My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

9 minutes ago, parcelhus said:

Det lyder ikke rart! Måske kunne du have gavn af at vende din bekymring med en ammevejleder? Det er gratis hos ammenet, forældre og fødsel og la leche league. 

Jeg tror bare jeg skal have hende vejet, så jeg er sikker på, at hun tager på. Hendes storesøster tog ikke på i den korte periode jeg fuldammede og det sidder i mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg tror bare jeg skal have hende vejet, så jeg er sikker på, at hun tager på. Hendes storesøster tog ikke på i den korte periode jeg fuldammede og det sidder i mig.

Bare husk på, at amme børn ofte tager på i ryk, så du kan ikke forvente en helt jævn og konstant vægtstigning :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, parcelhus said:

Bare husk på, at amme børn ofte tager på i ryk, så du kan ikke forvente en helt jævn og konstant vægtstigning :kiss

Bare hun har taget lidt på. Har sendt en SMS til sundhedsplejersken. Tænker jeg har brug for, at hun siger alt er som det skal være. Det er helt sikkert bare mig der er tosset, for Ellie virker tilpas og tilfreds så længe hun får mad. Hun laver mange prutbleer, så hun må jo få mad nok. Man bliver bare så usikker også selvom det er nr 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/1/2017 at 1:16 PM, Centenary said:

Kan man fastholde en tilstrækkelig produktion til kun at amme om natten..? Kan kroppen finde ud af det..?

 

Pga mulig refluks er vi jo startet på flaske, og ender nok med at vi fortsætter med det... Men jeg tænker at det måske er nemmere hvis jeg bare kan amme om natten... :whistling

 

 

Dit udbud af maelk burde foelge efterspoergslen og natamning er det bedste, hvis man skal have oeget maengden. Saa det er noget fis at man skal amme om dgaen for at kunne amme om natten. Undskyld, men de myter er saa aergerlige, naar nu mor gerne vil amme og har brug for rette stoette. Selvfoelgelig kan du amme om natten :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg fødte sidste mandag og min mælk til natten mellem onsdag og torsdag. Mine bryster er blevet spændte og hårde lige siden, hvis det var noget tid siden sidste amning. Nu bliver mine bryster ikke rigtig hårde mere. Er det fordi det hele er faldet til eller fordi min mælkeproduktion er faldende? 

 

1 hour ago, Maj 2014 said:

Hun har mælk i hovedet, så der er jo mælk. Jeg kan mærke min tillid til de bryster og mælkeproduktionen ikke er så stor. Amilia tog slet ikke på den korte periode jeg fuldammede. Ellie spiser meget og tit, men virker tilfreds, så der må jo næsten være mælk nok. 

 

Jeg kan godt mærke det er let spændt det ene bryst hvis det er længe siden, men ikke sådan please vågn så mor kan få lettet trykket. 

 

Jeg glæder mig til de lidt længere stræk. Her kan hun godt tage 3 timer hvis jeg er heldig, men så er det også efter er par timers amning. I nat ammede jeg liggende hvor vi begge faldt i søvn, så føler mig helt udhvilet fordi jeg sov mens hun spiste. 

 

Det lyder haardt at tvivle saa meget paa egen ammeevne :kiss

 

:kram2Den tanke alene kan jo skabe uro i produktionen, sa jeg vil som det foerste raade dig til at booste din maeleproduktion med hud-mod-hud, masser af vand, hvile og maelkebomben, hvis nogen lige kan skaffe ingredienserne. Eller spis nogle mandler, noedder, et eller andet. 

 

Og saa traek vejret ned i maven. Hun kan blive vejet og ikke have taget helt saa meget paa ifoelge vaegten, hvis hun lige har tisset. Hendes mave er jo lillebitte stadigvaek. De der betonbryster gaar gudske tak og lov i sig selv efter nogle dage og saa har man let til meget svulmende bryster alt efter brysternes indretning. De vil foeles mere eller mindre fulde efter 2-3 timer, som var der, Noah som regel meldte sig af sig selv. Hyppigere amning kan goere, at e foeles mindre fulde, men maelk er der. 

 

Tro paa det! Hvad goer en ko? (frit efter min svigerinde) :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Camillat said:

 

 

Det lyder haardt at tvivle saa meget paa egen ammeevne :kiss

 

:kram2Den tanke alene kan jo skabe uro i produktionen, sa jeg vil som det foerste raade dig til at booste din maeleproduktion med hud-mod-hud, masser af vand, hvile og maelkebomben, hvis nogen lige kan skaffe ingredienserne. Eller spis nogle mandler, noedder, et eller andet. 

 

Og saa traek vejret ned i maven. Hun kan blive vejet og ikke have taget helt saa meget paa ifoelge vaegten, hvis hun lige har tisset. Hendes mave er jo lillebitte stadigvaek. De der betonbryster gaar gudske tak og lov i sig selv efter nogle dage og saa har man let til meget svulmende bryster alt efter brysternes indretning. De vil foeles mere eller mindre fulde efter 2-3 timer, som var der, Noah som regel meldte sig af sig selv. Hyppigere amning kan goere, at e foeles mindre fulde, men maelk er der. 

 

Tro paa det! Hvad goer en ko? (frit efter min svigerinde) :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ellie ligger hos mig hele tiden. Hun ammer meget, så helt fulde bliver de sjældent. Hun får mælk, for hun har mælk i hovedet. 

 

Åhh det er bare så svært! Jeg vil bare gerne give hende det bedste. I går troede jeg der ikke var mere mælk efter jeg havde ammet og ammet fra begge bryster, så jeg besluttede lige at tjekke med pumpen og der kunne jeg uden problemer pumpe 110 ml selvom brysterne føltes tomme, så jeg skal nok bare finde troen frem på, at jeg godt kan give min datter mad nok. Jeg kunne helt sikkert godt spise mere, men jeg drikker en masse og spiser avokado hver dag. 

 

Mon ikke det bliver bedre med tiden, når jeg kan se det går fint. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Maj 2014 said:

Ellie ligger hos mig hele tiden. Hun ammer meget, så helt fulde bliver de sjældent. Hun får mælk, for hun har mælk i hovedet. 

 

Åhh det er bare så svært! Jeg vil bare gerne give hende det bedste. I går troede jeg der ikke var mere mælk efter jeg havde ammet og ammet fra begge bryster, så jeg besluttede lige at tjekke med pumpen og der kunne jeg uden problemer pumpe 110 ml selvom brysterne føltes tomme, så jeg skal nok bare finde troen frem på, at jeg godt kan give min datter mad nok. Jeg kunne helt sikkert godt spise mere, men jeg drikker en masse og spiser avokado hver dag. 

 

Mon ikke det bliver bedre med tiden, når jeg kan se det går fint. 

 

Ååååh hvor kan jeg huske det der - jeg var også SÅ usikker på om Alberte fik nok. Og hun tog faktisk ikke så hurtigt på som SP gerne ville. Men altså, hun havde våde bleer, afføring, var glad og alt det der. Jeg er slet ikke i tvivl om at du har mælk nok, og du klarer det flot! :kram2 Træk vejret, stol på din krop :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Pada said:

 

Ååååh hvor kan jeg huske det der - jeg var også SÅ usikker på om Alberte fik nok. Og hun tog faktisk ikke så hurtigt på som SP gerne ville. Men altså, hun havde våde bleer, afføring, var glad og alt det der. Jeg er slet ikke i tvivl om at du har mælk nok, og du klarer det flot! :kram2 Træk vejret, stol på din krop :biglove 

Tak :kiss det hjalp lidt på min bekymring at få den luftet. Så længe hun tager på har jeg egebtlig ro i maven, det er mere fordi jeg ikke ved om hun tager på. Hun er en stor pige, så hun tager sikkert fint på. Hun spiser meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ammet to børn. Ved min ældste havde jo fyldte/hårde bryster konstant og var aldrig i tvivl om, hvilket bryst hun skal have fra og måtte skifte indlæg flere gange dagligt. 

Ved nr 2 kan jeg aldrig mærke det og bruger en amme-app, som minder mig om det! Jeg har altså aldrig fyldte bryster, men alligevel vejer min datter på 4 mdr 8,8 kg!!! (Og jeg fuldammer!) 

Så stol på dig selv! :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, Maj85 said:

Jeg har ammet to børn. Ved min ældste havde jo fyldte/hårde bryster konstant og var aldrig i tvivl om, hvilket bryst hun skal have fra og måtte skifte indlæg flere gange dagligt. 

Ved nr 2 kan jeg aldrig mærke det og bruger en amme-app, som minder mig om det! Jeg har altså aldrig fyldte bryster, men alligevel vejer min datter på 4 mdr 8,8 kg!!! (Og jeg fuldammer!) 

Så stol på dig selv! :kiss 

Jeg prøver virkelig. Jeg tror bare jeg havde forventet at jeg kunne mærke mælken i brystet og det kan jeg ofte ikke. I går da jeg var i bad stod det dog ud, så det svinger en del, men altså hun synker og sover fint, så hun må jo få nok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Camillat said:

 

 

Dit udbud af maelk burde foelge efterspoergslen og natamning er det bedste, hvis man skal have oeget maengden. Saa det er noget fis at man skal amme om dgaen for at kunne amme om natten. Undskyld, men de myter er saa aergerlige, naar nu mor gerne vil amme og har brug for rette stoette. Selvfoelgelig kan du amme om natten :) 

 

 

Ej tusind tak for dit input... Det var jo præcis også min tanke at kroppen tilpasser sig, også selvom der er længe imellem amningerne...

 

Vi kører stadig 50/50 amning/flaske... Det fungerer ret fint indtil videre... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Jeg prøver virkelig. Jeg tror bare jeg havde forventet at jeg kunne mærke mælken i brystet og det kan jeg ofte ikke. I går da jeg var i bad stod det dog ud, så det svinger en del, men altså hun synker og sover fint, så hun må jo få nok. 

 

Igen, ved min første stod det også altid ud også ved fx bad.. og vågnede tit våd om natten.. det er ikke sket ved min yngste nu her! Og stol på din intuition - hun synker, sover og vokser! Hun har det perfekt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, Maj85 said:

 

Igen, ved min første stod det også altid ud også ved fx bad.. og vågnede tit våd om natten.. det er ikke sket ved min yngste nu her! Og stol på din intuition - hun synker, sover og vokser! Hun har det perfekt :kiss

Tak :kiss tror det var det jeg havde brug for at høre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Tak :kiss tror det var det jeg havde brug for at høre. 

 

:kiss:kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Centenary said:

 

Ej tusind tak for dit input... Det var jo præcis også min tanke at kroppen tilpasser sig, også selvom der er længe imellem amningerne...

 

Vi kører stadig 50/50 amning/flaske... Det fungerer ret fint indtil videre... 

 

Det var da virkelig saa lidt! Det er ganske enkelt for nemt at sige, at en MME oedelaegger amning. Det kan maaske vaere, men der er altsaa noget andet ved bryster og den form for naerhed, ligesom man netop anbefaler natamning ved f.eks. lav produktion og appetitspring. Derfor er det helt imod min viden at mene andet :) 

 

I gamle dage skulle moedrene paa arbejde ved 3 mdr og der stoppede de da ikke allesammen med at amme deres babyer, saa hvad var der tilbage end at amme aften og nat? 

 

 

5 hours ago, Maj 2014 said:

Tak :kiss tror det var det jeg havde brug for at høre. 

 

Selvfoelgelig er hun helt perfekt og du er det sammen, darling. Det havde jo set anderledes ud, hvis hun ikke fik nok - > skrig og skraal af sult. Det laeser jeg bare ikke om, saa hvorfor skulle der ikke vaere rigeligt til hende? Hun skal ogsaa lige have en chance, lille Ellie. Og dig med. Det lyder paa mig, som om det gaar lige efter bogen, men at du mangler lidt ammeselvtillid. Nu gaar jeg herind hver dag, goer jeg :first

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Camillat said:

 

Det var da virkelig saa lidt! Det er ganske enkelt for nemt at sige, at en MME oedelaegger amning. Det kan maaske vaere, men der er altsaa noget andet ved bryster og den form for naerhed, ligesom man netop anbefaler natamning ved f.eks. lav produktion og appetitspring. Derfor er det helt imod min viden at mene andet :) 

 

I gamle dage skulle moedrene paa arbejde ved 3 mdr og der stoppede de da ikke allesammen med at amme deres babyer, saa hvad var der tilbage end at amme aften og nat? 

 

 

 

Selvfoelgelig er hun helt perfekt og du er det sammen, darling. Det havde jo set anderledes ud, hvis hun ikke fik nok - > skrig og skraal af sult. Det laeser jeg bare ikke om, saa hvorfor skulle der ikke vaere rigeligt til hende? Hun skal ogsaa lige have en chance, lille Ellie. Og dig med. Det lyder paa mig, som om det gaar lige efter bogen, men at du mangler lidt ammeselvtillid. Nu gaar jeg herind hver dag, goer jeg :first

Men nu er det ikke kun mme der er i den sutteflaske, men mme blandet med johamnesbrødskernemel ;) og det er alt andet lige noget andet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Camillat said:

 

Det var da virkelig saa lidt! Det er ganske enkelt for nemt at sige, at en MME oedelaegger amning. Det kan maaske vaere, men der er altsaa noget andet ved bryster og den form for naerhed, ligesom man netop anbefaler natamning ved f.eks. lav produktion og appetitspring. Derfor er det helt imod min viden at mene andet :) 

 

I gamle dage skulle moedrene paa arbejde ved 3 mdr og der stoppede de da ikke allesammen med at amme deres babyer, saa hvad var der tilbage end at amme aften og nat? 

 

 

 

Selvfoelgelig er hun helt perfekt og du er det sammen, darling. Det havde jo set anderledes ud, hvis hun ikke fik nok - > skrig og skraal af sult. Det laeser jeg bare ikke om, saa hvorfor skulle der ikke vaere rigeligt til hende? Hun skal ogsaa lige have en chance, lille Ellie. Og dig med. Det lyder paa mig, som om det gaar lige efter bogen, men at du mangler lidt ammeselvtillid. Nu gaar jeg herind hver dag, goer jeg :first

Du er sød :kiss du har helt ret. Jeg mangler troen på det. Til aften troede jeg igen, at der nærmest ikke var mere mælk, men pumpede så 100 ml. Det er jo meget for sådan en lille en som Ellie, selvom hun godt kan spise 100 ml. 

 

Subdhedsplejersken kommer fredag. Så er det en uge siden sidste vejning, så det satser jeg på giver mig ro omkring at hun tager på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså flot, hvis du sådan kan pumpe 100 ml ud!!!!!!!! :respekt

selvfølgelig har hun taget på :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Maj85 said:

Det er altså flot, hvis du sådan kan pumpe 100 ml ud!!!!!!!! :respekt

selvfølgelig har hun taget på :wub

Det kan jeg :yay Ellie har lige gylpet så jeg var i tvivl om kastede op. Hun spiser altså for meget, men kan ikke få indført den sut. 

 

Ja hun må næsten have taget på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, skruk said:

Men nu er det ikke kun mme der er i den sutteflaske, men mme blandet med johamnesbrødskernemel ;) og det er alt andet lige noget andet. 

 

Jeg er ikke sikker paa, om jeg forstaar dit budskab... Jeg taler ikke imod flaske, hvis det er det, du er efter. 

 

Men at man fortsat kan amme om natten er jeg ikke slet, slet i tvivl om uanset :) 

 

EDIT: Det kan muligvis misforstaaes, det jeg skrev. Men jeg mente i bund og grund, at natamning stimulerer produktionen af en eller anden aarsag og at det lille brn instinktivt har behov for at blive ammet. Ergo, bedste betingelser for natamning er skabt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie har taget 160 g på siden fredag og er nu kun 90 g fra fødselsvægten, så mine bryster kan altså godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Maj 2014 said:

Ellie har taget 160 g på siden fredag og er nu kun 90 g fra fødselsvægten, så mine bryster kan altså godt :yay

Woop Woop - selvfølgelig kan de det :kiss:respekt:wee 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Maj85 said:

Woop Woop - selvfølgelig kan de det :kiss:respekt:wee 

Ej men jeg er så glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en amning, hvor langtid tager det så før der er mælk nok til endnu en amning? 3-4 timer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Stella Nutella said:

Efter en amning, hvor langtid tager det så før der er mælk nok til endnu en amning? 3-4 timer? 

 

Jeg mener at man har gendannet 75% efter en time :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER