Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Det kan godt være jeg skal prøve at ringe derind så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ipd, jeg kan så meget følge dine tanker. Lå faktisk og tænkte det samme igår, da vi var gået i seng. Jeg er dog ikke sådan decideret bekymret. Baby må altså bare leve. Basta!

Mon ikke snarlig md er med til at gøre dig ekstra nervøs? Håber alt kommer til at gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til jordemoder på mandag. Det glæder jeg mig til. Er spændt på hvad vi skal snakke om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh nej mega mareridt i nat :( drømte jeg fødte, og han var lige så stor som en baby der kom til termin - faktisk større end det, og var slet ikke "babyagtig" men mere et barn. Vi havde ingenting og kunne ikke finde tøj til ham eller bleer, det var forfærdeligt! Hele vores familie var i vores hus og drønede bare rundt for at få styr på situationen. Vi glemte tit baby et sted, eller lagde ham bare på gulvet (hvor han så kravlede rundt?!) og jeg glemte hele tiden at amme og jeg ved ikke hvad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til næste fase ;)

Husker så tydeligt alle de drømme. Har gudskelov ikke haft dem endnu, men det er vist bare en del af spillet. Ligesom bekymringerne som bare aldrig stopper. Sådan er det nok bare. Heldigvis er det det hele værd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft dumme drømme, endnu. Har kun drømt at vi så en dreng til scanning, og det var jo nærmest en profeti. :D

Til gengæld sover jeg bare dårligt om natten fordi min mave er helt hård og spændt, og det jager ned i lysken og omme i halebenet. Irriterende!

Hvad blev det egentlig til med kønsscanning, lollerberg? Venter I bare til MD? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft mareridt siden starten stortset. Har lige haft en periode nu, hvor der var ro på, men det er vist slut ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft dumme drømme, endnu. Har kun drømt at vi så en dreng til scanning, og det var jo nærmest en profeti. :D

Til gengæld sover jeg bare dårligt om natten fordi min mave er helt hård og spændt, og det jager ned i lysken og omme i halebenet. Irriterende!

Hvad blev det egentlig til med kønsscanning, lollerberg? Venter I bare til MD? :)

Ja, vi gør. Egentlig havde vi besluttet at tage til kønsscanning, men så var der ikke nogen weekendtider, før engang hvor det alligevel ikke gav mening, fordi vi så alligevel var så tæt på md. Så ja, vi venter - men ikke helt bevidst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nedlagt af massiv kvalme igen :( nu gider jeg ikke mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nedlagt af massiv kvalme igen :( nu gider jeg ikke mere

Aj, det er fandme ikke fair. Kan du måske være blevet syg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej til jordemoder. Spændende. Håber jeg får den samme som sidst. Hun var så sød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, det er fandme ikke fair. Kan du måske være blevet syg?

Det tror jeg ikke. Det er på præcis samme måde som hidtil :(

God tur til JM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, lpd, hvor er du hårdt ramt! :(

Det er så synd for dig. Jeg håber godt nok det går over igen.

 

Spændende med jordemoder, lollerberg. Er det ikke lidt sent? Eller er det fordi du er 2.-gangsgravid? :)

Jeg håber du får den søde fra sidst. Hold op, hvor er det vigtigt med en god jordemoder.

 

Jeg sidder på arbejde med monster hovedpine og kvalme, fordi jeg sov rigtig dårligt i nat. Og det er en lang dag med møde helt til kl. 18. Surt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelyd er den bedste lyd i verden :loveshower

Baby hyggede sig og sparkede til doppleren. Jeg var ellers lidt nervøs faktisk, fordi jeg ikke føler mig særlig gravid for tiden, men ingen grund til det.

Mit besøg lå lidt sent men stadig inden for grænserne. Tror ikke det har noget at gøre som andengangs egentlig.

Og alt var ellers fint. Stille og rolig snak. Jeg bliver tilbudt en ekstra scanning en måned inden termin. Det får man åbenbart når man har fået ks. Det var jeg ikke lige klar over.

Min jm, som er den samme som sidst jubi, er helt enig i at planen er vaginal fødsel og det burde der ikke være noget i vejen for.

Så generelt et stort jubi her fra Nordjylland :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt, lollerberg. :)

 

Plejer JM at lytte efter hjertelyd?? Nu føler jeg mig helt snydt. :D

 

Skønt at du kan få lov at føde vaginalt. Hvorfor fik du kejsersnit sidst (hvis du vil sige det, altså :))?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt, lollerberg. :)

 

Plejer JM at lytte efter hjertelyd?? Nu føler jeg mig helt snydt. :D

 

Skønt at du kan få lov at føde vaginalt. Hvorfor fik du kejsersnit sidst (hvis du vil sige det, altså :))?

Jeg tror ikke, de plejer at gøre det ved første besøg. Men når nu jeg erså langt henne, så gjorde hun det. Hvis nu jeg havde haft et tidligt forløb, så er det ikke sikkert hun havde gjort det.

 

Jeg har intet imod at snakke om min tidligere fødsel, så det må I gerne spørge om :) Den endte i aks, da Aksel stod skævt og derfor ikke kunne komme ud. Det var rent uheld og havde fysiologisk intet med mig at gøre, så der skulle ikke være noget, der forhindrer det næste gang. Når nu det skulle være, så er jeg glad for forløbet. Kejsersnit er overhovedet ikke slemt. Jeg frygter det overhovedet ikke en anden gang. Mit forløb var ikke ligefrem en drøm, men jeg følte mig dog tryg hele vejen igennem.

 

Og fordi jeg kom hele vejen igennem udvidelsesfasen og forsøgte at presse med på veer osv, så bliver jeg betragtet som andengangsfødende, og ifølge min jm kan det have positiv betydning for næste fødsel, så det skulle gøre det endnu mere sandsynligt at vaginalt lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er MD overstået - og det gik bare super godt. Jeg nåede dog lige at blive stresset på vej til Herning, da der var kø i 5 km inden Herning. Suk. Men vi nåede det til tiden..

Alt gik som sagt godt men nøj hvor er den lille prinsesse aktiv - scanningsdamen kunne næsten ikke komme til at måle hende ordentlig. :) men hun var sød til at tage sig god tid og komme tilbage til de ting, som hun ikke kunne måle i første omgang.

Nu er næste milepæl 20+0 dagen og derefter lægebesøg og 2. jordmoder besøg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg :)

 

Både i min graviditet med min søn og denne gang, så fik jeg at vide at de som udgangspunkt ikke lytter hjertelyd til første besøg, fordi det kan være rigtig svært at fange hjertelyden ved de små. Både fordi de fiser omkring, og fordi de jo er så små endnu. 

 

De har dog ledt efter den begge gange ved mig fordi jeg endte med at tude af angst, men begge fange fik jeg at vide at jeg måtte love at lade være med at gå i panik selv hvis hun ikke kunne finde den, men så skulle de selvfølgelig nok sende mig videre, men at det ville tage tid, og måske ikke ville lykkedes, alene fordi det var så forholdsvis tidligt.

Hyggeligt med besøg.

 

Og ja, som jeg lige skrev, så er jeg så langt nu, at hun havde tænkt sig at gøre det. Hvis jeg nu havde haft en tidligere tid, så tror jeg bestemt ikke hun ville have forsøgt.

 

Men det var så dejligt, at hun gjorde det. Jeg var nemlig ret nervøs, så da hun tilbød det, blev jeg vildt glad og lettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er MD overstået - og det gik bare super godt. Jeg nåede dog lige at blive stresset på vej til Herning, da der var kø i 5 km inden Herning. Suk. Men vi nåede det til tiden..

Alt gik som sagt godt men nøj hvor er den lille prinsesse aktiv - scanningsdamen kunne næsten ikke komme til at måle hende ordentlig. :) men hun var sød til at tage sig god tid og komme tilbage til de ting, som hun ikke kunne måle i første omgang.

Nu er næste milepæl 20+0 dagen og derefter lægebesøg og 2. jordmoder besøg. :)

Jubiiii, tillykke med veloverstået md :loveshower

 

Min jm sagde for øvrigt idag, at det er ret typisk for os fleregangsgravide at det er nogle livlige babyer, fordi de har lidt ekstra plads, da livmoderen jo har været udvidet før. Min baby var også vildt aktiv til nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh er altså nødt til at ringe til JM i morgen og høre om de kan høre hjertelyd. Jeg er så nervøs og tror ikke på det længere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på vej på svanger for at høre hjertelyd nu... Kryds fingre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på vej på svanger for at høre hjertelyd nu... Kryds fingre!!!

Hvordan gik det med dig? Fik du hørt din baby..? Krydser fingre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii, tillykke med veloverstået md :loveshower

Min jm sagde for øvrigt idag, at det er ret typisk for os fleregangsgravide at det er nogle livlige babyer, fordi de har lidt ekstra plads, da livmoderen jo har været udvidet før. Min baby var også vildt aktiv til nf

Min første datter var også livlig, og ville heller ikke rigtig som scanningsdamen. :) men ja, hende jeg venter nu var nok lidt mere livlig.. hehe. Nu mangler jeg bare at kunne mærke hende noget mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med dig? Fik du hørt din baby..? Krydser fingre!!

Der var en meget livlig baby! Pyha er så lettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besøg og forklaring, JustMe! :)

Jeg føler mig ikke snydt længere. :D

Det lyder som om det er rimelig sandsynligt, at du kan føde som ønsket denne gang, lollerberg. Især hvis det bare var uheldigt sidst. Det er rart at høre om et positivt forløb med kejsersnit. :)

Skønt med scanning, mor til J! Det må være en lettelse. :)

Hvor dejligt at du hørte hjertelyd, lpd. Puha, hvor lød du altså også nervøs her i tråden. :kram2

Jeg kan stadig hverken se eller mærke nogen gravid mave, og prøver virkelig at slå mig til tåls med, at det er meget normalt første gang. Men øv altså, vil snart gerne strutte med en fin mave. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER