Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Nu svarer jeg lige for vinnus for jeg er ret sikker på at hun ikke mener at kontanthjælpen skal hæves (eller sænkes) men at de der er syge får pengene fra den rigtige kasse!!! Vinnus er syg og erklæret uegnet til at arbejde - hun burde jo så få syge dagpenge. Vinnus VIL gerne arbejde, sagsbehandleren vil ikke sende hende i arbejdspraktik/arbejdsprøvning fordi hun er FOR syg - ergo er hun parkeret i ingenmandsland sammen med alt for mange andre!!! Fordi det er billigere at have folk på kontanthjælp end sygedagpenge! Men det ruster jo ikke vinnus til noget som helst! Hun bliver hverken rask eller får prøvet sin grænse af så hun kan bidrage til samfundet med hvad end hun kan!

 

Hvor jeg dog elsker dig Maja :kiss

 

Du rammer så meget rigtigt her!

Der hvor jeg er bange, er når de snakker om at sænke den. Vi klarer os lige for hvad vi får nu og jeg kan virkelig grue for hvad der vil ske, hvis de sænker den med fx 4000. V vil oveni genindføre gensidig forsørgerpligt, som vil ramme rigtig mange rigtig hårdt. For nogle virker det måske ret så retfærdigt, men det er en gammel lov fra 1925, hvor kvinder gik hjemme og en familie kunne forsørges på 1 løn. Loven skulle forhindre manden i at drikke lønnen op, så der intet var til familien. I dag er det nærmest umuligt at klare sig for en løn.

Sygedagpenge får man ikke hvis der ikke er mulighed for at man bliver helt rask inden for en hvis periode. For 4 år siden kunne der gives dispensation til at forlænge dem op mod 52 uger, men den er lavet mest med henblik på de fysiske lidelser. Så efter de nu første 22 uger på sygedagpenge ryger man på Kh hvis man ikke er helt rask eller evt fejler noget psykisk. Jeg kender ingen med psykiske lidelser som har fået forlænget deres sygedagpenge.

Som Majs skriver, så er det billigere for kommunerne at parkere folk. Jobprøvninger og virksomhedspraktikker kan man være heldig at blive sendt ud i, men ikke alle steder.

Derfor søger jeg selv konstant. For jeg VIL arbejde, men har ikke fået en chance for at vise mit værd endnu.

 

Det er så nemt at sige at folk ikke vil eller gider. Men døm dem ikke før du har prøvet at stå i deres sted.

Jeg vil til enhver tid gerne bytte min angst væk for at knokle mig selv halvt ihjel i et job!

 

Jeg stemmer nok på Enhedslisten! Jeg ligger nok ret meget tættere på midten, men hvis NOGET skal ske så er det godt at have en lille hidsig vagthund ved magten!

Det er også dem jeg stemmer på. Ulf Harbo har kæmpet så mange sager omkring GF i det sidste års tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stemmer S igen, som alle de andre gange. Og testene siger stadig det samme. Så skal jeg bare lige have fundet den rette kandidat. Vil helst stemme personligt.

 

(og kan de så få det valg ud af mit tv og noget cykelløb ind igen :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange glemmer bare at det ikke er en dans på roser at være på Kh. Det er pisse ydmygende rent faktisk :( At gevinsten ikke er høj nok er et spin på samme måde som alt andet bliver fordrejet.

Selv en lille gevinst løser op for en del andre muligheder, som folk faktisk glemmer. På Kh må man ikke spare op, du må ikke eje noget der overstiger 10.000 i værdi, hvis man har en partner med en pensionsopsparing, så skal den hæves og bruges, da det er formue.

jeg skal forsvare mig stort set hele tiden, og forklare at jeg faktisk ikke bare er doven, at jeg har tabt en stor del af min identitet og føler mig værdiløs HVER ENESTE DAG. At jeg skal redegøre for hvordan vi har råd til dit eller dat (fx har jeg fået en rigtig fin danefæ jakke af mine forældre sidste år i fødsdagsgave, og har fået en del kommentarer på at man da får for meget i Kh hvis man har råd til sådan en... det samme med andre ting)

 

Dem der reelt har brug for hjælpen skal selv kæmpe for den. Fx er der en pulje til de der 12 gange psykolog hjælp til halv pris for folk med depression og angst. Er man uheldig og være syg på det forkerte tidspunkt, så er puljen opbrugt. Så er det bare ærgeligt. Vi symptombehandler I dk med medicin fx mod depression, hvor det er langt fra alle, hvor det hjælper på det egentlige problem. Samtidig får psykiatrien tilført færre penge og det er et område, der er blevet skåret en del i.

 

Tja, jeg synes nu ikke det er specielt fordrejet. For en del lavtlønnede kan det ikke betale sig når man ligger transport m.m. med. Men jeg ved da godt det ikke er drømmescenariet.

 

Det er da på ingen måde rimeligt at du skal forsvare dig, men jeg mener bare ikke du kan give venstre (eller de andre blå patier, som jeg ved du ikke har nævnt, skylden) Jeg mener mere det er dem som misbruger systemet som giver mistilliden til dig og dem der er I din situation der er skyldnere.

 

Jeg synes så sandelig heller ikke det er iorden at man skal kæmpe sådan for hjælpen og jeg har som socialrådgiver siddet med mange fleksjobbere som reelt burde være på førtidspension og som det ikke gav mening de var på fleksjob. Jeg synes også man langt hurtigere skal have hjælp, jeg tror man kommer meget længere ved at forebygge end reparere.

 

Jeg har fuldt og fast at det system man har idag, ikke fungerer og medmindre man gør noget andet, så bliver det kun dårligere.

Danmark er verdens dyreste forsikringsordning, for jo det er en statsfinansieret forsikringsordning, den såkaldte velfærd I DK. Det er blot langt fra verdens bedste forsikringsordning og jeg synes der er mange ting der bare ikke er iorden. Vi har her I Tyskland end reel forsikringsordnig, som dog ikke er speciel dyr, men langt langt bedre end I Danmark på langt de fleste områder. Ihvertfald med de regler vi har her I Bayern hvor jeg bor.  

 

Det er en af grundende til jeg på ingen måde vil stemme rødt, men LA. Jeg tror på langt flere varme hænder, tillid til dem der sidder I systemet og varetager lovgivningen og langt mindre fordyrene bureaukrati.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :))

Men hvad er det SÅ Venstre vil gøre for at tage hånd om de svage? Det melder historien jo ikke rigtig noget om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, jeg synes nu ikke det er specielt fordrejet. For en del lavtlønnede kan det ikke betale sig når man ligger transport m.m. med. Men jeg ved da godt det ikke er drømmescenariet.

 

Det er da på ingen måde rimeligt at du skal forsvare dig, men jeg mener bare ikke du kan give venstre (eller de andre blå patier, som jeg ved du ikke har nævnt, skylden) Jeg mener mere det er dem som misbruger systemet som giver mistilliden til dig og dem der er I din situation der er skyldnere.

 

Jeg synes så sandelig heller ikke det er iorden at man skal kæmpe sådan for hjælpen og jeg har som socialrådgiver siddet med mange fleksjobbere som reelt burde være på førtidspension og som det ikke gav mening de var på fleksjob. Jeg synes også man langt hurtigere skal have hjælp, jeg tror man kommer meget længere ved at forebygge end reparere.

 

Jeg har fuldt og fast at det system man har idag, ikke fungerer og medmindre man gør noget andet, så bliver det kun dårligere.

Danmark er verdens dyreste forsikringsordning, for jo det er en statsfinansieret forsikringsordning, den såkaldte velfærd I DK. Det er blot langt fra verdens bedste forsikringsordning og jeg synes der er mange ting der bare ikke er iorden. Vi har her I Tyskland end reel forsikringsordnig, som dog ikke er speciel dyr, men langt langt bedre end I Danmark på langt de fleste områder. Ihvertfald med de regler vi har her I Bayern hvor jeg bor.  

 

Det er en af grundende til jeg på ingen måde vil stemme rødt, men LA. Jeg tror på langt flere varme hænder, tillid til dem der sidder I systemet og varetager lovgivningen og langt mindre fordyrene bureaukrati.

Om det ikke kan betale sig er vel op til den enkelte. Der tages ikke højde for det sociale der er i at have et job og den identitet man får derved. At man ikke længere bliver stemplet som "samfundsnasser"

Debatten har ikke været køn, og jo jeg vil stadig lægge den over på de blå, som snakker så meget om at det skal kunne betale sig at arbejde. For hvor er de jobs, som de ønsker at de ledige skal tage? Hvornår skal virksomhederne også tage lidt samfundsansvar og ikke kun tænke i profit?

Jeg kender desværre en del virksomheder som udnytter jobpraktikker og den slags, for det er jo gratis for dem. Før jeg blev sygemeldt, var jeg et sted, hvor de ligefrem pralede med at de kun benyttede folk i virksomhedspraktik, fordi de så slap for lønninger.

 

Jeg tror på at dem der misbruger systemet er et lille fåtal. Den slags mennesker vil der altid være, uanset hvor meget man presser resten af befolkningen.

Det er såååå svært at have tillid til systemet som det er i dag. En skrev på FB "man skal være stærk for at være syg i DK" og det er på en måde rigtigt. Man bliver deprimeret over hvad man møder. En jeg snakker med her fra byen er blevet sendt i aktivering... ved at skulle gå tur med sin egen hund. Noget hun gør i forvejen. Hun vil gerne videreuddannes, men det eneste de vil sende hende i er som SOSA, fordi hun kan få elevløn. Men der er bare ikke mangel på dem...plus den slags arbejde duer bare ikke til hende med hendes psykiske problemer og dårlige ryg og hænder. Hun vil så gerne, men må ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer på ingen måde til at sætte mit kryds ved nogen der gør Lars Løkke til statsminister igen! 

 

Jeg startede min stemmerets-karriere med at stemme Socialdemokratiet, men har de sidste mange år stemt Radikalt. Jeg synes det var rigtig trist, at Vestager forlod dansk politik, for jeg er ikke ligeså stor fan af Morten Østergaard. Men nu har jeg taget test både hos DR og TV2 og begge steder siger den klart mest enig med de Radikale, så med mindre nogen slår benene væk under mig, så er det nok der mit kryds ender igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det ikke kan betale sig er vel op til den enkelte. Der tages ikke højde for det sociale der er i at have et job og den identitet man får derved. At man ikke længere bliver stemplet som "samfundsnasser"

Debatten har ikke været køn, og jo jeg vil stadig lægge den over på de blå, som snakker så meget om at det skal kunne betale sig at arbejde. For hvor er de jobs, som de ønsker at de ledige skal tage? Hvornår skal virksomhederne også tage lidt samfundsansvar og ikke kun tænke i profit?

Jeg kender desværre en del virksomheder som udnytter jobpraktikker og den slags, for det er jo gratis for dem. Før jeg blev sygemeldt, var jeg et sted, hvor de ligefrem pralede med at de kun benyttede folk i virksomhedspraktik, fordi de så slap for lønninger.

 

Jeg tror på at dem der misbruger systemet er et lille fåtal. Den slags mennesker vil der altid være, uanset hvor meget man presser resten af befolkningen.

Det er såååå svært at have tillid til systemet som det er i dag. En skrev på FB "man skal være stærk for at være syg i DK" og det er på en måde rigtigt. Man bliver deprimeret over hvad man møder. En jeg snakker med her fra byen er blevet sendt i aktivering... ved at skulle gå tur med sin egen hund. Noget hun gør i forvejen. Hun vil gerne videreuddannes, men det eneste de vil sende hende i er som SOSA, fordi hun kan få elevløn. Men der er bare ikke mangel på dem...plus den slags arbejde duer bare ikke til hende med hendes psykiske problemer og dårlige ryg og hænder. Hun vil så gerne, men må ikke...

 

Nja, rent økonomisk er det vil ret nemt at se om det kan betale sig eller ej, når man medregner transport omkostninger med. Så er der da heldigvis nogen der vælger at arbejde alligevel da det er vigtigt for deres identittet. Det er super, bare ikke alle der vælger det.

 

Tja, det var lige fremme igår, at der under denne regering er skabt I omegenen af 40.000 jobs, omkring 30.000 er gået til udlændinge, altså polakker m.m. Jeg kan ikke lige huske tallene og er for doven til at slå det op, men I store træsko længder var det tallene. Så der var da muligheder for at søge for danskere...

Jobsne skal komme ved at man gør det attraktivt at drive virksomhed I DK. At man ikke har så høje virksomhedsskatter, så virksomhederne for lyst til at slå sig ned I DK. Det er nemt at vælge DK fra som det er idag.

 

Jeg kender udemærket godt til misbrug af praktikker, men det gælder så sandelig ikke kun virksomheder. Kommunerne er storslyngler I den diciplin og mange "rigtige" jobs forsvinder og flere praktikker kommer til og nej det er ikke iorden og ikke sådan ordningen er tiltænkt.

 

Du har lov til at tro at det er få der snyder systemet :) Jeg  har lov til at tro det modsatte. Jeg kan læse misbrugen på diverse fora  jeg har selv siddet overfor flere borgere som har fortalt mig hvordan de har snydt sig til forskellige ydelser, jeg har set flere vi kendte på kommunen som kontanthjælpsmodtagere arbejde sort, imens de fik kh. Så jeg har set det modsatte og mener det er langt mere udtalt end mange vil være ved.

 

Det er da også grotekst hvad hun er sendt ud I, men er heller ikke et system jeg tror på. Jeg har altid forsøgt at sende folk I aktivering hurtigt, med stort held og nogle har fået fast arbejde det sted og væk fra overførselsindkomst win/win :). Så det tror jeg på og var jeg din rådgiver så var du også sendt ud ;) så du kunne prøve dig af, så jeg er langt fra enig I den måde det gøres på.

 

Med hensyn til din kommentar til Majs om at man ikke kan klare sig på 1 løn, så er jeg helt enig med dig. Men det er jo pga den høje skat der er I DK, LA vil sænke skatten I bunden ;)

Det er så også en af grundende til jeg har forladt DK, for her kan vi fint klare os på 1 løn, skatten er langt lavere, men vi har bedre velfærd og samme levestandard.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid stemt på blok men har ingen interesse i at få Lars Løkke som statsminister så er havnet i ingenmandsland. Nå 23 dage til at beslutte mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er konservativ helt ind i hjertet. Frihed, ansvar til borgeren og hjælp til dem, der virkelig har brug for den.

Denne gang har jeg fornøjelsen af at kunne stemme på en mand, der for mig er indbegrebet af en moderne men klassisk konservativ, min partiformand Søren Pape. Jeg er SÅ glad for han blev opstillet her i storkredsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er konservativ helt ind i hjertet. Frihed, ansvar til borgeren og hjælp til dem, der virkelig har brug for den.

Denne gang har jeg fornøjelsen af at kunne stemme på en mand, der for mig er indbegrebet af en moderne men klassisk konservativ, min partiformand Søren Pape. Jeg er SÅ glad for han blev opstillet her i storkredsen.

Søren Pape er rigtig sympatisk og prof. Kunne blå blok så ikke stille ham op som statsminister?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Pape er rigtig sympatisk og prof. Kunne blå blok så ikke stille ham op som statsminister?

 

Det er han desværre alt for grøn til og de konservative alt for små, men det ville være fint for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tysker og må ikke stemme til Folketingsvalg, men jeg følger meget med i dansk politik og er bare glad for at læse, at der er så mange der gør sig overvejelser om hvad de skal stemme på. Det vigtigste er bare at så mange som muligt bruger deres valgret og går til valg om tre uger!

Jeg må jo stemme til kommunalvalg i DK og har aldrig været i tvivl, hvor min stemme skal ligge, men jeg har derimod store problemer med at stemme i mit hjemland Tyskland, der er der ikke længere et parti jeg vil sætte min stemme på:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke I tvivl om, hvor min stemme skulle ligge, hvis jeg måtte stemme, men bor I udlandet så jeg har ikke mulighed for det.

 

Jeg er borgerlig og har altid været det og kan ikke forestille mig nogensinde at skulle stemme på venstrefløjen. Deres holdninger kan jeg ikke forlige mig med og er uenig med det meste der kommer fra den kant.

 

I mine unge dage stemte jeg konservativt og var medlem af konservativ ungdom, nu ligger min stemme ikke der længere omend jeg godt kan følge partiet I meget, men jeg kan følge Liberal alliance I langt mere.

Kan du ikke stemme igennem brevvalg, jeg må stemme i Tyskland, selvom jeg bor i Danmark? Har man ikke også den mulighed som udenlandsdansker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke stemme igennem brevvalg, jeg må stemme i Tyskland, selvom jeg bor i Danmark? Har man ikke også den mulighed som udenlandsdansker?

 

Nope, Danmark giver ikke lov. Så jeg må vente 6 år til jeg kan få statsborgerskab her I Tyskland så kan jeg stemme til det Tyske valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Pape er rigtig sympatisk og prof. Kunne blå blok så ikke stille ham op som statsminister?

Måske en gang. Men det kræver både nogle stemmer nu og senere. Så det er bare med at komme i gang. Jeg skulle da mene du også bor i storkredsen, så der er ingen undskyldning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Pape er rigtig sympatisk og prof. Kunne blå blok så ikke stille ham op som statsminister?

Ja det siger jeg også! Så ku jeg nok også finde på at stemme blå blok... Og så dog.. Men han er skide sympatisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville for så vidt gerne stemme på Enhedslisten og Johanne - men har førhen tænkt om det ikke var lidt utopi, det de vil? Jeg har ikke sat mig ind i nu, hvad de vil have igennem med deres politik, men tidligere har det virket lidt urealistisk.. Men det er også fordi de gerne vil mange gode ting for vores område (pædagogerne og vores kære børn) ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en gang. Men det kræver både nogle stemmer nu og senere. Så det er bare med at komme i gang. Jeg skulle da mene du også bor i storkredsen, så der er ingen undskyldning ;)

Betyder det at vi her i området kan stemme personligt på Søren Pape?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på kristendemokraterne og det gjorde jeg også sidste gang.

Jeg stemmer på dem, fordi jeg synes de har en fantastisk familiepolitik - at familien skal prioriteres, sådan at det er lettere at arbejde deltid når børnene er små og økonomien stadig hænger sammen. De går ind for minimumsnormeringer i daginstitutioner, hvilket jeg synes er virkelig godt, for der er bare ikke nok voksne alle steder. De vil give ældre mennesker lettere ved ikke at skulle digitaliseres. Ledige vil de give iværksætterydelse i to år, hvis de starter en virksomhed i stedet for ikke at kunne finde et job. Ultimativt ville de gøre abort ulovligt for andre end dem hvor graviditeten er livstruende eller de er blevet voldtaget - jeg tror ikke det sker, men ellers vil de indføre mere rådgivning omkring abort, så man ved hvad det er man har ind til.

De vil gerne være den moralske vogter i folketinget.

Jeg kan vist ikke lægge skjul på at jeg er en stor fan af kd :-D

Beklager hvis det lyder som om jeg markedsfører dem, jeg er fuldt ud klar over at de ikke kan få gennemført alt det de vil, men det er en rar tanke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ulovliggøre abort? Det er nok det værste jeg har hørt endnu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ulovliggøre abort? Det er nok det værste jeg har hørt endnu :unsure

Som skrevet tror jeg aldrig de ville få det gennemført og det er de også selv helt klar over, derfor arbejder de på at få indført mere rådgivning omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet tror jeg aldrig de ville få det gennemført og det er de også selv helt klar over, derfor arbejder de på at få indført mere rådgivning omkring det.

Nej det ville de nok heldigvis ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville for så vidt gerne stemme på Enhedslisten og Johanne - men har førhen tænkt om det ikke var lidt utopi, det de vil? Jeg har ikke sat mig ind i nu, hvad de vil have igennem med deres politik, men tidligere har det virket lidt urealistisk.. Men det er også fordi de gerne vil mange gode ting for vores område (pædagogerne og vores kære børn) ...

Jeg har det lidt som dig, de vil rigtig mange gode ting, men hvor skal pengene komme fra, det mangler jeg svar på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som øresundspendler er det dejligt nemt, for vi har hverken valgret i Danmark eller Sverige bortset fra kommunalvalget i Malmö....

 

Præcis - at stemme er åbenbart ikke en menneskeret, når man har valgt at bo i et land og arbejde i et andet <_< Jeg vil jo mene at det er rart at kunne gøre sin stemme gældende i det land man bor i, men det må vi så nøjes med at gøre til kommunalvalget. Og eftersom jeg betaler min skat i DK på lige fod med alle andre, så synes jeg egentlig også kun at det ville være ret og rimeligt, hvis man også havde en smule medindflydelse på, hvad ens skattekroner gik til. Men nej...

 

Rent principielt er jeg dybt forarget over at være frataget min stemmeret, men i praksis... tjah, der er alligevel ikke ét eneste parti i DK, som jeg blot tilnærmelsesvis helhjertet ville kunne få mig selv til at sætte min stemme ved. Og selvom jeg nok er overvejende til den borgerlige side (social-liberal er vel det der beskriver mig bedst), så håber jeg virkelig ikke at det bliver et DK med Lars Løkke ved roret efter 18. juni, da jeg finder ham utroværdig og usympatisk. Det absolut sidste parti i rækken der ville få min stemme var Enhedslisten. Synes at deres politik er helt virkelighedsfjern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer nok på Enhedslisten! Jeg ligger nok ret meget tættere på midten, men hvis NOGET skal ske så er det godt at have en lille hidsig vagthund ved magten!

 

NOGET - såsom at nedlægge politiet og indføre brødkøer i DK? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER