tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Jeg er helt med dig. Jeg synes også "slå ihjel" er heeeeeelt vildt! Også brænde mig og smide mig på grillen. Det er virkelig voldsomt! Pøjpøj i morgen. :kram

J&D. Jamen nej, hun skal da bare ikke passe jeres børn mere. Og det må din mand fortælle hende. Jeg ville heller ikke bryde mig om at nogen efterlod min søn helt alene i 10+ min, men jeg stejler nok allermest over, at hun gør det, når I har en fuldstændig klar aftale om, at det vil I ikke have. Så kan man jo ikke stole på hende - det handler ikke engang om dårlig dømmekraft, men om at I ikke kan lave en aftale med hende. Jeg læste også godt det med faldet for nylig, og blev ret chokeret. Men der må din mand sgu også mande sig op! Ind i kampen med ham. Jeg kan godt forstå du bliver rystet.

Lige præcis, det giver da nogle mega uhyggelige billeder, og hvis jeg bliver skræmt af det, hvad Søren gør en 3-årig så ikke :boo

Og helt enig med dig, i dit svar til J&D! :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen vi har været lidt i tvivl om, hvem det gav mening at gå til, men lederen har selv lagt op til, at man meget gerne må komme ind på hans kontor at snakke, så vi tænker, at der er bedre mulighed for en snak der, mens pædagogerne så kan være sammen med børnene. Jeg tvivler også på, at pædagogerne har set/hørt noget alligevel (fordi hvis de har, så ville jeg forvente, at vi havde fået det at vide), og hvis en har, så ville vi ikke vide hvem alligevel. Så vi tænker lederen dels for at gøre det "overordnet" og dels fordi han har meldt ud, at man kan.

Lederen fungerer i øvrigt også som primærpædagog på den store gruppe, så han kan have set noget konkret ligeså godt som de andre. Og ellers er det vel ham, der ved, hvem af pædagogerne, det giver mening at gå til.

Og ja, jeg tænker at nogen har hørt noget af større søskende. Jeg tænker ikke, at vi bor i er hårdt belastet område, men der bor da nok nogen, der er socialt udsat. Det kan jo være så meget, det kan også være at drengene har noget at slås med på hjemmefronten, who knows.

Jeg har bare brug for at vide:

- Om V også siger/gør sådan noget (fordi så vil vi jo gerne være mere obs på at guide ham i, hvordan man opfører sig)

- Om det kun er V, det går ud over eller også andre (for mig udgør det forskellen på, om det er decideret mobning, eller om det er et par drenge, der har brug for støtte af en art, og derfor er stride i øst og vest - sidstnævnte kan jeg meget bedre rumme)

- Hvad børnehaven gør, og hvad vi evt kan gøre (ikke mindst fordi B fortæller, at han så en af dem slå V, mens en pædagog stod lige ved siden af, og ingenting gjorde)

Og så har jeg brug for at fortælle, hvad V fortæller mig...

Undskyld hvis det blev rodet eller lyder surt, jeg er bare helt ør i hovedet :(

Overhovedet ikke :kram2 Jeg ville reagere på helt samme måde. Så al mulig forståelse herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke :kram2 Jeg ville reagere på helt samme måde. Så al mulig forståelse herfra :kram

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og forståelse, piger.

Det med bleen, der var det så kun i kanten af underbukserne og på knæene (?!) at der var lort, så det ligner ikke, at han ikke har haft ble på, men mere at han har haft en fyldt ble på for længe. Det er sådan lidt sekundært.

Men at høre ham sige, at de siger, de vil slå ham ihjel. Det kan jeg bare på ingen måde rumme. :boo

Og selvfølgelig er der to sider af en sag, og jeg håber VIRKELIG, at det bare er vokset MEGET i hans hoved (selvom det jo egentlig heller ikke er godt...), og mit for den sags skyld. Men der kommer bare nogle ord, som jeg synes er helt ude af proportioner, også selvom jeg havde forventet at sproget ville blive mere ballademager-agtigt i bh end i DP.

B hiver fat i lederen imorgen og får enten en snak dér eller "booker" en snak til os begge imorgen eftermiddag.

Og B, V og jeg har brugt lidt ekstra tid på at lege med duplo. V ville gerne have at jeg lå hos ham, til han sov, så det gjorde jeg selvfølgelig. Først handlede det om monstre, og bagefter snakkede han igen om, at X havde slået ham med spanden :(

Ej Mette for pokker da... Kæft du må ha en kæmpe knude i maven og have lyst til at kramme Valdemar lidt ekstra i dag... Hold op mand, hvor blir man bare total skrøbelig og sårbar når det gælder ens børn... Ingen skal gøre ondt på ens barn - og det man ønsker mindst i hele verden, det er at ens barn er ked af det...

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Jeps. Nu har hun jo (endnu en gang) fundet sit livskærlighed. ( den 5. mere eller mindre tørlagte alkoholiker på 9 år) & hvis vi ikke kan/vil acceptere ham, så må vi jo se OM vi kan finde ud af det....

Jeg har intet problem med at hun dater ham men synes ikke lige at mine børn behøver omgås ham mere end højst nødvendigt. Der er bare et eller andet over han der giver mig myrekryb...

 

Åh, jeg kan altså godt forstå dig :kram2 Men jeg har så også selv en mor, der måske ikke lige har været det bedste forbillede på forholdsfronten og ikke altid har truffet de heldigste valg i den retning. På et eller andet tidspunkt, så kan man altså godt nå dertil, hvor man bliver træt af at få en ny 'far' at skulle forholde sig til :unsure

 

Jeg kan godt umiddelbart se det fra din mors side, sådan som Lise skriver, at man selvfølgelig bliver ked af at føle, at den som man har kastet sin kærlighed på (hvad end andre så finder det fornuftigt eller ej, så kan man jo selv se meningen med det) ikke bliver accepteret eller taget imod med åbne arme. Men jeg synes dog bare, at man som voksent menneske bør kunne sætte sig ud over den slags i sådanne forbindelser. Jeg mener at man er hundrede procent i sin gode ret, til at invitere lige nøjagtig hvem man ønsker og ikke flere, til ens 'egne' begivenheder. Og tror personligt ikke at jeg ville tænke videre over, at min nye kæreste ikke blev inviteret til den slags. Hvis vi havde været sammen i en lang årrække, så ville jeg nok se anderledes på det, men ikke hvis det var en ny. Og hvis man har bare lidt selverkendelse og ved med sig selv, at man måske har en historik med at skifte dem lidt hurtigt ud, så synes jeg også at man må have en forståelse for, at andre får lidt større forbehold overfor, at investere sig helt vildt i dem lige med det første. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kan altså godt forstå dig :kram2 Men jeg har så også selv en mor, der måske ikke lige har været det bedste forbillede på forholdsfronten og ikke altid har truffet de heldigste valg i den retning. På et eller andet tidspunkt, så kan man altså godt nå dertil, hvor man bliver træt af at få en ny 'far' at skulle forholde sig til :unsure

Jeg kan godt umiddelbart se det fra din mors side, sådan som Lise skriver, at man selvfølgelig bliver ked af at føle, at den som man har kastet sin kærlighed på (hvad end andre så finder det fornuftigt eller ej, så kan man jo selv se meningen med det) ikke bliver accepteret eller taget imod med åbne arme. Men jeg synes dog bare, at man som voksent menneske bør kunne sætte sig ud over den slags i sådanne forbindelser. Jeg mener at man er hundrede procent i sin gode ret, til at invitere lige nøjagtig hvem man ønsker og ikke flere, til ens 'egne' begivenheder. Og tror personligt ikke at jeg ville tænke videre over, at min nye kæreste ikke blev inviteret til den slags. Hvis vi havde været sammen i en lang årrække, så ville jeg nok se anderledes på det, men ikke hvis det var en ny. Og hvis man har bare lidt selverkendelse og ved med sig selv, at man måske har en historik med at skifte dem lidt hurtigt ud, så synes jeg også at man må have en forståelse for, at andre får lidt større forbehold overfor, at investere sig helt vildt i dem lige med det første.

Er helt enig med dig. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av Tobias har fået revet mig på læben så det bløder ret meget. Den lille laban...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuhh, det var en strid en Mette. Lige så jeg fik tårer i øjnene på V og jeres vegne. :|

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuhh, det var en strid en Mette. Lige så jeg fik tårer i øjnene på V og jeres vegne. :|

Tak. Jeg har det meget meget underligt med at sende ham afsted idag. Men jeg tænker ikke, at det løser noget at holde ham væk, og jeg ved jo ikke, hvor galt det lissom er. Og han var glad og i godt humør og ville gerne afsted. Så nu venter jeg i spænding på en SMS fra B om, om han fik fat i lederen og så tænker jeg at ringe derover om et par timer og lige høre, om han har det godt...

Og vi har haft en lille snak om, at hvis nogen siger noget dumt til ham, så skal han ikke høre på det, men sige stop og gå væk eller hente en voksen. Og at han heller ikke må sige noget dumt til de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V vågnede i øvrigt af mareridt i nat ved 1-tiden og kom ind til os... Det er ikke som sådan unormalt for ham, men heller ikke hverdagskost, så jeg kan jo ikke lade være med at tænke, om der er en sammenhæng :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille hund skal indlægges ved dyrlægen en HEL dag i næste uge. Åh min lille vuf. Går da helt i koma når vi har et barn der fejler et eller andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille hund skal indlægges ved dyrlægen en HEL dag i næste uge. Åh min lille vuf. Går da helt i koma når vi har et barn der fejler et eller andet!

 

Jeg får også helt ondt i hjertet og maven, når vores dyr bliver syge. Håber at din lille hund bliver ok. Hvad fejler han/hun? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V vågnede i øvrigt af mareridt i nat ved 1-tiden og kom ind til os... Det er ikke som sådan unormalt for ham, men heller ikke hverdagskost, så jeg kan jo ikke lade være med at tænke, om der er en sammenhæng :unsure

Svært at sige.. :unsure Men uanset hvad, så er Valdemar godt hjulpet med opmærksomme forældre - det skal nok gå det hele :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette - vi har haft lidt af samme issues med Carl Emil i børnehaven. På ingen måde så slemt men med en knægt som CE tit fortalte om slog eller var meet voldsom. Han kom hjem og fortalte at N havde skubbet ham ind i et bord og slået ham. Vi tog fat i lederen som i også vil gøre. Det viste sig at være en dreng uden ret meget sprog eller venner som der nu er ekstra hjælp og guidens til så han lærer at bruge sine ord og ikke sine kræfter.

Det er mega hårdt med nogle af de ting børn kommer hjem og fortæller for er det bare historier eller er ser noget i det? Vi har desværre erfaringsmæssigt oplevet at 90 % af gangene han fortæller ting er der noget i det.

Nå vil bare sige at jeg synes det er helt rigtigt at tage fat i lederen og få hoved og hale i det hele. Evt at pædagoger og leder i en periode må være mere obs på hvad der sker omkring V så de måske kan fange det hvis de endnu ikke har set noget...

Kæmpe kram din vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille hund skal indlægges ved dyrlægen en HEL dag i næste uge. Åh min lille vuf. Går da helt i koma når vi har et barn der fejler et eller andet!

 

Åhr, hvor jeg kender følelsen. Jeg er også helt færdig når min kat fejler noget. :(

Jeg ved heller ikke helt, hvordan det skal gå når der er et barn. :blush

 

Jeg håber din hund bliver hurtigt rask igen. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også helt ondt i hjertet og maven, når vores dyr bliver syge. Håber at din lille hund bliver ok. Hvad fejler han/hun? :kram2

Hun skal have taget en biopsi af huden, så de skal skære små lunser af hende! Hun er i udredning for allergi :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig letter ussel som jeg sidder på gulvet imellem bjerge af flyttekasser og indtager en blanding af Fun saftevand, ananaskirsebær og flæskesvær, mens jeg pakker 72 kalendergaver ind :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Jeg har det meget meget underligt med at sende ham afsted idag. Men jeg tænker ikke, at det løser noget at holde ham væk, og jeg ved jo ikke, hvor galt det lissom er. Og han var glad og i godt humør og ville gerne afsted. Så nu venter jeg i spænding på en SMS fra B om, om han fik fat i lederen og så tænker jeg at ringe derover om et par timer og lige høre, om han har det godt...

Og vi har haft en lille snak om, at hvis nogen siger noget dumt til ham, så skal han ikke høre på det, men sige stop og gå væk eller hente en voksen. Og at han heller ikke må sige noget dumt til de andre.

Har B fået snakket med lederen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt have lov at brokke mig over at vores babyalarm er stået af i dag hvor der er 2 uger til barnedåb (hvor der står babyalarm på ønskelisten)

Men vi kan bare ikke undvære den i 14 dage, nu er vi nødt til at købe en alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster er så ømme og spændte :(

Håber at de piller virker hurtigt for det her er sq ubehageligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt have lov at brokke mig over at vores babyalarm er stået af i dag hvor der er 2 uger til barnedåb (hvor der står babyalarm på ønskelisten)

Men vi kan bare ikke undvære den i 14 dage, nu er vi nødt til at købe en alligevel.

Hvor bor du henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt sur over at blive rådet til, af en maler, at købe 15 liter hunde-dyr maling, når der reelt set kun var brug for 5 liter. Flot, rigtig flot, Flügger! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres ord mht Mar og bh :kiss :lovebk :tak

Lederen var der ikke imorges, sad i møde til frokost og gik kl 13 (var det vist), så det var ikke så nemt. Men han (lederen) ringede så til B her til formiddag, og B siger at de fik en god snak. Lederen var rigtig ked af det og rystet over det, vi fortalte, og syntes det lød som mobning. Han ville snakke med alle pædagogerne om at holde ekstra øje med, hvad der sker omkring Mar, og så ville han invitere os til et møde i næste uge, hvis vi ville (og det vil vi selvfølgelig gerne!). Så det er sådan ok. Altså jeg ville jo helst have hørt noget, der viste at der tydeligvis ikke var noget, men det næstbedste må være, at personalet tager det seriøst og det føler jeg, at de gør :super

B sagde i øvrigt også, at vi selvfølgelig meget gerne vil vide, hvis V er grim ved nogen dernede, men til det sagde lederen, at V altid var så glad og kærlig :biglove

Det med bleen snakkede de vist ikke om, men jeg tror heller ikke længere, at den har været pillet af, jeg tror bare, den ikke havde slået til, og så har V måske byttet lidt rundt i, om den virkelig var af, eller om han bare ville ønske det eller noget. Og uanset hvad, så er det ordene, der bekymrede mig mest.

Så status ok-agtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, altså...

Har været i Lyngby og shoppe i dag. Jeg købte bla 3 BH'er. Da jeg kom hjem og skulle pakke det hele ud, opdagede jeg, at butikken har glemt at fjerne alarmen på den ene af dem <_< Jeg ringede dertil, og de beklagede selvfølgelig og sagde at jeg bare kunne komme ind og få den pillet af - jeg gider bare ikke at tage til Lyngby igen, for dét! Nu har jeg så forhørt mig hos alle butikkerne i min egen by, om de vil hjælpe med at fjerne alarmen, men desværre er der ingen af dem, som bruger samme system :( Så nu er jeg tvunget til at tage til en af nabobyerne for at få den af <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gost at høre ser bliver taget hånd om det Mette :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.