Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Dino - jeg synes, I er supergodt i gang. Vi bruger det samme + sød kartoffel som er et supersundt hit ;) 

 

Men vil I lige høre (læse?) noget weird. Min dag i dag altså...havd sker der! 

Lægen som "opererede" mig (tog biopsier af blæren) i mandags har ringet i dag. Kunne ikke få fat i mig, så han ringede til Morten. Det viser sig nemlig, at de dér polypper i min blære, som gør at jeg har blod i urinen, skyldes en parasit!?! Adrk! Han havde spurgt, "øhm, har Fister været ude og rejse langt væk indenfor de senere år". Jeg har kun været i Thailand af eksotiske steder efter jeg blev gravid med T. "Hm, hun har ikke været i Afrika? Og badet i ferskvand?". Jow, vi har jo dykket nogle gange i Lake Malawi i 2008. Og så passede brikkerne åbenbart sammen, så jeg har rendt rundt med en lækker ferskvandsparasit i kroppen i 7,5 år!!!! WHAT?!! Heldigvis ser det ikke ud til, at der er sket noget alvorligt, og de lokale dernede har det i stor stil. Men alligevel...det gider jeg sgu da ikke at have. Så nu ringer han på mandag og fortæller mig, hvad der skal ske. Det er vist noget med en relativt harmløs pillekur og nogle opfølgninger. SÅ eksotisk behøver mit liv altså ikke at være! (Den fine læge, som jo vidste at jeg for nylig har født, havde tjekket op på, at det ikke var farligt ift. at være gravid og ikke påvirker børnene). 

 

Jeg har vist også lige kvajet mig, uden at vide det. Vi skal til navngivningsfest på lørdag hos min ven(s datter). Det bliver hyggeligt, og vi har glædet os. Men T går til badminton om lørdagen, så jeg skrev forleden, at vi lige blev en halv time forsinket, og at vi glædede os. Nu har min ven så skrevet i en sådan reeet utilfreds besked, at han ikke synes at badminton er en legitim grund til at blive forsinket. Øv altså. Jeg har ærligt ikke skænket det en tanke, at det var problematisk, og det har intet at gøre med, at vi ikke synes deres fest er vigtig. Det handler bare om, at T elsker badminton og at det trods alt kun er lørdag i en afgrænset periode, han kan gå til det, + at en halv time jo ikke ændrer på, at vi er med til (næsten) hele festen. Han er ramt på, at hans datter kun bliver navngivet en gang. Åh, jeg synes det er svært. Til Arthurs dåb var der 2 vennepar, som ikke kom i kirken af nogle ikke-livsvigtige grunde, og vi har slet ikke tænkt over at det gjorde noget, så der er ingen tvivl om, at min ven og jeg bare har en forskellig forståelsesramme, og det er jo sådan set helt fint. Nu er det bare lidt akavet uanset hvad.

Det har været en af de fede dage... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dino - jeg synes, I er supergodt i gang. Vi bruger det samme + sød kartoffel som er et supersundt hit ;) 

 

Men vil I lige høre (læse?) noget weird. Min dag i dag altså...havd sker der! 

Lægen som "opererede" mig (tog biopsier af blæren) i mandags har ringet i dag. Kunne ikke få fat i mig, så han ringede til Morten. Det viser sig nemlig, at de dér polypper i min blære, som gør at jeg har blod i urinen, skyldes en parasit!?! Adrk! Han havde spurgt, "øhm, har Fister været ude og rejse langt væk indenfor de senere år". Jeg har kun været i Thailand af eksotiske steder efter jeg blev gravid med T. "Hm, hun har ikke været i Afrika? Og badet i ferskvand?". Jow, vi har jo dykket nogle gange i Lake Malawi i 2008. Og så passede brikkerne åbenbart sammen, så jeg har rendt rundt med en lækker ferskvandsparasit i kroppen i 7,5 år!!!! WHAT?!! Heldigvis ser det ikke ud til, at der er sket noget alvorligt, og de lokale dernede har det i stor stil. Men alligevel...det gider jeg sgu da ikke at have. Så nu ringer han på mandag og fortæller mig, hvad der skal ske. Det er vist noget med en relativt harmløs pillekur og nogle opfølgninger. SÅ eksotisk behøver mit liv altså ikke at være! (Den fine læge, som jo vidste at jeg for nylig har født, havde tjekket op på, at det ikke var farligt ift. at være gravid og ikke påvirker børnene). 

 

Jeg har vist også lige kvajet mig, uden at vide det. Vi skal til navngivningsfest på lørdag hos min ven(s datter). Det bliver hyggeligt, og vi har glædet os. Men T går til badminton om lørdagen, så jeg skrev forleden, at vi lige blev en halv time forsinket, og at vi glædede os. Nu har min ven så skrevet i en sådan reeet utilfreds besked, at han ikke synes at badminton er en legitim grund til at blive forsinket. Øv altså. Jeg har ærligt ikke skænket det en tanke, at det var problematisk, og det har intet at gøre med, at vi ikke synes deres fest er vigtig. Det handler bare om, at T elsker badminton og at det trods alt kun er lørdag i en afgrænset periode, han kan gå til det, + at en halv time jo ikke ændrer på, at vi er med til (næsten) hele festen. Han er ramt på, at hans datter kun bliver navngivet en gang. Åh, jeg synes det er svært. Til Arthurs dåb var der 2 vennepar, som ikke kom i kirken af nogle ikke-livsvigtige grunde, og vi har slet ikke tænkt over at det gjorde noget, så der er ingen tvivl om, at min ven og jeg bare har en forskellig forståelsesramme, og det er jo sådan set helt fint. Nu er det bare lidt akavet uanset hvad.

Det har været en af de fede dage... :prik

:kram krammer og aaaaarghhhhh med parasit! :o Jeg var et halvt år i Afrika i 2004, men har forhåbentlig ingen venner med hjem.... :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram krammer og aaaaarghhhhh med parasit! :o Jeg var et halvt år i Afrika i 2004, men har forhåbentlig ingen venner med hjem.... :o

 

Did you swim in the lakes... :o  :o  :o  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Did you swim in the lakes... :o  :o  :o  :P

Vrider jo pludseligt hjernen i hvert fald :wacko ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da noget af en souvenir Fister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da noget af en souvenir Fister :)

Hahahaha. "Jeg tog en træfigur og et par parasitter med hjem fra Malawi. Og jeg har dem stadig, så jeg kan mindes Afrika" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navngivningsfest gik SÅ fint og helt uden gnidninger. Jeg er glad for at vores venskab er stærkere end en halv times forsinkelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navngivningsfest gik SÅ fint og helt uden gnidninger. Jeg er glad for at vores venskab er stærkere end en halv times forsinkelse.

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navngivningsfest gik SÅ fint og helt uden gnidninger. Jeg er glad for at vores venskab er stærkere end en halv times forsinkelse.

Skønt!

Og rimelig meget :o med gave fra Malawi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shiiiit Fister :o :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt tid er Jeres poder vågne ad gangen? Sofie holder stadig kun 2-2,5 time før hun er helt færdig. Og nu kan jeg jo ikke lade være med at sammenkoble det med for lavt madindtag og deraf manglende energi? :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogenlunde samme tid som Astrid holder, så det tror jeg ikke du behøver bekymre dig om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes også det samme her. Clara er typisk vågen i 2 timer af gangen i løbet af dagen og så 3 timer her om aftenen inden hun bliver puttet for natten!

Kan godt forstå du bekymrer dig, men altså Clara tager heller ikke vildt meget på i øjeblikket. Prøvede at veje hende i dag og der sagde den 7,3. Ved 5 måneder (7/3) vejede hun 7,2 og d. 18/2 vejede hun 7,0. Så hvis hun havde haft noget med maven så tænker jeg da også vægten havde været ca den samme?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh tak, piger! Så er jeg lidt mere rolig! :rolleyes :kiss :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk varierer Sigrids stå-op-tid så meget, at jeg ikke kan køre med klokkeslæt-system til dagsrytme, men netop beregner 2-2,5 timers vågentid og så i kassen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er vågen 1,5-2 timer ad gangen, så synes 2,5 er flot ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også omkring 2-2,5 time Naya kan være vågen af gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk varierer Sigrids stå-op-tid så meget, at jeg ikke kan køre med klokkeslæt-system til dagsrytme, men netop beregner 2-2,5 timers vågentid og så i kassen igen :)

Det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh tak, piger! Så er jeg lidt mere rolig! :rolleyes :kiss :lovebk

Carl Phillip er jo en måned ældre- fra den 24.09 og han holder som regel 2 timer nogle gange bliver den 2.5 og om eftermiddagen hvis han sover 2.lur sent og så derfor ikke når en 3.lur kan det være 3.5 timer men så er han også helt færdig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Phillip er jo en måned ældre- fra den 24.09 og han holder som regel 2 timer nogle gange bliver den 2.5 og om eftermiddagen hvis han sover 2.lur sent og så derfor ikke når en 3.lur kan det være 3.5 timer men så er han også helt færdig ;)

Tak :kiss

Hvor mange timer i døgnet sover Jeres poder, fordelt på dagslure og nat?

Sofie sover ca 5 timer om dagen fordelt på 2-3 lure og ca 10 timer om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Hvor mange timer i døgnet sover Jeres poder, fordelt på dagslure og nat?

Sofie sover ca 5 timer om dagen fordelt på 2-3 lure og ca 10 timer om natten.

Det lyder rigtig meget som Clara. Hun sover 4-5 timer om dagen fordelt på 3 lure. Typisk en meget kort lur om formiddagen, en god lang hen over middag og en mellemlang sidst på eftermiddagen/først på aftenen.

Om natten sover hun 9-10 timer fra omkring kl 21-22 og indtil 6.30-7 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er ikke så tjekket med det rytmenoget, men 10-12 om natten og 3-4 om dagen - sårn cirka :chin: antallet af lure varierer efter, hvornår hun er stået op, og hvor længe hun sover af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er ikke så tjekket med det rytmenoget, men 10-12 om natten og 3-4 om dagen - sårn cirka :chin: antallet af lure varierer efter, hvornår hun er stået op, og hvor længe hun sover af gangen.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya sover også ofte ca 4-5 timer om dagen fordelt på 2 eller 3 lure, og 10 timer om natten (selvfølgelig afbrudt af mad mange gange) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid sover max 3 timer om dagen som regel på 3 lure (nogle gange kun 2) og så sover hun fra 19-07 om natten - den sidste uge uden mad (anti jinx)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER