Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Hmm... Jeg kan faktisk rigtig godt li pias holdning til udlændinge/flygtninge debatten.... Hun lyder ikke helt dum i TV2's debat...

 

Hun er SFs redning - det tror jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun er SFs redning - det tror jeg!

Det tror jeg faktisk også... Jeg synes virkelig at hun gør det godt - og virker også klar i hendes holdninger .... Og det er rart, for det skal ikke være sådan noget tvetydigt noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skisme ikke nemt at finde ud af, når en test siger, at jeg er mest enig og mest uenig med to personer fra samme parti :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er slet ikke det jeg siger. Og de ting du nævner er der jo ingen politikere der ønsker.

 

Hvis vi nu lige udelukker "dem der ikke har ressourcer", må dem der så knokler for det ikke have mere?

For min skyld må de gerne ☺ Så længe de ikke udnytter de her job praktikker istedet for at skabe jobs. Jeg ved skam godt at det er dyrt at have ansatte, men lige der synes jeg man bor appellere til en samfunds følelse for at skabe de nødvendige jobs for at få folk i arbejde.

fair nok at sænke skatten for de virksomheder som giver jobs til de ledige danskere, men der burde også være så en "straf" for dem som ikke vil og henter billig underbetalt udenlandsk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle jer der stemmer på Enhedslisten - I er simpelthen nød til at forklare mig hvorfor?

Fordi nogle knokler og f.eks. skaber deres egen virksomhed, må de så ikke have mere end andre? De har jo selv skabt det?

Må vi ikke eje hver vores ting? Skal man dele alle sine ting med alle?

Skal Danmark vre kommunistisk?

Du tager deres parti program MEGET bogstaveligt!!! Hvilket for mig ikke er realistisk! Det gør de jo ikke engang selv!

Hvornår er nogle af de ting du nævner nogensinde blevet nævnt i debatterne? Hvornår er de ting blevet kæmpet for i folketinget? I regeringen?

Enhedslisten taler børnenes, de syges, de svages, de gamles og flygtningenes sag! Det er DET jeg stemmer på!

Jeg synes det er helt fair at folk der knokler får som fortjent, men derfor deler man stadig med sine medborgere!!! Ikke alt men lidt!!

Køber du en pose slik for DINE penge, deler du forhåbentlig også med de mennesker der står omkring dig!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skisme ikke nemt at finde ud af, når en test siger, at jeg er mest enig og mest uenig med to personer fra samme parti :wacko

Haha ej det er skisme ik nemt så! Hvilket parti er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener i den grad velfærden vil blive den samme eller dårligere. Det er bare mere af det samme. Man kan ikke blive ved med at presse citronen. Man skal sørge for virksomhederne kan drive forretning. DK er ikke attraktiv at drive forretning i, skatten er for høj. Får flere arbejdspladser til landet, flere virksomheder de betaler skat, flere i arbejde = større skattegrundlag = færre på overførselsindkomst = flere penge i statskassen eller langt hellere flere penge hos forbrugerne/borgerne som så igen kan få gang i hjulene. Får sat gang i en positiv spiral til gavn for alle.

Penge er ikke nødvendigvis svaret, det handler om at gøre det offentlige klogt og det mener jeg ikke man gør idag. Al den administration der skal laves er grotesk, hav dog lidt tillid til de ansatte. Jeg mener man skal forenkle og afbureaukratisere en masse og få gang i de varme hænder og bruge pengene hvor de gør gavn for borgeren og ikke som idag. Der er rigeligt med penge de bliver bare brugt forkert og det hjælper flere penge ikke på.

 

Det er jo lige præcis dér forskellen ligger på rød og blå blok ;) Jeg er for såvidt enig i at der skal afbureaukratiseres! Faktisk ;) Men den øverste del, ja det er så lige dér hvor jeg ikke er enig og dermed stemmer rødt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for pokker! Hvordan Søren er det noget dertil, hvor jeg sidder og får helt gåsehud over det Pia Fra SF siger....! Nøj jeg er forelsket lige nu... Det hun siger om ældreområdet og børneområdet, det kan jeg godt lide hende for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg umiddelbart tænker med USA er jo, at de private hospitaler fungerer fint, mens de offentlige er ringere.

 

Det er kun de rige, der har råd til at komme på hospitalet, mens de fattige må gå rundt med brækkede ben (groft sagt ;) )

 

Og sådan et system ønsker jeg ikke at arbejde henimod her i Danmark. Så derfor kan jeg blive nervøs/utryg, når folk nævner privatisering.

 

Det du nævner er vel aldrig blevet afprøvet vel? Så derfor skal jeg jo ikke kunne sige, at det ikke virker :)

Men det system er der heller ingen der ønsker. Der er ikke et parti der ønsker at folk ikke kan få behandling.

Vi har her i Tyskland et forsikrings baseret system. Alle skal forsikres og man kan vælge privat eller offentlig, kan man ikke betale betaler staten, selvfølgelig ud fra en vurdering. Den private er vidst dyre, men den offentlige er god jeg ved ikke om den private er bedre for har absolut ingen grund til at undersøge det.

Vi har en offentlig. Da vi flyttede herned skulle man betale 10 euro ved lægen hvert kvartal man brugte lægen, børn var gratis. Nu er det afskaffet. Al medicin på recept også selvom det reelt er håndkøb er betalt af sygesikringen, ligeledes har jeg oplevet penicillin til mig betalt af sygesikringen.

Vi har aldrig oplevet at vente længere end en dag på speciallæger, dog skulle vi vente 2 uger på børnepsyk. Vi har børnelæger som laver års undersøgelser m.m. og års undersøgelserne er ofte på 1 times tid, altså grundige. Vi har børnehospital altså hele hospitaler ikke kun afdelinger og her er lægevagten hvor vi bare møder op uden at ringe, ventetiden Maks 15 min, hvad jeg har oplevet, for det meste når vi ikke at få sat rumpen i venteværelset.

En stor del af tandlægen er betalt.

Min mand betaler nogen af 30% i skat i dk betalte han 56 %. Heri er indregnet penge til sundhedsforsikringen for os alle 4 Ikke ligefrem, en forringelse på trods af lavere skat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ej det er skisme ik nemt så! Hvilket parti er det?

Jamen det var så endda de radikale, som jeg bare slet ikke ved, om jeg skal sige buh eller bæh til :D Er ved at være grundigt forvirret :P Men jeg tror også, at jeg skal være lidt varsom med de tests, for hånden på hjertet, så er der sager, som jeg vægter MEGET højere, end andre som jeg nærmest er ligeglad med. Og hånden på hjertet, så er der også noget af det, som jeg ikke er sikker på, at jeg fatter :blush

Jeg tror måske, jeg skal vralte ud og rent faktisk snakke ansigt til ansigt med nogle af politikerne. :chin:

Men sådan helt grundlæggende er jeg "Pro-Skat" og er ikke interesseret i skattelettelser. Og jeg går ud fra at det alene sætter mig på den røde side...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skisme ikke nemt at finde ud af, når en test siger, at jeg er mest enig og mest uenig med to personer fra samme parti :wacko

Haha - det lyder da også helt fjollet!!  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du tager deres parti program MEGET bogstaveligt!!! Hvilket for mig ikke er realistisk! Det gør de jo ikke engang selv!

Hvornår er nogle af de ting du nævner nogensinde blevet nævnt i debatterne? Hvornår er de ting blevet kæmpet for i folketinget? I regeringen?

Enhedslisten taler børnenes, de syges, de svages, de gamles og flygtningenes sag! Det er DET jeg stemmer på!

Jeg synes det er helt fair at folk der knokler får som fortjent, men derfor deler man stadig med sine medborgere!!! Ikke alt men lidt!!

Køber du en pose slik for DINE penge, deler du forhåbentlig også med de mennesker der står omkring dig!?!

 

Hvis jeg ikke har tid til at sidde og se politik i tv hele tiden, så må jeg jo læse de forskellige partiers program.

 

 

Men de betaler jo allerede meget - dem der driver virksomhed og medarbejderen der betaler topskat.

 

 

Hvordan vil Ø finansiere alle de dejlige ting?

 

 

Alle dine !!! virker meget voldsomt - det er i hvert fald det jeg oplever.

 

 

Og jo, jeg deler mit slik med dem omkring mig. Ligesom alle arbejdende betaler skat i Danmark - nogle mere end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det var så endda de radikale, som jeg bare slet ikke ved, om jeg skal sige buh eller bæh til :D Er ved at være grundigt forvirret :P Men jeg tror også, at jeg skal være lidt varsom med de tests, for hånden på hjertet, så er der sager, som jeg vægter MEGET højere, end andre som jeg nærmest er ligeglad med. Og hånden på hjertet, så er der også noget af det, som jeg ikke er sikker på, at jeg fatter :blush

Jeg tror måske, jeg skal vralte ud og rent faktisk snakke ansigt til ansigt med nogle af politikerne. :chin:

Har du hørt ham, som er inde i TV2 debatten for rad. ? Morten - For ind i mellem har han nogle rigtig gode argumenter, og så kommer der et synspunkt, hvor jeg overhovedet ikke kan følge ham...

Jeg tror at det er en go ide at tage en snak med dem face to face....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du hørt ham, som er inde i TV2 debatten for rad. ? Morten - For ind i mellem har han nogle rigtig gode argumenter, og så kommer der et synspunkt, hvor jeg overhovedet ikke kan følge ham...

Jeg tror at det er en go ide at tage en snak med dem face to face....

Morten Østergaard, tænker jeg du mener ;) De radikales formand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morten Østergaard, tænker jeg du mener ;) De radikales formand.

Jep Morten :) det var for at sige til Mette at jeg godt kan forstå at hun er forvirret ifht rad, fordi jeg både kan følge ham i det han siger, men også kan se at der er noget jeg er direkte uenig i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep Morten :)

first name basis und alles ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

first name basis und alles ;)

Ja, det skal ikke være så fise fornemt med både efternavn og partinavn....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du hørt ham, som er inde i TV2 debatten for rad. ? Morten - For ind i mellem har han nogle rigtig gode argumenter, og så kommer der et synspunkt, hvor jeg overhovedet ikke kan følge ham...

Jeg tror at det er en go ide at tage en snak med dem face to face....

Hehe han er så fra Aarhus, der får jeg nok ikke lige vraltet hen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe han er så fra Aarhus, der får jeg nok ikke lige vraltet hen :lol

Haha, jo kom nu... Vi kan lave en Bk tur ud af det....! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der skal se debatten på søndag mellem Helle og Lars ( Helle Thorning Schmidt, formand for soc dem og Lars Løkke Rasmussen, formand for venstre - til ære for dig Majken ;) ) ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der skal se debatten på søndag mellem Helle og Lars ( Helle Thorning Schmidt, formand for soc dem og Lars Løkke Rasmussen, formand for venstre - til ære for dig Majken ;) ) ?

Hahaha - du er så åndsvag Tina  :lol  Men ja, naturligvis skal jeg se Helle vs. Lars!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jo kom nu... Vi kan lave en Bk tur ud af det....! :lol

Hehe politisk studietur for bk'ere :D Du har mange gode idéer, Tina ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha - du er så åndsvag Tina  :lol  Men ja, naturligvis skal jeg se Helle vs. Lars!!

Ja det vil jeg give dig ret i... Men jeg har lært at leve med det.... :lol nogen gange kæmper Torben med det... Men jeg tror at han har givet op,mat lave om på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe politisk studietur for bk'ere :D Du har mange gode idéer, Tina ;)

Ja det har jeg faktisk! Der er egentlig rart at blive anerkendt for det.... Så tak Mette! Den går lige ind på selvværdskontoen... ;)

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg offentlig ansat, og jeg er nødt til at sige, at det er alt for forsimplet at sige at noget bliver dårligere eller ringere af at blive privatiseret. Nu ville ingen nogensinde privatisere børne- ungdomsrådet, men alt hvad vi gør er jo lovbundet. Dvs hvis vi er færre medarbejdere, så skal vi enten bruge mindre tid Per borger, eller andre opgaver fjernes.

Jeg er helt med på at få afbeukratiseret det offentlige system for slap nu af vi bruger meget tid på beukrati. Og så alligevel... Den dokumentation jeg laver, er jo med til at danne evidensen for hvordan vi skal handle fremadrettet. Ex inklusionstanken er baseret på, at man indtil nu har praktiseret eksklusion af specialbørnene, og det har ført til at børnene ikke har et netværk i lokalområdet, oftere er ensomme og har dårligt selvværd, oftere har lange skoledage, oftere får dårligere karakterer, får sværre ved at tage uddannelse, har større risiko for at ende på offentlig forsørgelse osv osv. Det forsøger man at ændre på via inklusion. Det går ikke helt efter hensigten fordi man ikke får de nødvendige ressourcer med, men alt dette ved man kun, fordi lærer, pædagoger, socialrådgivere osv laver dokumentation og statistik...

Jeg tænker der er opgaver man kan udlicitere... Rengøring er ikke lovbunden og man kan fifle med hvordan det udføres bedst muligt, hvad er nødvendigt osv. Men myndighedsopgaver kan ikke udliciteres efter min mening.

Virkeligheden er samtidig at der kommer flere og flere borgere som har behov for hjælp fra det offentlige, samtidig med at budgetterne er uændrede, og ofte end ikke korrigeret for inflation og prisudvikling. Dermed opstår den situation, at der er færre penge Per borger.

Ja, jeg betalte gerne mere i SKAT hvis det så også gav mere velfærd, men jeg betaler ikke mere i SKAT for at direktøren kan få råd til endnu en yacht mens gamle fru Hansen må nøjes med et bad om måneden...

Det er netop det sidste jeg tit har svært ved. De fleste ældre har arbejdet og slidt for at skabe det samfund vi har i dag, og det takker vi med at forringe deres livskvalitet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER