faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Det gik så fint Risiko på 1:14.000 og alt så bare godt ud. Han var meget livlig og suttede på tommelfingeren

Stort tillykke AS! Hvor er er det dejligt :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der oplever at symptomerne aftager/ikke er så kraftige - så oplever jeg nøjagtig det samme, men jeg kan huske at jeg allerede i uge 11-12 med min søn slet ikke havde nogen symptomer. Så jeg prøver virkelig at tro på, at det er helt normalt - ellers bliver jeg jo helt skør  :blink

 

Jeg skal først til NF på fredag, og er rigtig nervøs pga min alder - samtidig ved jeg godt at risikoen er lille. Vi har jo haft set til baby! Men så kommer næste scanning i uge 20, som jeg så også allerede går og ruger over også, og det fylder! Kan bare mærke jeg har rigtig svært ved at glæde mig!

 

Jeg er rigtig vred på mig selv over det, og har ikke købt en eneste babyting og er langt fra at kunne finde på det - var lige ved at flippe skråt på min søde dejlige svigermor, fordi hun havde købt noget så uskyldigt som stofbleer :rolleyes

 

Min læge mangler stadig en prøve for at hun kan sende VJ afsted, men hun bliver ved med at have lukket når jeg har fri. Dumt at vælge en yngre kvindelig læge med små børn,  i en solo-praksis - må skifte når alt det her er overstået. Sålænge VJ ikke er modtaget af JM visitationen, bliver jeg ikke kontaktet mhp tid, og har sådan brug for at tale med en eller anden. Jeg havde en virkelig god JM da jeg var gravid med min søn, og alt det med min lillebror skete (ham der var i Afghanistan), og det ville være virkelig rart at få den del på plads. 

 

Men først NF d. 8/4! Min chef ville så ikke give mig fri bagefter, dvs jeg skal tilbage til jobbet - fedt nok, hvis der er dårligt nyt  :wacko

Undskyld det lange indlæg, har bare 1000 tanker på sådan en lørdag morgen  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der oplever at symptomerne aftager/ikke er så kraftige - så oplever jeg nøjagtig det samme, men jeg kan huske at jeg allerede i uge 11-12 med min søn slet ikke havde nogen symptomer. Så jeg prøver virkelig at tro på, at det er helt normalt - ellers bliver jeg jo helt skør :blink

Jeg skal først til NF på fredag, og er rigtig nervøs pga min alder - samtidig ved jeg godt at risikoen er lille. Vi har jo haft set til baby! Men så kommer næste scanning i uge 20, som jeg så også allerede går og ruger over også, og det fylder! Kan bare mærke jeg har rigtig svært ved at glæde mig!

Jeg er rigtig vred på mig selv over det, og har ikke købt en eneste babyting og er langt fra at kunne finde på det - var lige ved at flippe skråt på min søde dejlige svigermor, fordi hun havde købt noget så uskyldigt som stofbleer :rolleyes

Min læge mangler stadig en prøve for at hun kan sende VJ afsted, men hun bliver ved med at have lukket når jeg har fri. Dumt at vælge en yngre kvindelig læge med små børn, i en solo-praksis - må skifte når alt det her er overstået. Sålænge VJ ikke er modtaget af JM visitationen, bliver jeg ikke kontaktet mhp tid, og har sådan brug for at tale med en eller anden. Jeg havde en virkelig god JM da jeg var gravid med min søn, og alt det med min lillebror skete (ham der var i Afghanistan), og det ville være virkelig rart at få den del på plads.

Men først NF d. 8/4! Min chef ville så ikke give mig fri bagefter, dvs jeg skal tilbage til jobbet - fedt nok, hvis der er dårligt nyt :wacko

Undskyld det lange indlæg, har bare 1000 tanker på sådan en lørdag morgen :unsure

Først stort kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der oplever at symptomerne aftager/ikke er så kraftige - så oplever jeg nøjagtig det samme, men jeg kan huske at jeg allerede i uge 11-12 med min søn slet ikke havde nogen symptomer. Så jeg prøver virkelig at tro på, at det er helt normalt - ellers bliver jeg jo helt skør :blink

Jeg skal først til NF på fredag, og er rigtig nervøs pga min alder - samtidig ved jeg godt at risikoen er lille. Vi har jo haft set til baby! Men så kommer næste scanning i uge 20, som jeg så også allerede går og ruger over også, og det fylder! Kan bare mærke jeg har rigtig svært ved at glæde mig!

Jeg er rigtig vred på mig selv over det, og har ikke købt en eneste babyting og er langt fra at kunne finde på det - var lige ved at flippe skråt på min søde dejlige svigermor, fordi hun havde købt noget så uskyldigt som stofbleer :rolleyes

Min læge mangler stadig en prøve for at hun kan sende VJ afsted, men hun bliver ved med at have lukket når jeg har fri. Dumt at vælge en yngre kvindelig læge med små børn, i en solo-praksis - må skifte når alt det her er overstået. Sålænge VJ ikke er modtaget af JM visitationen, bliver jeg ikke kontaktet mhp tid, og har sådan brug for at tale med en eller anden. Jeg havde en virkelig god JM da jeg var gravid med min søn, og alt det med min lillebror skete (ham der var i Afghanistan), og det ville være virkelig rart at få den del på plads.

Men først NF d. 8/4! Min chef ville så ikke give mig fri bagefter, dvs jeg skal tilbage til jobbet - fedt nok, hvis der er dårligt nyt :wacko

Undskyld det lange indlæg, har bare 1000 tanker på sådan en lørdag morgen :unsure

Åh havtorn, er ked af at høre de tanker fylder så meget hos dig. :kram

Kan godt forstå du savner nogen at snakke med. Jeg fik bare tid til jordmoder via e-boks og først i uge 17 (og ja, vandrejournalen skal sendes ind før man får en tid)! Men håber du bliver ringet op - måske hvis de kan se noget om dit forløb/omstændighederne sidst?

Har du nogen veninder du kan snakke med om det? Måske nogle jævnaldrende, der også er gravide?

Mht til NF skanning, så er jeg sikker på, det kommer til at gå godt :) Men HVIS nu der skulle være noget, så meddeler du altså bare, at du ikke kommer tilbage på arbejde. Sådan er det bare. Det tror jeg ærlig talt alle ville kunne forstå. Så det synes jeg ikke du skal bekymre dig om :)

Mine symptomer toppede i uge 9 og har derefter været aftagende (Thank god!). Tror det var omkring 11+0 at jeg begyndte at have dage helt uden symptomer. Så tror også det er ret normalt. Det er noget med at moderkagen efterhånden er færdigdannet og overtager hormonproduktionen, så hormonpåvirkningen af kroppen bliver mindre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der oplever at symptomerne aftager/ikke er så kraftige - så oplever jeg nøjagtig det samme, men jeg kan huske at jeg allerede i uge 11-12 med min søn slet ikke havde nogen symptomer. Så jeg prøver virkelig at tro på, at det er helt normalt - ellers bliver jeg jo helt skør :blink

Jeg skal først til NF på fredag, og er rigtig nervøs pga min alder - samtidig ved jeg godt at risikoen er lille. Vi har jo haft set til baby! Men så kommer næste scanning i uge 20, som jeg så også allerede går og ruger over også, og det fylder! Kan bare mærke jeg har rigtig svært ved at glæde mig!

Jeg er rigtig vred på mig selv over det, og har ikke købt en eneste babyting og er langt fra at kunne finde på det - var lige ved at flippe skråt på min søde dejlige svigermor, fordi hun havde købt noget så uskyldigt som stofbleer :rolleyes

Min læge mangler stadig en prøve for at hun kan sende VJ afsted, men hun bliver ved med at have lukket når jeg har fri. Dumt at vælge en yngre kvindelig læge med små børn, i en solo-praksis - må skifte når alt det her er overstået. Sålænge VJ ikke er modtaget af JM visitationen, bliver jeg ikke kontaktet mhp tid, og har sådan brug for at tale med en eller anden. Jeg havde en virkelig god JM da jeg var gravid med min søn, og alt det med min lillebror skete (ham der var i Afghanistan), og det ville være virkelig rart at få den del på plads.

Men først NF d. 8/4! Min chef ville så ikke give mig fri bagefter, dvs jeg skal tilbage til jobbet - fedt nok, hvis der er dårligt nyt :wacko

Undskyld det lange indlæg, har bare 1000 tanker på sådan en lørdag morgen :unsure

Pyha det er meget du har lige nu. Ift til arbejde, hvis ikke beskeden er god efter NF så melder du dig syg og det bliver arbejdspladsen nødt til at forstå!!

Jeg krydser alt hvad jeg har for en rigtig god NF om 6 dage. Den JM som scannede mig sidst til tryghedsscanningen prøvede at berolige mig med at risikoen er mest betydelig efter man er 40. Men pyha alligevel cirkler det rundt i hovedet at risikoen i min alder (38) er højere end for ti år siden da jeg fik min første. Så ja det er hårdt og tungt at gå med.

Stort kram herfra også. Vi holder dig allesammen i hånden digitalt indtil næste fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blev godt nok noget nervøs, er det stadig lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blev godt nok noget nervøs, er det stadig lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også bekymret her. Jeg har nu siden tirsdag ikke haft symptomer - min kvalme er helt væk. 2.påskedag fik jeg dog voldsomme bækkensmerter og blev meget nervøs ift så tidlig bækkenløsning men det gik op for mig at jeg fra kl 7 om morgenen til 20 om aften havde faret rundt med børnene - bagning, påskeægjagt, cykling og gå/løb med dem langs vandet osv. Har siden været meget forsigtigt med at hvile mig.

Men kvalmen er væk og jeg burde være glad men det er svært ikke at være nervøs

NF er først om 3 uger.

Jeg fik taget blodprøve til NF (doubletest) og jeg så svaret.. og min Beta HCG var helt perfekt.. så håber og tror at alt er okay. Ellers må jeg overtale manden til at vi skal købe endnu en ts.. hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også indimellem haft nogle virkelig slemme jag/mens agtige smerter.. Du er blevet skannet tidligere, ik? Har lige glemt det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo blev scannet ved 8+0 og der lå bebs fint placeret midt i livmoderen, hvis du tænkte GUL. Dog snakkede hun om at kun kunne se en cyste. Hun sagde intet om hvor den var placeret, eller om det var en som jeg skulle være obs på.

Men har dog ikk de stærke smerter længere. Har mere bare sådan en lidt jagende når jeg går og ellers noget mens murren-ish.

Ja, det var GUL jeg tænkte på, men det kan det jo så heldigvis ikke være :) Cyster kan gøre p*sse ondt.. Men det lyder heldigvis fredeligt. Håber smerterne snart går væk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var GUL jeg tænkte på, men det kan det jo så heldigvis ikke være :) Cyster kan gøre p*sse ondt.. Men det lyder heldigvis fredeligt. Håber smerterne snart går væk igen :)

Smerterne aftog, dog tror jeg også at min forstoppelse også spillede lidt ind. Men her til morgen er jeg egentlig bare lidt øm.

Dog når jeg nyser hoster osv, gør det afsindig ondt, det tror jeg dog bare skyldes ligamenter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være vokset ud af mine alm. Bh'er, men hvad gør i andre når det sker - Skifter til sports-bh, køber større undertøj eller amme-bh'er??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smerterne aftog, dog tror jeg også at min forstoppelse også spillede lidt ind. Men her til morgen er jeg egentlig bare lidt øm.

Dog når jeg nyser hoster osv, gør det afsindig ondt, det tror jeg dog bare skyldes ligamenter.

Godt at høre det er bedre :) Og ja, der bliver jo arbejdet på højtryk dernede. Jeg kan godt genkende det med smerter ved nys, hoste osv. Kan indimellem få nogle voldsomme jag. Også hvis jeg rejser mig efter at have siddet med benene over kors i noget tid. Og de sidste par dage har jeg haft en hel del mens-murrende smerter og er også øm når jeg trykker på min livmoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være vokset ud af mine alm. Bh'er, men hvad gør i andre når det sker - Skifter til sports-bh, køber større undertøj eller amme-bh'er??

Indtil videre kan jeg stadig være i mine gamle bh'er fra før mit vægttab. Men når/hvis de også bliver for små, tror jeg jeg køber nogle amme-bh'er... Men har selvfølgelig ikke prøvet det her før, så aner ikke om det er en dum ide. Brysterne vokser vel igen når mælken løber til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre kan jeg stadig være i mine gamle bh'er fra før mit vægttab. Men når/hvis de også bliver for små, tror jeg jeg køber nogle amme-bh'er... Men har selvfølgelig ikke prøvet det her før, så aner ikke om det er en dum ide. Brysterne vokser vel igen når mælken løber til?

 

Jep, de vokser igen når mælken løber til :rolleyes  Jeg har købt et par helt neutrale BH'er en skål og omkreds større som jeg er begyndt at bruge, amme BH køber jeg først når vi er meget tæt på termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag købte det første par ventebukser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre det er bedre :) Og ja, der bliver jo arbejdet på højtryk dernede. Jeg kan godt genkende det med smerter ved nys, hoste osv. Kan indimellem få nogle voldsomme jag. Også hvis jeg rejser mig efter at have siddet med benene over kors i noget tid. Og de sidste par dage har jeg haft en hel del mens-murrende smerter og er også øm når jeg trykker på min livmoder.

Kan godt genkende det - det hiver nederst i min mave også og det er ubehageligt at nyse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også bekymret her. Jeg har nu siden tirsdag ikke haft symptomer - min kvalme er helt væk. 2.påskedag fik jeg dog voldsomme bækkensmerter og blev meget nervøs ift så tidlig bækkenløsning men det gik op for mig at jeg fra kl 7 om morgenen til 20 om aften havde faret rundt med børnene - bagning, påskeægjagt, cykling og gå/løb med dem langs vandet osv. Har siden været meget forsigtigt med at hvile mig.

Men kvalmen er væk og jeg burde være glad men det er svært ikke at være nervøs

NF er først om 3 uger.

Jeg har jo stort set ingen kvalme og har næsten ikke haft nogen i hele min graviditet.. endnu da. Og ja det er når "symptomerne" bliver væk at man bliver nervøs :) Vi må få de kommende uger til at gå hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har først nf d. 21/4 og er ikke blevet/bliver ikke scannet før, så vi er spændt på om alt er som det skal være og selvfølgelig se den lille "dut" ☺ Men det kan ses på maven (og brysterne) og kvalmen kommer og går...

Efter NF kan vi endelig også fortælle det til alle (nogle ved det allerede), men særligt glæder jeg mig til at fortælle det til min bedstemor, da det bliver hendes første oldebarn ☺

iihhhh det bliver SÅ spændende til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak Det er så dejligt at være forbi den "milepæl"! Kan godt forstå i glæder jer og er nervøse.. Vi havde desværre ikke taget nok højde for morgentrafikken (vi er endelig flyttet ud af den gamle lejlighed og bor nu hos mine forældre et par uger til den nye er færdigrenoveret, så vi er ikke helt vandt til at køre turen herfra i morgentrafikken), så vi kom 5 min for sent efter at have løbet de sidste 200m og får at vide at damen i skranken at "uha, du er sent på den, de venter på dig, nu må du lige udfylde den her seddel meget hurtigt". Nåede kun at skrive de første tre ord og så blev jeg kaldt ind hvor jordemoderen tog sedlen ud af hånden på mig og udfyldte resten. Så op på briksen og lige til at starte med bevægede baby sig slet ikke og jeg kunne ikke se noget hjerte. Og hun rodede længe rundt før han pludselig gav et spjæt fra sig, pyha var så stresset og nåede at blive rigtig nervøs, men heldigvis var det hele fint. Hun gik også ud af rummet for at lave beregningen bagefter og sagde det ville tage små 10 minutter, men hun var væk i næsten 20... Der nåede man også at tænke 1000 tanker.

Er sikker på jeres babyer også er så fine og sunde og raske Det er jo heldigvis langt det mest almindelige!

Cwh - spændende i slet ikke kigger ind inden!! Det bliver en vild oplevelse til NF Jeg er nok lidt skannoman

Det var godt at i nåede det hehe :) Og igen stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der oplever at symptomerne aftager/ikke er så kraftige - så oplever jeg nøjagtig det samme, men jeg kan huske at jeg allerede i uge 11-12 med min søn slet ikke havde nogen symptomer. Så jeg prøver virkelig at tro på, at det er helt normalt - ellers bliver jeg jo helt skør  :blink

 

Jeg skal først til NF på fredag, og er rigtig nervøs pga min alder - samtidig ved jeg godt at risikoen er lille. Vi har jo haft set til baby! Men så kommer næste scanning i uge 20, som jeg så også allerede går og ruger over også, og det fylder! Kan bare mærke jeg har rigtig svært ved at glæde mig!

 

Jeg er rigtig vred på mig selv over det, og har ikke købt en eneste babyting og er langt fra at kunne finde på det - var lige ved at flippe skråt på min søde dejlige svigermor, fordi hun havde købt noget så uskyldigt som stofbleer :rolleyes

 

Min læge mangler stadig en prøve for at hun kan sende VJ afsted, men hun bliver ved med at have lukket når jeg har fri. Dumt at vælge en yngre kvindelig læge med små børn,  i en solo-praksis - må skifte når alt det her er overstået. Sålænge VJ ikke er modtaget af JM visitationen, bliver jeg ikke kontaktet mhp tid, og har sådan brug for at tale med en eller anden. Jeg havde en virkelig god JM da jeg var gravid med min søn, og alt det med min lillebror skete (ham der var i Afghanistan), og det ville være virkelig rart at få den del på plads. 

 

Men først NF d. 8/4! Min chef ville så ikke give mig fri bagefter, dvs jeg skal tilbage til jobbet - fedt nok, hvis der er dårligt nyt  :wacko

Undskyld det lange indlæg, har bare 1000 tanker på sådan en lørdag morgen  :unsure

Jeg kan godt forstå din frustration og din frygt for om det nu går godt. Og forstår også godt at du ikke har købt nogen ting. Jeg har faktisk heller ikke rigtig købt noget.. jo jeg har købt en "barnets bog" i neutrale farver.. sådan en man udfylder du ved. Og så bogen "kaninen der så gerne ville sove" i en specialudgave. Derudover har jeg ikke købt noget.. og ville også have det mærkeligt hvis mine forældre gik ud og købte noget.

Men dertil skal det så siges at det vil de ikke, da mine forældre selv havde 6 spontane aborter i sin tid før de fik mig. Så det med at shoppe løs det er ikke noget man gør, før man er sikker på sin graviditet. :)

 

Når du nu har været til NF.. så ringer du til din chef og siger at du ikke kommer tilbage fordi du har det skidt fordi du har været så nervøs. Så du ikke hænger helt sammen. Det må hun da kunne forstå..

Sender knus og kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blev godt nok noget nervøs, er det stadig lidt

Lige pludselig mens vi sidder og hygger med tv, får jeg mega ondt, som i en slem mens krampe primært i venstre side, måtte ligge mig ned og holde på stedet. Det forsvandt så lidt, men er nu i skrivende stund lidt på vej tilbage.

Skal jeg bare slå det hen, eller er det noget jeg faktisk skal bekymre mig om ?? Er så mange for at være for pylder agtig.

Mon ikke det er ligament-smerter eller muskelsmerter ? Det hele giver sig jo dernede.. :) Jeg får nærmest kramper i de nederste mavemuskler.. specielt hvis jeg skal række/strække mig op efter noget på en hylde. Det gør MEGA nas...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være vokset ud af mine alm. Bh'er, men hvad gør i andre når det sker - Skifter til sports-bh, køber større undertøj eller amme-bh'er??

Jeg har også kun en-to bh'er tilbage som jeg kan passe. Jeg tror jeg køber en enkelt basis alm bh .. måske et nummer større end jeg egentlig er nu. Men de vokser jo nok endnu mere :) Og ellers vil jeg købe sports-bh'er... Tør slet ikke købe amme-bh'er endnu da jeg på ingen måde aner hvor store de bliver. Og jeg bruger 70G/70H normalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag købte det første par ventebukser Ville vente til NF men det går bare ikke længere!

For et års tid siden under flytningen gav jeg to sæk ventetøj væk

God søndag alle sammen!

Hvor dejligt :) Jeg smutter en tur i H & M i morgen og ser hvad de har.. Jeg kunne godt bruge nogle tights.. og et par bluser.. og nogle trusser hvor der er plads til maven.. :) Go søndag til dig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER