Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Eksamen om halvanden time. Ka I undvære et par krydsede fingre? :)

 

Absolut! Krydsede fingre herfra. Held og lykke  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eksamen om halvanden time. Ka I undvære et par krydsede fingre? :)

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck Fister!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det Fister?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår går Jeres poder til ro for natten og hvornår står I op om morgenen?

 

Sofie sov 30min ml. 18 og 22 i går, så det var en helt perfekt putning kl. 22 inkl. mad. Hun vågnede og spiste 02:30 men fandt først ro igen omkring 03:10 og vågnede for at spise igen 05:30. Sov 06-07 og så vågnede hun og ville op. Det er da ikke særlig meget nattesøvn :unsure Jeg tror måske ikke hun bliver ordentlig mæt om natten. Spiser Jeres poder fra begge bryster om natten? :chin:

Jeg gad virkelig godt, at hun sov lidt længere om morgenen og bedre efter første spisning... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår går Jeres poder til ro for natten og hvornår står I op om morgenen?

Sofie sov 30min ml. 18 og 22 i går, så det var en helt perfekt putning kl. 22 inkl. mad. Hun vågnede og spiste 02:30 men fandt først ro igen omkring 03:10 og vågnede for at spise igen 05:30. Sov 06-07 og så vågnede hun og ville op. Det er da ikke særlig meget nattesøvn :unsure Jeg tror måske ikke hun bliver ordentlig mæt om natten. Spiser Jeres poder fra begge bryster om natten? :chin:

Jeg gad virkelig godt, at hun sov lidt længere om morgenen og bedre efter første spisning...

Nætterne er ikke helt til at regne med, men det dér beskriver meget godt hvordan der ofte går herhjemme. Han falder som regel i søvn ved bryst 1, men ofte vågner han når jeg rykker mig og så supplerer jeg nogen gange med bryst 2, hvis han er FOR vågen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de krydsede fingre. Vi fik et 7-tal, som jeg er meget glad for. Jeg synes virkelig vores projekt var blevet kedeligt og havde en helt forkert vinkel - og ikke mindst at jeg slet ikke fik lov at sætte mit præg på projektet (jeg har kun accepteret det, fordi jeg jo også er på barsel).

Men vi fik - ikke overraskende - ret hård kritik for projektet, men ros for fremlæggelserne. Så jeg er meget glad, men det var resten af gruppen vist ikke (øj, jeg lyder usympatisk. But well...jeg er sgu lidt "I told you so"-agtig lige nu).

15 ects i hus, og det er det aller-allervigtigste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt Fister

Astrid sover godt om natten (altså når der ikke lige er en tiger på spil som nu). Men hun sover jo også kun korte lure i løbet af dagen.

Hun bliver puttet ved 20 tiden og falder som regel hurtigt i søvn (inden har hun spist fra begge bryster). Hun vågner omkring 01 tiden og får mad fra kun et bryst og igen ved en 05 tiden og så kan jeg som regel få hende til at sove til en 8-9 stk hvis hun ligger og putter sammen med mig i sengen.

Lige nu er det dog hat og nøgler, hvor hun vågner igen en time efter putning og er svær at får til at sove efter natamningen kl 01 og så skider hun bare hele tiden i øjeblikket altså sådan 10-12 gange i døgnet også om natten... Møg irriterende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har egentlig kørt med urolig aften, sove ca 21, første amning ét bryst kl mellem 1 og 3, anden amning ét bryst mellem 5 og 6, sove til mellem 8 og 9.

Øde senest par dage har det dog været anderledes... Stadig urolig aften :rolleyes og så er hun vågnet til første amning tidligere og har haft sværere ved at finde ro igen (og skulle have begge bryster), næste amning ved 5-tiden og igen sværere ved at finde ro (=> amning fra begge sider, nus og sut før ro) - rimeligt irriterende når hun nu ellers har kunnet ammes fra en side og bare straks falde i søvn :rolleyes

Dagssøvnen er ikke for god de her dage - det er altså svært, når man skal afsted at hente i vugger og have tumling hjemme bagefter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her falder han som regel endeligt i søvn omkring kl. 21 om aftenen, efter at have skiftevist småsovet og spist meget i et par timer, selvom det dog efterhånden er lidt kortere tid end tidligere :) Så vågner han ca. ved 1-tiden om natten, og igen ved 4-5 tiden, så det er en 3-4 timers intervaller. Herefter sover han tit lidt uroligt og bøvler evt.lidt med maven, og vågner endeligt ved 7-tiden, hvor han begynder at snakke. Så ved jeg godt, at han ikke gider sove mere :D Men det passer fint i forhold til aflvering af Liv i børnehaven. Han falder i søvn igen, mens vi afleverer eller i bilen på vej hjem, ca. ved 8.30-tiden.

 

Han spiser egentlig ikke ret meget om natten, og kun ved det ene bryst hver gang. Især 2. gang, han vågner, er det oftest meget kort tid, han spiser, Han falder i søvn igen med det samme, så bortset fra den urolige søvn sidst på natten/først på morgenen, har vi egentlig nogle ok nætter, trods natamning :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 år siden første positive graviditetstest! Vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 år siden første positive graviditetstest! Vildt :)

Åh ja. Det er jo i disse dage:) tænk hvordan ens liv er ændret ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 år siden første positive graviditetstest! Vildt :)

Pudsigt. Jeg tænkte faktisk lige på i morges, at det er snart. Jeg blev gravid d. 4/2 og testede svagt positiv 15/2 :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på barnedåb i dag :)

Åh hvor jeg håber det kommer til at gå godt, og at Naya kan finde ud af at spise ordentligt i dag :unsure :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på barnedåb i dag :)

Åh hvor jeg håber det kommer til at gå godt, og at Naya kan finde ud af at spise ordentligt i dag :unsure :O

Håber i får en dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på barnedåb i dag :)

Åh hvor jeg håber det kommer til at gå godt, og at Naya kan finde ud af at spise ordentligt i dag :unsure :o

 

Ha en rigtig god dag! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle gode ønsker og krydsede fingre, Sofiee :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber I får en dejlig dag, Sofie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger! :)

Lyder til at det går godt med oktober bebserne, her vokser mine i hvertfald godt til, de bliver sgu hurtigt store ;)

Jeg tænkte lidt på, hvad jeres poder motorisk kan nu? Min ene pige kan være på maven længe og har trillet et par gange fra mave til ryg, min anden pige derimod vil bare ikke være på maven ret længe og holder ikke hovedet højt. Der går lidt tid inden sp besøg, så har i input til, hvad jeg kan gøre for at træne med hende? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger! :)

Lyder til at det går godt med oktober bebserne, her vokser mine i hvertfald godt til, de bliver sgu hurtigt store ;)

Jeg tænkte lidt på, hvad jeres poder motorisk kan nu? Min ene pige kan være på maven længe og har trillet et par gange fra mave til ryg, min anden pige derimod vil bare ikke være på maven ret længe og holder ikke hovedet højt. Der går lidt tid inden sp besøg, så har i input til, hvad jeg kan gøre for at træne med hende? :)

Jeg vil anbefale kranio sakral terapi. Hun kan have nogen spændinger et sted i kroppen, som gør at det gør ondt eller er ubehageligt at ligge på maven.

Det er en meget blid men virkelig effektiv behandlingsform - det har i hvert fald haft fantastisk effekt på alle de spændinger Naya har haft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale kranio sakral terapi. Hun kan have nogen spændinger et sted i kroppen, som gør at det gør ondt eller er ubehageligt at ligge på maven.

Det er en meget blid men virkelig effektiv behandlingsform - det har i hvert fald haft fantastisk effekt på alle de spændinger Naya har haft :)

Godt at høre fra dig!

Clara er ikke rigtigt i nærheden af at trille endnu, og tidligere var hun heller ikke meget for at ligge på maven. Ikke det lang tid i hvert fald. Her blev det pludselig bedre da vi begyndte at hjælpe hende med "selv" at trille over på maven som en fysioterapeut viste os. Altså at vi krydser hendes ben så hun ligger lidt på siden og så egentlig bare venter på at hun selv begynder at ville trille videre og så hjælper vi hende med lige at komme det sidste stykke rundt. Det kan selvfølgelig også bare være helt tilfældigt, men siden vi er begyndt på det vil hun i hvert fald lige der længere tid :)

Det er selvfølgelig ikke godt nok hvis hun har nogle spændinger som Sofie siger, så måske er det meget godt at få tjekket!

Ellers så er hun rigtig god til at holde / gribe ved ting og putte dem i munden. Hun har ikke helt fået fat i sine tæer endnu, men hun arbejder på det og jeg tror ikke der går længe :)

Edit: ups, forkert quote :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger! :)

Lyder til at det går godt med oktober bebserne, her vokser mine i hvertfald godt til, de bliver sgu hurtigt store ;)

Jeg tænkte lidt på, hvad jeres poder motorisk kan nu? Min ene pige kan være på maven længe og har trillet et par gange fra mave til ryg, min anden pige derimod vil bare ikke være på maven ret længe og holder ikke hovedet højt. Der går lidt tid inden sp besøg, så har i input til, hvad jeg kan gøre for at træne med hende? :)

.

Arthur er også blevet super til at ligge på maven og har også trillet sig om på ryggen nogle gange. Men det er først rigtigt rykket efter kiropraktorbesøg. Hun har lært mig at holde hans numse let nede når vi øver at ligge på maven, så han styrker de øvre rygmuskler rigtigt (i stedet for at prøve at kravle).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også Arthur til Kranio Sakral og det virkede øjeblikkeligt! Virkelig vildt at opleve, hvordan han ændrede trivsel imens hun behandlede ham, så helt sikkert også en anbefaling herfra (hvor det så er zoneterapi + kiropraktor i samspil som følger ham på vej ift kolik).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres hilsner i går :)

Vi havde en rigtig dejlig dag, og Naya var et pragteksemplar der tog en god lang lur under middagen, og spiste godt hos mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER