Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Så tror da pokker, at jeg har haft det så dårligt! Min læge ringede og lød meget bekymret, og kunne fortælle at min blodprocent er helt nede på 4,5!! Den skal være mindst 7,3.

Så nu er jeg sat på dobbelt dosis af jern så den kan komme op igen.

Jeg har svært ved at optage jern pga. en tidligere tarmoperation, men min tidligere praktiserende læge sagde på et tidspunkt, at jeg ikke behøvede at tage det mere da min procent lå fint stabilt. Øv altså. Så er den bare faldet støt gennem nogle år, og nu er den altså styrtdykket pga. graviditet.

Det vigtigste er bare, at den lille vampyr-snylter ikke har taget skade, og det mente min læge bestemt ikke. Det er kun mig selv, det går ud over.

Den kommer forhåbentlig snart op. :)

Øv. Min lå på 5,4 og min læge var ikke bekymret, jeg får alm dosis jern. Andre kilder til jern er jordbær, rosiner, persille, spinat og en hel masse andre ting jeg ikke kan huske :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spiser mange grønne grøntsager, men har desværre lede overfor kød for tiden, og det er der mest jern i.

Men egentlig tror jeg ikke, at maden gør så stor forskel når den er så langt nede.

Sjovt som der er forskel på læger, min lød jo nærmest som om det var starten på 3. verdenskrig. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For jeres egen skyld, piger, så få den blodprocent i vejret. Som gravid falder den jo gerne.

I min sidste graviditet lå jeg i den lave ende - blandt andet fordi jeg er vegetar - så jeg fik forhøjet tilskud. Ved fødslen som endte i aks mistede jeg 1,5 liter blod. Det er ikke fordi det er specielt voldsomt, men pga min lave blodprocent røg jeg helt i bund og var meget tæt på at skulle have blod. Men det værste ved det var at jeg var så uendelig meget træt de første uger, så jeg faktisk ikke rigtig husker dem - det vil sige jeg kan ikke rigtig huske den aller første tid med min søn :(

Så denne gang har jeg rigtig meget fokus på det. Jeg tager et andet jerntilskud denne gang, som skulle være bedre og gar muligheden for at få procenten tjekket ved lægen. Ikke om jeg skal ende på samme måde igen.

Nå, men det var ikke for at lyde alt for irriterende. Det er bare ret vigtigt med det blod :)

Er for øvrigt til festival disse dage, så er ikke meget online

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket jerntilskud er det du tager, lollerberg?

Jeg tager én dosis Kräuterblut og så Hemojern ved siden af, så jeg får pt dækket 320 % af ADD.

Og jeg tager det virkelig seriøst med at få den i vejret. Jeg kan tydeligt mærke på mit daglige helbred, at den er gal. Lige nu ved jeg faktisk slet ikke hvordan det skal gå, når jeg starter på arbejde efter ferien på mandag. :( Selvom jeg bare er hjemme og laver ingenting, er jeg alligevel fuldstændig udmattet. Jeg frygter det ærligt talt lidt. Især fordi det på min arbejdsplads ikke er særlig velanset, når folk går på barsel. Man kan mærke at det bare irriterer alle og er ubelejligt. Så jeg kan slet ikke overskue på nogen måder at være syg eller svag oven i. Øv.

Det var vist dagens klagesang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her gang tager jeg Aminojern, som åbenbart skulle være nemmere at optage. Sidst tog jeg Hemojern, som sådan set er fint nok. Det kan vist bare være sværere at optage. Endte dengang med at skulle tage 5 om dagen. Denne gang nøjes jeg indtil videre med en enkelt.

Husk ikke at tage jern sammen med mælkeprodukter, men meget gerne sammen med eksempelvis appelsinjuice

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte Hemojern fordi det skulle være skånsomt for maven. Hvis ikke den er forbedret, når jeg skal til tjek om nogle uger må jeg spørge min læge, om jeg skal tage flere pr dag.

Jeg har helt styr på at tage det, vil jeg mene. :D Tager begge doser lige når jeg står op sammen med min morgenkiwi og venter mindst en time derefter med at indtage andet. Der er tilsat C-vitamin i Kräuterbluten, og det mener jeg må være fint ift optagelsen.

Har I også oplevet, at jeres øvrige symptomer forsvinder? Både min morgenkvalme og ligamentsmerter er pist væk. Hvis ikke det var for svimmelhed og træthed pga blodprocenten, ville jeg slet ikke tro, at jeg er gravid.

Det er både dejligt og bekymrende. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager aminojern.

Har ikke haft kvalme i et par dage nu, men lagde lige ud med at brække alt morgenmad op i dag ;) dejligt når man er på ferie. Har heldigvis verdens sødeste og mest forstående kæreste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte Hemojern fordi det skulle være skånsomt for maven. Hvis ikke den er forbedret, når jeg skal til tjek om nogle uger må jeg spørge min læge, om jeg skal tage flere pr dag.

Jeg har helt styr på at tage det, vil jeg mene. :D Tager begge doser lige når jeg står op sammen med min morgenkiwi og venter mindst en time derefter med at indtage andet. Der er tilsat C-vitamin i Kräuterbluten, og det mener jeg må være fint ift optagelsen.

Har I også oplevet, at jeres øvrige symptomer forsvinder? Både min morgenkvalme og ligamentsmerter er pist væk. Hvis ikke det var for svimmelhed og træthed pga blodprocenten, ville jeg slet ikke tro, at jeg er gravid.

Det er både dejligt og bekymrende. :unsure

Det var også derfor jeg tog det i første graviditet. Åbenbart er det dog ikke lige så nemt at optage som eksempelvis Aminojern. Lidt fjollet at jeg ikke skiftede mærke dengang, men tænkte ikke lige over det.

 

Aminojern skulle også være skånsomt for maven, og mindske risiko for kvalme, som åbenbart er en bivirkning ved at tage jern :(

 

 

 

Det er meget normalt at symptomerne så småt begynder at aftage nu. Jeg har lige nogle dage med dum kvalme, men det er helt sikkert på grund af et par hårde men sjove dage på festival. Ellers er min kvalme også så småt begyndt at aftage, jubi. Og energien begynder også at vende tilbage. Idag har jeg faktisk gjort lidt rent :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææder mig til at få min baby :loveshower :loveshower

 

Jeg er SÅ fyldt med kærlighed i dag. Tror det må gå ud over min dejlige søn, når jeg henter ham fra vuggestuen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle jeg prøve en kombi af Hemojern og Aminojern. :)

Det var godt nok hårdt at starte på arbejde i dag. Fik kvalme og blev svimmel bare af at gå fra toget og til arbejde. Dumme blodprocent. :(

Og meget psykisk hårdt at skulle klare mit arbejde oven i dårligdomme. Jeg glæder mig så meget til NF er (vel!) overstået, så jeg bare kan melde helt åbent ud at jeg er gravid og meget dårlig. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

 

Jeg melder mig ud af gruppen, da vi mistede i går. :boo Held og lykke til alle jer andre herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, det er jeg ked af at læse, chjoki! :kram2

Jeg håber du får en masse støtte fra din familie og andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg melder mig ud af gruppen, da vi mistede i går. :boo Held og lykke til alle jer andre herinde.

Åh nej :( Det er jeg virkelig ked af at høre. Du gennemlever vores alles værste mareridt :(

Masser af tanker til dig og din mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg melder mig ud af gruppen, da vi mistede i går. :boo Held og lykke til alle jer andre herinde.

Åh nej, det er jeg ked af at høre :( stort kram til dig og din mand, håber I snart står med en positiv test og en dejlig baby i armene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kønsscanning i morgen... Er så nervøs for om der er liv og alt er i orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne læse i gravid-tråden at I skal have en lille dreng, lpd. Stort tillykke!! :)

 

Jeg håber alt andet også var vel? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne læse i gravid-tråden at I skal have en lille dreng, lpd. Stort tillykke!! :)

Jeg håber alt andet også var vel? :kram2

Ja det skal vi, og tak, den lille har det heldigvis rigtig godt! 110 g og passer perfekt med jeg er 14+5 i dag, så jeg er glad. Havde egentlig troet det var en pige, så kan mærke jeg liiiige skal sluge at jeg ikke får lov at købe lyserød og glimmer - i hvert fald ikke denne gang. Jeg er så dårlig så vi var nødt til at køre hjem, vi ville ellers have spist brunch for at fejre det, men jeg skulle bare kaste op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, tillykke med den lille dreng :loveshower

Hvor er det bare skønt. Og drenge er fantastiske :loveshower

Håber altså virkelig snart du får det bedre. Har du fået fat i de der kvalme-piller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, tillykke med den lille dreng :loveshower

Hvor er det bare skønt. Og drenge er fantastiske :loveshower

Håber altså virkelig snart du får det bedre. Har du fået fat i de der kvalme-piller?

Tak :) nej, skal til læge i morgen og jeg går ikke før han har hørt på mig og jeg har fået noget mod det. Sådan her kan jeg simpelthen ikke blive ved :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) nej, skal til læge i morgen og jeg går ikke før han har hørt på mig og jeg har fået noget mod det. Sådan her kan jeg simpelthen ikke blive ved :(

Det kan jeg virkelig godt forstå. Håber lægen forstår alvoren. Held og lykke med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber din læge lytter og gør noget, lpd :)

Jeg skal til NF på fredag og er bare så spændt. Vil så gerne have den vel overstået så jeg kan fortælle hele verden om baby! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så er det i morgen "vi" skal til NF, lollerberg. :D

 

Jeg er godt nok spændt. For mig er det så meget en milepæl, hvor jeg føler at det bliver helt officielt. (Jeg ved godt intet i livet er sikkert og alt det. Men alligevel betragter jeg det som meget, meget sikkert når først det hele er OK ved NF.)

 

Jeg er nok lidt stresset over det. Sov næsten ikke i nat. :(

Men heldigvis har jeg tid allerede fra morgenstunden, og jeg håber så meget, at alt bare er tip-top. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt var jeg til tjek hos lægen i går, og min dumme blodprocent er ikke steget en skid. Tværtimod er den faldet en smule!

Min læge udskrev Ferroduretter til mig, som jeg skal tage dobbelt dosis af. Og så har hun haft ringet til Roskilde og talt med store bogstaver, og sagt at jeg ikke må forlade området i morgen uden at der er lagt en konkret plan for mig.

Jeg er virkelig glad for min læge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så er det i morgen "vi" skal til NF, lollerberg. :D

Jeg er godt nok spændt. For mig er det så meget en milepæl, hvor jeg føler at det bliver helt officielt. (Jeg ved godt intet i livet er sikkert og alt det. Men alligevel betragter jeg det som meget, meget sikkert når først det hele er OK ved NF.)

Jeg er nok lidt stresset over det. Sov næsten ikke i nat. :(

Men heldigvis har jeg tid allerede fra morgenstunden, og jeg håber så meget, at alt bare er tip-top. :kuller

Åh, jeg er også nervøs :( Er egentlig ikke bange for om baby lever sjovt nok, men jeg er meget nervøs for risikovurderingen. Er virkelig bange for et dårligt tal.

Hvornår skal I ind? Vi har tid 10.10, så det er heldigvis også tidligt.

Håber sådan det går godt for os begge. Det skal det. Basta.

Lad os imorgen sammen juble over nogle skønne dejlige levende bebser :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og øv med blodprocenten :( Men godt at der bliver gjort noget ved det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER