My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Åh det er jeg helt lettet over at høre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det gør jeg også :) Tror jeg har støvsuget Google for ALLE råd omkring mælkeknuder :D Men altså derfor sætter jeg pris på de ting I skriver alligevel :blush

Tak :kiss

Er Lilly hyggespiser? Jeg lagde mig i sin tid med junior, og så fik han lov at ligge og småsutte, så længe han overhovedet gad. Selvom det føltes som om han slet ikke rigtig sugede, så endte det alligevel gerne med, at når han til sidst faldt fra, var brystet blødt over det hele igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg lagde mig også ind i soveværelset i går og lod hende sutte en masse. Det var hun helt med på ^_^

Så ja hun er bestemt en hyggespiser :) Lige nu ligger hun ved knudebrystet og spiser. Det gør vist ikke så ondt som i går, så der er håb om bedring.

:goodluck krydser fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :kiss

Lå med varmepude hele aftenen i går og hele morgenen i dag. Det har virkelig gjort noget :super

Dejligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der oplever at baby kun vil tage det ene bryst?
Martha vil kun tage venstre bryst... Hun har altid foretrukket det bryst, men her de sidste 14 dage har det kun været det bryst. Om natten kan jeg få hende til at tage højre bryst. Men altså, det kan jeg jo ikke holde produktionen oppe på.
Tænker dog, at det går med det ene bryst i og med, at hun jo er startet på grøden...!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der oplever at baby kun vil tage det ene bryst?

Martha vil kun tage venstre bryst... Hun har altid foretrukket det bryst, men her de sidste 14 dage har det kun været det bryst. Om natten kan jeg få hende til at tage højre bryst. Men altså, det kan jeg jo ikke holde produktionen oppe på.

Tænker dog, at det går med det ene bryst i og med, at hun jo er startet på grøden...!?

Prøv at læse lidt her: http://kellymom.com/bf/got-milk/lopsided/

Så længe, der bliver fjernet mælk fra brystet, vil du kunne opretholde produktionen. Den vil være mindre på højre bryst, men den vil være der, og den vil kunne øges, hvis hun på et tidspunkt "ændrer mening" :)

Prøv at læse denne tråd fra ammenet: http://ammenet.dk/forum/vil-pludselig-kun-tage-det-ene-bryst

Man kan iøvrigt sagtens klare sig med kun et bryst, hvis det endelig skulle komme dertil :)

http://www.ammenet.dk/beretning/amning-p%C3%A5-%C3%A9t-bryst

Måske nogle af rådene på følgende sider kan hjælpe?

http://www.ammenet.dk/wiki/ammestrejke

http://www.ammenet.dk/wiki/for-lidt-m%c3%a6lk

Håber noget af det kan være en hjælp. Ellers vil jeg anbefale dig at prøve at ringe til en ammerådgiver fra enten La Leche League eller Foreningen Forældre og Fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hvor bliver jeg ked af det på barnets vegne, når moren stopper med at amme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hvor bliver jeg ked af det på barnets vegne, når moren stopper med at amme :(

Hvorfor? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor? :unsure

Fordi jeg føler, at man ikke ser sit barns behov, men kun sit eget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg føler, at man ikke ser sit barns behov, men kun sit eget :(

Altså nu blev vi fx anbefalet af sygehuset og lægen at stoppe med at amme Ida, da hun var omkring et år. Da hun spiste sig mæt hos mig om natten og ikke tog nok på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg føler, at man ikke ser sit barns behov, men kun sit eget :(

Det reddede mit forhold til Anna, at hun pure nægtede at tage brystet om dagen, da hun var knap 3 måneder!

Der kan være tusind årsager til, at amning stopper og jeg vil næsten garantere, at det er meget få tilfælde, hvor det sker uden kamp og udelukkende af egoistiske grunde. Du kan godt nok få trådt mange over tæerne, med sådan en kommentar :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det reddede mit forhold til Anna, at hun pure nægtede at tage brystet om dagen, da hun var knap 3 måneder!

Der kan være tusind årsager til, at amning stopper og jeg vil næsten garantere, at det er meget få tilfælde, hvor det sker uden kamp og udelukkende af egoistiske grunde. Du kan godt nok få trådt mange over tæerne, med sådan en kommentar :unsure

Og bevist derfor jeg smed den herinde og ikke i en anden tråd. Jeg skriver heller ikke, at alle kan amme, men jeg bliver oprigtigt ked af det på barnets vegne, når man har bestemt inden barnet kommer ud, at man ikke vil amme. Det forstår jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en bestemt situation du tænker på?

Ja, når man fra start vælger flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og bevist derfor jeg smed den herinde og ikke i en anden tråd. Jeg skriver heller ikke, at alle kan amme, men jeg bliver oprigtigt ked af det på barnets vegne, når man har bestemt inden barnet kommer ud, at man ikke vil amme. Det forstår jeg ikke.

Aha, okay. Det synes jeg også er noget andet end når det går i stykker undervejs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, okay. Det synes jeg også er noget andet end når det går i stykker undervejs :)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, når man fra start vælger flasken.

Nu er jeg flaskemor og 'har ikke noget at gøre herinde'. Men kan virkelig ikke se noget galt i MME. Der kan være mange personlige årsager til at fravælge amning. Såsom tidligere overgreb, dårlig ammeforløb tidligere osv. Kan ikke se hvorfor at vælge amning fra er dårligt? Men jeg er også bare en flaskemor ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg flaskemor og 'har ikke noget at gøre herinde'. Men kan virkelig ikke se noget galt i MME. Der kan være mange personlige årsager til at fravælge amning. Såsom tidligere overgreb, dårlig ammeforløb tidligere osv. Kan ikke se hvorfor at vælge amning fra er dårligt? Men jeg er også bare en flaskemor ^_^

:ditto og jeg er ikke flaskemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg flaskemor og 'har ikke noget at gøre herinde'. Men kan virkelig ikke se noget galt i MME. Der kan være mange personlige årsager til at fravælge amning. Såsom tidligere overgreb, dårlig ammeforløb tidligere osv. Kan ikke se hvorfor at vælge amning fra er dårligt? Men jeg er også bare en flaskemor ^_^

 

 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg flaskemor og 'har ikke noget at gøre herinde'. Men kan virkelig ikke se noget galt i MME. Der kan være mange personlige årsager til at fravælge amning. Såsom tidligere overgreb, dårlig ammeforløb tidligere osv. Kan ikke se hvorfor at vælge amning fra er dårligt? Men jeg er også bare en flaskemor ^_^

Fordi alt forskning viser at mm er det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg flaskemor og 'har ikke noget at gøre herinde'. Men kan virkelig ikke se noget galt i MME. Der kan være mange personlige årsager til at fravælge amning. Såsom tidligere overgreb, dårlig ammeforløb tidligere osv. Kan ikke se hvorfor at vælge amning fra er dårligt? Men jeg er også bare en flaskemor ^_^

:ditto og jeg har aldrig givet flaske!

Personligt er jeg ammefan, men jeg er heller ikke upper blufærdig eller på anden vis har et anstrengt forhold til mine bryster.

At amme, hvis amning virkelig føles forkert for en - TROR JEG kan skade forholdet mellem mor og baby. Tænk hvis man bliver frastødt/ked af det/synes det gør ondt/osv 8-10-20 gange om dagen? Det er sku da synd!

Al respekt til dem der kender sig selv nok til at vælge det fra - det må ikke altid være nemt!

(Og jo, der sidder sikkert en ud af 10.000 der bare er FOR egoistisk til overhovedet at være mor. Med lad ikke den ene skade alle de andre)

Heya amning! Men lige så meget heya at vælge hvad der er rigtigt for en selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER