Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Tidlig scanning vel overstået, med blinkende og bankende lille hjerte. :kuller :loveshower

 

Min termin blev ganske rigtigt rykket. Hun estimerede 5+5 i dag, baseret på CRL og hjertefrekvens.

 

Det er fint nok, men nu er der bare endnu læææængere tid til NF og lidt mere sikkerhed. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øj, og i dag har jeg så igen lidt brunt udflåd. Det er altså en rutschebanetur, det her graviditet. :unsure

Jeg håber dog selvfølgelig at det ikke er noget. Men åh hvor ville jeg gerne lige spole tiden 8 uger frem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på du ikke skal bekymre dig, Babyblue. Det har nok ingen betydning, og du har jo lige set blinkende hjerte heldigvis ;) selvom jeg sagtens forstår dig.

Er nysgerrig på om I er begyndt at få mave? Jeg er, men jeg er i tvivl om det bare er fordi jeg spiser meget for at holde kvalmen nede. Jeg synes jo det er lidt tidligt. Jeg er normalt en slank pige på 55 kg, så der skal ikke meget til før det er synligt, og jeg synes det er meget voldsomt at se min mave buler ud, og jeg faktisk ser lidt flommet ud :( glæder mig til man kan se jeg er gravid, og ikke bare deform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg det omvendte problem, idet jeg er lidt småfed i forvejen. :D

Så man kan intet se på mig, og der går nok pænt mange uger førend jeg ser rund ud og ikke bare flommet. Det har sine fordele at man kan skjule det lidt længere og undgå spørgsmål. :)

Nu tror jeg, 7-9-13, at blødningen er stoppet igen. Satser på at det har været en sart slimhinde eller lidt gammelt blod. Kan læse i min graviditetsapp at her omkring uge 6 graver ægget/fosteret sig godt ind i livmodervæggen og det kan give lidt blødning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det mon også være du er lidt oppustet, lpd? Det synes jeg hurtigt jeg bliver. Det er alle de grøntsager jeg kører ned. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg det omvendte problem, idet jeg er lidt småfed i forvejen. :D

Så man kan intet se på mig, og der går nok pænt mange uger førend jeg ser rund ud og ikke bare flommet. Det har sine fordele at man kan skjule det lidt længere og undgå spørgsmål. :)

Nu tror jeg, 7-9-13, at blødningen er stoppet igen. Satser på at det har været en sart slimhinde eller lidt gammelt blod. Kan læse i min graviditetsapp at her omkring uge 6 graver ægget/fosteret sig godt ind i livmodervæggen og det kan give lidt blødning. :)

Hov, hvad er det for en app? Sådan en må jeg også have!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er den fra Gyldendal. Den hedder bare Gravid. De første ti uger er gratis, derefter koster den 79 kr. Så jeg ser lige om jeg bliver ved med at være glad for den. :D

Puha, hvorfor kunne jeg ikke være velsignet med en graviditet uden pletblødning? :(

Har også bare max kvalme i dag. Prøver at tage det som et godt tegn. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest BabyBlue, stort tillykke med den flotte scanning. Hvor er det bare dejligt og fantastisk med hjerteblink. Og vildt at blive rykket så meget. Det bliver soændende hvad de siger til nf så.

Men øv med blødningerne. Det er bare ikke rart. Hvor ville jeg ønske at jeg kunne gøre noget for dig. Blod og graviditet hører bare ikke sammen - ihvertfald ikke før vi alle er kæmpestore, runde og højgravide og det betyder tegnblødning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen er det min tur til scanning. Er virkelig spændt og meget nervøs. 13.30 må I gerne krydse fingre for mig.

Jeg har også allerede mave. Det er selvfølgelig ikke baby, der fylder endnu, men istedet tarmene og så er jeg vildt oppustet. Tror det kommer til at gå stærkt her anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pletblødning er heldigvis stoppet igen. Den varede under et døgn og det var virkelig kun så det kunne tørres væk. Puha, men stadig ikke sjovt på nogen måde!

 

Jeg håber din scanning går rigtig godt i morgen, lollerberg. Tænker på dig, mens jeg sidder til brunch med top kvalme. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om en uge skal jeg til første graviditetsundersøgelse, og derefter kommer NF indkaldelse :D juhuu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om en uge skal jeg til første graviditetsundersøgelse, og derefter kommer NF indkaldelse :D juhuu

Uh, det går stærkt. Jeg skal også til lægen næste uge. Gad godt en tidligere nf denne gang, det kunne være rart. Sidst var det først 13+et eller andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det går stærkt. Jeg skal også til lægen næste uge. Gad godt en tidligere nf denne gang, det kunne være rart. Sidst var det først 13+et eller andet

Jeg håber jeg kan få en tid i uge 31 så min kæreste kan komme med. Der er jeg lige gået ind i uge 12.

Jeg har lånt et par seabands så nu håber jeg at jeg i det mindste kan mindske kvalmen bare en anelse, og ellers glæde mig over at min eneste uges ferie ligger i august, og jeg forhåbentlig har fået det godt igen der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg langt om længe fri for sygdom og kvalme :yay

Lige nu føler jeg mig faktisk slet ikke gravid - det føles lidt skørt :/

Men glæder mig nu bare til at få lavet VJ om 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg glæder mig også til det bliver min tur til NF og alt det. :)

Foreløbig skal vi til scanning igen om 2 uger, og så er jeg spændt på, om de justerer terminen (igen).

Jeg har fået rykket min tid hos lægen til om tre uger, hvor jeg ca vil være 9 uger henne.

 

Føler mig egentlig heller ikke gravid i disse dage. Det er både godt og skidt, fordi man bekymrer sig over ikke at være dårlig. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft lidt mindre kvalme i dag end normalt, men puuuuh hvor er jeg træt. Skulle lige ovenpå og skifte tøj, og så kom jeg til at lægge mig i sengen i stedet for.

Både i dag og i går har jeg været oppe 4.15 pga arbejde. I går tog jeg en lur inden vi skulle hjem til sviger og spise, så hjem i seng. I dag har vi haft mega travlt på arbejde, og jeg tænker så lige det er en god ide at køre ud og se på gulv, handle (og glemme halvdelen så det måtte jeg gøre to gange), så hjem og spise, fodre og nusse grise, en tur til stranden med hundene og så endte jeg her i sengen. Burde egentlig tage mig sammen og få lavet noget aftensmad klar, men jeg er sååå træt. Ville egentlig gerne til hundetræning, men nu må se om der sker en magnetisk tiltrækning mellem sofaen og min krop :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg er godt nok glad for at have sommerferie. Denne her uge burde jeg egentlig have forberedt mig på min svendeprøve, men størstedelen af tiden er gået på sofaen, hvor jeg enten har set Glee eller sovet, ups.

 

Tror vi skal på marked på søndag og så kommer jeg måske nok til at købe en lille bitte fin body :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på sommerferie i morgen. Det er dejligt. :)

Så håber jeg at jeg kan få slappet godt af de næste tre uger, og når vi så har været til scanning igen om 2 uger og forhåbentlig set hjerteblink, så er jeg forhåbentlig ikke så nervøs mere. ;) Så bliver det lidt nemmere at vende retur til arbejde med fornyet energi.

 

Tør dog ikke begynde at shoppe noget som helst endnu. Er bange for at jinxe det. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for at jeg trods alt ikke er den eneste med kvalme

Jeg måtte sige det på jobbet idet jeg er sygemeldt fordi jeg har det så skidt. jeg er næsten lige startet og min chef troede det var noget psykisk, så derfor har jeg sagt det

Jeg er lidt bange for at de måske kan finde på at fyre mig, men føler alligevel, at jeg er bedre stillet ved, at de ved at jeg er gravid fremfor at jeg "bare" er syg...

Nu har jeg bestilt seabands og min mand er kommet hjem med frisk pastiller - det hjælper helt ekstremt. Det værste er faktisk at jeg næsten ikke kan drikke noget - slet ikke vand..

Jeg håber virkelig på snart at være frisk så jeg kan holde ferie og nyde det med børnene snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kun haft kvalme to gange i dag. Det er helt nyt for mig ;) til gengæld er jeg helt kvæstet og måtte sove middsgslur på trods af jeg har haft fri i dag. Hvordan går det med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig "kun" kvalme nogle dage, og ikke nødvendigvis fra morgenstunden. Prøver at glæde mig over det og tro på at bebs selvfølgelig er ok derinde. :)

Jeg har haft lidt problemer med maven. Først et par dage med hård mave, og så gjorde jeg meget for at sætte gang i den. Og det virkede pludselig i går. :wacko

Nu føler jeg mig helt mørbanket i tarmene og har lidt svært ved at skelne mellem ligamentsmerter og alm. ondt i maven/tarmen.

Vi skal til tidlig scanning igen i næste uge, og det glæder jeg mig meget til. Hvis der stadig er hjerteblink og lyd vil jeg nok for alvor begynde at tro på det. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg klaret og nu med gul kuvert :yay

Jeg synes det er hyggeligt at være afsted. Der sker ikke det vilde, men synes det er så rart at snakke om graviditeten :) Og alt var bare fint. Og vi fik snakket lidt om sidste fødsel og aftalt at jeg starter op på jern med det samme. Så nu er der bare styr på det hele, og jeg kan længselsfuldt gå igang med at vente på nf-indkaldelse.

Og så skulle min urinprøve selvfølgelig sendes videre til dyrkning :D Det skulle den hver eneste gang i sidste graviditet. Der var aldrig noget galt, men åbenbart så er vi nogen der altid slår ud på testen, forklarede jordemoderen mig sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg afleverede en urinprøve i mandags. Fik besked i går fra sekretæren om at der var "noget" og jeg kunne hente en recept på penicillin.

Da jeg kommer hjem ser jeg i indlægssedlen at jeg ikke må tage det penicilin som gravid. ;)

Ringede til apoteket, som kontaktede lægen (det er ikke min egen læge, men en ferievikar) og de konfererede frem og tilbage og tog det meget seriøst. Det viser sig at i lægens register stod man godt måtte tage det i første trimester, men i apotekets måtte man slet ikke tage det.

Så lægen bad mig komme med en ny urinprøve i dag, som skal sendes til et rigtigt laboratorie og dyrkes. Åbenbart kunne de ikke finde helt ud af hvilken bakterie der var eller hvilken penicillin der var bedst.

Det er da meget godt, at jeg ikke ligefrem har ondt eller noget. :D

Lægen spurgte dog om jeg ville have noget bredspektret penicillin i mellemtiden, hvis jeg havde ondt. Men det sagde jeg nej til. Vil hellere vente på at få det rigtige.

Og apoteket refunderer ikke penge for medicin, selvom jeg ikke kn bruge det. Det synes jeg egentlig er lidt frækt. :unsure Godt nok koster penicillin ikke en formue, men det er princippet i det. Nå, pyt med det. Håber bare det næste er noget jeg må tage, ellers kan det hurtigt blive dyrt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går og venter på indkaldelse til NF, og er bare SÅ nervøs! Jeg frygter virkelig at der er høj risiko, og vi er nødt til at lave biopsi da vi bor i region syddanmark som ikke tilbyder NIFTY. Øv det er træls at være så bekymret :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, lpd. :kram2

Jeg håber I får et fint tal. :)

Vi er enige om herhjemme, at hvis vi får et lavt tal, så vil vi betale for en privat prøve frem for biopsi. Det koster, men det er jeg villig til at ofre frem for at bekymre mig om abortrisiko ved biopsien. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER