Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Fister :kram

Mathias gider jo hverken tage flaske eller sutter. Nu fik jeg lige malket lidt ud igen, og så skulle vi forsøge om det blev bedre, når manden gav flasken, men hvorfor skulle det dog det ...

Haps, haps, haps så var de 60 ml. drukket, som den naturligste ting i verden :yay

Det er 1,5 time siden nu, og jeg er stadig i chok :lol

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fister :kram

Mathias gider jo hverken tage flaske eller sutter. Nu fik jeg lige malket lidt ud igen, og så skulle vi forsøge om det blev bedre, når manden gav flasken, men hvorfor skulle det dog det ...

Haps, haps, haps så var de 60 ml. drukket, som den naturligste ting i verden :yay

Det er 1,5 time siden nu, og jeg er stadig i chok :lol

 

Haha. Måske fordi han ikke lugter af mælk. Her har M også lidt mere succes med flasken end mig - det er som om Arthur ikke helt kan finde ud af at det ikke er boob-tid, når jeg giver. Indtil han får ordentligt fat i flasken i hvert fald. Det var det sammen med Theodor den gang vi var nødt til at opgive amning.

Arthur er også helt stoppet med at bruge sut. Han hader den bare igen. Det er altså lidt øv indimellem.

Snakker jeres unger også vildt meget? Arthur prøver sine stemme af hele tiden og jeg er ret imponeret over alle nuancerne. Det er fedt! Til gengæld tygger han også vildt på sine hænder, som om der er en tand på vej, men det tror jeg nu ikke der er. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Måske fordi han ikke lugter af mælk. Her har M også lidt mere succes med flasken end mig - det er som om Arthur ikke helt kan finde ud af at det ikke er boob-tid, når jeg giver. Indtil han får ordentligt fat i flasken i hvert fald. Det var det sammen med Theodor den gang vi var nødt til at opgive amning.

Arthur er også helt stoppet med at bruge sut. Han hader den bare igen. Det er altså lidt øv indimellem.

Snakker jeres unger også vildt meget? Arthur prøver sine stemme af hele tiden og jeg er ret imponeret over alle nuancerne. Det er fedt! Til gengæld tygger han også vildt på sine hænder, som om der er en tand på vej, men det tror jeg nu ikke der er. 

Jeg har også tænkt tand-tanken, men jeg tror bare det er den orale fase der er startet ;)

Sofie er også for alvor begyndt at lege med stemmen indenfor den sidste uges tid. Det er hyggeligt :)

 

I dag, da Søren lige var kommet hjem, hang hun på min arm ude i køkkenet, mens jeg snakkede med ham og hun stirrede intens på hans mindste bevægelse. Da han kiggede på hende og begyndte at snakke til hende, så kluk-lo hun højlydt. Flere gange. ÅRH! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt tand-tanken, men jeg tror bare det er den orale fase der er startet ;)

Sofie er også for alvor begyndt at lege med stemmen indenfor den sidste uges tid. Det er hyggeligt :)

I dag, da Søren lige var kommet hjem, hang hun på min arm ude i køkkenet, mens jeg snakkede med ham og hun stirrede intens på hans mindste bevægelse. Da han kiggede på hende og begyndte at snakke til hende, så kluk-lo hun højlydt. Flere gange. ÅRH! :wub

Det tror jeg også. Vi råbte også "tanden kommer" flere gange med Theodor, hvor der ikke skete en fis. Men hvorfor har han så lidt feber og er hys og gnaver og savler? Anyway, jeg er ligeglad hvad det er, bare det snart stopper.

Ja, kluk-grin er fantastiske. Blev Søren ikke helt kulret? Til begravelsen i går var familien til afdøde jo bare rigtigt kede og slidte, også min dejlige fætter som er svigersøn. Men han fik Arthur til at klukle 20 gange, han er åbenbart den sjoveste mand i verden, og det var så livsbekræftende midt i det hele (nu får jeg helt våde øjne).

Er jeres også helt kulrede med mad? Altså rigtig mad. Arthur er fint opmærksom normalt, men når jeg/vi spiser er han helt vildt fokuseret på det vi spiser og vil tydeligt gerne "hen til det". Jeg synes umiddelbart det er ulogisk tidligt at han reagerer på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister: Ja, det må være fordi farmand ikke lugter af mælk, og også derfor vi afprøvede det med ham i stedet for mig, jeg troede bare alligevel ikke på, det ville gøre en forskel, når han også er SÅ meget imod sutter. Men jeg tog da heldigvis fejl :)

 

Mht. tænder, så har jeg ikke tal på hvor mange gange med Liv, jeg sagde, at NU kom der en tand, men der skete ingenting ;) Den første kom ugen inden hun fyldte 1 år :lol

 

Mathias snakker også helt vildt meget, og har egentlig gjort det en måneds tid. I går til babysalmesang "sang" han med på en af sangene, så sødt  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god barnedåb til Fister! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja - god dag, Fister! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dåben Fister :loveshower

Håber i får en dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde oktobermødre  :7himmel

 

Det har været en skøn dag. Jeg er møghamrende træt nu, men så rørt over alle de dejlige mennesker, vi har i vores liv. 65 af de nærmeste familie og venner var forbi med kram og kys og gaver og godt humør. Ungerne legede godt, Arthur klarede det til UG i kirken, min søster overvandt depressionen og mødte op i nogle timer OG gik med op til selve dåben og svarede JA, imens jeg holdt Arthur. Vores venner fra England er bare helt suveræne til begge unger, Theodor opsøger dem for at få krammere og Arthur klukler til Rob. Alle er helt oppe at køre over vores byggeprojekt, og mine to medstuderende styrede buffetten med hård hånd, så alting kørte bare på skinner. Manner, jeg er en tilfreds mor lige nu, og samtidig ovenud lykkelig for at det er overstået :D

 

Håber også at I har haft en god lørdag allesammen (alt for fedt at det er lørdag og ikke søndag, by the way)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt, Fister! :yay :glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj der lyder som en dejlig dag fister! Stort tillykke med veloverstået dåb :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde oktobermødre  :7himmel

 

Det har været en skøn dag. Jeg er møghamrende træt nu, men så rørt over alle de dejlige mennesker, vi har i vores liv. 65 af de nærmeste familie og venner var forbi med kram og kys og gaver og godt humør. Ungerne legede godt, Arthur klarede det til UG i kirken, min søster overvandt depressionen og mødte op i nogle timer OG gik med op til selve dåben og svarede JA, imens jeg holdt Arthur. Vores venner fra England er bare helt suveræne til begge unger, Theodor opsøger dem for at få krammere og Arthur klukler til Rob. Alle er helt oppe at køre over vores byggeprojekt, og mine to medstuderende styrede buffetten med hård hånd, så alting kørte bare på skinner. Manner, jeg er en tilfreds mor lige nu, og samtidig ovenud lykkelig for at det er overstået :D

 

Håber også at I har haft en god lørdag allesammen (alt for fedt at det er lørdag og ikke søndag, by the way)

:loveshower :loveshower :loveshower

Det lyder bare SÅ godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dejlig dåb, Fister  :loveshower

 

 

Apropos dåb ... Mathias skal have en hvid dåbskjole på - den samme som Liv havde på (det er min gamle dåbskjole), Da vi fik Liv døbt, havde hun hvid body og hvide strømpebukser indenunder, og da vi tog kjolen af, fik hun en spencer-kjole udover i stedet.

Med Mathias er planen er han får en strikvest på, når dåbskjolen kommer af. Men nu til dillemaet: Kan man godt give ham blå strømpebukser på indenunder dåbskjolen? Jeg tror ikke, det bliver nemt at se igennem kjolen, at de er blå, men hvad hvis det ses lidt. Gør det noget? Det giver nemlig et lidt mere "drenget" udtryk, i stedet for, at han er helt i hvidt, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dejlig dåb, Fister  :loveshower

 

 

Apropos dåb ... Mathias skal have en hvid dåbskjole på - den samme som Liv havde på (det er min gamle dåbskjole), Da vi fik Liv døbt, havde hun hvid body og hvide strømpebukser indenunder, og da vi tog kjolen af, fik hun en spencer-kjole udover i stedet.

Med Mathias er planen er han får en strikvest på, når dåbskjolen kommer af. Men nu til dillemaet: Kan man godt give ham blå strømpebukser på indenunder dåbskjolen? Jeg tror ikke, det bliver nemt at se igennem kjolen, at de er blå, men hvad hvis det ses lidt. Gør det noget? Det giver nemlig et lidt mere "drenget" udtryk, i stedet for, at han er helt i hvidt, synes jeg :)

Er det først meningen, at det skal give det drengede look, når han skal ud af kjolen? For så ville jeg da bare skifte alt tøjet, når han kommer ud af den :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Winky, jeg synes sagtens han ka gave blå strømpebukser på. Måske vil det endda være rigtigt sødt hvis de f.eks er lyseblå og kjolen har en lyseblå sløjfe/bånd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det først meningen, at det skal give det drengede look, når han skal ud af kjolen? For så ville jeg da bare skifte alt tøjet, når han kommer ud af den :chin:

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 mdr undersøgelse i dag. Astrid er 68 cm og vejer 6,6 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 mdr undersøgelse i dag. Astrid er 68 cm og vejer 6,6 kg

:) jeg skal huske at have booket tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) jeg skal huske at have booket tid.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver vist ikke i dag, jeg får ringet nogen steder hen - der skal altså ikke være regnvejr, når man har begge smølfer hjemme! :o

Men søde er de nu :kuller

Edit: De dragter, Sigrid har på, er ikke-tumblede str 74... Der er god plads, men...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver vist ikke i dag, jeg får ringet nogen steder hen - der skal altså ikke være regnvejr, når man har begge smølfer hjemme! :o

Men søde er de nu :kuller

Nååh, hvor er de bare søde :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver vist ikke i dag, jeg får ringet nogen steder hen - der skal altså ikke være regnvejr, når man har begge smølfer hjemme! :o

Men søde er de nu :kuller

Edit: De dragter, Sigrid har på, er ikke-tumblede str 74... Der er god plads, men...

Årh! :biglove

 

Og hvor er det vildt med hende Sigrid! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh! :biglove

 

Og hvor er det vildt med hende Sigrid! :o

Samtidig synes jeg egentlig ikke selv, at hun virker synderligt større end resten i MG :chin: måske er det noget med, at der er købt tøj i smalt snit til junior i sin tid :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde unger Lise  :wub

 

Jeg håber at alle har det godt ? :) Eller nogenlunde godt  ;)

 

Her går det lidt op og ned. Han er altså ikke den lykkeligste baby, ham Arthur. Men nu er jeg begyndt at give ham grød, og det går ret godt. Han er god til det og synligt interesseret. Faktisk spiser han selv af sin madsut (som i øvrigt er virkelig smart, må jeg sige). De sidste 3 dage har været ret gode, og det nyder vi. Lige nu sidder han og snakker og grine med M  :7himmel  Det er det sødeste i verden.

 

Jeg har til gengæld en svulst i min blære, som jeg skal have fjernet om to uger, og som forhåbentlig viser sig at være harmløs. Kryds alt hvad I har (igen) for mig. Æv, hvor jeg godt gad, at det var overstået. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER