Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Astrid sov igår 20.30 efter en halv times meget intens gråd, som gjorde meget ondt på forældrene men sp havde sagt at vi skulle undlade at tage hende op og i stedet putte os helt tæt til hende og trøste hende i hendes seng fordi hun ellers lærer at finde trøst i at blive taget op... Pyhh det var en hård omgang...

Til gengæld sov hun til 5.30 blev ammet og sover nu stadig... Av av mit venstre bryst er ikke blevet tømt i over 12 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt at det går fremad Sofie :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid sov igår 20.30 efter en halv times meget intens gråd, som gjorde meget ondt på forældrene men sp havde sagt at vi skulle undlade at tage hende op og i stedet putte os helt tæt til hende og trøste hende i hendes seng fordi hun ellers lærer at finde trøst i at blive taget op... Pyhh det var en hård omgang...

Til gengæld sov hun til 5.30 blev ammet og sover nu stadig... Av av mit venstre bryst er ikke blevet tømt i over 12 timer...

Åh, jeg husker, hvordan det var at vænne junior af med at falde i søvn i arm ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak piger :kram2

Det går dog lidt frem og tilbage åbenbart. Hver gang jeg tror det går godt, vender det igen. I går eftermiddag nægtede Naya igen brystet efter en næsten 4 timer lang lur. Hun var SULTEN, men ville bare ikk tage brystet! Til sidst lykkedes det mig at amme hende med suttebrik (som vi ellers aldrig har brugt før!), og så var hun tilpas en halv times tid, for derefter at græde det meste af aftenen :( Hun har så tydeligt ondt, og jeg ved simpelthen ikk hvordan vi skal hjælpe hende - det er bare så hårdt at se smerten i hendes øjne :( Det virker som om hun har ondt i maven, men hun får lactulose og laver nogen gode bleer, så det kan næsten ikk være forstoppelse der driller hende længere. Bækkenet og nakken skulle være sat på plads igen, og hun kan igen trække begge ben op til maven, så går heller ikk ud fra det er dér problemet er. Vi skal til kiropraktor igen på onsdag til opfølgning, og nu har jeg lige bestilt tid til kranio sakral i morgen. Så håber jeg det kan hjælpe hende. Jeg kan simpelthen ikk bare se passivt til når hun har så ondt! Og ellers må næste step så være zoneterapi..

Jeg kan ikk finde ud af om jeg skal ringe til min sp og snakke med hende og høre om hun har nogen råd, eller om jeg bare skal se an om de ting vi nu prøver virker, og så snakke med lægen når vi skal afsted igen om 2 uger :unsure

Jeg synes faktisk det er lidt træls der ikk er flere sp besøg. Hun var her da Naya var 1 uge og 4 uger, og kommer først igen når hun er 8 mdr. Der er dælme længe til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Sofiee. Det er så hårdt. Jeg kan helt forstå din frustration. Her har vi gode erfaringer med kranio sakral og zoneterapi, men alt tyder på at det skal være noget vi går til jævnligt, fordi der også er hurtige tilbagefald, selvom jeg kan se at behandlingen virker umiddelbart efter.

Men man kan bare ikke holde ud at se på at de har ondt. Det dér blik i de små øjne....det er rædsomt. Og så er det jo ligemeget om det hedder kolik eller "alle børn har ondt i maven", man er jo nødt til at gøre noget. Alt muligt.

Har I sundhedsforsikring? For de dækket nogen gange zoneterapi. Ellers giver Danmark tilskud.

Alt det bedste til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er bespisningen til barnedåb næste weekend på plads - better late than never :rolleyes

 

Vi bliver kun 9 voksne og 3 børn, så vi betaler os fra det hele. Vi havde faktisk besluttet os for brunch på Skodsborg Kurhotel, men de laver så konceptet om pr. 11/1, så det er portionsservering fremfor buffet og det er godt nok ikke meget man får for pengene! Så blev jeg lige fornærmet og nærig, så nu skal vi på MASH i Skovriderkroen i stedet, hvor de har buffet ;)

 

Hende der lavede den flotte Frost-kage til Annas fødselsdag laver en dåbskage, som vi serverer hjemme. 

 

Så håber jeg bare Sofie kan håndtere det. Dåben er jo i hendes faste lange formiddagslur og hun har ret kort lunte, når hun er træt. Og i øvrigt, er det også lige oveni 12-ugers tigeren <_< Jeg krydser alt hvad jeg kan og håber hun kan sove en ordentlig lur i barnevognen, mens vi spiser brunch!

 

Skal Jeres børn døbes og hvad er Jeres planer i så fald? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid skal døbes men først til marts ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun klarer det godt alligevel, Susanne! Jeg er også lidt spændt på hvordan Clara klarer det. Vi har dåb i morgen :) gudstjenesten er allerede 9.30 så det er der hun normalt er vågen men jeg tror hun vil være træt hen mod slutningen for der er der jo så gået et par timer siden hun kom op. Vi skal have brunch på dronninglund slot og så hjem til mine forældre bagefter til kaffe og dåbskage. Vi bliver 29 voksne og 3 børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun klarer det godt alligevel, Susanne! Jeg er også lidt spændt på hvordan Clara klarer det. Vi har dåb i morgen :) gudstjenesten er allerede 9.30 så det er der hun normalt er vågen men jeg tror hun vil være træt hen mod slutningen for der er der jo så gået et par timer siden hun kom op. Vi skal have brunch på dronninglund slot og så hjem til mine forældre bagefter til kaffe og dåbskage. Vi bliver 29 voksne og 3 børn :)

Øj, det var mange! Jeg håber Jeres kuvertpris er lidt mere menneskelig end vores :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, det var mange! Jeg håber Jeres kuvertpris er lidt mere menneskelig end vores :rolleyes

Vi skal give 180 pr kuvert, men børnene er så små at de er gratis :) på deres hjemmeside kunne man kun se en brunch tallerken til 145 så det troede jeg vi skulle have, men de havde åbenbart skrevet os op til buffet til 180 i stedet. Og jeg vil hellere have buffet, så det er ok at det bliver lidt dyrere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have dåb i morgen kl 10, håber lidt at Astrid sover lidt længe og så kan sove efter gudstjenesten. Men er også lidt spændt på hvordan hun tager det.

Vi bliver 49 voksne og 5 børn, det er mange men vil har heldigvis fået et godt tilbud på brunch buffet til 150 kr inkl oppyntning i Nørrebro hallen som ligger lige om hjørnet fra kirken.

Synes det er så rart ikke at skulle stå for noget selv. Har kun skulle stryge dåbskjole idag og så kan vi ellers slappe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur skal døbes 6. Februar kl 12, og vi har ingen rytme endnu, såh... (Til gengæld går det helt vildt meget bedre på alle parametre. Kiro/zone-kombi er the shit).

Men vi bliver 60-70 mennesker, og holder det i fælleslokalet hvor vi bor. Jeg aner ikke hvad vi skal spise. Noget frokost-buffet som er nemt. Brød og pålæg og så hjemmelavede frikadeller og æggesalat og den slags tænker jeg nu. Jeg har hyret et par piger fra studiet til at hjælpe på dagen.

Lige nu er mit største issue hvordan jeg får fat i min dåbskjole uden at invitere min mor for meget ind i mit liv (drama i fortrolig-tråden). Men det går nok det hele, alt er helt low key. Så meget at folk et inviteret på Facebook og med opringninger. Det er meget uromantisk, men det var lige hvad vi kunne overskue midt i alting, og folket er heldigvis forstående med et stort grin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid skal døbes den 31/1. Dåbskjole fra min familie, "vintage rosa" bånd, og frokost på restaurant nede ved havnen. Vi bliver vist et par og tredive :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya skal døbes d 24. Januar :) Vi holder dåben samme måde som Lucas'. Vi lejer et beboerhus og bestiller mad udefra - undtagen kagen, den laver jeg selv :) Vi mangler lige svar fra de sidste, så ved endnu ikk hvor mange vi bliver, men omkring 30-40 alt i alt :)

Jeg håber Naya fortsætter den gode udvikling hun har gang i, så hun kan være godt tilpas til dåben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God fornøjelse i morgen med dåb, Aja og Julle :)

 

Vi skal først have dåb 21 februar. Vi har lige sendt invitationer ud i går - pr. B-brev, for var for nærig til andet med de prisstigninger i Post Danmark ;) Så jeg tror ikke, de er ude endnu. Vi bliver max 20, og skal bare holde det helt enkelt herhjemme med smørrebrød (som ikke er bestilt endnu - det må jeg nok også hellere snart få gjort ;)) og kaffe & kage.

 

Sidste gang lavede min søster en fantastisk flot kage, men hun er højgravid og har termin 1 februar, så hun vil sjovt nok ikke denne gang ;) Så jeg regner med selv at bage nogle kager - alm. lagkager og muffins eller lign  - så bliver de bare ikke så flotte :lol Og så køber jeg nok noget færdigt fondant-pynt, så de alligevel ser ud af lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glædelig dåbsdag Astrid og Clara!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glædelig dåbsdag Astrig og Clara!! :)

Just what I sku te at to say! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, piger :) vi har ikke fået meget nattesøvn de sidste 5 nætter, men håber på en god dag alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Dagen er veloverstået og alt gik så fint, Astrid sov til lidt over 8, var lidt hys lige inden gudstjenesten men fik lidt mad, sov en kort lur under prædiken og et par lure på halv til en lille time under brunchen. Det kunne ikke være bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Dagen er veloverstået og alt gik så fint, Astrid sov til lidt over 8, var lidt hys lige inden gudstjenesten men fik lidt mad, sov en kort lur under prædiken og et par lure på halv til en lille time under brunchen. Det kunne ikke være bedre...

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik jeres barnedåb Aja?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Never mind, fik læst om den i din mor tråd. Godt i havde en dejlig dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Never mind, fik læst om den i din mor tråd. Godt i havde en dejlig dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu hygget os med 3. Tiger i 3 døgn. Nu må den godt snart skride <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist også en Tiger på vej, men har ellers stadig en lille purk i meget bedre balance end de første 2 mdr. Jeg har lige filmet at han fik øje på sig selv i spejlet, og storgriner og snakker med sig selv. Manner, han er dejlig!

Jeg var til 8 ugers tjek (ahem...11 ugers?) i går, og alt er fint. Jeg skal ha en hormonspiral blev vi enige om. Hvis det betyder noget for nogen, kan jeg lige kvittere med, at jeg har den bedste læge. Hun er virkelig god og fair og grundig, og hun viste modeller osv og vi snakkede om fordele/ulemper. Faktisk har det været en stor mundfuld ifm at vi skal flytte, at jeg så også skal ha en anden læge, men det viser sig at hun kender og kan anbefale en god læge i Roskilde, så jeg er helt lettet. Det lange stress-forløb har bare været hårdt, så jeg er naturligvis nervøs for at komme til en læge som negligerer det, men mon ikke der nu er lys forude på den front også.

Vi har sat lejligheden til salg nu - med lang overtagelse. Det er spændende og lidt skræmmende.

Hvilken størrelse tøj bruger jeres små nu? Det ligner at Arthur vil hurtigt igennem str 62...åh det går stærkt. Men det er bare en fed periode nu hvor de bliver så opmærksomme og pludrer osv. Og snasker vildt på hænderne... Gør jeres også det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER