My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Har en lille 4 dage gammel baby og hun har hele dagen i dag ville hænge i brystet. Når hun falder i søvn og jeg lægger hende fra mig så går det max 1 min inden hun skriger indtil hun igen får et bryst i munden...

 

 

er det normalt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Stella Nutella said:

Har en lille 4 dage gammel baby og hun har hele dagen i dag ville hænge i brystet. Når hun falder i søvn og jeg lægger hende fra mig så går det max 1 min inden hun skriger indtil hun igen får et bryst i munden...

 

 

er det normalt ?

Helt normalt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stella Nutella said:

Har en lille 4 dage gammel baby og hun har hele dagen i dag ville hænge i brystet. Når hun falder i søvn og jeg lægger hende fra mig så går det max 1 min inden hun skriger indtil hun igen får et bryst i munden...

 

 

er det normalt ?

Ja , helt normalt ☺ Amning er  hårdt arbejde . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Stella Nutella said:

Har en lille 4 dage gammel baby og hun har hele dagen i dag ville hænge i brystet. Når hun falder i søvn og jeg lægger hende fra mig så går det max 1 min inden hun skriger indtil hun igen får et bryst i munden...

 

 

er det normalt ?

Jep hun har helt styr på det den lille, men det er hårdt. Jeg var glad for min vikle, så var jeg ikke fanget i sofaen/sengen, men kunne gå rundt. Har du sådan en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, lpd said:

Jep hun har helt styr på det den lille, men det er hårdt. Jeg var glad for min vikle, så var jeg ikke fanget i sofaen/sengen, men kunne gå rundt. Har du sådan en?

 

Nej men vi vil gerne have en ergobaby når det er. 

Men går ikke meget rundt pt grundet fortsat bækkensmerter fra graviditeten og smerter fra aks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering fra os... :)

 

Vi var hos lægen i går, som heldigvis lyttede på vores teori om refluks... Hun kontaktede børneafdelingen på Riget for at finde ud af hvor vi skulle begynde...

Vi starter med at blande johannesbrødkernemel i mme to gange om aftenen... Det gør mælken tykkere, hvorfor det gerne skulle blive i maven...

 

Hvis det virker, så undgår vi forhåbentlig medicin... Fingers crossed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Centenary said:

En lille opdatering fra os... :)

 

Vi var hos lægen i går, som heldigvis lyttede på vores teori om refluks... Hun kontaktede børneafdelingen på Riget for at finde ud af hvor vi skulle begynde...

Vi starter med at blande johannesbrødkernemel i mme to gange om aftenen... Det gør mælken tykkere, hvorfor det gerne skulle blive i maven...

 

Hvis det virker, så undgår vi forhåbentlig medicin... Fingers crossed!

 

:kram:kram 

 

håber det virker :kiss og godt I blev taget alvorlig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når man stopper med amme fra den ene dag til den anden dag, hvor forsvinder den mælk så hen som man har inde i brystet..mine bryster var mega hårde og knudret  i 2 dage..og jeg blev nød til til at malke en lille smule ud.. Nu er de blot moderat fyldte..hvor er mælken? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 16/1/2017 at 5:28 PM, Stella Nutella said:

Har en lille 4 dage gammel baby og hun har hele dagen i dag ville hænge i brystet. Når hun falder i søvn og jeg lægger hende fra mig så går det max 1 min inden hun skriger indtil hun igen får et bryst i munden...

 

 

er det normalt ?

 

Jeg havde jo en lille sutte-Noah, som brugte mig som sut. Jeg er helt med paa hud-mod-hud og friamning, men altsaa... Jeg har ogsaa mig selv kaer. Saa da min mor foreslog mig at give ham en sut, saa fik han en MAM newborn and we never looked back. Han meldte sig hver tredje time alligevel og det gav ikke problemer med amningen at han havde sut. 

 

Men maelken skal vaere loebet til - det gaar jeg lidt ud fra at den er? Og saa kan du taenke lidt over, at hun er hos varm mor og kommer over og ligger paa noget koldt. Det er maaske ikke saa rart for hende. Lad ogsaa en haand ligge paa hende, naar du ligger hende, saa overgangen ikke bliver for brat. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man fastholde en tilstrækkelig produktion til kun at amme om natten..? Kan kroppen finde ud af det..?

 

Pga mulig refluks er vi jo startet på flaske, og ender nok med at vi fortsætter med det... Men jeg tænker at det måske er nemmere hvis jeg bare kan amme om natten... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Centenary said:

Kan man fastholde en tilstrækkelig produktion til kun at amme om natten..? Kan kroppen finde ud af det..?

 

Pga mulig refluks er vi jo startet på flaske, og ender nok med at vi fortsætter med det... Men jeg tænker at det måske er nemmere hvis jeg bare kan amme om natten... :whistling

Det kan du næppe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, skruk said:

Det kan du næppe. 

 

Det kræver altså at der også ammes i løbet af dagen..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Centenary said:

 

Det kræver altså at der også ammes i løbet af dagen..?

Ja, eller som udgangspunkt malkes ud, du skal dog være opmærksom på sutte forvirring og doven baby. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, skruk said:

Ja, eller som udgangspunkt malkes ud, du skal dog være opmærksom på sutte forvirring og doven baby. 

 

Indtil videre klarer hun begge dele fint... Vi kører ca 50/50 nu...

 

Vi må se hvad lægen siger i forhold til behandlingen, og så træffe beslutning udfra det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Centenary said:

Kan man fastholde en tilstrækkelig produktion til kun at amme om natten..? Kan kroppen finde ud af det..?

 

Pga mulig refluks er vi jo startet på flaske, og ender nok med at vi fortsætter med det... Men jeg tænker at det måske er nemmere hvis jeg bare kan amme om natten... :whistling

 

6 hours ago, skruk said:

Det kan du næppe. 

 

5 hours ago, Centenary said:

 

Det kræver altså at der også ammes i løbet af dagen..?

 

5 hours ago, skruk said:

Ja, eller som udgangspunkt malkes ud, du skal dog være opmærksom på sutte forvirring og doven baby. 

 

2 hours ago, Centenary said:

 

Indtil videre klarer hun begge dele fint... Vi kører ca 50/50 nu...

 

Vi må se hvad lægen siger i forhold til behandlingen, og så træffe beslutning udfra det...

Altså, Sigrid bliver ammet om natten og ind imellem sidst på eftermiddagen - og mælken sprøjter stadigvæk :rolleyes Hun er jo så knap 15 måneder. Med junior havde jeg langt sværere ved at holde gang i det - måske til dels fordi jeg var markant tyndere dengang, hvad ved jeg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Lady H said:

 

 

 

 

Altså, Sigrid bliver ammet om natten og ind imellem sidst på eftermiddagen - og mælken sprøjter stadigvæk :rolleyes Hun er jo så knap 15 måneder. Med junior havde jeg langt sværere ved at holde gang i det - måske til dels fordi jeg var markant tyndere dengang, hvad ved jeg :) 

Det skyldes nok i høj grad, at S er så gammel :) din produktion har stabiliseret sig og det gør en stor forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Lady H said:

 

 

 

 

Altså, Sigrid bliver ammet om natten og ind imellem sidst på eftermiddagen - og mælken sprøjter stadigvæk :rolleyes Hun er jo så knap 15 måneder. Med junior havde jeg langt sværere ved at holde gang i det - måske til dels fordi jeg var markant tyndere dengang, hvad ved jeg :) 

 

:ditto Nohr :) han gider simpelthen ikke om dagen, men er sugemalle om natten <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/1/2017 at 9:11 PM, Lady H said:

 

 

 

 

Altså, Sigrid bliver ammet om natten og ind imellem sidst på eftermiddagen - og mælken sprøjter stadigvæk :rolleyes Hun er jo så knap 15 måneder. Med junior havde jeg langt sværere ved at holde gang i det - måske til dels fordi jeg var markant tyndere dengang, hvad ved jeg :) 

 

On 28/1/2017 at 9:51 PM, Stephi-moren said:

 

:ditto Nohr :) han gider simpelthen ikke om dagen, men er sugemalle om natten <_< 

 

Okay, så det fungerer altså for nogen... :) Jeg må se hvor vi ender... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der amning er altså noget lidt vildt noget! 

 

Jeg stoppede med at amme, da E blev 11 mdr, han er nu næsten 14. Men i nat, da han var helt umulig, og kun ville falde til ro, hvis han kunne få lov til at sove ovenpå mig, så fik jeg alligevel nedløb og dynen blev våd :blink Kun lidt men nok til jeg kunne mærke at den var våd, da vi vågnede igen. Det synes jeg godt nok er vildt!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte sidste mandag og min mælk til natten mellem onsdag og torsdag. Mine bryster er blevet spændte og hårde lige siden, hvis det var noget tid siden sidste amning. Nu bliver mine bryster ikke rigtig hårde mere. Er det fordi det hele er faldet til eller fordi min mælkeproduktion er faldende? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg fødte sidste mandag og min mælk til natten mellem onsdag og torsdag. Mine bryster er blevet spændte og hårde lige siden, hvis det var noget tid siden sidste amning. Nu bliver mine bryster ikke rigtig hårde mere. Er det fordi det hele er faldet til eller fordi min mælkeproduktion er faldende? 

Jeg tror bare det er fordi din produktiv har stabiliseret sig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Jeg fødte sidste mandag og min mælk til natten mellem onsdag og torsdag. Mine bryster er blevet spændte og hårde lige siden, hvis det var noget tid siden sidste amning. Nu bliver mine bryster ikke rigtig hårde mere. Er det fordi det hele er faldet til eller fordi min mælkeproduktion er faldende? 

Det lyder helt normalt. Jeg kan for det meste ikke længere mærke hvilket bryst der sidst er spist fra med mindre det er 6-8 timer siden (med langt søvnstræk om natten og amning på 1 bryst ad gangen sker det :o )

 

Læg mærke til at Ellie synker når du ammer, og at hun efter et stykke tid blir tilfreds/falder i søvn, det tænker jeg er vigtige tegn på at der er mælk nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Saga74 said:

Det lyder helt normalt. Jeg kan for det meste ikke længere mærke hvilket bryst der sidst er spist fra med mindre det er 6-8 timer siden (med langt søvnstræk om natten og amning på 1 bryst ad gangen sker det :o )

 

Læg mærke til at Ellie synker når du ammer, og at hun efter et stykke tid blir tilfreds/falder i søvn, det tænker jeg er vigtige tegn på at der er mælk nok.

Hun har mælk i hovedet, så der er jo mælk. Jeg kan mærke min tillid til de bryster og mælkeproduktionen ikke er så stor. Amilia tog slet ikke på den korte periode jeg fuldammede. Ellie spiser meget og tit, men virker tilfreds, så der må jo næsten være mælk nok. 

 

Jeg kan godt mærke det er let spændt det ene bryst hvis det er længe siden, men ikke sådan please vågn så mor kan få lettet trykket. 

 

Jeg glæder mig til de lidt længere stræk. Her kan hun godt tage 3 timer hvis jeg er heldig, men så er det også efter er par timers amning. I nat ammede jeg liggende hvor vi begge faldt i søvn, så føler mig helt udhvilet fordi jeg sov mens hun spiste. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, parcelhus said:

Jeg tror bare det er fordi din produktiv har stabiliseret sig. 

Det håber jeg. Bliver helt stresset over om der nu er mælk nok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Maj 2014 said:

Det håber jeg. Bliver helt stresset over om der nu er mælk nok. 

Det lyder ikke rart! Måske kunne du have gavn af at vende din bekymring med en ammevejleder? Det er gratis hos ammenet, forældre og fødsel og la leche league. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER