My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

2 hours ago, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

Jeg fik hormonspiral da Sofie var 11 uger og har haft regelmæssig mens siden hun var ca 5 mdr og det har overhovedet ikke påvirket amningen og jeg fuldammede til 6,5 måned og sol supplement til 10,5 måned og jeg kan faktisk stadig presse mælk ud. 

Jeg tror virkelig ikke du skal være bekymret :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

Jeg tror ikke, du kan ikke regne med badevægten til vejning af babyer. Der er alt for store udsving fra én vejning til en anden. Det har jeg i hvert fald hørt flere sige, og har også selv oplevet det med min dreng, som heller ikke havde taget iflg. badevægten, men da SP kom dagen efter, havde han altså taget 400 g på. Når jeg vejer mig selv, kan min vægt også svinge med flere hundrede gram på få minutter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

Nej din amning behøver ikke at gå i stå bare fordi du får menses. Men du vil måske opleve at han synes mælken smager anderledes i den periode du har menses.

 

du kan ikke bruge din badevægt til ret meget i forhold til babys vægt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

Jeg fik menstruation første gang 5 uger efter fødslen (faktisk blev jeg tjekket fordi man mistænkte det var moderkagen!) men det var heldigvis bare menstruation! 

Jeg fuldammede til 6 mdr og ammede indtil hun var 9,5 mdr! 

Kig på dit barn- trives det? Og stol på du har mælk nok. :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

 

Jeg oplevede, at E tog på i ryk. Så vægten stod stille læææænge! For så pludselig at tage et hop på et halvt til et helt kilo. Det er helt normalt, at de tager på i ryk på den måde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 15/10/2016 at 7:30 AM, SaSS said:

Nej nej nej. Jeg fuldammer min søn, men har lige opdaget blod på papiret efter toiletbesøg (dvs menstruation) 

Han er 12,5 uge, spiser meget ofte. Ifølge min badevægt er hans vægt stilestående...

Er min amning ved at gå i stå? 

 

Jeg fik mens 8-10 uger efter fødslen (kan ikke helt huske det); jeg malkede ud, så kunne jo holde øje med min produktion og den blev på ingen måde påvirket!

min søn er 8 måneder i morgen og jeg ammer stadigvæk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor har det mange gange været en redning at jeg har ammet ned i autostolen! Der kan sikkert laves mange jokes om det, at mine bryster er lange, fleksible osv. Desværre har jeg i dag måtte sande at de absolut ikke er lange nok :blink det er nemlig komplet umuligt at amme ned i den 'nye' autostol <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Stephi-moren said:

Åh hvor har det mange gange været en redning at jeg har ammet ned i autostolen! Der kan sikkert laves mange jokes om det, at mine bryster er lange, fleksible osv. Desværre har jeg i dag måtte sande at de absolut ikke er lange nok :blink det er nemlig komplet umuligt at amme ned i den 'nye' autostol <_< 

Mine har aldrig været lange nok, men jeg har ofte drømt om, at de var længere :-D

Det er virkelig kun som ammende mor, man kan drømme om længere bryster... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, parcelhus said:

Mine har aldrig været lange nok, men jeg har ofte drømt om, at de var længere :-D

Det er virkelig kun som ammende mor, man kan drømme om længere bryster... 

 

Det er lidt som at have magiske evner faktisk! :gp:first:lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

 

Det er lidt som at have magiske evner faktisk! :gp:first:lol 

Præcis! Jeg læste på et tidspunkt, at amning er kvindelig potens. Egentlig en fin sammenligning. Potens og trylledrik! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det snart slut med at amme :( jeg er faktisk ret ked af det, selvom jeg ved han sagtens kan klare sig uden og han faktisk kommer til at sove bedre måske.. Men det er SÅ hyggeligt og han elsker elsker elsker det! 

Men jeg tager ud og rejse i 5 dage om 2 uger så er det jo unægtelig slut og jeg har egentlig heller ikke noget ønske om at amme i al evighed.. Men måske har jeg det sådan fordi jeg tager beslutningen ved at rejse, fremfor at han afviste brystet feks.

Selvom jeg forhåbenligt skal amme et barn til så er det jo ikke min lille Carl Phillip åhhh altså! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, blomst27 said:

Så er det snart slut med at amme :( jeg er faktisk ret ked af det, selvom jeg ved han sagtens kan klare sig uden og han faktisk kommer til at sove bedre måske.. Men det er SÅ hyggeligt og han elsker elsker elsker det! 

Men jeg tager ud og rejse i 5 dage om 2 uger så er det jo unægtelig slut og jeg har egentlig heller ikke noget ønske om at amme i al evighed.. Men måske har jeg det sådan fordi jeg tager beslutningen ved at rejse, fremfor at han afviste brystet feks.

Selvom jeg forhåbenligt skal amme et barn til så er det jo ikke min lille Carl Phillip åhhh altså! 

:kram:kram

 

Det skal nok gå søde, men jeg kan godt huske den følelse :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør det! Ved også at jeg kun kan være glad for mit ammeforløb :)

hvad med din amning egentlig? Er du kommet over brystbetændelse etc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, blomst27 said:

Så er det snart slut med at amme :( jeg er faktisk ret ked af det, selvom jeg ved han sagtens kan klare sig uden og han faktisk kommer til at sove bedre måske.. Men det er SÅ hyggeligt og han elsker elsker elsker det! 

Men jeg tager ud og rejse i 5 dage om 2 uger så er det jo unægtelig slut og jeg har egentlig heller ikke noget ønske om at amme i al evighed.. Men måske har jeg det sådan fordi jeg tager beslutningen ved at rejse, fremfor at han afviste brystet feks.

Selvom jeg forhåbenligt skal amme et barn til så er det jo ikke min lille Carl Phillip åhhh altså! 

Jeg forstår :kiss

Vil bare lige sige, at det ikke behøver være slut, hvis du ikke vil. 

Jeg var væk i 4 nætter, da Sofie var 10 mdr og der var stadig mælk , da jeg kom hjem . 

Men jeg forstår også godt , at man på samme tid kan have lyst til at stoppe og samtidig synes det er mega trist :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det 5-6 uger siden Sofie har været i nærheden af brystet. Hun holdt selv op med at søge det. 

Men, der er altså stadig noget i :blink

Jeg kan uden problemer trykke/massere noget ud. Hvornår kan jeg regne med , at mine bryster er har fundet sit nye selv, så jeg kan købe nye bh'er til post-amnings-barmen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, Susanne said:

Nu er det 5-6 uger siden Sofie har været i nærheden af brystet. Hun holdt selv op med at søge det. 

Men, der er altså stadig noget i :blink

Jeg kan uden problemer trykke/massere noget ud. Hvornår kan jeg regne med , at mine bryster er har fundet sit nye selv, så jeg kan købe nye bh'er til post-amnings-barmen? :chin:

 

En gang ammer, altid ammer ;) Jeg har læst at man til evig tid vil kunne presse mælk ud og genetablere amning - når først man har ammet!

 

Jeg tror sagtens du kan købe nye bh'er nu. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stakkels Nohr klemte fingrene i en skuffe her i eftermiddag, kærlige kram, sutten og dynen kunne intet stille op :( men så er det heldigt at jeg ammer, en to babs i munden og så var gråden slut! Tak til magiske babser :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Susanne said:

Jeg forstår :kiss

Vil bare lige sige, at det ikke behøver være slut, hvis du ikke vil. 

Jeg var væk i 4 nætter, da Sofie var 10 mdr og der var stadig mælk , da jeg kom hjem . 

Men jeg forstår også godt , at man på samme tid kan have lyst til at stoppe og samtidig synes det er mega trist :kiss

Ammer du stadig så? 

Pumpede du ud mens du var i rom?

frygter jeg får ret ondt i brysterne faktisk.. Jeg tror måske jeg er ok med at det slutter.. Knap 14 mdr er vel også nok (for mig ) men skal liiiige affinde mig med det sådan 100%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Stephi-moren said:

Min stakkels Nohr klemte fingrene i en skuffe her i eftermiddag, kærlige kram, sutten og dynen kunne intet stille op :( men så er det heldigt at jeg ammer, en to babs i munden og så var gråden slut! Tak til magiske babser :D

:hophop er bare magiske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, blomst27 said:

Ammer du stadig så? 

Pumpede du ud mens du var i rom?

frygter jeg får ret ondt i brysterne faktisk.. Jeg tror måske jeg er ok med at det slutter.. Knap 14 mdr er vel også nok (for mig ) men skal liiiige affinde mig med det sådan 100%

Nej, jeg gjorde intet mens jeg var i Rom og havde hverken smerter eller spændinger. 

Jeg har ikke ammet i over en måned . I ugerne lige efter jeg kom hjem søgte hun det ofte om morgenen og jeg lod hende gøre det og gav hende den tryghed hun tydeligt efterspurgte og efter knap 2 uger holdt hun op. Hun havde et par gange , hvor hun søgte og tog fat, men gav hurtigt slip igen og så stoppede hun med et søge. Om det var fordi der alligevel ikke var mere, det gik for langsomt eller hun var træt af der rent faktisk kom mælk ud, finder jeg aldrig ud af ;)

Men hun småammede indtil knap 11 mdr og så stoppede det naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, blomst27 said:

Ja det gør det! Ved også at jeg kun kan være glad for mit ammeforløb :)

hvad med din amning egentlig? Er du kommet over brystbetændelse etc?

 

Tak fordi du spørger!! Jamen jeg skal åbenbart have en svær ammeopstart (havde jeg også med Vega) 

men efter jeg kom over brystbetændelsen, har der ingen problemer været, og jeg elsker at amme! Hun spiser stadig meget (er også en ordentlig basse!) gerne 12 gange i døgnet, men hun er hurtig færdig igen, så det er helt okay :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er også SÅ ambivalent i forhold til, hvornår lillefidusen skal vænnes fra eller i hvert fald kraftigt ned i dosis på de amninger :rolleyes:unsure  Både mor og mælkebaren er noget slidt de her dage, og hun er jo ved at være noget stor. Men altså... min sidste lille bløde baby, der stadig er vældig glad for brystet... piv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Lady H said:

Åh, jeg er også SÅ ambivalent i forhold til, hvornår lillefidusen skal vænnes fra eller i hvert fald kraftigt ned i dosis på de amninger :rolleyes:unsure  Både mor og mælkebaren er noget slidt de her dage, og hun er jo ved at være noget stor. Men altså... min sidste lille bløde baby, der stadig er vældig glad for brystet... piv...

I hear you!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er I om at amme..?

 

Jeg ammer ca hver 3. time, men synes det er noget af et projekt... Det tager gerne 30-50 min... Samtidig gylper hun næsten under hver amning, så jeg skal folde en stofble om bunden af bh'en og sørge for den ligger under hende og så indover min arm... Ofte bliver hun også meget utilfreds under amningen; slipper brystet og søger så helt vildt og vælter rundt med hovedet...

 

Jeg er ikke ekstremt blufærdig, men har det altså bedst med ikke at blotte mig alt for meget når jeg ammer... Det er bare svært når hun både gylper og trækker hovedet væk!

Men det kan også virke voldsomt at forlade et selskab i en lille time for at amme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Centenary said:

Hvor længe er I om at amme..?

 

Jeg ammer ca hver 3. time, men synes det er noget af et projekt... Det tager gerne 30-50 min... Samtidig gylper hun næsten under hver amning, så jeg skal folde en stofble om bunden af bh'en og sørge for den ligger under hende og så indover min arm... Ofte bliver hun også meget utilfreds under amningen; slipper brystet og søger så helt vildt og vælter rundt med hovedet...

 

Jeg er ikke ekstremt blufærdig, men har det altså bedst med ikke at blotte mig alt for meget når jeg ammer... Det er bare svært når hun både gylper og trækker hovedet væk!

Men det kan også virke voldsomt at forlade et selskab i en lille time for at amme...

 

Den første måned brugte jeg 45 minutter ca pr gang. Derefter 5-10 minutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER