faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Åh Gud kolik! Havde slet ikke tænkt tanken, men det er jo bestemt et scenarie der er muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med sund og rask baby dreng!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er md veloverstået.

En sund og rask lille en der lå og gemte sig.

Og hjertet var helt perfekt, og det var en meget forklarende læge, altså han snakkede meget meget lavt, men fortalte når han tjekkede at her var der ikk tegn på vsd og her var der en sund aorta osv han gennemgik alle de hjertefejl som jeg havde nævnt. Så alt i alt tjekkede han nok hjertet i 15-20 min for at være helt sikker.

Og havde sagt til lægen, at hvis han kunne, måtte han meget gerne oplyse kønnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror godt på at det kan ødelægge forhold! Min mor beskriver det som om hun var tæt på en psykose! Hun har på et tidspunkt indrømmet, at hun har stået og overvejet at zappe mig i mikrobølgeovnen. Og min veninde, der også havde slem kolik, har fortalt at hendes mor har sagt, at hun på et tidspunkt stod og holdt hende ud ad et vindue og overvejede at give slip. Puha! Lad os håbe vi alle slipper for den slags!

Det håber jeg også! Og jeg kan sådan set godt forstå din mor, men kom altså til at grine over det med at zappe dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er md veloverstået.

En sund og rask lille en der lå og gemte sig.

Og hjertet var helt perfekt, og det var en meget forklarende læge, altså han snakkede meget meget lavt, men fortalte når han tjekkede at her var der ikk tegn på vsd og her var der en sund aorta osv han gennemgik alle de hjertefejl som jeg havde nævnt. Så alt i alt tjekkede han nok hjertet i 15-20 min for at være helt sikker.

Og havde sagt til lægen, at hvis han kunne, måtte han meget gerne oplyse kønnet Han fik dog mig til at gætte istedet for, og vi venter en lille baby dreng og stik imod alle mine drømme Men hvor er jeg glad og tilfreds med st det er en dreng, han kommer til at få så meget mere glæde af hans to nevøer

Og så skal jeg til scanning igen den 15/8 pga mit lave BMI og at han var lidt mindre end gennemsnittet, dog sagde lægen at det ville han nok blive ved med at være, da han ikke ville forvente at jeg fik en 4000 g baby

 

Tillykke med veloverstået scanning og lille baby dreng i maven :loveshower

Har vi ikke en stor overvægt af drenge i Oktober gruppen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også et tillykke her søde du, det er så dejligt at alt gik godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med veloverstået scanning og lille baby dreng i maven :loveshower

Har vi ikke en stor overvægt af drenge i Oktober gruppen?

Jo taak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, fik et udprint med hjem fra md i går, og af den fremgår det så at jeg er A rhesus negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, fik et udprint med hjem fra md i går, og af den fremgår det så at jeg er A rhesus negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du taget blodprøven hos din læge? For så ville jeg da ringe til ham/hende og dobbelttjekke. Det burde også stå i din vandrejournal?

Min VJ er der ikk rigtig nogen der har udfyldt noget i, min hjemmefødsels jdm, spurgte ind til blodtype, og til nf havde jeg jo fået af vide at den var positiv, så det oplyste jeg.

Dog skal det nok ændres nu.

Men ville du ringe allerede nu, eller bare vente til 2. Grav undersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min VJ er der ikk rigtig nogen der har udfyldt noget i, min hjemmefødsels jdm, spurgte ind til blodtype, og til nf havde jeg jo fået af vide at den var positiv, så det oplyste jeg.

Dog skal det nok ændres nu.

Men ville du ringe allerede nu, eller bare vente til 2. Grav undersøgelse?

Udfyldte din læge ikke noget af vandrejournalen da den blev oprettet? Min læge har skrevet blodtype ind i den, da jeg var der til første konsultation.

Jeg ville nok bare ringe nu. Sekretæren burde kunne slå det op for dig. Og det er vel det din blodprøve siger, som du må regne med:) Så må nogen andre til en af skanningerne have set forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min VJ er der ikk rigtig nogen der har udfyldt noget i, min hjemmefødsels jdm, spurgte ind til blodtype, og til nf havde jeg jo fået af vide at den var positiv, så det oplyste jeg.

Dog skal det nok ændres nu.

Men ville du ringe allerede nu, eller bare vente til 2. Grav undersøgelse?

Jeg vil også ringe nu. Ift hvor det står, min blodtype står i sundhed.dk. Der hvor man finder blodprøveresultater.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udfyldte din læge ikke noget af vandrejournalen da den blev oprettet? Min læge har skrevet blodtype ind i den, da jeg var der til første konsultation.

Jeg ville nok bare ringe nu. Sekretæren burde kunne slå det op for dig. Og det er vel det din blodprøve siger, som du må regne med:) Så må nogen andre til en af skanningerne have set forkert.

Fik først tager blodprøve da jeg fik opretter VJ. Og det eneste der er blevet skrevet ind er min vægt og højde nærmest.

Og ellers er den kun min jdm der har skrevet en lille kommentar i den sidst hun var her.

Ja må prøve at ringe og høre ad. Tænker det må havde været jdm til nf som har set forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også ringe nu. Ift hvor det står, min blodtype står i sundhed.dk. Der hvor man finder blodprøveresultater.

Jeg kan ikk se at den står nogle steder inde på sundhed.dk

Kan kun finde papp-A og beta-hcg og så mine glukosemålinger fra min belastning.

Blodtypen står der ikk noget svar ud fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikk se at den står nogle steder inde på sundhed.dk

Kan kun finde papp-A og beta-hcg og så mine glukosemålinger fra min belastning.

Blodtypen står der ikk noget svar ud fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det er nok forskelligt fra sted til sted. Jeg kan se jeg blev tjekket for hiv, hepatitis tror jeg samt blodprøvetype.

Ja det lyder til at det er meget forskelligt hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 timers søvn i nat med en masse mareridt. Skal til MD i dag kl 10.30.

20+4 i dag. Mærker meget liv siden weekend også udenpå maven. Synes allerede jeg kan tyde en lille "inde i mave" rutine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 timers søvn i nat med en masse mareridt. Skal til MD i dag kl 10.30.

20+4 i dag. Mærker meget liv siden weekend også udenpå maven. Synes allerede jeg kan tyde en lille "inde i mave" rutine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 timers søvn i nat med en masse mareridt. Skal til MD i dag kl 10.30.

20+4 i dag. Mærker meget liv siden weekend også udenpå maven. Synes allerede jeg kan tyde en lille "inde i mave" rutine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt gik fint - alt ser normalt ud og vores lille datter er nu 339g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt gik fint - alt ser normalt ud og vores lille datter er nu 339g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når så fik jeg ringet til lægen, og fik snakket med sekretæren. Og jeg er A rhesus negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også rhesus negativ og det er umiddelbart ikke så slemt. Selvfølgelig træls med nålene. Men altså jeg fik taget en blodprøve ved min graviditet med storebror til lægeundersøgelsen i uge 25,som kunne bestemme babys blodtype. Han var så positiv, hvilket betød, at jeg i uge 29 og efter fødslen fik jeg indsprøjtning i ballen i forhold til anti d. Hvis barnet har samme blodtype som dig, så skal der ikke gøres noget.

Nu med lillesøster skal jeg også have taget prøven inden så længe.

Hvis du får den indsprøjtning, så får du et kort/bevis på at den er gældende i tre år mener jeg.

God weekend til jer alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også rhesus negativ og det er umiddelbart ikke så slemt. Selvfølgelig træls med nålene. Men altså jeg fik taget en blodprøve ved min graviditet med storebror til lægeundersøgelsen i uge 25,som kunne bestemme babys blodtype. Han var så positiv, hvilket betød, at jeg i uge 29 og efter fødslen fik jeg indsprøjtning i ballen i forhold til anti d. Hvis barnet har samme blodtype som dig, så skal der ikke gøres noget.

Nu med lillesøster skal jeg også have taget prøven inden så længe.

Hvis du får den indsprøjtning, så får du et kort/bevis på at den er gældende i tre år mener jeg.

God weekend til jer alle :-)

Tusind tak for svar. Altså det eneste jeg er nervøs for er faktisk de ekstra nåle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt gik fint - alt ser normalt ud og vores lille datter er nu 339g hun lå stille og roligt derinde (hun sov måske) og der kunne måles og ses det hele. Profilen synes vi begge to ligner helt klart farens!

Er så lettet nu. Kom hjem og kollapsede i seng og sov en times lur.

 

Åh hvor dejligt! Vildt at I kan se det ligner far allerede :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER