg kan jo ikke en skid lige nu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine kommer bare ikk fra bækkenet men dybt i ballen.

Men ja det tænker jeg også at de gør, og skal jo kun have en til to patienter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine hænder er desværre blevet rigtig slemme den seneste uge.

Det gør ondt når jeg sover.. så jeg er nødt til at stå op eller i hvert fald sidde på sengekanten i halve til hele timer.

Jeg kan næsten ikke skrive med kuglepen (pga måden man holder på dem) Jeg kan lige lave en lille indkøbsseddel..

Til aften måtte jeg smide bestikket pga smerter.. så brugte jeg tid på lige at skære alt ud og så kunne jeg spise med højre hånd (er venstre håndet) ...

Blev helt vildt ked af det! Syntes virkelig der er lang tid til 27 okt.. :boo :kuller Og har først tid hos håndkirurgerne på Gentofte 22 aug.. og de vil jo formentlig slet ikke operere mig før EFTER fødslen.. Kan slet ikke overskue det lige nu.. Har mistet modet og er virkelig ked af det.. Jeg kan jo ikke en skid lige nu!!

Det er jeg virkelig ked af at høre :( øv hvor er det surt. Men du har vel også brugt hænderne meget denne uge med alle de frikadeller og boller? Kan det blive lidt bedre igen hvis du virkelig forsøger at aflaste? (Og man bruger jo selvfølgelig sine hænder til ALT, så det er nok slet ikke nemt).

Men kan virkelig godt forstå du synes, der er lang tid til termin. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg virkelig ked af at høre :( øv hvor er det surt. Men du har vel også brugt hænderne meget denne uge med alle de frikadeller og boller? Kan det blive lidt bedre igen hvis du virkelig forsøger at aflaste? (Og man bruger jo selvfølgelig sine hænder til ALT, så det er nok slet ikke nemt).

Men kan virkelig godt forstå du synes, der er lang tid til termin. :kram

Jeg har skinner på om natten.. Syntes bare ikke rigtig de hjælper.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har problemer med min højre iskias (selvdiagnosticeret vel at mærke, så kan jo også tage fejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcist sådan jeg har det, også højre balle sjovt nok.

Men jeg ved ikk hvordan man skal mærke forskel på bækken eller iskias.

Men altså du er nok også lidt bedre til at selvdiagnostisere dig selv end os andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har flere gange drømt at baby er født. Altså ikke om selve fødslen, men baby er allerede et par måneder gammel i mine drømme... Men... I drømmene er det altid en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh av av, lille nohr har bestemt fundet hvor mine ribben er, og lyske.

Jeg elsker egentlig at mærke ham, men synes godt nok at det bliver mere og mere voldsomt, i går aftes fik jegnæsten kvalme af at det roderi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh av av, lille nohr har bestemt fundet hvor mine ribben er, og lyske.

Jeg elsker egentlig at mærke ham, men synes godt nok at det bliver mere og mere voldsomt, i går aftes fik jegnæsten kvalme af at det roderi

hehe ja det bliver noget mere voldsomt nogengange :) Det er som om at min blup nogengange (læs = flere gange dagligt) sparker imod med arme og ben og dermed presser hele ryggen og hovede eller rumpe ud imod maveskindet. Han er utrolig nem at mærke når han gør det.. og hans far er blevet helt glad for det :) Men det spænder meget i maven der hvor han ligger og kan nogengange føles let ubehageligt. Og så er det alligevel lidt hyggeligt da det jo er liv man mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre egentlig begyndt at tænke over fødslen ?? Altså hvad i har af ønsker ? Jeg tænker sådan noget som, at jeg kun vil syes forneden af en der er erfaren og ikke en stud med. At jeg måske overvejer at komme i vandbad undervejs.. måske ikke til selve fødslen.. men i hvert fald måske undervejs. At jeg gerne ser at jm siger når hun går og samtidig fortæller hvornår hun forventer at være tilbage. At de ikke gør noget uden at sige det.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgh av av, lille nohr har bestemt fundet hvor mine ribben er, og lyske.

Jeg elsker egentlig at mærke ham, men synes godt nok at det bliver mere og mere voldsomt, i går aftes fik jegnæsten kvalme af at det roderi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre egentlig begyndt at tænke over fødslen ?? Altså hvad i har af ønsker ? Jeg tænker sådan noget som, at jeg kun vil syes forneden af en der er erfaren og ikke en stud med. At jeg måske overvejer at komme i vandbad undervejs.. måske ikke til selve fødslen.. men i hvert fald måske undervejs. At jeg gerne ser at jm siger når hun går og samtidig fortæller hvornår hun forventer at være tilbage. At de ikke gør noget uden at sige det..

Har tænkt lidt over det, men ikke så meget i detaljer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt lidt over det, men ikke så meget i detaljer Tror slet ikke jeg ved hvad jeg skal tænke over. Altså de ting du nævner, har jeg ikke skænket en tanke. Har mest bare tænkt, at jeg vil have en epidural, hvis jeg vil have en epidural. Gider ikke en jordemoder der vil forsøge at overtale mig til alt muligt alternativt. Der er jeg nok for fagligt anlagt og arbejdsskadet og har ikke noget bestemt ønske om at prøve en "ur-kvinde-fødsel".

Tror du ikke nærmere det er en jordemoder studerende der kunne komme til at sy og ikke en stud med? På de 4 uger jeg var i blandet gynækologi og obstetrik praktik så jeg to fødsler og fik i hvert fald ikke lov til andet end at hente et glas vand til den fødende

Men det minder mig lige om en ting jeg i hvert fald har tænkt over - meget usolidarisk ønsker jeg ikke, at der er lægestuderende med på stuen. Det var rigtig i ubehageligt da jeg som helt nyuddannet læge blev indlagt til udskrabning pga missed abortion og det var en mandlig lægestuderende på sidste del af studiet, der blev hevet med ind for at udføre den gynækologiske undersøgelse på mig. Og lige inden jeg blev bedøvet opdagede jeg også, der stod en ekstra person på operationsstuen, som jeg ikke var blevet præsenteret for - allerede med maske og hue på, så jeg ikke kunne se, om det skulle være en jeg kendte. Det er bare lidt for tæt på. Vi kunne have gået på hold sammen eller ende med at være kollegaer måneden efter.

Jeg ved ikke rigtig om jeg vil have en epidural.. Jeg har hørt om flere der har haft bivirkninger derfra.. Men så alligevel så vil man(jeg) måske jo gerne have bare lidt smertelindring. Men de havde SÅ svært ved at stikke mig da jeg skulle have lavet lumbalpunktur i nov 2015.. de var 4 forskellige læger om at stikke (8stik) Før de ramte. SÅ jeg må indrømme at hvis jeg skal have sådan en , så skal det være anæstesi bagvagten der skal stikke.. og ikke alle mulige forvagter ej heller medicinske bagvagter.. ja sorry men de kunne ikke ramme og jeg har ikke overskud til at være nålepude igen.

Jo det er sikkert ikke en stud med men en jm-stud.. men forstå mig ret.. jeg vil have en med erfaring til det. Min veninde havde en stud til at sy hende.. og til 8 ugers tjek hos egen læge blev hun sendt direkte til hospitalet for at blive "sprækket op" igen og blive syet korrekt. 

Altså vedr stud på stuen så står der på Rigshospitalets hjemmeside at de jo er et universitetshospital.. så man kan forvente studerende. Men jeg er heller ikke begejstret for det. Men nej til udskrabninger burde det være forbudt.. Det er jo på ingen måde en sjov ting at gennemgå og alle på stuen SKAL identificere sig. 

Iøvrigt så fik jeg anbefalet en hjemmeside for førstegangsmødre.. de skriver om ALT mellem himmel og jord. Der kan sikkert også være guldkorn for flergangsfødende... *Ss* www.firstmomproblems.dk  Der står mange gode ting og fine tests :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv, så fik jeg konstateret svangerdiabetes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigtig om jeg vil have en epidural.. Jeg har hørt om flere der har haft bivirkninger derfra.. Men så alligevel så vil man(jeg) måske jo gerne have bare lidt smertelindring. Men de havde SÅ svært ved at stikke mig da jeg skulle have lavet lumbalpunktur i nov 2015.. de var 4 forskellige læger om at stikke (8stik) Før de ramte. SÅ jeg må indrømme at hvis jeg skal have sådan en , så skal det være anæstesi bagvagten der skal stikke.. og ikke alle mulige forvagter ej heller medicinske bagvagter.. ja sorry men de kunne ikke ramme og jeg har ikke overskud til at være nålepude igen.

Jo det er sikkert ikke en stud med men en jm-stud.. men forstå mig ret.. jeg vil have en med erfaring til det. Min veninde havde en stud til at sy hende.. og til 8 ugers tjek hos egen læge blev hun sendt direkte til hospitalet for at blive "sprækket op" igen og blive syet korrekt.

Altså vedr stud på stuen så står der på Rigshospitalets hjemmeside at de jo er et universitetshospital.. så man kan forvente studerende. Men jeg er heller ikke begejstret for det. Men nej til udskrabninger burde det være forbudt.. Det er jo på ingen måde en sjov ting at gennemgå og alle på stuen SKAL identificere sig.

Iøvrigt så fik jeg anbefalet en hjemmeside for førstegangsmødre.. de skriver om ALT mellem himmel og jord. Der kan sikkert også være guldkorn for flergangsfødende... *Ss* www.firstmomproblems.dk Der står mange gode ting og fine tests :)

Fedt, den må jeg lige kigge på - med fare for at jeg opdager alt muligt jeg aldrig ellers ville have vist, jeg havde et problem med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv, så fik jeg konstateret svangerdiabetes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv, sikke noget møg!!! Hvornår finder du ud af mere i forhold til hjemmefødsel?

Altså jeg skal først endelig beslutte mig i samråd med min jdm lige omkring termin, da hun gerne vil tage beslutningen udfra hvordan mine bs ligger, samt hvor stor hun vurdere lillemanden til at være.

For hun har heldigvis før haft hjemmefødsler med gdm mødre.

Men det afhænger vist mest om jeg er tryg ved det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv, så fik jeg konstateret svangerdiabetes

Ikk lige det jeg havde regnet med, da jeg mødte op til glukosebelastningen i morges. Fordomsfulde mig, troede ikk jeg ville få det, når nu jeg er så tynd og næsten intet har taget på

Så nu er det muligvis en vinkende farvel til hjemmefødsel, og så bliver jeg nu tilknyttet Roskilde Ikk lige det jeg havde lyst til.

Nej det er noget rigtig lort søde. Men hvis nu alt ordner sig så kan det være at du stadig kan få lov at føde hjemme.. Knus  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, den må jeg lige kigge på - med fare for at jeg opdager alt muligt jeg aldrig ellers ville have vist, jeg havde et problem med

Ja, der er jo nærmest ikke nogen hospitaler, der ikke er universitetshospitaler. Men jordemoderstuderende og sygeplejestuderende skal være velkomne. Og hvis det handlede om et eller andet mere banalt skulle en lægestuderende også være hjerteligt velkommen. Men synes det her er et lidt mere privat område! Og der er jo lidt "alle kender alle" over de årgange, der har været tæt på hinanden på studiet (der sker jo alt muligt socialt på tværs af årgange). Og det er de samme mennesker man møder rundt omkring de første mange år efter studiet, hvor man bliver "kastet rundt" og ikke arbejder længere end et halvt år ad gangen det samme sted = konstant nye kollegaer. Så ville godt nok ikke synes det var særlig fedt at skulle være kollega med en, der har undersøgt/set mine private parts close up. Så håber de vil vise lidt hensyn!

Jeg forstår dig godt.. og cfølig SKAL de tage hensyn til den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er noget rigtig lort søde. Men hvis nu alt ordner sig så kan det være at du stadig kan få lov at føde hjemme.. Knus :kiss

Ja det kan jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får din drømmefødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også på min drømmefødsel, skal bare gøre op med mig selv, om jeg nu er tryg nok i forhold til bs hos lillemanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER