My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis jeg stadig kan presse råmælk ud efter stinus har suttet på begge bryster, i lang tid og ikke virker mere interesseret, vil i så mene at det er fordi han får hvad han skal have? Eller tror i det er fordi han sutter forkert?

Jeg magtede ikke at blive på barselsgangen, for de virkede ikke særligt behjælpelige, så jeg valgte at tage hjem og være hos min mand og Silas i stedet... Men nu kommer alt tvivl op i mig.. Får han hvad han skal osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg stadig kan presse råmælk ud efter stinus har suttet på begge bryster, i lang tid og ikke virker mere interesseret, vil i så mene at det er fordi han får hvad han skal have? Eller tror i det er fordi han sutter forkert?

Jeg magtede ikke at blive på barselsgangen, for de virkede ikke særligt behjælpelige, så jeg valgte at tage hjem og være hos min mand og Silas i stedet... Men nu kommer alt tvivl op i mig.. Får han hvad han skal osv..

Hvis han virker glad og rolig, så tror jeg helt sikkert han får nok. Jeg kunne ALTID få mere ud af mine bryster i det år jeg ammede. De var aldrig tomme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg stadig kan presse råmælk ud efter stinus har suttet på begge bryster, i lang tid og ikke virker mere interesseret, vil i så mene at det er fordi han får hvad han skal have? Eller tror i det er fordi han sutter forkert?

Jeg magtede ikke at blive på barselsgangen, for de virkede ikke særligt behjælpelige, så jeg valgte at tage hjem og være hos min mand og Silas i stedet... Men nu kommer alt tvivl op i mig.. Får han hvad han skal osv..

Ja, hvis du lader ham styre det fuldstændig, hvornår han vil spise burde det være okay :) husk de gerne vil ligge der meget i starten og lad ham endelig :) og stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han virker glad og rolig, så tror jeg helt sikkert han får nok. Jeg kunne ALTID få mere ud af mine bryster i det år jeg ammede. De var aldrig tomme.

Han græder meget idag, men han har også luft i maven der generer, så det er lidt svært at vurdere, men når han ikke lige græder så er han ganske rolig. Han har også haft fine tis og lort bleer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvis du lader ham styre det fuldstændig, hvornår han vil spise burde det være okay :) husk de gerne vil ligge der meget i starten og lad ham endelig :) og stort tillykke :)[/

Jeg lader ham styre og tilbyder ham hver gang han måske kunne mene han vil have.. Idag virker han dog ikke interesseret særlig meget... Så hmm.. Og tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han græder meget idag, men han har også luft i maven der generer, så det er lidt svært at vurdere, men når han ikke lige græder så er han ganske rolig. Han har også haft fine tis og lort bleer...

Så længe bleerne er i orden, så ville jeg være helt rolig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe bleerne er i orden, så ville jeg være helt rolig :)

Ok, så prøver jeg også bare at være helt rolig:) tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe bleerne er i orden, så ville jeg være helt rolig :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tror jeg har fået en mælkeknude :(

Øv. Det har jeg også haft mange gange..

Sørg for at få tømt brystet godt. Læg baby, så hagen er ud for knuden, når du ammer. Masser gerne brystet imens eller malk evt ud :)

Og varme bade + massage er godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Det har jeg også haft mange gange..

Sørg for at få tømt brystet godt. Læg baby, så hagen er ud for knuden, når du ammer. Masser gerne brystet imens eller malk evt ud :)

Og varme bade + massage er godt :)

:ditto og brug endelig også en varmepude :) har du en dækket mælkekanal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har mega overproduktion i disse dage :( av det gør ondt! N kan end ikke 'tømme' et bryst, for slet ikke at tale om 2. Og han kløjes helt i alt det mælk. Gad vide hvorfor det er så vildt.

Jeg vågnede i nat ved at det gjorde ondt at ligge på siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ved jeg ikke? :unsure Er det det der hvis man har en hvid prik på brystvorten? For det har jeg ikke.

Ja :) hmm.. Så ved jeg ikke hvad det skyldes :kram prøv at ringe til forældre og fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mega overproduktion i disse dage :( av det gør ondt! N kan end ikke 'tømme' et bryst, for slet ikke at tale om 2. Og han kløjes helt i alt det mælk. Gad vide hvorfor det er så vildt.

Jeg vågnede i nat ved at det gjorde ondt at ligge på siden.

Har du spist noget du ikke kan tåle? Eller måske N spiser meget om natten? Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor lang tid er der gået før dine mælkeknuder forsvandt igen?

Som regel 1-3 dage afhængigt af, hvor voldsomme de har været. En enkelt gang udviklede det sig til brystbetændelse inden jeg fik gjort noget ved det og så varede det noget længere. Omkring en uges tid med massiv amning og udmalkning.

:) hvis du ikke synes, at der er fremgang efter brug af de mest gængse råd, ville jeg nok ringe til en ammevejleder :) de har reddet mig mange gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER