Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Jeg har også vildt med luft i maven.

Men det er måske fordi jeg har ædt et halvt blomkål. :D

Ha ha, det har jeg også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg er også vildt oppustet, kan slet ikke være i mine bukser. Har ingen kvalme (endnu), men har godt nok svært ved at sove om natten. Tankerne kværner, skal til blink scanning om 12 dage, er nervøs for, om alt er i orden. Kan huske fra mine tidligere graviditeter, at jeg havde kvalme konstant. Har heller ingen mærkelige spisevaner, kan ikke rigtig smage noget, meeeen jeg har en skærpet lugtesans og enorme ømme boobs.

Håber bare at alt er i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er gravid, for jeg kan virkelig crave uanset hvad, men jeg vil gøre næsten alt for spareribs og fritter med aioli dip.

Havde sex i går efter to uger (min kæreste har ikke været hjemme) og blødte en del bagefter, øv :-( der er heldigvis ikke noget nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det bare er fordi slimhinderne er sarte? :)

Jeg tør ikke kaste mig ud i sex her så længe jeg har en smule blod. Men det er måske lidt fjollet, for jeg tror egentlig ikke det gør til eller fra i forhold til abort eller ej. Min kæreste er dog næsten mere bekymret end mig, så han er helt ok med et par dage uden. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay! Jeg har lige lavet en graviditets ticker :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay! Jeg har lige lavet en graviditets ticker :kuller

Hurra! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, pollenallergi gå væk!! :prik

Kan ikke tage min allergimedicin før jeg har clearet det med min læge, så jeg er helt ødelagt af allergi :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, styg kvalme i dag. Men jeg er også lidt glad for det, for jeg tager det som et tegn på at den lille alien vokser derinde. ;)

Jeg skal tage mig sammen til at gå ned i byen og handle. Vi får gæster senere. Jeg kunne sende manden, men for det første er han håbløs til at handle ;) og for det andet er det jo godt at få bevæget sig, selvom man har det dårligt.

Kan I have en dejlig søndag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg ringet til lægen og fået en tid til VJ den 21/7, hvor jeg vil være 8+6 :yay

Desuden har jeg snakket med dem om min allergimedicin, så jeg får svar senere i dag om det er fint at tage den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg i øvrigt den eneste der allerede har en del gener pga graviditet?

Jeg har kvalme dagligt og skal virkelig til at ændre mine spisevaner, så jeg spiser mere regelmæssigt. Og jeg skal tænke kreativt så jeg har sunde, lettilgængelige snacks i huset, så jeg ikke forfalder til det usunde :blush

Desuden synes jeg min søvn er påvirket. Jeg er udpræget B-menneske, men er begyndt at vågne ret tidligt om morgenen og så kan jeg ikke sove længere. Virkeligt spøjst! Min A-menneske mand synes det er ret underligt at jeg er begyndt at vågne før ham :D

Til gengæld er jeg så også generelt ret træt, så det bliver ofte til en god eftermiddagslur på sofaen :p

Jeg synes også jeg skal tisse mere end jeg plejer - uden at jeg drikker mere end jeg plejer.

Jeg synes altså det er ret tidligt! Jeg er kun 4+5 i dag :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi fortalt det til min kæreste søster. Lidt mærkeligt, men også dejligt. Føler lidt at det er vores lille hyggelige hemmelighed - det er det så ikke længere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, styg kvalme i dag. Men jeg er også lidt glad for det, for jeg tager det som et tegn på at den lille alien vokser derinde. ;)

Jeg skal tage mig sammen til at gå ned i byen og handle. Vi får gæster senere. Jeg kunne sende manden, men for det første er han håbløs til at handle ;) og for det andet er det jo godt at få bevæget sig, selvom man har det dårligt.

Kan I have en dejlig søndag. :)

Det er da helt klart et positivt tegn :loveshower

Selvom det er træls ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg i øvrigt den eneste der allerede har en del gener pga graviditet?

Jeg har kvalme dagligt og skal virkelig til at ændre mine spisevaner, så jeg spiser mere regelmæssigt. Og jeg skal tænke kreativt så jeg har sunde, lettilgængelige snacks i huset, så jeg ikke forfalder til det usunde :blush

Desuden synes jeg min søvn er påvirket. Jeg er udpræget B-menneske, men er begyndt at vågne ret tidligt om morgenen og så kan jeg ikke sove længere. Virkeligt spøjst! Min A-menneske mand synes det er ret underligt at jeg er begyndt at vågne før ham :D

Til gengæld er jeg så også generelt ret træt, så det bliver ofte til en god eftermiddagslur på sofaen :P

Jeg synes også jeg skal tisse mere end jeg plejer - uden at jeg drikker mere end jeg plejer.

Jeg synes altså det er ret tidligt! Jeg er kun 4+5 i dag :o

 

Jeg kunne stort set have skrevet det samme - bortset fra at jeg er A-menneske og bare er træt hele tiden, og ikke kan komme op om morgenen. :D

 

Til gengæld har jeg ikke antydningen af ømme bryster. Sjovt som nogle gener bare ikke rammer alle. :)

 

Det med at tisse har jeg læst skyldes blodgennemstrøm fra livmoderen, eller sådan noget - altså ikke fordi baby fylder noget, men der er alligevel ekstra pres på blæren.

(Jeg startede faktisk med at mistænke at jeg havde fået blærebetændelse, fordi jeg også syntes at min urin lugtede anderledes - og det var altså allerede fra lige efter ÆL, for jeg havde haft den fornemmelse i et par uger da jeg testede positivt! Samtidig med at jeg også tissede hele tiden. :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt bestilt tid til scanning hos Jordemoderhuset i Kbh på næste onsdag.

Jeg ringede til Roskilde Fertilitetsklinik, og en vældig sød sekretær ønskede mig tillykke og sagde, at så ville de slet ikke se os derude. :D

Jeg spurgte til scanning, men det mente hun var alt for tidligt allerede nu. Det er så ikke hvad jeg har læst på de private klinikkers info, men det gad jeg simpelthen ikke diskutere - jeg bestilte bare en tid på klinik bagefter, og så tror jeg de 500 kr. er rigtig godt givet ud for at få vished om hvordan landet - og alien :D - ligger!

 

Hvis nu det ikke går som det skal - men det gør det jo! :) - så skal vi ringe til Roskilde og aftale en ny tid, så jeg tror ikke umiddelbart at vi ville skulle vente et helt år. Jeg fik slet ikke spurgt. Og jeg gider ikke bekymre mig om det nu. For nu skal denne lille alien-spire bare vokse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne stort set have skrevet det samme - bortset fra at jeg er A-menneske og bare er træt hele tiden, og ikke kan komme op om morgenen. :D

 

Til gengæld har jeg ikke antydningen af ømme bryster. Sjovt som nogle gener bare ikke rammer alle. :)

 

Det med at tisse har jeg læst skyldes blodgennemstrøm fra livmoderen, eller sådan noget - altså ikke fordi baby fylder noget, men der er alligevel ekstra pres på blæren.

(Jeg startede faktisk med at mistænke at jeg havde fået blærebetændelse, fordi jeg også syntes at min urin lugtede anderledes - og det var altså allerede fra lige efter ÆL, for jeg havde haft den fornemmelse i et par uger da jeg testede positivt! Samtidig med at jeg også tissede hele tiden. :D )

Det giver rigtig god mening det med blodgennemstrømningen :)

Jeg har heller ikke ømme bryster. Overhovedet, faktisk. Ikke at jeg klager :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt bestilt tid til scanning hos Jordemoderhuset i Kbh på næste onsdag.

Jeg ringede til Roskilde Fertilitetsklinik, og en vældig sød sekretær ønskede mig tillykke og sagde, at så ville de slet ikke se os derude. :D

Jeg spurgte til scanning, men det mente hun var alt for tidligt allerede nu. Det er så ikke hvad jeg har læst på de private klinikkers info, men det gad jeg simpelthen ikke diskutere - jeg bestilte bare en tid på klinik bagefter, og så tror jeg de 500 kr. er rigtig godt givet ud for at få vished om hvordan landet - og alien :D - ligger!

 

Hvis nu det ikke går som det skal - men det gør det jo! :) - så skal vi ringe til Roskilde og aftale en ny tid, så jeg tror ikke umiddelbart at vi ville skulle vente et helt år. Jeg fik slet ikke spurgt. Og jeg gider ikke bekymre mig om det nu. For nu skal denne lille alien-spire bare vokse. :)

Hvor spændende!

Jeg skal også have bestilt en tid til en tidlig scanning. Tænker bestemt også at 500 kr. er godt givet ud for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oplever I også at jeres mave føles virkelig spændt/hård? Jeg føler meget af dagen, at jeg går rundt med en betonklods i maven, sådan lige omkring navlen. Jeg tror ikke det er luft, for jeg føler ikke jeg skal prutte specielt meget. :D Og det er stort set uanset hvad jeg spiser, og hvornår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oplever I også at jeres mave føles virkelig spændt/hård? Jeg føler meget af dagen, at jeg går rundt med en betonklods i maven, sådan lige omkring navlen. Jeg tror ikke det er luft, for jeg føler ikke jeg skal prutte specielt meget. :D Og det er stort set uanset hvad jeg spiser, og hvornår.

Altså jeg er så småt begyndt at føle mig oppustet, især om aftenen!! Kan det være det du oplever? Livmoderen går jo ikke op til under navlen endnu, så det kan ikke være det :)

Mange gravide døjer med luft i maven og tarmene er jo lige der hvor du beskriver det, så måske det er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke min mave føles hård, men puha altså - døjer med hovedpine, ekstrem træthed, on/off kvalme/ynkesyge dagen lang, især om eftermiddagen. Det kan jeg da ikke holde til helt indtil februar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også med oppustethed og hård mave - og kvalme, hovedpine, træthed. Synes allerede det er lidt synd for mig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors, hvor har jeg i øvrigt mange mens-lignende stik og jag i underlivet! :blink

Jeg er godt med på at der sker sindssygt meget dernede og at det (åbenbart) er helt normalt i starten af en graviditet, men behøver det ligne mens-smerter så meget?? Det er jo lige til at få paranoia over! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi ja, ved godt det ikke kan være livmoderen endnu. Måske er det bare luft. :)

Heldigvis er min kvalme gået lidt i sig selv igen (og så er det at jeg bliver bekymret, kors altså! :D).

Og jeg har også menssmerter hver dag. Og en fornemmelse af at bløde. Render på toilettet flere gange i løbet af dagen bare for at tjekke efter blod. Åndssvagt. ;)

Når først jeg ved scanning har set en levende alienspire derinde, så tror jeg at jeg kan udholde hvad som helst. Har stadig lidt svært ved at tro på, at der faktisk er noget derinde. Det psykiske fylder 90 % og det fysiske 10 %.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har ret meget luft i maven (charmerende!) :blush

Åh ja, jeg tjekker også papiret for blod 117 gange i døgnet! Heldigvis er der ingenting, men jeg får total pres af de "mens-smerter"! :rolleyes

Jeg tænker også at den scanning (som jeg endnu ikke har fået bestilt tid til) (forhåbentlig!) vil hjælpe en del på usikkerheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg vågnet op uden kvalme what so ever, og nu er jeg totalt noia. Hollllld nu op hvor gør man livet hårdt for sig selv! :D

Producerer fortsat knaldpositiv test, så jeg prøver ikke at bekymre mig. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg vågnet op uden kvalme what so ever, og nu er jeg totalt noia. Hollllld nu op hvor gør man livet hårdt for sig selv! :D

Producerer fortsat knaldpositiv test, så jeg prøver ikke at bekymre mig. ;)

Jeg klarede også en morgen uden kvalme. Fik sovet rigtig godt og LÆNGE - gik tidligt i seng. Skønt :-) er i øvrigt helt vild med din ticker, elsker at der står "I already have more brain cells than Paris Hilton!" haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER