Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Jo! Jeg tror vi er enige. Det er især det dér med at vedkommende ikke har været en synlig del af partiet, som jeg synes kradser lidt. Der kan man sige at en Europa-parlamentariker jo trods alt er valgt for partiet... Men altså indtil videre er det ikke rigtigt noget jeg går så meget op i. (Jeg synes bare altid alt muligt. Sorry, hvis det er trættende)

Jeg tror også, vi er enige :) Og jeg vil heller ikke sige, at jeg går op i det som sådan. Jeg opdagede det jo bare lige idag, og tænkte bare, at det var da nogle værre narrestreger :P

(Og det er ikke trættende, at du synes ting, det er fedt! :kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var yngre var jeg med i Venstres Ungdom og der førte vi jo valgkamp for ham. Synes simpelthen han er så arrogant! Derudover har jeg det svært med valget af Bios til ambulancekørsel og at brugen af tvang i 2014 i Region Syddanmark, er som det eneste sted i landet steget. Det er squ ikke godt nok.

Hørt hørt! Min fætter er falckredder her i sdr.jylland og han er blå, men MEGET træt af Carl Holst!!!

Ja og jeg bryder mig heller ikke om hans arrogance..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået og undret mig. Nu da Venstre har været nødt til at lave en mindretalsregering, DF, LA og C ikke vil gå på kompromis (det ville de nok med nogen ting, men ikke med de ting der var allervigtigst for dem) omkring et regeringsgrundlag m.m. Hvordan skal det så gå fremadrettet? Jeg ved, at V også kan forhandle til venstre og kun til højre.
Men jeg tænker bare, hvis man ikke kan forhandle et regeringsgrundlag på plads osv. Hvordan skal man så kunne forhandle sig frem til andet. Jeg tænker, at DF og V jo faktisk er ret uenige på MANGE punkter, hvorimod at LA, C og V er relativ tætte på hinanden.. jeg tænker bare det må da blive pænt op af bakke for V, eller?
Jeg spørger fordi jeg rent faktisk tænker på det og undre mig - ikke noget med hån eller sådan noget lign. Det er ganske simpelt undringsspørgsmål, som jeg ikke helt selv kan finde svaret på inde i mit hoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så vildt!!! På sin vis rædsomt spændende. Var selv til bryllup på Santorini i maj, og brudeparret (britisk, han med græske rødder) fortalte at kun et af deres mange leverandører til brylluppet ville dokumentere/fortælle om der blev betalt skat og afgifter af regningerne. Det er for vildt! Hva fa'en ska man så gøre som EU! Et sted går grænsen jo, men det ser sort ud for Grækenlands ungdom.

Men hvad sker der med euroen, med renten og men tilliden til markederne? SPÆ NDEN DE

I får sikkert en fin ferie, måske med nogle lidt sjove oplevelser. Jeg var i Zimbabwe (uden øvrig sammenligning) da deres penge ikke virkede, og det var virkelig underligt! Men befolkningen var overraskende imødekommende og turistfælderne fungerede stadig (der var bare ingen besøgende).

Og så sidder jeg lige og hører Mette Fs tale til Socialdemokraterne, og jeg bliver virkelig nærmest rørt. Hjem til arbejderværdierne <3

Jeg glæder mig personligt til at se hvor EURDKK og EURUSD ligger når jeg vågner i morgen tidlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig personligt til at se hvor EURDKK og EURUSD ligger når jeg vågner i morgen tidlig ;)

 

EURDKK vil vel ikke ændre sig nævneværdigt, men USD flipper nok, tænker jeg. Også spændende at se om aktie- og obligationsmarkederne har indregnet risikoen allerede...Jeg tænker det godt kan blive en vild uge på alle den slags markeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EURDKK vil vel ikke ændre sig nævneværdigt, men USD flipper nok, tænker jeg. Også spændende at se om aktie- og obligationsmarkederne har indregnet risikoen allerede...Jeg tænker det godt kan blive en vild uge på alle den slags markeder.

Jeg tror nu nok EURDKK kan have ændret sig. Danmarks Nationalbank har jo netop bevist, at de passer på kronen, så i en usikker periode er den en oplagt safe haven - så jeg forudsiger svækket EURDKK ;) Og ligeledes svækket EURUSD. 

 

Der har været snakket MEGET Grexit i laaaaang tid, men ingen af bankerne har på noget tidspunkt meldt ud, at de mente risikoen var over 30-40%. Så sent som i fredags, snakkede jeg telefon med en fra Nordea, der sagde, at denne weekend kunne blive vild, men at de stadig ikke troede på Grexit var den mest sandsynlige afslutning ;)

 

Jeg glæder mig faktisk til at komme på arbejde i morgen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået og undret mig. Nu da Venstre har været nødt til at lave en mindretalsregering, DF, LA og C ikke vil gå på kompromis (det ville de nok med nogen ting, men ikke med de ting der var allervigtigst for dem) omkring et regeringsgrundlag m.m. Hvordan skal det så gå fremadrettet? Jeg ved, at V også kan forhandle til venstre og kun til højre.

Men jeg tænker bare, hvis man ikke kan forhandle et regeringsgrundlag på plads osv. Hvordan skal man så kunne forhandle sig frem til andet. Jeg tænker, at DF og V jo faktisk er ret uenige på MANGE punkter, hvorimod at LA, C og V er relativ tætte på hinanden.. jeg tænker bare det må da blive pænt op af bakke for V, eller?

Jeg spørger fordi jeg rent faktisk tænker på det og undre mig - ikke noget med hån eller sådan noget lign. Det er ganske simpelt undringsspørgsmål, som jeg ikke helt selv kan finde svaret på inde i mit hoved :)

 

Mon ikke vi på mange områder bare vil stå stille?! Jeg forestiller mig, at de kan få lavet nogle (ikke mange) enkelte reformer, men nok næppe nogle gennemgribende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu nok EURDKK kan have ændret sig. Danmarks Nationalbank har jo netop bevist, at de passer på kronen, så i en usikker periode er den en oplagt safe haven - så jeg forudsiger svækket EURDKK ;) Og ligeledes svækket EURUSD. 

 

Der har været snakket MEGET Grexit i laaaaang tid, men ingen af bankerne har på noget tidspunkt meldt ud, at de mente risikoen var over 30-40%. Så sent som i fredags, snakkede jeg telefon med en fra Nordea, der sagde, at denne weekend kunne blive vild, men at de stadig ikke troede på Grexit var den mest sandsynlige afslutning ;)

 

Jeg glæder mig faktisk til at komme på arbejde i morgen :P

 

Jo, men den MÅ jo ikke svinge nævneværdigt overfor EUR, så det vil vel være renten som falder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men den MÅ jo ikke svinge nævneværdigt overfor EUR, så det vil vel være renten som falder...

Den svinger aldrig som f.eks. USDDKK, men det må jo altså godt bevæge sig og den har jo aldrig før været så volatil, som indenfor det sidste år. I februar var EURDKK i 7,43 og den har siden været over 7,47 - det er vilde bevægelser i EURDKK ;)

En lille grafisk fremstilling (og læg mærke til den øverste nyhed om Danish PM Rasmussen :D)

llwCASp.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den svinger aldrig som f.eks. USDDKK, men det må jo altså godt bevæge sig og den har jo aldrig før været så volatil, som indenfor det sidste år. I februar var EURDKK i 7,43 og den har siden været over 7,47 - det er vilde bevægelser i EURDKK ;)

En lille grafisk fremstilling (og læg mærke til den øverste nyhed om Danish PM Rasmussen :D)llwCASp.png

Hehe! True! Jeg sidder nok mere her på privat-danskerens mås og tænker i udsving. Og der er jo praktisk talt ingen. Men den har selvfølgelig altid de 2% at svinge indenfor, og dér går den sikkert helt amok :D det SKAL den sgu, for min forståelses skyld om ikke andet...

...(fordi omverdenen endnu ikke har forstået at vi også har fået en fucked up regering... Haha, spøg til side)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle, sikke I taler i koder, Susanne og Fister (for mig altså - fatter HAT af sådan noget) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle, sikke I taler i koder, Susanne og Fister (for mig altså - fatter HAT af sådan noget) :D

Sorry :) det er vist også lidt nørdet det her. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry :) det er vist også lidt nørdet det her. :D

Det skal du ikke undskylde :) Jeg er bare SLET ikke i stand til at forstå de der ting så synes det var sjovt at læse jeres snak med tydelig indsigt i den verden.

- ja, lidt nørdet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle, sikke I taler i koder, Susanne og Fister (for mig altså - fatter HAT af sådan noget) :D

:ditto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke undskylde :) Jeg er bare SLET ikke i stand til at forstå de der ting så synes det var sjovt at læse jeres snak med tydelig indsigt i den verden.

- ja, lidt nørdet ;)

 

 

:ditto :D

 

Jeg er stolt af at være en nørd! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER