Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

NOGET - såsom at nedlægge politiet og indføre brødkøer i DK? :P

:D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er nem nok ;) Verdens højeste skatter skal da bare være endnu højere og de udefinebare "rige" (altså den normale middelklasse) skal betale. Sorry, kunne ikke lade hver :)

Haha! Ja det er bare en skide god ide altså! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NOGET - såsom at nedlægge politiet og indføre brødkøer i DK? :P

Såsom at nedsætte ministerlønnen/pension og støtte lærerne under lockouten :)

Men ja de har også nogle helt vanvittige ideer, hvis man nærlæser deres program :D Men dem får de heldigvis aldrig gennemført ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såsom at nedsætte ministerlønnen og støtte lærerne under lockouten :)

Men ja de har også nogle helt vanvittige ideer, hvis man nærlæser deres program :D Men dem får de heldigvis aldrig gennemført ;)

Jeg er faktisk fuldstændig enig med Enhedslisten i deres kritik af ministerpensionerne! Det er simpelthen sådan noget hykleri! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk fuldstændig enig med Enhedslisten i deres kritik af ministerpensionerne! Det er simpelthen sådan noget hykleri! :prik

Helt vildt! :rolleyes

Fik også lige tilføjet pension, da du skrev ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu svarer jeg lige for vinnus for jeg er ret sikker på at hun ikke mener at kontanthjælpen skal hæves (eller sænkes) men at de der er syge får pengene fra den rigtige kasse!!! Vinnus er syg og erklæret uegnet til at arbejde - hun burde jo så få syge dagpenge. Vinnus VIL gerne arbejde, sagsbehandleren vil ikke sende hende i arbejdspraktik/arbejdsprøvning fordi hun er FOR syg - ergo er hun parkeret i ingenmandsland sammen med alt for mange andre!!! Fordi det er billigere at have folk på kontanthjælp end sygedagpenge! Men det ruster jo ikke vinnus til noget som helst! Hun bliver hverken rask eller får prøvet sin grænse af så hun kan bidrage til samfundet med hvad end hun kan!

Jeg kender ikke Vinnus historie. Men lige netop sådan en som hende, skal jo som du er inde på ikke være på KH, men sygedagpenge.

Hvis socialrådgiverne nu kunne bruge mere tid med borgerne, ville der være større mulighed for at komme rundt om det hele menneske, og i Vinnus' situation hjælpe hende i rette behandling, så hun på sigt kan komme i job igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såsom at nedsætte ministerlønnen og støtte lærerne under lockouten :)

Men ja de har også nogle helt vanvittige ideer, hvis man nærlæser deres program :D Men dem får de heldigvis aldrig gennemført ;)

 

De er ikke kun fuld af dårlige idéer i mine øjne, de har også et par lyse øjeblikke ind i mellem :D Men summen er og bliver dog negativ i mine øjne. Og lur mig om der ikke også i sin tid var nogen der mente, at Hitler aldrig ville få gennemført sine idéer. Nazisterne troede ikke engang selv på det i sin tid. Så jeg er meget påpasselig med aldrig at sige "aldrig". Og jeg vil personligt meget nødig se et DK realiseret, hvor Enhedslisten har magt som de har agt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvordan vil de tage hånd om dem? :)

Jeg kender ikke den præcise plan. Men jeg ved, at det handler om at kigge på hvordan sagsgangen forløber ude i kommunerne, så f.eks socialrådgiverne får mere tid til at komme rundt om det hele menneske istedet for kæmpe mængder papirarbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er ikke kun fuld af dårlige idéer i mine øjne, de har også et par lyse øjeblikke ind i mellem :D Men summen er og bliver dog negativ i mine øjne. Og lur mig om der ikke også i sin tid var nogen der mente, at Hitler aldrig ville få gennemført sine idéer. Nazisterne troede ikke engang selv på det i sin tid. Så jeg er meget påpasselig med aldrig at sige "aldrig". Og jeg vil personligt meget nødig se et DK realiseret, hvor Enhedslisten har magt som de har agt.

Og netop derfor skal de forblive et støtteparti, der råber op, når de andre er hyklere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen der snakker om at hæve kontanthjælpen, tværtimod snakker de om at sænke den, evt med et loft.

Jeg har på intet tidspunkt hørt V nævne noget om at hjælpe dem der ikke kan.

Kommunerne får lov til at parkere folk og afprøve dem på det groveste uden at der sker en fløjtende fis ved det. Der er ingen sanktioner ved kommunernes handlinger når det kommer til syge på kontanthjælp.

Folk med terminal kræft kan ikke få førtidspension, hvis der er bare den mindste mulighed for at de kan arbejde bare en time pr uge. Det er jo grotesk at det skal være sådan.

Hvem snakker om at hæve kh?

DA snakker om at sænke den og ftp med 4000 før skat. Men det der ikke tages højde for er, at der faktisk er en del syge på kh, og at der rent faktisk ikke er arbejde nok til alle ledige.

Det er jo også fuldstændig uholdbart, det du beskriver.

Jeg synes det er en god ide at sætte et loft over kh, så incitamentet for (ufaglært) arbejde er større, i kombination med at sænke skatten.

Der VIL komme flere arbejdspladser, hvis man investerer i at sænke skatten for virksomhederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og netop derfor skal de forblive et støtteparti, der råber op, når de andre er hyklere :)

 

Ja, det tror jeg at de egner sig bedst til :) Tror også at deres politik ville have svært ved at bære andet, for har svært ved at se, hvordan de ville finansiere og realisere den i praksis. Hvad ministerlønningerne og pensionenerne angår er jeg dog helt enig, det er helt forrykt i mine øjne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ryger nok på Socialdemokratiet igen...men må ærligt indrømme jeg pt synes alle politikere kun skader vores velfærdssamfund...der er virkelig ingen som siger noget fornuftigt eller holder deres løfter osv...så har mistet interessen for at følge med...men generelt er jeg enig med A's grundholdninger når ellers de kan få lov at føre deres politik uden indflydelse fra den blå side...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad er det SÅ Venstre vil gøre for at tage hånd om de svage? Det melder historien jo ikke rigtig noget om.

Af det jeg kender til, så handler det om at de vil kigge på hvordan sagsgangen forløber ude i kommunerne, så der bliver mere plads til at eks socialrådgiverne får mere tid til den enkelte borger frem for uanede mængder papirarbejde.

Iøvrigt synes jeg sådan set at det er fornuftigt ikke at aflægge løfter om alt muligt, når Venstre (eller nogle andre partier for den sags skyld) ikke alene ville få regeringsmagten, men skal sidde og blive enige med andre partier om hvordan og hvorledes.

Men kan godt se at mange af jer andre er større tilhængere af en løftebrudsregering ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke Vinnus historie. Men lige netop sådan en som hende, skal jo som du er inde på ikke være på KH, men sygedagpenge.

Hvis socialrådgiverne nu kunne bruge mere tid med borgerne, ville der være større mulighed for at komme rundt om det hele menneske, og i Vinnus' situation hjælpe hende i rette behandling, så hun på sigt kan komme i job igen

Der skal mere fokus på kommunerne og deres dårlige håndtering af syge. Lige pt får de lov til at sylte folk som de vil. Man skal selv vide noget om paragrafferne før de vil hjælpe. Mange kommuner udnytter også muligheden for jobpraktik, som er reelle jobs.

Socialrådgivere gør hvad de får besked på ovenfra og har virkelig ikke den fornødne tid til den enkelte. De er også presset på tid

Mange folk tror fejlagtigt at hvis man er syg i DK, så får man sygedagpenge. Ak det er blot en løgn. Det er jo for dyrt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af det jeg kender til, så handler det om at de vil kigge på hvordan sagsgangen forløber ude i kommunerne, så der bliver mere plads til at eks socialrådgiverne får mere tid til den enkelte borger frem for uanede mængder papirarbejde.

Iøvrigt synes jeg sådan set at det er fornuftigt ikke at aflægge løfter om alt muligt, når Venstre (eller nogle andre partier for den sags skyld) ikke alene ville få regeringsmagten, men skal sidde og blive enige med andre partier om hvordan og hvorledes.

Men kan godt se at mange af jer andre er større tilhængere af en løftebrudsregering ;)

Nu ved jeg godt, at du ikke er talsmand for venstre ;) Men hvordan vil man "kigge på det"?

Og jeg er bestemt ikke tilhænger af en løftebrudsregering. Synes det er til grin så meget, der er ikke blevet gennemført, hvilket så til dels nok også skyldes, at de Radikale fik så meget magt.

Men jeg synes stadig, at alternativet er værre ;)

(Kunne dog også godt have lyst til at stemme blankt - netop pga. ovenstående :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er ikke kun fuld af dårlige idéer i mine øjne, de har også et par lyse øjeblikke ind i mellem :D Men summen er og bliver dog negativ i mine øjne. Og lur mig om der ikke også i sin tid var nogen der mente, at Hitler aldrig ville få gennemført sine idéer. Nazisterne troede ikke engang selv på det i sin tid. Så jeg er meget påpasselig med aldrig at sige "aldrig". Og jeg vil personligt meget nødig se et DK realiseret, hvor Enhedslisten har magt som de har agt.

 

Retspolitisk synes jeg ihvertfald de er de mest fornuftige på venstrefløjen. Men derudover synes jeg nok der er langt imellem guldkornene og de virker meget virklighedsfjerne og få ihverfald mit blodtryk kraftigt op, men det er nu generelt på den fløj ;) Og ja, giver dig helt ret I, at man aldrig skal sige aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal mere fokus på kommunerne og deres dårlige håndtering af syge. Lige pt får de lov til at sylte folk som de vil. Man skal selv vide noget om paragrafferne før de vil hjælpe. Mange kommuner udnytter også muligheden for jobpraktik, som er reelle jobs.

Socialrådgivere gør hvad de får besked på ovenfra og har virkelig ikke den fornødne tid til den enkelte. De er også presset på tid

Mange folk tror fejlagtigt at hvis man er syg i DK, så får man sygedagpenge. Ak det er blot en løgn. Det er jo for dyrt.

 

Mange af de problematikker ville man jo faktisk komme til livs ved at udlicitere, således at pengene bruges bedst muligt, da offentlige virksomheder kan drives bedre i privat regi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg godt, at du ikke er talsmand for venstre ;) Men hvordan vil man "kigge på det"?

Og jeg er bestemt ikke tilhænger af en løftebrudsregering. Synes det er til grin så meget, der er ikke blevet gennemført, hvilket så til dels nok også skyldes, at de Radikale fik så meget magt.

Men jeg synes stadig, at alternativet er værre ;)

(Kunne dog også godt have lyst til at stemme blankt - netop pga. ovenstående :rolleyes)

 

 

Jeg medlem, men ikke talsmand :)

 

Man vil jo udlicitere offentlige virksomheder til privat regi, da de der kan drives bedre.

 

 

Men nu er du jo lige blevet husejer ;) Og jeg regner lige dig og din mand for at være "almindelige middelklasses danskere" - vil I gerne betale mere i skat af jeres løn, plus mere ejendomsskat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betyder det at vi her i området kan stemme personligt på Søren Pape?

Jep, han er opstillet i Vestjyllands storkreds (som strækker sig et godt stykke øst på)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange af de problematikker ville man jo faktisk komme til livs ved at udlicitere, således at pengene bruges bedst muligt, da offentlige virksomheder kan drives bedre i privat regi.

Er det ikke det man har gjort ved at skabe samarbejde med Anden aktør firmaer?

For det er ofte kort sagt noget :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke det man har gjort ved at skabe samarbejde med Anden aktør firmaer?

For det er ofte kort sagt noget :numse

 

Det ved jeg ikke. Men jeg tror på, at ved at indføre konkurrence på markedet, vil de forskellige ledere virksomhederne kigge ind i hvordan de bedst muligt får borgerne til at vælge dem, og dermed bliver sagsgangen bedre og tilfredsheden vil stige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en gang. Men det kræver både nogle stemmer nu og senere. Så det er bare med at komme i gang. Jeg skulle da mene du også bor i storkredsen, så der er ingen undskyldning ;)

Hæ hæ - jeg er nok stadig for rød til at sætte krydset hos ham! Men som person er han noget mere sympatisk end både Helle og Lars!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stemme på...

Jeg er langt hen af vejen stor tilhænger af Kristendemokraterne, men synes også det er lidt 'spildt' når de ikke kommer over spærregrænsen... Har tidligere stemt SF men synes ærlig talt alt det jeg godt kan lide, har de smidt på jorden. Ex elskede jeg da de altid snakkede om hvad de selv ville og ikke hvad de andre gjorde forkert. Nu laver de heller ikke ret meget andet end at sige hvad de andre gør forkert, og det er usympatisk i mine øjne..

Så har jeg overvejet DF fordi de faktisk siger mange fornuftige ting på mange områder, og jeg synes de er hamrende dygtige politikere, men de er bare så gennemført usympatiske når det kommer til udlændingepolitikken....

Alternativet - øh nej! For venstre-orienteret til mig... Det samme med Enhedslisten jeg synes faktisk er dårlige politikere... Liberal Alliance kan jeg SLET ikke med... Socialdemokraterne er jeg bare for uenige med på for mange punkter - jeg er nok alligevel mere blå end dem... Radikale... Nej, de er for blå på de forkerte steder... Venstre og Konservative, for blå på de forkerte steder og de bruger for meget tid på mudderkastning, og Lars Løkke synes jeg er usympatisk..

Så... Jeg er ret lost!!!

Jeg er ret enig med dig i at kristen demokraterne slet ikke er tossede! Jeg har stemt på dem før. Hvilket ikke hjalp en dyt! Mit problem er derfor også frygten for at spilde en stemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, han er opstillet i Vestjyllands storkreds (som strækker sig et godt stykke øst på) Søren vil selvfølgelig vælges i den område, han kommer fra :)

Det er ikke helt tosset ;) Må med i overvejelserne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ - jeg er nok stadig for rød til at sætte krydset hos ham! Men som person er han noget mere sympatisk end både Helle og Lars!!!

Men du finder ikke en politiker, for hvem det sociale område er så vigtig og samtidig med en økonomisk sans. Det er der, hvor jeg synes vi konservative adskiller os fra Venstre og LA. Det sociale er hjerteblod for os. At hjælpe samfundets svageste og værne om familien - det er konservativt. Men samtidig er vi økonomisk realistiske, og kaster ikke bare penge efter velfærd uden at der er penge til det. Desuden hjælper det, at give skattelettelser. Det sætter gang i forbruget, skaber jobs og derved flere penge i statskassen - forsimplet, selvfølgelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER