faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

SÅDAN.. fan-fucking-tastisk.. :) Hvor er du bare sej... Stort tillykke søde :) :loveshower :kiss :balloons

Det var så godt. Dog var det desværre ikk hende keg kom til eksamen hos pga noget meget akut opstået. Så fik ny eksaminator i sidste øjeblik. Skolen havde ikk engang nået at skrive det til os.

Men håber det er sidste gang at keg skal sige renin-angiotensin-aldostestron systemet når keg er nervøs, for hold da op det er svært st sige.

Men skal nok huske at spørger om hjælp igen en anden gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

24+0 synes tiden går hurtigere end jeg havde troet at den ville. Men glæder mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24+0 synes tiden går hurtigere end jeg havde troet at den ville. Men glæder mig.

Jeg har ramt 26+0 i dag og synes tiden går laaangsomt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ramt 26+0 i dag og synes tiden går laaangsomt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer andre?

Jeg har de sidste to dage haft en del murren i underlivet ala menstruationssmerter. Det kommer og går og varer måske 30 sekunders tid. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at mærke om min livmoder bliver hård, men den er i hvert fald ret øm når den murren kommer. Hvis ikke jeg var gravid ville jeg tro at min mens var på vej. Og indimellem har det faktisk været så slemt, at jeg nok også ville have overvejet at tage en ipren (hvis nu det havde været mens smerter). På den 1 time lange køretur hjem kom det 3 gange. Så besluttede lige at ringe til fødegangen. Jordemoderen mente ikke det lød alvorligt, når nu jeg ikke kan fortælle at livmoderen bliver hård og når jeg ikke bløder. Men hun sagde jeg skulle ligge mig på sofaen og slappe af og så ringe hvis det alligevel spidser til. Tror jeg nu ikke det gør. I går gik det også i sig selv igen da jeg lå ned et par timer efter arbejde.

Og så har jeg kun 8 arbejdsdage tilbage

Du skal passe på dig selv søde.. 8 dage tilbage eller ej.. måske skulle du spørge om at få fætte timer de sidste dage ??

 

Jeg har netop fået en sygemelding på 3 uger. Det var en lægevikar hos min egen læge som jeg blev tilset af idag. (Troede ellers jeg skulle ind til min egen læge som jeg så i fredags) Men denne læge var stor fortaler for træning ved bækkenløsning og stor fortaler for at man så skulle tilbage på job. Så planen er nu fys i morgen, hvor jeg skal have nogle øvelser som jeg kan gøre hjemme. Og så skal jeg til en gang undervisning i varmt vand med en JM.. og derefter kan jeg jo selv fortsætte med de øvelser hun giver. Og så skal jeg kontakte min egen læge hvis jeg ikke har det bedre om 3 uger.. for så skal sygemeldingen forlænges... Men nu må vi se. Jeg tænker også at jeg har et langt arbejdsliv foran mig.. Så jeg tror desværre det må blive en fuld sygemelding frem til barsel. Men nu må vi se. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal passe på dig selv søde.. 8 dage tilbage eller ej.. måske skulle du spørge om at få fætte timer de sidste dage ??

Jeg har netop fået en sygemelding på 3 uger. Det var en lægevikar hos min egen læge som jeg blev tilset af idag. (Troede ellers jeg skulle ind til min egen læge som jeg så i fredags) Men denne læge var stor fortaler for træning ved bækkenløsning og stor fortaler for at man så skulle tilbage på job. Så planen er nu fys i morgen, hvor jeg skal have nogle øvelser som jeg kan gøre hjemme. Og så skal jeg til en gang undervisning i varmt vand med en JM.. og derefter kan jeg jo selv fortsætte med de øvelser hun giver. Og så skal jeg kontakte min egen læge hvis jeg ikke har det bedre om 3 uger.. for så skal sygemeldingen forlænges... Men nu må vi se. Jeg tænker også at jeg har et langt arbejdsliv foran mig.. Så jeg tror desværre det må blive en fuld sygemelding frem til barsel. Men nu må vi se. :)

Det ville da være fantastisk hvis Fys og træning i vand kan hjælpe på smerterne! Uanset om du så kan komme tilbage på arbejde eller ej, det må du jo tage til den tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med kun 8 dage tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville da være fantastisk hvis Fys og træning i vand kan hjælpe på smerterne! Uanset om du så kan komme tilbage på arbejde eller ej, det må du jo tage til den tid men du er jo udfordret på flere punkter, så hvis du ikke kan komme tilbage på arbejde, er det jo bare sådan det er.

Vi havde en helt vildt stille dag i praksis i dag - så 5 patienter Men det passede mig så fint. Åbenbart gider folk ikke gå til lægen når det øser ned

Til gengæld tror jeg jeg har fået en blærebetændelse, hvilket kunne forklare mine smerter. Tog lige en stix, der slog ud, så nu har jeg sendt en prøve til dyrkning (ja ja, der skal vel være nogle arbejdsgoder). Men måske jeg alligevel skulle kontakte min rigtige læge snart. Får stadig anfald af utilpashed med kvalme, klamsved og hjertebanken hvor min puls ryger op på 115-120 stykker.. Det kommer flere gange om dagen. Men ja, ved ikke hvad man skulle gøre ved det. Føler ikke jeg er stresset. Det er bare hårdt at være gravid nogle gange

Kunne det ikke være din infektion der gør det ?? Altså også stresser din krop yderligere så pulsen ryger op i perioder.. og du bliver skidt.. ?? 

Jeg har efterhånden fået mærket efter i mig selv og jeg ville klart have det bedst med at blive sygemeldt frem til barsel.. Men så kræver det at jeg kommer ind til min læge og ikke vikaren.. !! For hun var meget opsat på at jeg da skulle tilbage på job, nærmest koste hvad det ville.. 

 

Min chef ringede i øvrigt idag og spurgte om hvor længe jeg havde tænkt mig at holde barsel. !!! Jeg sagde at det skulle jeg lige se på.. men reelt skal jeg jo senest melde tilbage når bebs er 8 uger gammel... Men kan jo godt forstå at hun vil planlægge når regionen står og skal spare 365 mio i 2017.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det ikke være din infektion der gør det ?? Altså også stresser din krop yderligere så pulsen ryger op i perioder.. og du bliver skidt.. ??

Jeg har efterhånden fået mærket efter i mig selv og jeg ville klart have det bedst med at blive sygemeldt frem til barsel.. Men så kræver det at jeg kommer ind til min læge og ikke vikaren.. !! For hun var meget opsat på at jeg da skulle tilbage på job, nærmest koste hvad det ville..

Min chef ringede i øvrigt idag og spurgte om hvor længe jeg havde tænkt mig at holde barsel. !!! Jeg sagde at det skulle jeg lige se på.. men reelt skal jeg jo senest melde tilbage når bebs er 8 uger gammel... Men kan jo godt forstå at hun vil planlægge når regionen står og skal spare 365 mio i 2017..

Du kan vel bare ønske at få tid hos din sædvanlige læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blandet nyt herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blandet nyt herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også ubehageligt med det hjertebanken. Men dejligt de lige vil se dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, det lyder altså helt alien agtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 28+0!! Så nu er jeg gået ind i tredje trimester. Det er vildt at tænke på. Synes de sidste par uger er gået virkelig stærkt. Havde sidste dag på arbejde i går. Så nu kan jeg se frem til at gå hjemme i næsten et år. Er meget spændt på, hvordan jeg skal få tiden til at gå de næste 3 måneder frem til termin. Der er selvfølgelig meget at se til med indretning af lejligheden og det kommende børneværelse står stadig helt råt og mangler spartel og filt på væggene før det kan males. Men det er begrænset hvor meget jeg selv kan lave af den slags. Bare at pakke flyttekasser ud får min ischias til at skabe sig.

Og det gik fint hos lægen for leden - som forventet fik jeg taget et par blodprøver og skal komme igen til hjertekardiogram og opfølgning. Det er meget normalt at have de anfald af hjertebanken og jeg kan desværre kun forvente at det bliver værre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 28+0!! Så nu er jeg gået ind i tredje trimester. Det er vildt at tænke på. Synes de sidste par uger er gået virkelig stærkt. Havde sidste dag på arbejde i går. Så nu kan jeg se frem til at gå hjemme i næsten et år. Er meget spændt på, hvordan jeg skal få tiden til at gå de næste 3 måneder frem til termin. Der er selvfølgelig meget at se til med indretning af lejligheden og det kommende børneværelse står stadig helt råt og mangler spartel og filt på væggene før det kan males. Men det er begrænset hvor meget jeg selv kan lave af den slags. Bare at pakke flyttekasser ud får min ischias til at skabe sig.

Og det gik fint hos lægen for leden - som forventet fik jeg taget et par blodprøver og skal komme igen til hjertekardiogram og opfølgning. Det er meget normalt at have de anfald af hjertebanken og jeg kan desværre kun forvente at det bliver værre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du har ramt 3. Trimester nu. Og skøønt at du allerede er gået fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan vel bare ønske at få tid hos din sædvanlige læge? Selvom der måske er lidt ekstra ventetid så.

Hm, du behøver fa overhovedet ikke svare på det med barsel endnu! Men har i tænkt over hvordan i vil gøre?

Og hvordan går det med smerterne?

Hey.. sorry jeg først svare nu men min uge har været lidt presset. Vi har tænkt over tingene.. og det bliver mig der skal holde al barsel. Min mand går fra 300 i timen til 140.. så det kan slet ikke betale sig at han skal på barsel. Men som jeg så sagde så kunne vi spare sammen så han kunne få en måned eller to.. Men det var han ikke så modtagelig for. Men nu må vi se :)

Mine smerter i er ikke blevet bedre. Jeg er begyndt at måtte sidde op i halve og hele timer om natten fordi mine hænder gør SÅ ondt. Og bækkenet er ikke blevet så skide meget bedre heller. Så torsdag da jeg var til 25 ugers undersøgelse hos lægen, der blev jeg sygemeldt frem til barsel. Så det ringede jeg straks og sagde til min chef. Hun tog det heldigvis pænt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blandet nyt herfra

Forsøgte i weekenden om vi kunne få nogle gode 3D billeder af baby, men han ville overhovedet ikke samarbejde. Vi havde forsøgt ugen inden også, men der lå han med hovedet langt ned og begge fødder og ben foran ansigtet. I søndags havde han vendt sig med hovedet opad igen (det har jeg slet ikke mærket!), men stadig med begge hænder og fødder lige foran ansigtet. Så ja, måske vi må vente med at se ham til han kommer ud

Jeg var til jordemoder i går hvor jeg nævner mine anfald af hjertebanken. Det er egentlig ikke noget, jeg er bekymret over. Det føles bare rigtig ubehageligt når det kommer, men er rimelig sikker på at mit hjerte ikke fejler noget. Så jeg har mere tænkt på, om det gør baby noget. Men jordemoderen ringede lige over til fødeafdelingen og snakkede med en læge og de vil gerne se mig til en hurtig tid. Så nu skal jeg til samtale med en læge i morgen.

Og nu er der kun 3 arbejdsdage tilbage!!!!

Det er nok meget smart at blive tjekket.. Håber bare det er baby der trykker lidt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 28+0!! Så nu er jeg gået ind i tredje trimester. Det er vildt at tænke på. Synes de sidste par uger er gået virkelig stærkt. Havde sidste dag på arbejde i går. Så nu kan jeg se frem til at gå hjemme i næsten et år. Er meget spændt på, hvordan jeg skal få tiden til at gå de næste 3 måneder frem til termin. Der er selvfølgelig meget at se til med indretning af lejligheden og det kommende børneværelse står stadig helt råt og mangler spartel og filt på væggene før det kan males. Men det er begrænset hvor meget jeg selv kan lave af den slags. Bare at pakke flyttekasser ud får min ischias til at skabe sig.

Og det gik fint hos lægen for leden - som forventet fik jeg taget et par blodprøver og skal komme igen til hjertekardiogram og opfølgning. Det er meget normalt at have de anfald af hjertebanken og jeg kan desværre kun forvente at det bliver værre Hvis det bliver rigtig slemt, skal jeg ses af en hjertelæge mhp om det er noget, der kan have betydning for fødslen.

Hvordan har i andre det? Synes her er lidt stille herinde

Stort tillykke med de 28 uger :) Husk jeg blev født i 28+3 og var meget lille af vægt.. og har klaret den uden mén :) Og ja tænk at du nu er i 3.trimester :)

Du skal nok få tiden til at gå.. ja der er værelse at indrette.. og ting der skal vaskes og ligges klart.. ting der skal shoppes :) og så skal du slappe af og nyde det også :) 

 

Godt du kom til lægen og bliver tjekket. Håber det snart går i sig selv. 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du har ramt 3. Trimester nu. Og skøønt at du allerede er gået fra Men du skal nok få masser at lave Og håber ikk at den hjertebanken bliver værre

Her går det super godt, har lige ramt 26+0 og synes også det går hurtigt. Men alligevel synes keg der er længe til

Og har endelig fået grønt lys både fra skolen og sygehuset at jeg kan starte i praktik allerede den 1. August.

Dog er min vejleder lidt skeptisk over om jeg kan gennemføre praktikken pga maven. Og hun undrede sig meget over, at skolen ikke havde taget mere hensyn, da alle ved at geriatrisk ikke er et særlig let speciale i forhold til en graviditet, også selvom at det er apopleksipatienter i fase to, så er de jo forsat meget tunge.

Men håber på det bedste, og håber jeg kan gå tiden ud. Indtil videre har jeg ikk rigtig nogle gener, andet end at min iskias driller lidt en gang imellem.

Men nu venter jeg spændt på at finde ud af om lillemanden han er rhesus positiv eller negativ i forhold til anti-d, og er spændt på om jeg skal have anti-d i uge 29, for ifølge min lægen gives det kun efter fødslen, dog har jeg selv fundet frem til, at man i enten 10 eller 14 indførte at man skulle h det i uge 29 og efter fødslen. Så nu må jeg se

Er du sikker på at det er din iskias der driller og ikke bækkenet ? For jeg troede også jeg havde en nerve i klemme og det viste sig så at være bækkenløsning.. ! 

Og jo jeg må nok sige at praktik på geriatrisk med apoplexi-patienter fase 2.. jeg havde altså nok ikke gjort det. Du skal passe på dig selv og bebs. Det kan være virkelig tunge patienter.. og rent refleks kan man ikke lade være at tage fat hvis de falder. 

Al det der blodprøve halløj.. det er kun hvis mor har en bestemt blodtype ikke ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering herfra :)

Sorry jeg har været fraværende hele ugen.. men jeg har haft ret travlt. 

 

Jeg havde fødselsdag i tirsdag og havde en dejlig da med min mor i spa og frokost med begge forældre bagefter. Og så middag med manden bagefter og en gå-tur i tivoli :)

Onsdag bagte jeg lagkagebunde og  var jeg på shoppetur med en veninde og en møbelbutik og derefter IKEA. Det var super hyggeligt.. men også lidt hårdt med al det vi gik rundt.  

Torsdag fik jeg handlet og stegt lidt over 100 frikadeller. Jeg var derudover hos lægen til 25 ugers undersøgelse.. Symfyse-mål var 26 og jeg var 25+0. Så det passer vist meget godt. Min læge (og jeg) syntes dog at jeg stadig har for mange smerter i bækkenet og jeg blev derfor sygemeldt frem til barsel. Det var aldrig det jeg drømte om, men det er desværre nødvendigt. 

Fredag bagte jeg drømekage og lavede lagkagen færdig. Og så igår lørdag holdte jeg fødselsdag for venner og familie. Det var lidt hårdt at bage boller til så mange mennesker, men det gik da jeg sad på en stol da de skulle rulles hehe  Min mand, venner og familie blev alle sat i værk og på den måde fik vi lavet mad til alle. :)

 

idag søndag står den på sofa-hygge.. Jeg vasker lige et par maskiner tøj.. men ellers foregår min søndag på sofaen..

Mærker livligt min lille dreng hver dag. Det er SÅ dejligt :)

Håber i andre har haft en dejlig uge. Knus  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at det er din iskias der driller og ikke bækkenet ? For jeg troede også jeg havde en nerve i klemme og det viste sig så at være bækkenløsning.. !

Og jo jeg må nok sige at praktik på geriatrisk med apoplexi-patienter fase 2.. jeg havde altså nok ikke gjort det. Du skal passe på dig selv og bebs. Det kan være virkelig tunge patienter.. og rent refleks kan man ikke lade være at tage fat hvis de falder.

Al det der blodprøve halløj.. det er kun hvis mor har en bestemt blodtype ikke ?

Altså det kommer i jag, og føles som iskias nerven der driller, har jeg oplevet før inden graviditeten, og synes egentlig ikk at det gør ondt i bækken/hofter. I søndags var vi i IKEA hele dagen og der var Intet, og i onsdag var jeg i zoo i 6 timer og der var heller ingen problemer. Og lægen sagde det lød som iskiasen, men ved jo ikk.

Altså med hensyn til praktikken, bliver jeg nødt til at starte op, og så tager jeg så længe jeg kan holde til det. Og forhåbenlig skal jeg ikk yde så meget personlig pleje. Og vil høre dem ad i forhold til graviditets apv, hvad jeg må og ikk må deltage i. Tænker jeg skal jo ikk være med til at lifte fru Jensen på 100 kg. Men vil klart lytte til kroppen.

Og jo det der blodprøve ræs og evt indsprøjtninger er fordi keg er rhesus negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kommer i jag, og føles som iskias nerven der driller, har jeg oplevet før inden graviditeten, og synes egentlig ikk at det gør ondt i bækken/hofter. I søndags var vi i IKEA hele dagen og der var Intet, og i onsdag var jeg i zoo i 6 timer og der var heller ingen problemer. Og lægen sagde det lød som iskiasen, men ved jo ikk.

Altså med hensyn til praktikken, bliver jeg nødt til at starte op, og så tager jeg så længe jeg kan holde til det. Og forhåbenlig skal jeg ikk yde så meget personlig pleje. Og vil høre dem ad i forhold til graviditets apv, hvad jeg må og ikk må deltage i. Tænker jeg skal jo ikk være med til at lifte fru Jensen på 100 kg. Men vil klart lytte til kroppen.

Og jo det der blodprøve ræs og evt indsprøjtninger er fordi keg er rhesus negativ

Mine smerter fra bækkenet kommer også i jag. Jeg har ikke ondt konstant. Jeg kan være øm i musklerne omkring bækkenet.. men det er jo noget andet. :)

Ja de må tage hensyn til dig i praktikken.. Men det syntes jeg nu også de plejer at gøre. :) 

 

Jeg er vist den helt alm blodtype.. så jeg skal ikke det der ræs igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER