Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

I går traf min Sundhedsplejerske beslutningen for mig, om at jeg skal stoppe amningen.

Fuck, hvor har jeg nedtur over det. Tror aldrig jeg har været så ked af det i mit liv. :( :( :(

Men den skide mælk kommer bare ikke, og hun syntes at jeg har gjort alt, hvad jeg kan, og at det slider for meget på mig psykisk og fysisk.

I går aftes gik jeg så i seng med ømme, lækkende bryster og total forvirring i hovedet. Kommer det nu alligevel?!

Men jeg tror nu, at det bare er den lille mængde der trods alt er, der løber lidt til.

Jeg har lige ringet til min læge og fået piller til ammestop, det mente sundhedsplejersken var bedst ift risiko for brystbetændelse. Men puha, hvor er det en rutsjetur af sorg, lettelse, bitterhed og ønsket om at se fremad.

Heldigvis har jeg en glad og tilfreds lille dreng, der tager super imod flasken, og søger konstant øjenkontakt mens han ligger der. :wub

Og nu hvor han bliver ordentligt mættet indenfor kort tid, sover han også meget bedre.

Så jeg skal nok komme dertil, hvor jeg finder fred med det. Men jeg er bare så ked af, at jeg føler jeg og min krop har svigtet ham. :(

Jeg er ikke så aktiv herinde - beklager ! Men følger af og til med stadig og vil lige berolige dig med at med min første (nu 5.5år) stoppede jeg amningen efter 1 mdr pga brystbetændelse og svamp i brystet. Vidste ikke at man kunne få penicillin imod det. Men det var sådan en god beslutning for os ! Og han er altså en sund og rasl dreng stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort kram til dig, Babyblue :kram

 

Jeg synes virkelig, du har kæmpet bravt. Du har gjort alt i din magt for at få amningen op at køre, og det var bare ikke meningen. Det betyder ikke at du er en dårlig mor eller mindre værd. Overhovedet! Det betyder bare, at I har et flaskebarn og længere er den ikke. Der er absolut intet galt i det, og han får ligeså meget næring som ammebørnene og ligeså gode vilkår.

 

Jeg forstår godt, at det er hårdt følelsesmæssigt. Der er så mange følelser knyttet til det amning - det kan jeg ihvertfald sagtens selv mærke. Jeg er død imponeret over at du har kæmpet så meget og hårdt for det. Helt ærligt så ved jeg ikke om jeg selv var gået så langt, hvis det ikke var lykkedes ved mig. Så stor stor respekt her fra mig. Du har i den grad bevist, hvilken god og fantastisk mor du er og at du ønsker alt det bedste for din dejlige søn. 

 

Selvom det ikke lige er gået efter plane, så kan du i den grad være stolt af dig selv! Husk det og så nyd at far nu også kan tage lidt over. Det er altså rimelig meget praktisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så aktiv herinde - beklager ! Men følger af og til med stadig og vil lige berolige dig med at med min første (nu 5.5år) stoppede jeg amningen efter 1 mdr pga brystbetændelse og svamp i brystet. Vidste ikke at man kunne få penicillin imod det. Men det var sådan en god beslutning for os ! Og han er altså en sund og rasl dreng stadig

Juliane trives herhjemme med amningen men jeg har endnu engang både brystbetændelse og svamp så får pt pencillin Må se hvor længe jeg kan magte det for amningens skyld men denne gang går jeg ikke så langt som sidst da jeg ved at børn godt kan trives på mme og at man ikke er mindre knyttet til baby af den grund

Nøj, hvor er du ramt. Puha :( Rigtig god bedring.

 

Brystbetændelse har jeg gudskelov aldrig prøvet, men jeg havde svamp med Aksel dengang. Det gjorde så sindssygt ondt, at jeg tudede når jeg lagde ham til. Jeg håber virkelig aldrig, at jeg skal prøve det igen. Jeg kan virkelig godt forstå at man stopper amningen, når man er så ramt.

 

Håber du snart er i bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hvor var jeg syg igår :( VI har lige haft en omgang omgangssyge i huset, ad. Heldigvis har jeg det meget bedre idag, så det gik trods alt stærkt. Men igår var jeg godt nok ikke mange sure sild værd. Hurra for sød baby der sov en masse, så jeg også kunne komme til det.

 

Ellers går det stadig godt herhjemme. Jeg har 7-9-13 en nem baby, der sover og spiser og er lidt vågen. En smule maveonde men ikke så slemt heldigvis, og biogaiaen burde snart virke.

 

Og så har vi fået en del penge tilbage i skat (hvis beløbene passer altså), så nu er vi igang med at bestille sommerferie :glad Tror vi tager til Italien eller Grækenland en uges tid :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram til dig, Babyblue :kram

Jeg synes virkelig, du har kæmpet bravt. Du har gjort alt i din magt for at få amningen op at køre, og det var bare ikke meningen. Det betyder ikke at du er en dårlig mor eller mindre værd. Overhovedet! Det betyder bare, at I har et flaskebarn og længere er den ikke. Der er absolut intet galt i det, og han får ligeså meget næring som ammebørnene og ligeså gode vilkår.

Jeg forstår godt, at det er hårdt følelsesmæssigt. Der er så mange følelser knyttet til det amning - det kan jeg ihvertfald sagtens selv mærke. Jeg er død imponeret over at du har kæmpet så meget og hårdt for det. Helt ærligt så ved jeg ikke om jeg selv var gået så langt, hvis det ikke var lykkedes ved mig. Så stor stor respekt her fra mig. Du har i den grad bevist, hvilken god og fantastisk mor du er og at du ønsker alt det bedste for din dejlige søn.

Selvom det ikke lige er gået efter plane, så kan du i den grad være stolt af dig selv! Husk det og så nyd at far nu også kan tage lidt over. Det er altså rimelig meget praktisk :)

:ditto

Jeg er også imponeret over hvor meget du har kæmpet! :kiss Du er en god mor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så aktiv herinde - beklager ! Men følger af og til med stadig og vil lige berolige dig med at med min første (nu 5.5år) stoppede jeg amningen efter 1 mdr pga brystbetændelse og svamp i brystet. Vidste ikke at man kunne få penicillin imod det. Men det var sådan en god beslutning for os ! Og han er altså en sund og rasl dreng stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hvor var jeg syg igår :( VI har lige haft en omgang omgangssyge i huset, ad. Heldigvis har jeg det meget bedre idag, så det gik trods alt stærkt. Men igår var jeg godt nok ikke mange sure sild værd. Hurra for sød baby der sov en masse, så jeg også kunne komme til det.

Ellers går det stadig godt herhjemme. Jeg har 7-9-13 en nem baby, der sover og spiser og er lidt vågen. En smule maveonde men ikke så slemt heldigvis, og biogaiaen burde snart virke.

Og så har vi fået en del penge tilbage i skat (hvis beløbene passer altså), så nu er vi igang med at bestille sommerferie :glad Tror vi tager til Italien eller Grækenland en uges tid :yay

Øv, sygdom: gå væk! :prik

Dejligt med penge tilbage i skat :yay

Det lyder lækkert med sommerferieplaner - og både Italien og Grækenland lyder fantastisk! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Sakset fra min egen tråd)

Puh, i dag startede lidt hårdt ud :(

Min lille mand var ret afkølet (havde en temperatur på 35,x) ved midnatstid i går - han plejer ellers at holde tempereturen så fint selv og han havde ikke ligget afdækket, så jeg blev sgu lidt bekymret :(

Han blev pakket godt ind og fik en varmepude på sig og så kom han op i temperatur - ikke helt op hvor han plejer at ligge, men nok...

I morges, mens han fik mad, lavede han en bradykardi (holder kort op med at trække vejret og får dyk i hjerterytme); det er ikke unormalt at han gør det i forbindelse med måltider, men han retter altid sig selv. Denne gang rettede han dog ikke sig selv, men blev helt slap og bleg :( Meget skræmmende!

Vi fik ham op igen, men han forblev passiv.

Vi skulle have været afsted til Herlev i dag (igen-igen) og kørsel var bestilt til kl. 10, men ovenpå hans bradykardi ville de lige tjekke hans infektionstal for at se om det var derfor han ikke rettede sig selv, eller om det er fordi han har ligget så stabilt i saturering at han er blevet skruet ned i ilt og det måske blev lidt meget for ham med væsentligt mindre ilt end normalt (for ham) og mad oveni.

Hans infektionstal ligger på 13 (man skal ligge under 5 for at være klassificeret som infektionsfri), så der er altså lidt. Så nu er vi startet på antibiotikakur, somhan skal have i tre dages tid, hvis ikke tallet stiger og/eller de kan se noget i hans bloddyrkning; hvis tallet stiger og/eller de opdager noget i bloddyrkningen, så hedder den syv dage (ikke at vi nødvendigvis behøver blive her hele tiden han er på antibiotika). Så Herlev er - igen-igen-igen! - blevet udskudt på ubestemt tid :boo

SELVFØLGELIG skal vi blive her så længe han har behov, det er der slet ikke nogen tvivl om!

Men hold nu kæft, hvor er jeg TRÆT af dette frem-og-tilbage, lige-ved-og-næsten show!!! Og så er jeg faktisk blevet overordentligt træt af at være på Riget!

Riget neonatal afdeling er super at være på - når man er intensiv! Så er det helt klart det bedste sted at være: læger og sygeplejesker er top-professionelle og de ved hvad de laver. Ingen tvivl om det!

Men når man ikke er intensiv længere, så er det sgu ikke fedt at være her - og Elias har ikke været intensiv i to ugers tid nu! Elias får ikke længere de top-professionelle, rutinerede sygeplejesker på vagt, men derimod de nye og/eller studerende. Bevares, nogle af dem er rigtig dygtige, omend urutinerede/uerfarne, men det er frustrerende at føle at ens barns pleje bliver nedprioriteret, blot fordi han er stabil - i hvert fald i forhold til de intensive børn, for han er jo stadig skrøbelig og modtagelig, og en infektion kan sætte ham tilbage (som vi oplever nu).

Rationelt er jeg godt med på, at man et nødt til at have de sygeplejesker med kompetencerne til det sat på børnene med de tilsvarende problematikker, fx et respiratorbarn, som skal være under konstant opsyn, der skal det jo - naturligvis! - være en sygeplejerske med kompentencerne til at varetage den opgave, der sættes på opgaven. Men følelsesmæssigt føler jeg os sat lidt bagest i køen rent plejemæssigt :( Og så er jeg også overordentligt træt af hele tiden at få en sygeplejerske sat på, som ikke har været på hans sag før, så jeg skal 1) forholde mig til et nyt menneseke og dennes arbejdsmetoder igen-igen, 2) skal sætte personen ind i min søns rutiner og reaktionsmønstre - IGEN!

Jeg har mistet overblikket, men vi nærmer os de 30 (ja, 30!) forskellige sygeplejesker, der har været inde over ham i løbet af de knap fire uger vi har været her. Det er lidt voldsomt, når man tænker på, at de tilstræber at sætte de samme på sagen, såvidt det er muligt, især i intensivperioden. Så det er primært her det sidste stykke tid vi har haft en ny person (nogle gange tre!) på sagen dagligt!

Åhhh, mit bæger er liiidt fyldt i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er I søde. :kram2

Og tak fordi du deler din erfaring, Nynne - puha, hvor det lyder som et hårdt forløb med mange smerter! :(

Jeg har lige haft en kæmpe tudetur over det hele. :( Mest fordi det gik op for mig, at jeg aldrig mere skal opleve at se ham ligge og sutte hos mig, hvor han bare har det der helt specielle udtryk.

Og så føler jeg, at jeg snyder ham for hele amningen. :(

Min stakkels mand blev helt forskrækket over, hvor meget jeg tudede. :blush

Det ligner slet ikke mig!

Men jeg skal nok lige reagere på det hele.

Jeg ved heller ikke helt, hvad jeg skal udfylde hans vågne tid med, nu hvor han ikke bruger så lang tid på at spise. :blush

Men indtil videre snakker vi bare lidt, mens han kigger rundt. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går traf min Sundhedsplejerske beslutningen for mig, om at jeg skal stoppe amningen.

Fuck, hvor har jeg nedtur over det. Tror aldrig jeg har været så ked af det i mit liv. :( :( :(

Men den skide mælk kommer bare ikke, og hun syntes at jeg har gjort alt, hvad jeg kan, og at det slider for meget på mig psykisk og fysisk.

I går aftes gik jeg så i seng med ømme, lækkende bryster og total forvirring i hovedet. Kommer det nu alligevel?!

Men jeg tror nu, at det bare er den lille mængde der trods alt er, der løber lidt til.

Jeg har lige ringet til min læge og fået piller til ammestop, det mente sundhedsplejersken var bedst ift risiko for brystbetændelse. Men puha, hvor er det en rutsjetur af sorg, lettelse, bitterhed og ønsket om at se fremad.

Heldigvis har jeg en glad og tilfreds lille dreng, der tager super imod flasken, og søger konstant øjenkontakt mens han ligger der. :wub

Og nu hvor han bliver ordentligt mættet indenfor kort tid, sover han også meget bedre.

Så jeg skal nok komme dertil, hvor jeg finder fred med det. Men jeg er bare så ked af, at jeg føler jeg og min krop har svigtet ham. :(

Sødeste du, kæmpe stort kram :kram

Du er bestemt ikke en dårlig mor, og du svigter på ingen måde dit barn! Tværtimod gør du det nødvendige for dit barns trivsel, og han får en mor med et helt andet overskud, og det vejer altså tungest :kram2

Husk nu, en god mor sidder ikke i brysterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så aktiv herinde - beklager ! Men følger af og til med stadig og vil lige berolige dig med at med min første (nu 5.5år) stoppede jeg amningen efter 1 mdr pga brystbetændelse og svamp i brystet. Vidste ikke at man kunne få penicillin imod det. Men det var sådan en god beslutning for os ! Og han er altså en sund og rasl dreng stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, Bermuda, jeg kan sgu godt forstå, at du er træt af den situation! Og selvom vi skal være glade for hospitaler og gratis hjælp og alt det, så må man godt være frustreret over forløbet.

Jeg håber sådan for jer, at I snart bliver overflyttet til Herlev og får lidt ro på. :kram2

Sikke en oplevelse I har haft, med den lille mand der pludselig blev helt bleg og slap. :( :kram2

Det må være helt ufatteligt hårdt!

Jeg håber, I får en god og stabil sygeplejerske i de sidste dage på riget :kram2

Sikke en omgang I har haft, lollerberg. :kram2

Jeg kan slet ikke forestille mig at være syg, når der er et spædbarn i huset, og I har endda storebror også!

Dejligt I har fået penge tilbage i skat og kan fejre det med ferie. :D

Lpd, er der noget nyt hos dig omkring indlæggelse? :kram2

Og god bedring, Nynne, fik jeg vist aldrig skrevet. :kram2

Jeg håber, at intet nyt er godt nyt fra mor til J og C og Maja. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med tanke på Kis nylige oprydning i de lange tråde herinde, så tænkte jeg på om det ikke var på tide med en ny smalltalk, nu vi er blevet mødre alle sammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER