My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Han nægtede og hylede og skreg! Så jeg droppede at forsøge, og hylede lidt selv over at jeg ikke kunne bære ham uden at min ene babs gjorde helt ondsvagt ondt.

Så kom han ind og lege lidt igen og hylede så helt vildt over at være sulten <_<

Og så med vippen i armene, dynen over hovedet, sutten ind, sutten ud og babsen ind - så gik det! Og han spiste aktivt i et kvarter eller sådan :O han tømte ikke, men det hjalp!

Men seriøst: ammestrejke?

Det lyder lidt sådan :chin: tricket med sutten har jeg også brugt med succes førhen når han har nægtet. Håber han er mere samarbejdsvillig i nat/i morgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han nægtede og hylede og skreg! Så jeg droppede at forsøge, og hylede lidt selv over at jeg ikke kunne bære ham uden at min ene babs gjorde helt ondsvagt ondt.

Så kom han ind og lege lidt igen og hylede så helt vildt over at være sulten <_<

Og så med vippen i armene, dynen over hovedet, sutten ind, sutten ud og babsen ind - så gik det! Og han spiste aktivt i et kvarter eller sådan :O han tømte ikke, men det hjalp!

Men seriøst: ammestrejke?

Mener der er en wiki på Ammenet om ammestrejke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er først her efter Line er blevet tre måneder, at jeg er begyndt at amme på begge bryster. Tidligere (og egentlig stadig ofte) så spiser hun af det ene brudt mår hun vågner, og så går der 30-90 minutter, så spiser hun af det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ingen MME ingen jerndråber og jeg er på ingen måde nervøs :)

Jern er også i grøntsager :)

MME er en kunstig erstatning. Og jeg bruger ikke erstatning når jeg har originalen ;) jeg ammer altid efter et måltid :)

Min sp sagde at hun synes det er fjollet med det MME i mad når man ammer! Men hun tippede om at bruge lidt ekstra fedtstof for at hive næringstætheden op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig brugt mme i maden, for hun kan tydeligt ikke lide det. Jeg har puttet fedtstof i og ammet ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig brugt mme i maden, for hun kan tydeligt ikke lide det. Jeg har puttet fedtstof i og ammet ved siden af :)

:ditto

Nu er J godt nok flaskebarn, men han har altid stejlet når der var mme i maden. Han har gladeligt drukket af sin flaske, men i maden... Nej, vi har også kørt efter princippet "riiigelig smør" herhjemme :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 13/7/2016 at 1:03 PM, Susanne said:

Jeg har heller aldrig brugt mme i maden, for hun kan tydeligt ikke lide det. Jeg har puttet fedtstof i og ammet ved siden af :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen MME ingen jerndråber og jeg er på ingen måde nervøs :)

Jern er også i grøntsager :)

MME er en kunstig erstatning. Og jeg bruger ikke erstatning når jeg har originalen ;) jeg ammer altid efter et måltid :)

Min sp sagde at hun synes det er fjollet med det MME i mad når man ammer! Men hun tippede om at bruge lidt ekstra fedtstof for at hive næringstætheden op :)

Fuldstændig det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen erstatning eller ekstra jern her. Bare masser af dem ægte vare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer i heller ikke almindelig mælk i maden? Kun ekstra fedtstof?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer i heller ikke almindelig mælk i maden? Kun ekstra fedtstof?

Mælk anbefales ikke før 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, C er begyndt nogle gange at afvise det ene bryst. Ikke altid, men det er tit hun kun vil have lidt derfra hvis hun har spist fra det andet bryst først. Jeg kan også tydeligt mærke nu at det bryst slet ikke bliver så spændt som det andet, selvom der jo nogle gange går længe imellem. Er lidt bekymret for om det går lidt i stå på det bryst, men kan man så godt bare fortsætte med at amme på det ene? Eller er det så ved at være slut med amning? Eller skal jeg gøre noget for at få hende til at tage det bryst noget mere igen?

Hun er lidt over 9 måneder og jeg ammer nok typisk 5 gange i døgnet nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her brugte jeg gerne lidt alm mælk. Jeg stoppede med at amme da vigga var 9 mdr og derefter drak hun sødmælk sf kop. Den beslutning tog jeg sammen med min sp. Hun var ikke glad for mme men eeelsker sødmælk, så sådan blev det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen MME ingen jerndråber og jeg er på ingen måde nervøs :)

Jern er også i grøntsager :)

MME er en kunstig erstatning. Og jeg bruger ikke erstatning når jeg har originalen ;) jeg ammer altid efter et måltid :)

Min sp sagde at hun synes det er fjollet med det MME i mad når man ammer! Men hun tippede om at bruge lidt ekstra fedtstof for at hive næringstætheden op :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her brugte jeg gerne lidt alm mælk. Jeg stoppede med at amme da vigga var 9 mdr og derefter drak hun sødmælk sf kop. Den beslutning tog jeg sammen med min sp. Hun var ikke glad for mme men eeelsker sødmælk, så sådan blev det.

Anbefalingerne var også anderledes dengang (du og jeg var i terminsgruppe sammen). Jeg tager det nu stadig ret afslappet, men går dog for det meste udenom komælken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefalingerne var også anderledes dengang (du og jeg var i terminsgruppe sammen). Jeg tager det nu stadig ret afslappet, men går dog for det meste udenom komælken.

Jeg har også snydt lidt med andre mælkeprodukter; smøreost og ost, og endda en skvis fløde (han rocker en god omgang koteletter i fad ^_^ ). Så jeg er heller ikke super streng, men mælk i kop virker mig unødvendigt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer i heller ikke almindelig mælk i maden? Kun ekstra fedtstof?

Nej, jeg synes ikke det er nødvendigt, men Sofie blev også fuldammet til 6,5 måned, så hun har klar til 'rigtig' mad med det samme og har dermed aldrig fået lind babymad. Hun får sovs på selvom det er lavet med mælk/fløde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefalingerne var også anderledes dengang (du og jeg var i terminsgruppe sammen). Jeg tager det nu stadig ret afslappet, men går dog for det meste udenom komælken.

Nej anbefalingerne sagde også først komælk fra 12 mdr dengang... Denne gang starter jeg dog gerne før igen hvis det blir nødvendigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker lidt ud og putter i grøntsagsmosen - bare så det får en god konsistens :)

Grød putter jeg ikk mælk i, kun fedtstof. Det bliver nemlig alt for tyndt når der kommer mm i grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm alle anbefalede det nu også dengang til mig, og kan huske jeg havde samtalen med sp om at være ligeglad når nu vigga sltså kun ville have komælk - så det må være noget de rådet til længe før, men måske ikke officielt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER