My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

21 hours ago, Stella Nutella said:

Efter en amning, hvor langtid tager det så før der er mælk nok til endnu en amning? 3-4 timer? 

Du producerer faktisk allerede mælk imens du ammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eleonora tabte sig 60 gram på en uge og havde på fornemmelsen at hun ikke fik nok mælk ved mig trods mere eller mindre konstant amning og hud mod hud. De gav mig ammebrik efter fødslen og nu kan hun slet ikke vænnes af med dem ( indtil videre ). 

Så begyndte med en kombi af at pumpe ud, amme og give modermælkserstatning og nu har hun taget 500 gram på, på en uge :kuller

 

Fik at vide at ammebrikker kunne påvirke produktionen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

Du producerer faktisk allerede mælk imens du ammer :)

Korrekt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7. feb. 2017 at 4:01 PM, Stella Nutella said:

Eleonora tabte sig 60 gram på en uge og havde på fornemmelsen at hun ikke fik nok mælk ved mig trods mere eller mindre konstant amning og hud mod hud. De gav mig ammebrik efter fødslen og nu kan hun slet ikke vænnes af med dem ( indtil videre ). 

Så begyndte med en kombi af at pumpe ud, amme og give modermælkserstatning og nu har hun taget 500 gram på, på en uge :kuller

 

Fik at vide at ammebrikker kunne påvirke produktionen? 

Jeg har også brugt brikker. Nu bruger jeg dem ikke længere, håber jeg kan få produktionen op igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herman er 11 måneder og jeg var nede på at amme ca to gange i døgnet. 

 

Nu her hvor han er syg og vi er indlagt har jeg næsten fuldammet ham. Hvad så når han bliver frisk igen og ikke ammer så meget mere? Skal jeg mon trappe stille og roligt ned, så jeg ikke ender med brystbetændelse? Min produktion må vel være blevet sat en del op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7. feb. 2017 at 4:01 PM, Stella Nutella said:

Eleonora tabte sig 60 gram på en uge og havde på fornemmelsen at hun ikke fik nok mælk ved mig trods mere eller mindre konstant amning og hud mod hud. De gav mig ammebrik efter fødslen og nu kan hun slet ikke vænnes af med dem ( indtil videre ). 

Så begyndte med en kombi af at pumpe ud, amme og give modermælkserstatning og nu har hun taget 500 gram på, på en uge :kuller

 

Fik at vide at ammebrikker kunne påvirke produktionen? 

Jeg har brugt ammebrikker under hele forløbet til begge børn uden problemer. Der har aldrig været noget med min produktion. 

 

Ved godt de er meget udskældte, men det behøver altså ikke nødvendigvis være et problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, lollerberg said:

Herman er 11 måneder og jeg var nede på at amme ca to gange i døgnet. 

 

Nu her hvor han er syg og vi er indlagt har jeg næsten fuldammet ham. Hvad så når han bliver frisk igen og ikke ammer så meget mere? Skal jeg mon trappe stille og roligt ned, så jeg ikke ender med brystbetændelse? Min produktion må vel være blevet sat en del op

Ja, højst sandsynligt :kiss og god bedring til ham :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 minutes ago, skruk said:

Ja, højst sandsynligt :kiss og god bedring til ham :kiss

Det prøver jeg at være lidt obs på så. Og tak :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, lollerberg said:

Jeg har brugt ammebrikker under hele forløbet til begge børn uden problemer. Der har aldrig været noget med min produktion. 

 

Ved godt de er meget udskældte, men det behøver altså ikke nødvendigvis være et problem

Måske jeg så bare ikke har så meget mælk :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stella Nutella said:

Måske jeg så bare ikke har så meget mælk :chin:

Pas. Det ved jeg ikke noget om. Og det kan selvfølgelig sagtens være ammebrikkerne der hæmmer. Jeg ville bare gerne lige nævne succeshistorien inden de blev haglet for meget ned :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammebrikker er ikke roden til alt ondt, som man troede førhen :) hvis de passer og de ikke skjuler en anden årsag til at brystet ikke tømmes godt fx dårlig teknik, for kort tungebånd osv, påvirker de ikke mængden af mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, skruk said:

Ammebrikker er ikke roden til alt ondt, som man troede førhen :) hvis de passer og de ikke skjuler en anden årsag til at brystet ikke tømmes godt fx dårlig teknik, for kort tungebånd osv, påvirker de ikke mængden af mælk :)

Så er det måske ikke derfor jeg ikke helt har mælk nok, eller det har jeg hvis jeg også pumper ud, men det er kun lige nok, 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, lollerberg said:

Herman er 11 måneder og jeg var nede på at amme ca to gange i døgnet. 

 

Nu her hvor han er syg og vi er indlagt har jeg næsten fuldammet ham. Hvad så når han bliver frisk igen og ikke ammer så meget mere? Skal jeg mon trappe stille og roligt ned, så jeg ikke ender med brystbetændelse? Min produktion må vel være blevet sat en del op

 

God bedring med ham! 

 

Har du haft brystbetændelse før? Da min mor døde endte jeg også med at nærmest fuldamme nogle dage, mens han kom af sted i vuggestue andre dage - altså meget varierende produktion i en to-tre ugers tid. Det klarede både mine bryster og søn helt fint og uden brystbetændelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, tsecret said:

 

God bedring med ham! 

 

Har du haft brystbetændelse før? Da min mor døde endte jeg også med at nærmest fuldamme nogle dage, mens han kom af sted i vuggestue andre dage - altså meget varierende produktion i en to-tre ugers tid. Det klarede både mine bryster og søn helt fint og uden brystbetændelse.

Nej, det har jeg heldigvis ikke. Har kun prøvet svamp. 

 

Jeg kan mærke, at brysterne er mere fyldte, så han har helt sikkert fået mere gang i det, men jeg må tage det som det kommer og så være lidt obs. Han bliver jo heller ikke rask på splitsekund, så vi kan nok sammen fase det lidt ud igen 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså.. i løbet af de næste par dage tænker jeg, at det bliver sidste gang, jeg ammer - det bliver lige dele fint og skrækkeligt :unsure:rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Lady H said:

Åh altså.. i løbet af de næste par dage tænker jeg, at det bliver sidste gang, jeg ammer - det bliver lige dele fint og skrækkeligt :unsure:rolleyes 

 

Årh det er mega ambivalent! Jeg glæder mig altså til at Nohr er færdig med det, jeg håber bare at det først om om 100 år :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Årh det er mega ambivalent! Jeg glæder mig altså til at Nohr er færdig med det, jeg håber bare at det først om om 100 år :rolleyes 

Hehe, præcis :rolleyes 

 

Det er også bare ekstra svært, fordi hun tydeligvis ELSKER det og bare ser SÅ glad ud, når brystet kommer frem.. hun hjalp dog ikke sin sag i dag, da hun lagde an til at småbide med alle sine mange flotte tænder :wacko 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Lady H said:

Hehe, præcis :rolleyes 

 

Det er også bare ekstra svært, fordi hun tydeligvis ELSKER det og bare ser SÅ glad ud, når brystet kommer frem.. hun hjalp dog ikke sin sag i dag, da hun lagde an til at småbide med alle sine mange flotte tænder :wacko 

 

Nohr er også bare blevet mega nuttet på det sidste, kommer og prikker mig på det bryst han vil have. Når jeg så spørger om han vil ammes, så griner han fjoget :wub 

 

Ej det er ikke ok med bid <_< Nohr bidder ikke, men det kan nogle gange gøre djævlsk ondt alligevel :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min produktion er steget :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Min produktion er steget :yay 

Hvordan har du båret dig ad? Min er på vej i den forkerte retning :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/1/2017 at 5:58 PM, Maj85 said:

Nora er 3,5 mdr! Har lige fra starten brugt en amme-app (Kan ikke huske fra næse til mund!) men hun bliver stadig ammet 10-12 gange i døgnet! Er det ikke meget??? 

For 2 uger siden vejede hun 8 kg! Så hun er en stor basse! Men synes det er hårdt at amme så ofte.. 

 

M. fylder 8 måneder i dag og bliver stadig ammet minimum 10-12 gange i døgnet (med de fleste amninger om natten). Jeg aner ikke hvad der er normalt, men kan skrive under på den der med at være træt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stella Nutella said:

Hvordan har du båret dig ad? Min er på vej i den forkerte retning :gal

Jeg har efter amning i dagtimerne pumpet med en elektrisk brystpumpe i 20 min på hvert bryst. Det er så endt med to gange om dagen, fordi Ellie spiser on/off i 1,5-2 timer før hun er færdig. Nu spiser hun så i måske en times tid fordi der er noget mere mælk. Jeg har også spist mandler og sørget for at drikke rigtig meget. Det har seriøst taget en uge næsten og jeg har været så klar til at smide håndklædet i ringen og bare give hende hvad der var og supplerer med erstatning. Jeg tænkte at fuldamning aldrig ville lykkes, men nu tror jeg på det igen. Ellie er 18 dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg har efter amning i dagtimerne pumpet med en elektrisk brystpumpe i 20 min på hvert bryst. Det er så endt med to gange om dagen, fordi Ellie spiser on/off i 1,5-2 timer før hun er færdig. Nu spiser hun så i måske en times tid fordi der er noget mere mælk. Jeg har også spist mandler og sørget for at drikke rigtig meget. Det har seriøst taget en uge næsten og jeg har været så klar til at smide håndklædet i ringen og bare give hende hvad der var og supplerer med erstatning. Jeg tænkte at fuldamning aldrig ville lykkes, men nu tror jeg på det igen. Ellie er 18 dage. 

 

Du er saa god, altsaa! Hvor er jeg glad for at det ser ud til at lykkedes, men ikke mindst, at du lyder som en mamma i harmoni:7himmel

 

Det ER et arbejde og ikke mindst i starten, men som skrevet foer, saa kan det tage en god maaned at faa amningen op at koere. Jeg tog din stilhed som udtryk for at du enten var paa koncentreret amme-arbejde eller var ved at kapitulere. Ikke at det ene eller det andet ville vaere forkert/rigtigt, men jeg ved, at du gerne vil det, saa heppede og hepper stadig paa det foerste. Og jeg er her altsaa for dig(og jer andre), bare du ved det :kiss 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, Camillat said:

 

Du er saa god, altsaa! Hvor er jeg glad for at det ser ud til at lykkedes, men ikke mindst, at du lyder som en mamma i harmoni:7himmel

 

Det ER et arbejde og ikke mindst i starten, men som skrevet foer, saa kan det tage en god maaned at faa amningen op at koere. Jeg tog din stilhed som udtryk for at du enten var paa koncentreret amme-arbejde eller var ved at kapitulere. Ikke at det ene eller det andet ville vaere forkert/rigtigt, men jeg ved, at du gerne vil det, saa heppede og hepper stadig paa det foerste. Og jeg er her altsaa for dig(og jer andre), bare du ved det :kiss 

 

 

Jeg er helt klart mere i harmoni nu. Men shit det har været hårdt arbejde. 

 

Jeg var både på hårdt amme arbejde og var ved at kapitulerer, men nu ser det ud til at lykkes. Ellie får min mælk på flaske en gang imellem og vi har 4 dage i træk gjort sådan, at far gav flaske om natten og jeg pumpede ud imens, fordi vi så alle kunne komme hurtigere i seng igen så jeg fik noget mere søvn. Til sidst var jeg så udkørt at jeg græd når Ellie vågnede og ville have mad, fordi jeg kun fik 4-5 timers søvn i døgnet. Det tror jeg var godt givet ud, så jeg har fået sovet noget mere. I nat fik hun flaske første gang hun vågnede og der var mine bryster pludselig ømme og halv spændte igen og så ammede jeg da hun vågnede igen. Nu har hun lige fået en lille sjat i flaske, fordi hun var rasende. I dag har været en lidt crazy dag og det har hun nok kunnet mærke og jeg har ikke fået hvilet eller fået ro, men så pumpede jeg bagefter.

 

jeg tror på at det nok skal lykkes nu og det tror jeg betyder så meget. 

 

Tusind tak for hep. Du er sød :kiss 

 

nu skal jeg bare holde produktionen oppe og måske få den øget lidt mere, men måske det kommer i løbet af natten med lidt mere mælk. 

 

I nat pumpede jeg 170 ml med 10 min. På hvert bryst og det var før 110-120.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en meget tydelig knude i det ene bryst, som er meget øm. Hvad gør jeg? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER