Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Min 2. urinprøve er nu analyseret hos laboratoriet, og de fandt kun vækstsvarende bakterier, eller sådan no'et. :D

Så lægen sagde, at hvis jeg ikke havde symptomer eller smerter, så var der ingen grund til at de gav mig penicillin. Jeg forstår ikke helt hvordan der kan være bakterier den ene dag og ikke den næste, men åbenbart kan de bedre frasortere de uvedkommende bakterier på laboratoriet. Den de dyrkede frem hos lægen har måske bare været fra huden eller fra afføring.

Nå, jeg er ikke læge, så jeg må stole på at de ved bedst. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er -sjovt nok - ikke så bekymret for nf. Glæder mig bare til at se baby. Og hvis nf går godt, så offentliggør vi det der og det glæder jeg mig til.

Og hurra, jeg er 8+6 idag, så imorgen når jeg - for mig - en stor milepæl. Uge 8 er for mig den værste, for der har jeg aborteret, så at nå frem til uge 9 er fantastisk og beroligende, og så kan jeg snart begynde at tro på det, tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, lpd. :kram2

Jeg håber I får et fint tal. :)

Vi er enige om herhjemme, at hvis vi får et lavt tal, så vil vi betale for en privat prøve frem for biopsi. Det koster, men det er jeg villig til at ofre frem for at bekymre mig om abortrisiko ved biopsien. :)

Jeg har bare hørt det koster 8000 kr, og det har vi helt ærligt bare ikke råd til lige nu, hvis der skal bygges færdigt inden bebs kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener jeg fandt en klinik i Kbh hvor det koster 5000 kr. Men det er selvfølgelig stadig penge!

Jeg er sjovt nok ikke så bekymret for nf. Nok fordi jeg tænker, at hvis jeg når dertil betyder det at abortrisikoen er meget lille. Det fylder meget hos mig! Jeg har nok været lidt for dygtig til at læse statistikker. :unsure

Og selvom man får dårlige odds, kan man jo finde ud af med næsten 100 % sikkerhed om barnet er raskt. Så tager vi den derfra.

Øv, tror min forstoppelse er vendt tilbage. Spiser ellers Husk hver dag og drikker meget vand. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der har fået indkaldelse til NF? Vi skal på ferie fra 1.-8. august, og jeg bliver da mere of mere bekymret fordi jeg ikke hører noget. Overvejer at ringe derind og bede om en tid inden ferien. Er bange for først at få det lige inden ferie, og at der så ikke er tid til at lave det om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu, men glæder mig sådan til at modtage brevet. Ved der går lidt tid efter man har fået lavet vandrejournalen, så prøver at være tålmodig :)

Men prøv at ring. Det skader jo ikke, og måske de så kan give dig en tid over telefonen.

Jeg kommer til at gøre det samme med md, da det ramler ind i svendeprøve og ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuha, den der kvalme jeg har gået og småbrokket mig over fordi den forsvandt og jeg blev bekymret? Den har besluttet sig for at opfylde min bøn og komme retur. :D

Og nu ønsker jeg den hen hvor peberet gror!

Prøver at tænke positivt, og gå ud fra, at det er fordi den lille alien vokser. :kuller

Vi skal til endnu en scanning på onsdag. Jeg glæder mig, og er også lidt nervøs. :unsure

Jeg skal først til lægen i næste uge, fordi de rykkede min termin til første scanning og min læge har ferie i denne uge. Og såå skal jeg også bare vente på indkaldelse til NF. Jeg glæder mig til den, for jeg vil ikke sige noget på arbejde før den er clearet.

Vi er så småt begyndt at fortælle det til familie og tætte venner, når vi ses. Alle er bare blevet så glade. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved man er gravid, når:

- graviditetsleggings er de foretrukne (10+0 :lolhit )

- bh'en undværes så meget som muligt

- kvalmen sætter ind på klokkeslag ift måltider (behøver ikke ur mere - kvalmen fortæller, hvornår det er tid ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu, men glæder mig sådan til at modtage brevet. Ved der går lidt tid efter man har fået lavet vandrejournalen, så prøver at være tålmodig :)

Men prøv at ring. Det skader jo ikke, og måske de så kan give dig en tid over telefonen.

Jeg kommer til at gøre det samme med md, da det ramler ind i svendeprøve og ferie.

Ja, jeg har stadig ikke hørt noget, så jeg ringer i morgen. Håber jeg kan få en tid i næste uge, så kan min kæreste nemlig komme med :) omvendt vil jeg også bare have det overstået, for er vildt nervøs for at der er noget galt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har stadig ikke hørt noget, så jeg ringer i morgen. Håber jeg kan få en tid i næste uge, så kan min kæreste nemlig komme med :) omvendt vil jeg også bare have det overstået, for er vildt nervøs for at der er noget galt :(

Jeg håber det lykkes. Og kan godt forstå du er nervøs. Det bliver jeg også når det nærmer sig. Sådan er det vist bare. Men det skal nok gå. Vi ender alle sammen med de skønneste og dejligste babyer i februar. Basta :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kom min tid til nf sørme. 14. august. Uh, jeg er spændt. Og øv hvor er der lang tid til. Man bliver sgu så utålmodig af det her graviditet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa nu med tid til NF om en uge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaa nu med tid til NF om en uge :-)

Jubiiiiii :yay Hvor dejligt. Og spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende med jeres NF'er! :)

Jeg glæder mig altså til 2. tidlige scanning i morgen. Håberhåber sådan, at den lille alien har vokset sig stor og stærk og endnu mere hjerteaktiv. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende med jeres NF'er! :)

Jeg glæder mig altså til 2. tidlige scanning i morgen. Håberhåber sådan, at den lille alien har vokset sig stor og stærk og endnu mere hjerteaktiv. :kuller

Ih, hvor spændende. Håber alt går godt og glæder mig til at læse om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det simpelthen intet mindre end forfærdeligt lige nu. Der gik for lang tid før jeg fik noget at spise, så min kvalme er fuldstændig sindssyg nu. Har fri om 1,5 time og skal til lægen derefter, men magter overhovedet ikke at være her. Har bare lyst til at skrige at jeg er gravid, så min åndssvage souschef kan fatte at jeg ikke lige magter alting i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik bare så godt til scanning. :kuller

Hjertet ræsede med 180 slag i minuttet, lille alien-blyp blev målt til 2,6 cm og jeg er igen blevet rykket lidt frem, så det nu næsten er den termin, jeg oprindeligt havde regnet ud. :)

Så nu er jeg reguleret til 9+1.

 

Jeg er virkelig lettet, og tror nu efterhånden på at det nok skal gå godt hele vejen igennem! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg så være 10+0 til 1. graviditetsundersøgelse. Det håber jeg ikke bliver et problem. :unsure

Min læge sagde, at man helst skulle være 8 uger henne, men så fik jeg den rykket pga. rykket termin. Og i denne uge er der ferie, så jeg kan ikke få den rykket længere frem.

 

Nå, mon ikke det går. Det er vel sket før i verdenshistorien at man er kommet lidt sent til lægen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg så være 10+0 til 1. graviditetsundersøgelse. Det håber jeg ikke bliver et problem. :unsure

Min læge sagde, at man helst skulle være 8 uger henne, men så fik jeg den rykket pga. rykket termin. Og i denne uge er der ferie, så jeg kan ikke få den rykket længere frem.

Nå, mon ikke det går. Det er vel sket før i verdenshistorien at man er kommet lidt sent til lægen. :)

Dejligt med en god scanning :-) jeg var 10+3 til lægeundersøgelse, og det var min læge der havde fastlagt det udfra min cirka-termin. Du skal jo ikke scannes eller noget, så kan ikke lige se hvorfor det skal være ved 8 uger. Jeg mener der står 8-11 uger i min bog. Det er mest bare formaliteter og du bliver vejet og målt, samt får lavet vandrejournal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået det halve apotek med hjem i kampen mod kvalmen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sekretæren mente der kunne blive noget med blodprøve og indkaldelser til NF. Men jeg må vente og se. :)

Hvad har du købt mod kvalme, lpd? Min er kommet på retur igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået Marzine og nogle meget stærke b6 vitaminer. Vågnede så op med den ledeste kvalme, såååå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sekretæren mente der kunne blive noget med blodprøve og indkaldelser til NF. Men jeg må vente og se. :)

Hvad har du købt mod kvalme, lpd? Min er kommet på retur igen.

Papirne bliver jo sendt så snart vj er lavet, de behøves da ikke vente på blodprøveresultat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg måtte udvide bukserne med en elastik haha. Hurra for arbejdsuniform uden plads til mave. Håber jeg kan få dispensation til at have mine egne bukser på fremover :D når jeg altså liiige får sagt det til min chef....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg måtte udvide bukserne med en elastik haha. Hurra for arbejdsuniform uden plads til mave. Håber jeg kan få dispensation til at have mine egne bukser på fremover :D når jeg altså liiige får sagt det til min chef....

Ha ha :) Jeg er allerede hoppet i ventetøjet og har været det nogle uger. Maven er tyk og oppustet og jeg kan slet ikke have tøj der sidder ved taljen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER