My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg ligger som på den video Stephi linker til :)

Google evt. liggende amning og se de billeder, der ligger der.

Jeg synes også der er en god beskrivelse her:

http://www.ammenet.dk/wiki/natamning

Hvis du lige scroller lidt ned til overskriften "Liggende amning" :)

Edit: Jeg synes også det er vigtigt, at både du og baby får støtte i ryggen fra pude/dyne.

Tak :yay

Og god idé at rykke det herind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo fra 2011 måtte gerne få komælk. Jeg har først mødt de nye anbefalinger med Lily fra 2015.

Men hvornår på de 4 år det er sket, ved jeg så ikke ;) Det var i hvert fald nyt for mig.

Vi giver ikke Lily mælk i kop. Men hun har fået lidt youghurt og ost, og så har hun fået vores mad, hvor der har været fløde i.

Ida fra slut 2012 måtte også gerne få komælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, C er begyndt nogle gange at afvise det ene bryst. Ikke altid, men det er tit hun kun vil have lidt derfra hvis hun har spist fra det andet bryst først. Jeg kan også tydeligt mærke nu at det bryst slet ikke bliver så spændt som det andet, selvom der jo nogle gange går længe imellem. Er lidt bekymret for om det går lidt i stå på det bryst, men kan man så godt bare fortsætte med at amme på det ene? Eller er det så ved at være slut med amning? Eller skal jeg gøre noget for at få hende til at tage det bryst noget mere igen?

Hun er lidt over 9 måneder og jeg ammer nok typisk 5 gange i døgnet nu

Jeg er i samme båd. Jeg ammer 2-3 gange i døgnet, og det er præcis som du beskriver: det ene bryst har voldsomt nedsat produktionen. Jeg ved dog ikke om det er ok, om man kan/skal gøre noget for at få produktionen op.. Ej men det er sq svært! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg at amme liggende i morges og det fungerede godt! Men i nævnte et par gange at i så ikke behøvede at vågne rigtigt - men skifter i ikke bleen om natten alligevel? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg at amme liggende i morges og det fungerede godt! Men i nævnte et par gange at i så ikke behøvede at vågne rigtigt - men skifter i ikke bleen om natten alligevel? :chin:

Jow, det funker først rigtig, når man når derhen, hvor de ikke længere fylder bleen om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg at amme liggende i morges og det fungerede godt! Men i nævnte et par gange at i så ikke behøvede at vågne rigtigt - men skifter i ikke bleen om natten alligevel? :chin:

Jeg stoppede med at pusle om natten, da pigerne var ca en måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste ikke at man nogensinde stoppede :D

Jamen så er jeg bare i god træning når tiden er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste ikke at man nogensinde stoppede :D

Jamen så er jeg bare i god træning når tiden er ;)

Jeg pusler aldrig tissebleer om natten :) William stoppede med at pølle om natten da han var 8 uger, Nohr var kun 3.

Det er virkelig skønt når de stopper! Glæd dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pusler aldrig tissebleer om natten :) William stoppede med at pølle om natten da han var 8 uger, Nohr var kun 3.

Det er virkelig skønt når de stopper! Glæd dig :D

Jamen hun har faktisk kun 1 pølleble om natten, men hun tisser riiiigtig meget så det er altid en tung ble jeg skifter 3-4 gange om natten :) vi bruger de smarte libero bleer med indikator og det ville være strengt at se at den var lidt våd og så ikke skifte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen hun har faktisk kun 1 pølleble om natten, men hun tisser riiiigtig meget så det er altid en tung ble jeg skifter 3-4 gange om natten :) vi bruger de smarte libero bleer med indikator og det ville være strengt at se at den var lidt våd og så ikke skifte :D

Den kan indeholde mere end du tror og det er vigtigere for Jer begge to, at I ikke får det afbrud i søvnen. Så når hun holder op med at lave prut om natten, så vil jeg på det kraftigste anbefale, at du stopper med at pusle :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What? Det har jeg ikke hørt om før. Hvor fancy :D

Og måske også lidt unødvendigt? :chin: Altså det er da nemt at mærke om den er våd, synes jeg.

Det har de fleste mærker da efterhånden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What? Det har jeg ikke hørt om før. Hvor fancy :D

Og måske også lidt unødvendigt? :chin: Altså det er da nemt at mærke om den er våd, synes jeg.

Jeg synes at det er super smart fordi man så netop ikke behøver at løfte for meget i dem for at se om bleen er våd - men jeg har ikke prøvet andet så jeg ved ikke om det er nemt at mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan indeholde mere end du tror og det er vigtigere for Jer begge to, at I ikke får det afbrud i søvnen. Så når hun holder op med at lave prut om natten, så vil jeg på det kraftigste anbefale, at du stopper med at pusle :Kiss

Men hvad med hendes hud? :chin:

Jeg tænker at HVIS jeg nu giver hende en ren ble på kl 00, ammer kl 02 og igen kl 06 (hvor jeg så skifter hende) så er det faktisk potentielt 6 timer hun kan ligge med en våd ble?

Er bleerne så gode at de skåner huden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad med hendes hud? :chin:

Jeg tænker at HVIS jeg nu giver hende en ren ble på kl 00, ammer kl 02 og igen kl 06 (hvor jeg så skifter hende) så er det faktisk potentielt 6 timer hun kan ligge med en våd ble?

Er bleerne så gode at de skåner huden?

Det vil jeg absolut mene, ja! Min yngste på snart 4 mdr får ren ble og nattøj på ved 20-tiden, og så får han først en ny når vi står op ved 06/0630! Han har aldrig rød numse. Han pøller til gengæld ikke om natten. Min ældste på snart 3 år sover jo også med den samme ble hele natten :) Du kan jo afprøve det. Men de "nye bleer i dag" tåler utrolig meget uden at blive ubehagelige eller skadelige for huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg absolut mene, ja! Min yngste på snart 4 mdr får ren ble og nattøj på ved 20-tiden, og så får han først en ny når vi står op ved 06/0630! Han har aldrig rød numse. Han pøller til gengæld ikke om natten. Min ældste på snart 3 år sover jo også med den samme ble hele natten :) Du kan jo afprøve det. Men de "nye bleer i dag" tåler utrolig meget uden at blive ubehagelige eller skadelige for huden.

Præcis. Sofie får ikke skiftet ble mellem ca 19 og 06/07. Bleerne nu til dags er virkelig gode. Så længe det kun er tis, bliver de ikke røde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr har gerne natbleen på i 10-11 timer, det er ikke et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det vil jeg absolut mene, ja! Min yngste på snart 4 mdr får ren ble og nattøj på ved 20-tiden, og så får han først en ny når vi står op ved 06/0630! Han har aldrig rød numse. Han pøller til gengæld ikke om natten. Min ældste på snart 3 år sover jo også med den samme ble hele natten :) Du kan jo afprøve det. Men de "nye bleer i dag" tåler utrolig meget uden at blive ubehagelige eller skadelige for huden.

Okay... Når hun er færdig med at pølle om natten må jeg forsøge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr har gerne natbleen på i 10-11 timer, det er ikke et problem :)

Når du skriver natble - er det så bare en almindelig ble til natten eller findes der specielle ligesom bind? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løfte? Altså jeg trykker bare der hvor bleen sidder og mærker, om den er tyk :) Hvis man skal kigge efter en indikator på bleen, er man så ikke nødt til at knappe bodyen op? :chin:

Hehe jeg ved ikke hvordan man mærker på bleen -jeg tænkte at mange lige løfter barnet op og lugter til numsen når de mistænker afføring så det måtte være noget lignende med tis :D

Nova er meget varm så hun har sjældent andet end en ble på, men jo det kræver at man åbner bodyen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skriver natble - er det så bare en almindelig ble til natten eller findes der specielle ligesom bind? :chin:

En almindelig ble brugt om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En almindelig ble brugt om natten ;)

Føler mig helt åndssvag :rolleyes

Men tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER