Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Hvor er jeg glad for at høre det går bedre, Fister!

Ja, Sofie sutter også på hænderne og er begyndt at daske til legetøjet og snakke lidt med det :wub

Sofie bruger str 62, men noget af det er stadig til den store side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle ønsker om en dejlig dåbsdag til Susanne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, status herfra :)

Vi havde sundhedsplejerske i går :) Min telefon advarede mig heldigvis, for jeg havde glemt alt om det midt i lønforhandlinger og flytteovervejelser :rolleyes

63 cm og 5.940 g :) Hun trækker sig op ved kranløft, ligger fint på maven, triller om på ryggen igen, smiler og pludrer socialt, ligger fint på maven, spiser sine hænder og laver spytbobler - fin lille baby, der alt for hurtigt bliver stor :biglove

Vi har lige så stille taget noget 68-tøj i brug og er for længst overgået til 3-er-bleer. Stop tiden, please....

Jeg har dog gang af en større oprydning og sortering i huset - hvad det angår er det meget dejligt at kunne komme helt af med noget af alt det, der fylder i skabene og på loftet :)

Hvilke bleer bruger I? Vi bruger primært anglamark, men jeg har også haft købt nogle libero touch - og hvor irriterende, jeg end synes, at de er med deres eksorbitante pris og deres manglende blå krans, så er de godt nok så bløde, at anglamark føles noget krast at få fat på bagefter... :rolleyes

Hvad synes I, er blødt og lækkert på babymåsen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger dem fra rema1000, men ville helt sikkert også bruge liberos hvis de ikke var så forbandet dyre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt bruger vi almindelige libero da de var på tilbud i Bilka ;) Vi er også i størrelse 3 og har været det i en måneds tid mener jeg. Jeg har endnu ikke prøvet de der 'luksus' bleer, da jeg frygter jeg helst vil købe dem og det er jeg for nærrig til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger dem fra rema1000, men ville helt sikkert også bruge liberos hvis de ikke var så forbandet dyre

 

Samme her. Hverken Theodor eller Arthur har reageret negativt på Remas bleer, så jeg er kæmpe fan af dem pga. prisen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger primært remas bleer, men kom også til en enkelt gang at købe liberos touch bleer, fordi de lige var på tilbud, og nøj hvor er de altså bløde! Så jeg giver dig ret i, at alt andet virker som noget stift krasværk bagefter :rolleyes

Men min plan er at skifte lidt mellem dem, så vi både har rema og libero touch bleer hjemme, og så skifter lidt mellem dem ved hvert bleskift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger MiniRisk eller Änglamark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Astrid er bare helt ulykkelig når hun skal puttes af far og græder helt vildt men ligeså snart jeg tager over falder hun til ro meget hurtigt. Vi kan ikke helt finde ud af om det er fordi hun er utryg (fordi han kun putter et par gange om ugen) eller om det er noget tiger halløj. Hvis det er det første kunne det måske være en god idé at far puttede hver aften? Men hold fast det er svært når hun er så ked af det og man ved det kan afhjælpes hurtigt men samtidig er det jo også en ond cirkel. Nogle erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mickey Blue Eyes x 2

 

post-4469-0-31215800-1453028425_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhh Astrid er bare helt ulykkelig når hun skal puttes af far og græder helt vildt men ligeså snart jeg tager over falder hun til ro meget hurtigt. Vi kan ikke helt finde ud af om det er fordi hun er utryg (fordi han kun putter et par gange om ugen) eller om det er noget tiger halløj. Hvis det er det første kunne det måske være en god idé at far puttede hver aften? Men hold fast det er svært når hun er så ked af det og man ved det kan afhjælpes hurtigt men samtidig er det jo også en ond cirkel. Nogle erfaringer?

Hmm, det ved jeg ikke lige. Jeg puttede junior hver dag, indtil han var 8-10 måneder, og der er ikke noget, der tyder på, at min mand kommer på banen med putning af Sigrid foreløbig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Astrid er bare helt ulykkelig når hun skal puttes af far og græder helt vildt men ligeså snart jeg tager over falder hun til ro meget hurtigt. Vi kan ikke helt finde ud af om det er fordi hun er utryg (fordi han kun putter et par gange om ugen) eller om det er noget tiger halløj. Hvis det er det første kunne det måske være en god idé at far puttede hver aften? Men hold fast det er svært når hun er så ked af det og man ved det kan afhjælpes hurtigt men samtidig er det jo også en ond cirkel. Nogle erfaringer?

 

Vi har lidt samme udfordring. Min mand har nu lykkedes med at putte to gange og har været vildt glad begge gange, fordi Arthur ellers ikke ville falde til ro ved ham. Men vi har jo også haft det kolik dér, så det er heller ikke fordi jeg som sådan har været sikker havn. Jeg har bare boobs.

Vi havde overhovedet ikke den udfordring med T, men han var også flaskebarn, så far var foodstation på samme vilkår som jeg var, og jeg tror det er den helt store uforkromede naturlige forklaring, som man bare må deale med. Selvfølgelig kan Astrid vænne sig til at falde til ro hos farmand, hvis han formår at være helt rolig og zenagtig (med en skrigende baby...good luck), men det er nok et vilkår, at der skal arbejdes målrettet for det. Eller måske er genvejen at han giver hende flaske jævnligt (det er virkelig en smagssag I know, men bare ment som et potentielt værktøj, hvis far-putning er vigtigt for jer). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Vi må nok gøre en ordentlig indsats for far vil rigtig gerne på banen og jeg vil gerne have ham på banen. men jeg har det også lidt ambivalent med det fordi det er lykkedes at få hende til at falde i søvn uden vuggen og uden gråd på 10 min og det gør bare aftenen så meget rarere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Vi må nok gøre en ordentlig indsats for far vil rigtig gerne på banen og jeg vil gerne have ham på banen. men jeg har det også lidt ambivalent med det fordi det er lykkedes at få hende til at falde i søvn uden vuggen og uden gråd på 10 min og det gør bare aftenen så meget rarere

Kudos til manden for gerne at ville :super Jeg er slet ikke i tvivl om, at min mands modvilje mod at komme på pottejorden med junior skyldtes lige dele dovenskab og sendetidspunkt for "Family Guy" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for input. Vi må nok gøre en ordentlig indsats for far vil rigtig gerne på banen og jeg vil gerne have ham på banen. men jeg har det også lidt ambivalent med det fordi det er lykkedes at få hende til at falde i søvn uden vuggen og uden gråd på 10 min og det gør bare aftenen så meget rarere

Her er det kun mig der putter til nat - det er mig der har brysterne og de er altså en del af showet ;) Jeg tror bare det er mit lod som mor og det er også okay, faktisk. Det er jo kun en fase ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vores lille Sofie sit navn i går. Dagen gik rigtig fint med 30min sceance i kirken, brunch på MASH og dåbskage hjemme :)

Min lille familie :wub

DSC_0141.NEF.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vores lille Sofie sit navn i går. Dagen gik rigtig fint med 30min sceance i kirken, brunch på MASH og dåbskage hjemme :)

Min lille familie :wub

DSC_0141.NEF.jpg

Tillykke med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Fister :kiss

Sofie sluttede i øvrigt dagen i går af med at grine med lyd for første gang :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det kun mig der putter til nat - det er mig der har brysterne og de er altså en del af showet ;) Jeg tror bare det er mit lod som mor og det er også okay, faktisk. Det er jo kun en fase ;)

Det er det jo også her, så helt fri er jeg jo alligevel ikke, måske vi også bare skal acceptere det og så lade ham komme på banen når det ikke længere er gældende...

Sikke et dejligt billede af familien og godt i havde en dejlig dah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Fister :kiss

Sofie sluttede i øvrigt dagen i går af med at grine med lyd for første gang :wub

Åh hvor skønt. Har lige haft fornøjelsen af grine-Arthur. Knægten er vild med pruttelyde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaaarj, jeg vil også have grin! Jeg husker det fra junior som noget af det mest vidunderlige :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eksamen om halvanden time. Ka I undvære et par krydsede fingre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eksamen om halvanden time. Ka I undvære et par krydsede fingre? :)

Jeps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER