My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Hvor længe fortætter i med at amme? Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår de rigtige tidspunkt er at stoppe?

Ideelt set ville jeg gerne amme til han selv siger fra, men jeg vil gerne være gravid forholdsvis snart og jeg tror ikke at jeg vil amme 2 børn.

Jeg afvænnede min store dreng lige før han blev 2, der orkede jeg ikke mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha det lyder hårdt :kram2

Nohr spiser med 1-2 timers mellemrum, men er jo kun 5 minutter om det eller sådan :)

Ja Bjørk er SÅ lang tid om det. Vigga tog også bare 3-5 minutter så det var meget nemmere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Bjørk er SÅ lang tid om det. Vigga tog også bare 3-5 minutter så det var meget nemmere

Det var Nohr også i starten, gerne 45 minutter. Der er håb :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe fortætter i med at amme? Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår de rigtige tidspunkt er at stoppe?

Lige nu er min plan til han selv siger stop. Oprindeligt ville jeg kun amme i et år, men det betyder så meget for ham :biglove jeg tror min grænse lige nu er 4 år :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Bare af nysgerrighed... Hvorfor lige 4 år? :)

Årh, det er et godt spørgsmål :lol jeg ved det faktisk ikke, og kan også være jeg stopper før eller efter :) jeg håber, at han selv bliver klar inden jeg ikke kan mere :Goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe fortætter i med at amme? Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår de rigtige tidspunkt er at stoppe?

Bum bum, jeg er ikke selv så sikker. Sidst var det ved 8,5 måned - vi var langt nede i antal amninger, og jeg ville dødgerne have et barn mere. Jeg var på den anden side lidt ked af at holde op så tidligt.

Denne gang er baby nu de samme 8,5 måneder, og jeg er ikke i nærheden af at holde op* (jeg har også mere mælk denne gang). Jeg tænker måske hen omkring de 11-12 måneder, men jeg er også lidt påvirket af, at hun nægter at bruge sut, så jeg ved ikke helt, hvad jeg gør med søvn til den tid :wacko

Jeg satser lidt på, at hun selv regulerer det, men jeg bliver sikkert også lidt såret, når hun ikke gider mere :rolleyes

*medmindre det der bide-shit udvikler sig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er et godt spørgsmål :lol jeg ved det faktisk ikke, og kan også være jeg stopper før eller efter :) jeg håber, at han selv bliver klar inden jeg ikke kan mere :Goodluck

Sådan lige nysgerrigt, så kan det vel sammenlignes med sutten (i og med at han primært virker til at bruge det til tryghed :unsure) - så er det dig der skal tage valget, ikke ham :) Jeg tænker også at det måske var en idè at tage kampen før en lille ny skal have maden- ellers bliver nok endnu værre at dele mor med en lillebrøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lige nysgerrigt, så kan det vel sammenlignes med sutten (i og med at han primært virker til at bruge det til tryghed :unsure) - så er det dig der skal tage valget, ikke ham :) Jeg tænker også at det måske var en idè at tage kampen før en lille ny skal have maden- ellers bliver nok endnu værre at dele mor med en lillebrøster :)

Hvorfor skal jeg tage valget for ham? Der er intet skadeligt ved at amme, kun fordele :) jeg tænker, at det netop ikke bliver så slemt når lillebrøster kommer, fordi han ikke føler sig valgt fra :) han må jo gerne spise sammen med lillebrøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal jeg tage valget for ham? Der er intet skadeligt ved at amme, kun fordele :) jeg tænker, at det netop ikke bliver så slemt når lillebrøster kommer, fordi han ikke føler sig valgt fra :) han må jo gerne spise sammen med lillebrøster :)

Fordi det er dig der har valget og er den voksne :) Børn kan og skal ikke selv træffe de valg :) Hvad hvis du ikke har næring nok det begge?

Jeg forstår det vist bare ikke :) Tænker også på hvad hans kammerater vil sige, hvis han har nogen med hjem for at lege :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det er dig der har valget og er den voksne :) Børn kan og skal ikke selv træffe de valg :) Hvad hvis du ikke har næring nok det begge?

Jeg forstår det vist bare ikke :) Tænker også på hvad hans kammerater vil sige, hvis han har nogen med hjem for at lege :)

Men når det ikke er skidt for ham? Han ville jo skulle have mme i stedet og så synes jeg altså, at den ægte vare er bedst ;) det handler om udbud og efterspørgsel :) jeg er sikker på, at jeg nok skal have nok :) regner med, at de får hver deres bryst :) langt de fleste af mine veninder og vores omgangskreds generelt langtidsammer, så det tænker jeg ikke er et problem ;) da jeg passede min venindes datter fik hun også en tår når Im fik, ellers blev hun ked af det :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe fortætter i med at amme? Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvornår de rigtige tidspunkt er at stoppe?

Så længe han vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det er dig der har valget og er den voksne :) Børn kan og skal ikke selv træffe de valg :) Hvad hvis du ikke har næring nok det begge?

Jeg forstår det vist bare ikke :) Tænker også på hvad hans kammerater vil sige, hvis han har nogen med hjem for at lege :)

Jeg fatter også hat og briller af langtidsamning, men det behøver jeg jo heller ikke gøre :D

(Jeg blander mig lig fuldkommen uinviteret :rolleyes )

Som jeg har forstået det, så er det med næringen ikke noget problem - utroligt hvad kvindekroppen åbenbart kan :o - og jeg ved ikke, jeg tror sq ikke min egen tre-årige ville tænke over, hvis en af kammesjukkerne blev ammet :chin: Sådan tager han ikke sådan stilling til andre egentlig. Han ville måske sige noget med, at hans Sigrid også får mor-mælk, og så ville han gå videre i teksten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når det ikke er skidt for ham? Han ville jo skulle have mme i stedet og så synes jeg altså, at den ægte vare er bedst ;) det handler om udbud og efterspørgsel :) jeg er sikker på, at jeg nok skal have nok :) regner med, at de får hver deres bryst :) langt de fleste af mine veninder og vores omgangskreds generelt langtidsammer, så det tænker jeg ikke er et problem ;) da jeg passede min venindes datter fik hun også en tår når Im fik, ellers blev hun ked af det :lol

Praktisk spørgsmål :) : MME? Han er da over et år, ikke? Så skulle det vel være slut med MME :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Praktisk spørgsmål :) : MME? Han er da over et år, ikke? Så skulle det vel være slut med MME :unsure

Han har mælkeallergi, så han skal have neocate indtil 3 år, hvis han ikke ammes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har mælkeallergi, så han skal have neocate indtil 3 år, hvis han ikke ammes ;)

Kan han ikke bare få laktosefri produkter? Det fik min niece da, da hun var så lille :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han ikke bare få laktosefri produkter? Det fik min niece da, da hun var så lille :chin:

Ikke når det er proteinerne han ikke kan tåle :( der er det kun diæt der virker for både ham og mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke når det er proteinerne han ikke kan tåle :( der er det kun diæt der virker for både ham og mig :(

Nåh, på den måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke når det er proteinerne han ikke kan tåle :( der er det kun diæt der virker for både ham og mig :(

Så det er kasein han ikke kan tåle?

Men man behøver jo ikke mælkeprodukter så ville han ikke kunne nøjes med kalk og protein fra bælgfrugter og grønt etc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er kasein han ikke kan tåle?

Men man behøver jo ikke mælkeprodukter så ville han ikke kunne nøjes med kalk og protein fra bælgfrugter og grønt etc?

Ja, det bliver det også kaldt ;) ikke i følge astma og allergiforbundet, samt vores børnelæge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det bliver det også kaldt ;) ikke i følge astma og allergiforbundet, samt vores børnelæge :)

Ok. Sikke noget. Håber han kan vokse fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Sikke noget. Håber han kan vokse fra det :)

Det håber vi virkelig også :Goodluck han skal provokeres til september, så vi håber, at han klarer den godt :) men jeg tvivler, vi har haft nogle problemer med, at svigermor ikke tror på det, og der har været en reaktion med det samme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har hun så givet ham mælk uden at have fået lov? :blink

Ja :blink :shooter hun løj om, at hun havde ikke puttet mælk i muffins, men hun havde så brugt smør :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER