Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Nej, der overraskede du mig ;)

Heheh ;) Arrrrj vel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det synes jeg da lyder som en skøn test ;)

Hehe :D

Jeg synes der er rigtig svært. Jeg følger nok også for lidt med i det politik end jeg burde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :D

Jeg synes der er rigtig svært. Jeg følger nok også for lidt med i det politik end jeg burde...

Det er fisme også svært! Men jeg synes egentlig at de tests er ret retvisende! Omend de nogen gange kan overraske en :)

Jeg tror mange følger for lidt med, hvis du spørger mig. Jeg kan egentlig godt forstå det, men synes også at vi har et ansvar og bør stemme. Mange vælger jo at lade være, fordi de ikke mener at det batter noget, at det er en børnehave (altså folketinget) osv. Og jeg ville også ønske og det er mit håb for denne her valgkamp, at fokus bliver på hvad de enkelte partier kan gøre for os fremfor at beskylder hinanden konstant - det er simpelthen SÅ træls at høre på! S, V og DF er de helt store skyldnere her.. Magter det ikke!

Jeg tror de ville kunne få mange af måske stemmere til urnerene ved at melde ud hvad de vil og ikke, hvad de andre ikke gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fisme også svært! Men jeg synes egentlig at de tests er ret retvisende! Omend de nogen gange kan overraske en :)

Jeg tror mange følger for lidt med, hvis du spørger mig. Jeg kan egentlig godt forstå det, men synes også at vi har et ansvar og bør stemme. Mange vælger jo at lade være, fordi de ikke mener at det batter noget, at det er en børnehave (altså folketinget) osv. Og jeg ville også ønske og det er mit håb for denne her valgkamp, at fokus bliver på hvad de enkelte partier kan gøre for os fremfor at beskylder hinanden konstant - det er simpelthen SÅ træls at høre på! S, V og DF er de helt store skyldnere her.. Magter det ikke!

Jeg tror de ville kunne få mange af måske stemmere til urnerene ved at melde ud hvad de vil og ikke, hvad de andre ikke gøre...

Jeg tager skam ansvar og har stemt hver gang vi har haft valg, siden jeg blev myndig. Det ville måske bare bære nemmere hvis man løbende fulgte med i politik og ikke kun op til valg.

Testen på DR sagde jeg er mest enig med Lars Lykke Rasmussen. Ham vil jeg dog aldrig stemme på. Næstefter kommer konservativ. TV2 testen sagde Socialdemokraterne, kristlig Folkeparti og så kan jeg ikke huske den sidste :D Så jeg er vist bare rundforvirret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager skam ansvar og har stemt hver gang vi har haft valg, siden jeg blev myndig. Det ville måske bare bære nemmere hvis man løbende fulgte med i politik og ikke kun op til valg.

Testen på DR sagde jeg er mest enig med Lars Lykke Rasmussen. Ham vil jeg dog aldrig stemme på. Næstefter kommer konservativ. TV2 testen sagde Socialdemokraterne, kristlig Folkeparti og så kan jeg ikke huske den sidste :D Så jeg er vist bare rundforvirret.

Det skulle heller ikke forståes som, at jeg mente at du ikke tager ansvar osv. Slet, slet ikke! :) Jeg møder faktisk bare en del, der ikke stemmer og det synes jeg er bund ærgerligt, plus at jeg synes vi har en pligt til at stemme :) Den var ikke møntet på dig, kun generelt. :)

Jeg er helt enig, jeg tror det er nemmere at vælge mellem partierne hvis man løbende følger med.. Men det handler jo også om interesse :)

De tre partier minder jo faktisk også vildt meget om hinanden egentligt... De har naturligvis deres forskelligheder, men de er små :) Jeg tror når man sætter krydset så tæt på midten, altså i de test, så vil man få S, V, K eller de radikale, da de alle er meget midtersøgende i deres politik - fordi det er der størstedelene af vælgerne er. 

Jeg tror der mange skal gå og kigge på, er om man er tilhænger af mere privatisering og brugerbetaling - det er der den største deler mellem den ene og anden blok er - hvis du spørger mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemte sf sidst. Denne gang bliver det nok socialdemokratiet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager skam ansvar og har stemt hver gang vi har haft valg, siden jeg blev myndig. Det ville måske bare bære nemmere hvis man løbende fulgte med i politik og ikke kun op til valg.

Testen på DR sagde jeg er mest enig med Lars Lykke Rasmussen. Ham vil jeg dog aldrig stemme på. Næstefter kommer konservativ. TV2 testen sagde Socialdemokraterne, kristlig Folkeparti og så kan jeg ikke huske den sidste :D Så jeg er vist bare rundforvirret.

Det gælder nemlig om at følge med og ikke bare op til valg, hvor alt flæsket kommer på bordet.

I år stemmer Jeg personligt og på et parti jeg ikke før har stemt på. Men ham her har gjort så meget for at hjælpe folk der sidder i klemme.

Personligt har jeg så meget imod V og deres hetz på kontanthjælpsmodtagere. Det er virkelig ikke sjovt at være ledig OG fejle noget. Men sjovt nok bliver der ikke nævnt noget om at mange syge er parkeret på kh, fordi det er det billigste.

Undskyld for udbruddet, men det pisser mig bare så meget af at blive set ned på, når jeg gør så meget for at få det bedre og komme tilbage på arbejdsmarkedet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gælder nemlig om at følge med og ikke bare op til valg, hvor alt flæsket kommer på bordet.

I år stemmer Jeg personligt og på et parti jeg ikke før har stemt på. Men ham her har gjort så meget for at hjælpe folk der sidder i klemme.

Personligt har jeg så meget imod V og deres hetz på kontanthjælpsmodtagere. Det er virkelig ikke sjovt at være ledig OG fejle noget. Men sjovt nok bliver der ikke nævnt noget om at mange syge er parkeret på kh, fordi det er det billigste.

Undskyld for udbruddet, men det pisser mig bare så meget af at blive set ned på, når jeg gør så meget for at få det bedre og komme tilbage på arbejdsmarkedet!

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også en test man kan tage på bt.dk. 

 

Jeg er ærligt talt i vildrede i år og overvejer at stemme blankt - men det er jeg heller ikke helt tilhænger af at man gør, så ville gerne undgå det. Men altså... jeg har SERIØST ikke lyst til at stemme på nogen af dem, det er pest eller kolera for mig! Føler ikke jeg kan stole på hvad de siger, så selvom jeg skulle teste mig enig med nogen af dem, så tror jeg ikke på at de vil gennemføre det de står for og lover, og så synes jeg de skifter mening som vinden blæser... Synes det er nogle klaphatte hele bundtet.

Men nu må vi se hvad jeg ender med når vi når d. 18... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gælder nemlig om at følge med og ikke bare op til valg, hvor alt flæsket kommer på bordet.

I år stemmer Jeg personligt og på et parti jeg ikke før har stemt på. Men ham her har gjort så meget for at hjælpe folk der sidder i klemme.

Personligt har jeg så meget imod V og deres hetz på kontanthjælpsmodtagere. Det er virkelig ikke sjovt at være ledig OG fejle noget. Men sjovt nok bliver der ikke nævnt noget om at mange syge er parkeret på kh, fordi det er det billigste.

Undskyld for udbruddet, men det pisser mig bare så meget af at blive set ned på, når jeg gør så meget for at få det bedre og komme tilbage på arbejdsmarkedet!

 

Jeg forstår så sandelig godt, det ikke er rart at føle man bliver set ned på.

Der er dog ingen partier, der mener at dem der ikke kan, dem der er reelt syge at de ikke skal have hjælp. Det er kun venstrefløjens spin om hvad blå blok mener, som har lagt det modsatte frem. Det er ikke det blå blok mener.

 

Problemet er, at det pt. for nogen ikke kan betale sig at arbejde, gevinsten er for nogen bare ikke høj nok. De er på kontanthjælp og dem kan du blive sat I bås med, hvilket jeg så udemærket godt forstå ikke er rart på nogen måde og jeg formoder du må forsvare dig til tider selvom at du er reelt syg.

Men det er ikke dig der tales om, men der er ikke penge til så mange på overførsler, og det er dem der reelt har behov for hjælp som skal have den ikke dem hvor gevinsten ikke er stor nok. Det har Danmark Ganske enkelt ikke penge til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes egentlig at de radikales pressemøde var ret forfriskende, her sagde Morten Østergaard nemlig, at de vil have fokus hvad de vil gøre af tiltag m.m og ikke have fokus på, hvad de andre gør forkert (i deres øjne). Er absolut ikke radikal, men det tyder på en valgkamp fra deres side som er sober... Mon det er blot er ønske tænkning!??! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst stemte jeg faktisk liberal alliance, fordi jeg var meget enig i de ting Anders Samuelsen udtalte. Men så kommer der sådan en båtnakke til Joakim b. Olsen og ødelægger det hele. Sikke dog nogle udtalelser den mand kan komme med... Ham er jeg jo slet sket ikke enig med... Og er også bange for, de er for små til at få nogen indflydelse overhovedet... Så tror jeg skal på udkig efter noget andet denne gang...

Og Majken, jeg ved godt det var en generel udtalelse og ikke kun myntet på mig ;) Ville bare lige fortælle, at jeg ikke helt hørte under den kategori ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som øresundspendler er det dejligt nemt, for vi har hverken valgret i Danmark eller Sverige bortset fra kommunalvalget i Malmö....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :) )

 

Den er nem nok ;) Verdens højeste skatter skal da bare være endnu højere og de udefinebare  "rige"  (altså den normale middelklasse) skal betale. Sorry, kunne ikke lade hver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst stemte jeg faktisk liberal alliance, fordi jeg var meget enig i de ting Anders Samuelsen udtalte. Men så kommer der sådan en båtnakke til Joakim b. Olsen og ødelægger det hele. Sikke dog nogle udtalelser den mand kan komme med... Ham er jeg jo slet sket ikke enig med... Og er også bange for, de er for små til at få nogen indflydelse overhovedet... Så tror jeg skal på udkig efter noget andet denne gang...

Og Majken, jeg ved godt det var en generel udtalelse og ikke kun myntet på mig ;) Ville bare lige fortælle, at jeg ikke helt hørte under den kategori ;) :D

 

Det var da ellers et fornuftgt valg du lavede sidst ;) Joakim B.Olsen pakker ikke tingene ind og det er der mange der ikke kan lide, jeg mener langt fra han er en båtnakke ;) men han deler absolut vandende.

 

Hvad med de konservative?  LA og C's politik minder på mange måder om hinanden om Pape er sød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da ellers et fornuftgt valg du lavede sidst ;) Joakim B.Olsen pakker ikke tingene ind og det er der mange der ikke kan lide, jeg mener langt fra han er en båtnakke ;) men han deler absolut vandende.

Hvad med de konservative? LA og C's politik minder på mange måder om hinanden om Pape er sød :)

Jeg synes Pape er meget sympatisk. Har tit hørt ham i radioen da han var vores borgmester. Men hvad han fører af politik, det aner jeg faktisk ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Pape er meget sympatisk. Har tit hørt ham i radioen da han var vores borgmester. Men hvad han fører af politik, det aner jeg faktisk ikke...

 

http://www.konservative.dk/ :)

 

Pape står meget for de mere gamle konservative holdninger. Sænkning af skat, ansvaret og frihed tilbage til familiene, retspolitkken er vigtig m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :) )

Nu svarer jeg lige for vinnus for jeg er ret sikker på at hun ikke mener at kontanthjælpen skal hæves (eller sænkes) men at de der er syge får pengene fra den rigtige kasse!!! Vinnus er syg og erklæret uegnet til at arbejde - hun burde jo så få syge dagpenge. Vinnus VIL gerne arbejde, sagsbehandleren vil ikke sende hende i arbejdspraktik/arbejdsprøvning fordi hun er FOR syg - ergo er hun parkeret i ingenmandsland sammen med alt for mange andre!!! Fordi det er billigere at have folk på kontanthjælp end sygedagpenge! Men det ruster jo ikke vinnus til noget som helst! Hun bliver hverken rask eller får prøvet sin grænse af så hun kan bidrage til samfundet med hvad end hun kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer nok på Enhedslisten! Jeg ligger nok ret meget tættere på midten, men hvis NOGET skal ske så er det godt at have en lille hidsig vagthund ved magten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget TV2s test og var mest enig med SF som nr. 1 og de radikale som nr. 2 og 3 :)

Meeeeen jeg rammer nok Enhedslisten igen. Er glad for at have dem til at råbe op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer nok på Enhedslisten! Jeg ligger nok ret meget tættere på midten, men hvis NOGET skal ske så er det godt at have en lille hidsig vagthund ved magten!

Præcis :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :) )

Og hvordan vil de tage hånd om dem? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer Enhedslisten, som jeg plejer.

Det er det parti, der kommer tættest på mine egne holdninger og værdier.

Jeg synes politik har udviklet sig til en ren børnehave og kan virkelig godt forstå, hvis man ikke længere ved, hvad man skal stemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men venstre siger jo netop at der skal tages hånd om dem der ikke kan :) De mener bare ikke, at den rette måde at gøre det på, er at hæve kontanthjælpen.

Og hvor skal pengene iøvrigt komme fra? Til højere kontanthjælp? (Det er ikke kun et spørgsmål til dig Vinnus, bare et spørgsmål i tråden :) )

Der er ingen der snakker om at hæve kontanthjælpen, tværtimod snakker de om at sænke den, evt med et loft.

Jeg har på intet tidspunkt hørt V nævne noget om at hjælpe dem der ikke kan.

Kommunerne får lov til at parkere folk og afprøve dem på det groveste uden at der sker en fløjtende fis ved det. Der er ingen sanktioner ved kommunernes handlinger når det kommer til syge på kontanthjælp.

Folk med terminal kræft kan ikke få førtidspension, hvis der er bare den mindste mulighed for at de kan arbejde bare en time pr uge. Det er jo grotesk at det skal være sådan.

 

Hvem snakker om at hæve kh?

DA snakker om at sænke den og ftp med 4000 før skat. Men det der ikke tages højde for er, at der faktisk er en del syge på kh, og at der rent faktisk ikke er arbejde nok til alle ledige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår så sandelig godt, det ikke er rart at føle man bliver set ned på.

Der er dog ingen partier, der mener at dem der ikke kan, dem der er reelt syge at de ikke skal have hjælp. Det er kun venstrefløjens spin om hvad blå blok mener, som har lagt det modsatte frem. Det er ikke det blå blok mener.

 

Problemet er, at det pt. for nogen ikke kan betale sig at arbejde, gevinsten er for nogen bare ikke høj nok. De er på kontanthjælp og dem kan du blive sat I bås med, hvilket jeg så udemærket godt forstå ikke er rart på nogen måde og jeg formoder du må forsvare dig til tider selvom at du er reelt syg.

Men det er ikke dig der tales om, men der er ikke penge til så mange på overførsler, og det er dem der reelt har behov for hjælp som skal have den ikke dem hvor gevinsten ikke er stor nok. Det har Danmark Ganske enkelt ikke penge til.

Mange glemmer bare at det ikke er en dans på roser at være på Kh. Det er pisse ydmygende rent faktisk :( At gevinsten ikke er høj nok er et spin på samme måde som alt andet bliver fordrejet.

Selv en lille gevinst løser op for en del andre muligheder, som folk faktisk glemmer. På Kh må man ikke spare op, du må ikke eje noget der overstiger 10.000 i værdi, hvis man har en partner med en pensionsopsparing, så skal den hæves og bruges, da det er formue.

jeg skal forsvare mig stort set hele tiden, og forklare at jeg faktisk ikke bare er doven, at jeg har tabt en stor del af min identitet og føler mig værdiløs HVER ENESTE DAG. At jeg skal redegøre for hvordan vi har råd til dit eller dat (fx har jeg fået en rigtig fin danefæ jakke af mine forældre sidste år i fødsdagsgave, og har fået en del kommentarer på at man da får for meget i Kh hvis man har råd til sådan en... det samme med andre ting)

 

Dem der reelt har brug for hjælpen skal selv kæmpe for den. Fx er der en pulje til de der 12 gange psykolog hjælp til halv pris for folk med depression og angst. Er man uheldig og være syg på det forkerte tidspunkt, så er puljen opbrugt. Så er det bare ærgeligt. Vi symptombehandler I dk med medicin fx mod depression, hvor det er langt fra alle, hvor det hjælper på det egentlige problem. Samtidig får psykiatrien tilført færre penge og det er et område, der er blevet skåret en del i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER