My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg troede egentligt ikke at jeg producerede SÅ meget mælk mere (altså fordi efterspørgslen er faldet lidt fordi han spiser virkelig godt), men der tog jeg fejl! Han er sløj og har meget lille appetit og jeg har GIGA babser der er ømme og bulede :O

Og da staklen endelig ville spise, kløjsede han jo helt i al den mælk :lol

Jeg ville gøre en glimrende karriere som malkeko :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået afvide at jeg kun må amme på ét bryst pr amning... Gør i andre også det eller skifter i når det virker tomt og baby ikke er færdig?

Jeg har altid fået afvide at forretten (det tynde mælk) og hovedretten (det fede mælk) skulle komme fra et bryst og hvis så baby efterspørger mere, så kan baby få desserten på det andet :D

Og så starter du på det der gav dessert ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har fået afvide at jeg kun må amme på ét bryst pr amning... Gør i andre også det eller skifter i når det virker tomt og baby ikke er færdig?

Jeg har hele tiden ammet på begge bryster næsten hver gang... Min baby har ikke rigtig på noget tidspunkt haft nok i et bryst pr amning.... Men der er vist mange der kan klare sig med 1 bryst pr amning.. Det vigtigste er vel egentlig at det første bryst er godt tomt før man lægger til ved det næste, hvis ikke baby virker mæt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har fået afvide at jeg kun må amme på ét bryst pr amning... Gør i andre også det eller skifter i når det virker tomt og baby ikke er færdig?

Det er en god idé, hvis du kan. Prøv at Google blokamning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du kan sælge mælk til neonatalafdelinger? ^_^

Det er kun de første 10 uger at man kan desværre, derefter ændrer proteinindholdet sig så det ikke passer til spædbørn. Og jeg synes virkelig ikke overskuddet er til det, i de første uger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har altid ammet på begge bryster, det andet er så ikke blevet tømt helt men har haft store og sultne børn tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede egentligt ikke at jeg producerede SÅ meget mælk mere (altså fordi efterspørgslen er faldet lidt fordi han spiser virkelig godt), men der tog jeg fejl! Han er sløj og har meget lille appetit og jeg har GIGA babser der er ømme og bulede :O

Og da staklen endelig ville spise, kløjsede han jo helt i al den mælk :lol

Jeg ville gøre en glimrende karriere som malkeko :lolhit

Jeg har også stadig mega meget mælk med hårde bryster hvis der lige går lidt længere mellem amningerne .. Men han spiser også stadig en del ved brystet på trods af ret stort madindtag.

Han er også stor og buttet men tror nogle gange er det ren tørst og tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

9.5 mdr hel præcis.

Nogle gange tænker jeg om det mon er "skadeligt" at amme mere end de 2 gange som sp siger men jeg nyder det og han gør også..

Om natten har han ikke spist eller spist 1 gang i noget tid men nu er jeg kommet ind i en dårlig vane med at han får flere gange fordi jeg er træt og jeg ikke vil have han vækker sin storesøster ..og han er ikke sulten jo.. Ren vane grrrrr grrrr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9.5 mdr hel præcis.

Nogle gange tænker jeg om det mon er "skadeligt" at amme mere end de 2 gange som sp siger men jeg nyder det og han gør også..

Om natten har han ikke spist eller spist 1 gang i noget tid men nu er jeg kommet ind i en dårlig vane med at han får flere gange fordi jeg er træt og jeg ikke vil have han vækker sin storesøster ..og han er ikke sulten jo.. Ren vane grrrrr grrrr

Nej! Modermælk er godt, punktum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Men han starter i vs 1. August så giver det hele nok sig selv, så jeg ammer morgen og aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det nok. Og sålænge han trives med det og også elsker almindelig mad er der nok ingen ko på isen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det nok. Og sålænge han trives med det og også elsker almindelig mad er der nok ingen ko på isen :)

Um, jeg tænker også, at det kun er et problem, hvis det tager appetitten fra den mad, han skal få de næringsstoffer fra, som modermælken trods alt ikke kan klare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke quote :gal

Okay, nu plejer hun ikke at ville have fra begge bryster men det var noget som jeg tænkte meget på :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også undersøgt det med modermælken Steph :lol og vil da overveje det, hvis vi får en treer. Men som du siger, er fokus også et andet sted der i starten og så har man jo bare vold meget mælk fordi man oparbejder en langt større produktion.

Det er bare sådan et godt formål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har man nogensinde hørt om nogen hvis bryster eksploderede? Eller bliver jeg den første?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har man nogensinde hørt om nogen hvis bryster eksploderede? Eller bliver jeg den første?

Mine!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har man nogensinde hørt om nogen hvis bryster eksploderede? Eller bliver jeg den første?

Ja, men vist kun af plastic :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine!!

Shit! Jeg håber ikke de er eksploderet helt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men vist kun af plastic :chin:

Hvis jeg havde plastik derinde havde jeg satme klaget! De sidder ikke just billedskønt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han nægtede og hylede og skreg! Så jeg droppede at forsøge, og hylede lidt selv over at jeg ikke kunne bære ham uden at min ene babs gjorde helt ondsvagt ondt.

Så kom han ind og lege lidt igen og hylede så helt vildt over at være sulten <_<

Og så med vippen i armene, dynen over hovedet, sutten ind, sutten ud og babsen ind - så gik det! Og han spiste aktivt i et kvarter eller sådan :O han tømte ikke, men det hjalp!

Men seriøst: ammestrejke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER