faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

ved godt jeg ikke har været så aktiv her inde men har brugt en fb gruppe i stedet for. Men jeg begyndte at bløde i tirsdags ringer til lægevagten og bliver sendt til scanning med det samme på Næstved sygehus og det viser sig at blyppen er gået til i 7+5 og da jeg blev scannet skulle jeg havde været 11+1 så vi blev sent hjem med 4 piller og så blev den graviditet afsluttede desværre vi er knust gud hvor er det hårdt at blive nød til at udføre en MA selv øvøv så nu skal kroppen lige komme sig og så må vi på den igen. ved ikke hvad i gør med termin opslaget men efter i aften trækker jeg fra gruppen. I må have det godt og alt held og lykke med jeres maver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er NF scanningen overstået - pyha :)

Det et 1 styk meget livlig og meget u-samarbejdsvillig baby der ligger derinde :yay Der blev scannet både udenpå og indefra, jeg var oppe og hoppe, danse, jeg måtte vrikke og hoste og jordemoderen puffede til maven udefra for at få ungen til at lægge sig ordentlig - det tog en evighed, men hun fik til sidst det hun skulle bruge og vi fik næsten en ½ times baby bio :biglove

Vi fik fine tal, så nu kan roen sænke sig lidt og forhåbentlig vender nattesøvnen tilbage og vi kan begynde og glæde os.

Stort tillykke med veloverstået NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt jeg ikke har været så aktiv her inde men har brugt en fb gruppe i stedet for. Men jeg begyndte at bløde i tirsdags ringer til lægevagten og bliver sendt til scanning med det samme på Næstved sygehus og det viser sig at blyppen er gået til i 7+5 og da jeg blev scannet skulle jeg havde været 11+1 så vi blev sent hjem med 4 piller og så blev den graviditet afsluttede desværre vi er knust gud hvor er det hårdt at blive nød til at udføre en MA selv øvøv så nu skal kroppen lige komme sig og så må vi på den igen. ved ikke hvad i gør med termin opslaget men efter i aften trækker jeg fra gruppen. I må have det godt og alt held og lykke med jeres maver.

Det gør mig virkelig ondt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt jeg ikke har været så aktiv her inde men har brugt en fb gruppe i stedet for. Men jeg begyndte at bløde i tirsdags ringer til lægevagten og bliver sendt til scanning med det samme på Næstved sygehus og det viser sig at blyppen er gået til i 7+5 og da jeg blev scannet skulle jeg havde været 11+1 så vi blev sent hjem med 4 piller og så blev den graviditet afsluttede desværre vi er knust gud hvor er det hårdt at blive nød til at udføre en MA selv øvøv så nu skal kroppen lige komme sig og så må vi på den igen. ved ikke hvad i gør med termin opslaget men efter i aften trækker jeg fra gruppen. I må have det godt og alt held og lykke med jeres maver.

Ej det er jeg virkelig ked af at læse. Har godt undret mig over at du ikke har været så meget her inde. Men al held og lykke fremover i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er NF scanningen overstået - pyha :)

 

Det et 1 styk meget livlig og meget u-samarbejdsvillig baby der ligger derinde :yay Der blev scannet både udenpå og indefra, jeg var oppe og hoppe, danse, jeg måtte vrikke og hoste og jordemoderen puffede til maven udefra for at få ungen til at lægge sig ordentlig - det tog en evighed, men hun fik til sidst det hun skulle bruge og vi fik næsten en ½ times baby bio :biglove

Vi fik fine tal, så nu kan roen sænke sig lidt og forhåbentlig vender nattesøvnen tilbage og vi kan begynde og glæde os.

Ej hvor er det bare fantastisk :) Kæmpe stort tillykke :) Ved i hvad køn det bliver så ?

Fik i dvd med film og billeder med hjem ? Eller var det jer selv der filmede ?  :loveshower :stork :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 1.JM når jeg er 17+3 og misdannelsesscanning når jeg er 20+1...

Jeg troede faktisk begge dele var før, men kommer an på hvor man læser og hende jeg snakkede med på hospitalet om misdannelsesscanning, sagde at man skulle være fulde 20 uger ☺

Har i andre en tidsplan i følger i forhold til de mange besøg og undersøgelser??

Altså min læge har udleveret en liste over hvornår de forskellige undersøgelser og samtaler bør ligge.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt jeg ikke har været så aktiv her inde men har brugt en fb gruppe i stedet for. Men jeg begyndte at bløde i tirsdags ringer til lægevagten og bliver sendt til scanning med det samme på Næstved sygehus og det viser sig at blyppen er gået til i 7+5 og da jeg blev scannet skulle jeg havde været 11+1 så vi blev sent hjem med 4 piller og så blev den graviditet afsluttede desværre vi er knust gud hvor er det hårdt at blive nød til at udføre en MA selv øvøv så nu skal kroppen lige komme sig og så må vi på den igen. ved ikke hvad i gør med termin opslaget men efter i aften trækker jeg fra gruppen. I må have det godt og alt held og lykke med jeres maver.

:kiss :boo   Øv hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne. Jeg sender knus og varme tanker og håber at du snart er tilbage i en terminsgruppe :bye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt jeg ikke har været så aktiv her inde men har brugt en fb gruppe i stedet for. Men jeg begyndte at bløde i tirsdags ringer til lægevagten og bliver sendt til scanning med det samme på Næstved sygehus og det viser sig at blyppen er gået til i 7+5 og da jeg blev scannet skulle jeg havde været 11+1 så vi blev sent hjem med 4 piller og så blev den graviditet afsluttede desværre vi er knust gud hvor er det hårdt at blive nød til at udføre en MA selv øvøv så nu skal kroppen lige komme sig og så må vi på den igen. ved ikke hvad i gør med termin opslaget men efter i aften trækker jeg fra gruppen. I må have det godt og alt held og lykke med jeres maver.

Det er jeg rigtig ked af at læse - et stort kram til dig. Mange tanker til dig nu i en svær tid. Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg idag fået tid til en tryghedsscanning kl 14.40 med min mand hos en gynækolog :) Yay jeg glæder mig :)

Go dag tøser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg idag fået tid til en tryghedsscanning kl 14.40 med min mand hos en gynækolog :) Yay jeg glæder mig :)

Go dag tøser

Har du været til skanning i dag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg tror jeg er begyndt at kunne mærke min livmoder.

Lige da jeg vågnede og lå i sengen, kunne jeg mærke en oval lidt hårdere område. Det gik lige op over bikinilinjen.

Men er meget i tvivl, da jeg synes at have hørt at den skulle føles blød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmh, svigerforældrenes udvekslingsstudent havde fødselsdag i dag. Det blev fejret med en masse sushi, som i alt for meget sushi, puha baby er mæt og mor her er godt oppustet.

Tillod mig dog at drikke en enkelt glas hvidvin til, Gud hvor var det skønt. Nu vil jeg se frem til en glas vin igen efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle piger, jeg har ikke været herinde længe - så først og fremmest tusind tak for jeres svar på mit tidligere opslag! :kiss

Er ved at tro lidt på det hele nu, og "falde lidt til ro" med graviditeten og at det hele nok skal gå! Vi var til NF i fredags og baby var meget livlig, og ville ikke rigtigt makke ret (ligesom sin mor :D). Men fin riskovurdering trods min alder, så det var lettende! Blev rykket frem til termin 15/10, så det er skønt  :loveshower

Har ikke købt så meget som noget som helst endnu, meeen er da så småt begyndt at kigge lidt på vogn!

Andre der kigger på barnevogn eller har købt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi forbi scanningsjordemoderen igen

Er SÅ glad!

Der er sket meget på to uger! Og nu målte hun den lille til 11+6!!! Dvs NF ligger 13+5 og jeg håber ikke den lille vokser endnu mere fordi tænk hvis de siger jeg er for langt hen??!

JM målte nakkefolden og måling er åbenbart normalt - men mere sagde hun ikke og jeg vil hellere det helt officielle NF med blodprøve resultater og det hele. Og så fortsat hun med at sige at hun turde godt gætte kønnet! Jeg nåede lige at minde hende om at vi ikke vil vide det men nu tænker jeg mon det er en dreng????! Fordi hun har åbenbart set noget Har genset dvd'en og mener der helt til sidst anes noget mellem benene. Hehehe det er bare så spændende!!!!

Tillykke med dejlig scanning! Hvor er det bare perfekt  :loveshower

Hvis du er nervøs for om NF kommer til at ligge for sent, så kan du ringe til hospitalet og tale med dem? Det tror jeg, at jeg ville gøre - men jeg er så også den lidt bekymrede type  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle piger, jeg har ikke været herinde længe - så først og fremmest tusind tak for jeres svar på mit tidligere opslag! :kiss

Er ved at tro lidt på det hele nu, og "falde lidt til ro" med graviditeten og at det hele nok skal gå! Vi var til NF i fredags og baby var meget livlig, og ville ikke rigtigt makke ret (ligesom sin mor :D). Men fin riskovurdering trods min alder, så det var lettende! Blev rykket frem til termin 15/10, så det er skønt :loveshower

Har ikke købt så meget som noget som helst endnu, meeen er da så småt begyndt at kigge lidt på vogn!

Andre der kigger på barnevogn eller har købt?

Dejligt med en veloverstået nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en veloverstået nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige fra Babysam, der er mange Odder på X-Dream sat ned til 7200

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7200 er stadig mange penge, for dertil kommer så også lift, regnslag, fluenet mm. Hehe og man kan få en brugt med alt det til måske 5000 ☺️ Hende i babysam sagde, at hvis man købte en vogn til 8-10.000 så inden man gik ud der fra, kom til op på en 15.000 med det nødvendige tilbehør.

Hvordan kan det være i vælger en kombivogn??

1: vi har en sovevogn vi kan arve, men egentlig ikke så mange steder baby kan stå og sove (lillebitte bitte gård og bor på 1.sal) så tror ikke vi får brugt den

2: vores bagagerum i bilen er ret smalt - ikke småt men smalt

3: vi bor på Østerbro

4: min søn var i klapvogn med Voksi fra 7 måneder og det var så dejligt at slippe for den store vogn på cafeer, i busser osv.

Men behov er jo forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle piger, jeg har ikke været herinde længe - så først og fremmest tusind tak for jeres svar på mit tidligere opslag! :kiss

Er ved at tro lidt på det hele nu, og "falde lidt til ro" med graviditeten og at det hele nok skal gå! Vi var til NF i fredags og baby var meget livlig, og ville ikke rigtigt makke ret (ligesom sin mor :D). Men fin riskovurdering trods min alder, så det var lettende! Blev rykket frem til termin 15/10, så det er skønt :loveshower

Har ikke købt så meget som noget som helst endnu, meeen er da så småt begyndt at kigge lidt på vogn!

Andre der kigger på barnevogn eller har købt?

Hvor er det bare fantastisk! Kæmpe tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1: vi har en sovevogn vi kan arve, men egentlig ikke så mange steder baby kan stå og sove (lillebitte bitte gård og bor på 1.sal) så tror ikke vi får brugt den

2: vores bagagerum i bilen er ret smalt - ikke småt men smalt

3: vi bor på Østerbro

4: min søn var i klapvogn med Voksi fra 7 måneder og det var så dejligt at slippe for den store vogn på cafeer, i busser osv.

Men behov er jo forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været til skanning i dag??

post-5552-0-75790800-1460297190_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle piger, jeg har ikke været herinde længe - så først og fremmest tusind tak for jeres svar på mit tidligere opslag! :kiss

Er ved at tro lidt på det hele nu, og "falde lidt til ro" med graviditeten og at det hele nok skal gå! Vi var til NF i fredags og baby var meget livlig, og ville ikke rigtigt makke ret (ligesom sin mor :D). Men fin riskovurdering trods min alder, så det var lettende! Blev rykket frem til termin 15/10, så det er skønt  :loveshower

Har ikke købt så meget som noget som helst endnu, meeen er da så småt begyndt at kigge lidt på vogn!

Andre der kigger på barnevogn eller har købt? 

Stort tillykke med nf og den fine risikovurdering :) Jeg kan udemærket forstå dig.. Men nu er du så langt at risikoen for spontan abort er så lille.. så jeg er sikker på at det nok skal gå godt fra nu :)

Vi er begyndt at kigge på barnevogn. Jeg har talt med barnevogn danmark på amager.. og de fortæller at Emmaljungas modeller fra 2016 begynder at udgå at produktion fra maj-juni og der er allerede enkelte farver der ikke kan fås mere. Og ellers skulle man vente til de nye farver kommer. Men jeg har forelsket mig i en model de har nu.. så vi skal ud og se på dem med mine forældre her næste mandag. (Ja vi kan ikke finde en dag før hvor vi alle kan) Det er mine forældre der vil give os barnevognen :) Så hvis "min" vogn kan fås når vi kommer.. så bestiller vi den. Men den skal jo så først hentes når baby er født og vi er klar til at komme hjem. Gammel overtro.. det er ikke rart at komme hjem uden baby og så have alt klart. (Det har min mor prøvet flere gange..) Så aftalen er at den bestilles hjem og hentes når baby er født og man er klar til at komme hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er efterhånden begyndt at blive ret oppustet øverst i maven.. sådan helt oppe under barmen.. Så nu kan man godt se at jeg er gravid og ikke bare stor.

Jeg må se at få taget et nyt mave-billede... så skal i se forskellen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med nf og den fine risikovurdering :) Jeg kan udemærket forstå dig.. Men nu er du så langt at risikoen for spontan abort er så lille.. så jeg er sikker på at det nok skal gå godt fra nu :)

Vi er begyndt at kigge på barnevogn. Jeg har talt med barnevogn danmark på amager.. og de fortæller at Emmaljungas modeller fra 2016 begynder at udgå at produktion fra maj-juni og der er allerede enkelte farver der ikke kan fås mere. Og ellers skulle man vente til de nye farver kommer. Men jeg har forelsket mig i en model de har nu.. så vi skal ud og se på dem med mine forældre her næste mandag. (Ja vi kan ikke finde en dag før hvor vi alle kan) Det er mine forældre der vil give os barnevognen :) Så hvis "min" vogn kan fås når vi kommer.. så bestiller vi den. Men den skal jo så først hentes når baby er født og vi er klar til at komme hjem. Gammel overtro.. det er ikke rart at komme hjem uden baby og så have alt klart. (Det har min mor prøvet flere gange..) Så aftalen er at den bestilles hjem og hentes når baby er født og man er klar til at komme hjem :)

Det forstår jeg godt!

Er det fordi fabrikken holder ferie? Det er vist noget i den dur, synes jeg at have hørt ☺️

Hvilken farve er du forelsket i? Vi skal have kombivogn og elsker Emmaljungas vogne, men er også vild med 2 andre vogne - svært!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg var til scanning fredag :) det var helt fantastisk :) blup er nu ca 4,5 cm lang og var meget livlig :) min mand filmede imens hun scannede og bagefter gav hun os et par billeder også :) umiddelbart ville hun sige at terminen skulle sættes to dage frem.. Dvs til 28 okt. Men hun sagde vi skulle vente med at holde fast i den dato før til NF.

Vedhæfter et foto af vores blup :)

Hvor er det dejligt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER