Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Det er ikke helt tosset ;) Må med i overvejelserne...

Jeg holder vældig meget af ham. Det ved jeg også at resten af baglandet gør. Det konservative folkeparti er et medlemsparti, og jeg har ikke i mine før i mine 10 år som officiel konservativ oplevet en begejstring, som den der gik i gennem os, da Pape blev formand. Selv ikke da Lene Espersen blev formand, som ellers var fedt og gav håb, havde landet konservative den her begejstring.

Konservative har med Pape i sandhed valgt en formand, som medlemmerne kan stå inde for, og ikke valgt efter hvem den brede befolkning kender. Det synes jeg er beundringsværdigt, og jeg har kun kunnet ryste på hovedet over de politiske kommentatorer var omtalt Pape som et dårligt valgt. Nix du, det konservative folkeparti har blot været tro mod sig selv og sine medlemmer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og netop derfor skal de forblive et støtteparti, der råber op, når de andre er hyklere :)

Jeg støtter LilleMi i alle hendes kommentarer omk. Enhedslisten!!

Det meste er måske nok utopi, og jeg er SLET ikke enig i alt, men de KÆMPER så bravt og så trækker de kompromisserne i den rigtige retning.

Og lander forhåbentlig på noget nær SF niveau!

Og så har de værdigheden i behold! De er klare i deres udmeldinger og står fast og ligger ingen fingre imellem når de føler sig røvrendt!!!

Så IMO er de det mest værdige parti!

DF har de samme kvaliteter jeg er bare mindre enig med dem :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du finder ikke en politiker, for hvem det sociale område er så vigtig og samtidig med en økonomisk sans. Det er der, hvor jeg synes vi konservative adskiller os fra Venstre og LA. Det sociale er hjerteblod for os. At hjælpe samfundets svageste og værne om familien - det er konservativt. Men samtidig er vi økonomisk realistiske, og kaster ikke bare penge efter velfærd uden at der er penge til det. Desuden hjælper det, at give skattelettelser. Det sætter gang i forbruget, skaber jobs og derved flere penge i statskassen - forsimplet, selvfølgelig.

Du har en god pointe - og jeg kan 1000 gange bedre lide Pape end Espersen og Bendtsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder vældig meget af ham. Det ved jeg også at resten af baglandet gør. Det konservative folkeparti er et medlemsparti, og jeg har ikke i mine før i mine 10 år som officiel konservativ oplevet en begejstring, som den der gik i gennem os, da Pape blev formand. Selv ikke da Lene Espersen blev formand, som ellers var fedt og gav håb, havde landet konservative den her begejstring.

Konservative har med Pape i sandhed valgt en formand, som medlemmerne kan stå inde for, og ikke valgt efter hvem den brede befolkning kender. Det synes jeg er beundringsværdigt, og jeg har kun kunnet ryste på hovedet over de politiske kommentatorer var omtalt Pape som et dårligt valgt. Nix du, det konservative folkeparti har blot været tro mod sig selv og sine medlemmer. :)

Problemet med ham er at mange vælgere ikke kender ham også folk der har stemt konservativt i mange år. Han er nok bedre kendt i det jyske jeg kender ihvertfald en del på Sjælland der overhovedet ikke kendte ham.

Min oplevelse er også at baglandet er meget glade for ham, men han er jo også en af de gode gamle respekterede ku'ere :) og får stor støtte fra dem. Det hjælper jo bare ikke nødvendigvis hvis andre ikke ved hvad han står for.

Jeg håber han får et kanon valg og kommer ind og kan vise dem der ikke kender ham hvem han er, men jeg er nok ikke helt så optimistisk som dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at se TV2 i aften kl 21...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at se TV2 i aften kl 20...

Er det ikke lidt sent at sige det kl. 20.55? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke lidt sent at sige det kl. 20.55? :D

Tænkte jeg også :D er sikker på du ikke mener det med bondemændene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet med ham er at mange vælgere ikke kender ham også folk der har stemt konservativt i mange år. Han er nok bedre kendt i det jyske jeg kender ihvertfald en del på Sjælland der overhovedet ikke kendte ham.

Min oplevelse er også at baglandet er meget glade for ham, men han er jo også en af de gode gamle respekterede ku'ere :) og får stor støtte fra dem. Det hjælper jo bare ikke nødvendigvis hvis andre ikke ved hvad han står for.

Jeg håber han får et kanon valg og kommer ind og kan vise dem der ikke kender ham hvem han er, men jeg er nok ikke helt så optimistisk som dig :)

Sådan noget tager tid. Jeg tro på, Vi kommer længere med en kandidat, som baglandet bakker fuldt op om. Det er de færreste der kan trække den vilde fremgang på så kort tid alligevel. Det tager sgu tid at bugsere en stort set sunket skude ;)

Men det skal nok komme. Pape kan sætte ord på konservatisme, så det ikke kun handler om skattelettelser og mere politi. Uden vores sociale værdier kommer vi ingen vegne, og det er lige netop der, vi adskiller os fra de øvrige borgerlige partier, og det tror jeg på, at rigtig mange danskere kan bruge. Vi skal bare have budskabet ud. Der sker ikke over natten eller gennem et enkelt valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke lidt sent at sige det kl. 20.55? :D

Haha jo, jeg mente kl 21!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte jeg også :D er sikker på du ikke mener det med bondemændene :D

Haha, jo det skal vi også se! Men nej, jeg mente også kl 21...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg medlem, men ikke talsmand :)

 

Man vil jo udlicitere offentlige virksomheder til privat regi, da de der kan drives bedre.

 

 

Men nu er du jo lige blevet husejer ;) Og jeg regner lige dig og din mand for at være "almindelige middelklasses danskere" - vil I gerne betale mere i skat af jeres løn, plus mere ejendomsskat?

 

 

Jeg kan ikke tale for min mand ;) Men jeg betaler gerne til velfærd ja :) Jeg er lykkkelig for at bo i Danmark og synes faktisk, at vi har det rigtig godt.

 

 

Mine forældre fx, de kan vel betegnes som "overklasse danskere". De betaler topskat og bor i stor villa på Frederiksberg. Og de tør stadig godt at stemme rødt ;)

 

Edit: Og hov så ved jeg ikke nødvendigvis om jeg tror på, at private firmaer pr. definition drives bedre end det offentlige. Jeg kender i hvert fald nogen, der arbejder på et privat jobcenter, hvor tingene IKKE fungerer. Men i andre tilfælde kan det sagtens være, at du har ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg støtter LilleMi i alle hendes kommentarer omk. Enhedslisten!!

Det meste er måske nok utopi, og jeg er SLET ikke enig i alt, men de KÆMPER så bravt og så trækker de kompromisserne i den rigtige retning.

Og lander forhåbentlig på noget nær SF niveau!

Og så har de værdigheden i behold! De er klare i deres udmeldinger og står fast og ligger ingen fingre imellem når de føler sig røvrendt!!!

Så IMO er de det mest værdige parti!

DF har de samme kvaliteter jeg er bare mindre enig med dem :P

100% enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget tager tid. Jeg tro på, Vi kommer længere med en kandidat, som baglandet bakker fuldt op om. Det er de færreste der kan trække den vilde fremgang på så kort tid alligevel. Det tager sgu tid at bugsere en stort set sunket skude ;)

Men det skal nok komme. Pape kan sætte ord på konservatisme, så det ikke kun handler om skattelettelser og mere politi. Uden vores sociale værdier kommer vi ingen vegne, og det er lige netop der, vi adskiller os fra de øvrige borgerlige partier, og det tror jeg på, at rigtig mange danskere kan bruge. Vi skal bare have budskabet ud. Der sker ikke over natten eller gennem et enkelt valg.

Men har han den tid? Tror du han kan forblive formand hvis han ikke bliver valgt ind i Folketinget nu? Jeg tror det ikke, så der er ikke nødvendigvis tid til at han kan få mere fodfæste end hvad han får frem til d. 18. Juni.

Jeg mener nu også de andre borgerlige partier har sociale værdier også nogle jeg nemt kan være enige med og synes ikke det konservative adskiller sig betydeligt. Men mener bestemt de konservative har nogle gode mærkesager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jo det skal vi også se! Men nej, jeg mente også kl 21...

Hvad går jeg glip af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at se TV2 i aften kl 21...

hader bare debatterne på Tv2 - deres ordstyrere er gerne meget nedladende... Vil hellere se debatterne på DR :) Og allerede nu synes jeg debatten var bedre tidligere på DR1!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har han den tid? Tror du han kan forblive formand hvis han ikke bliver valgt ind i Folketinget nu? Jeg tror det ikke, så der er ikke nødvendigvis tid til at han kan få mere fodfæste end hvad han får frem til d. 18. Juni.

Jeg mener nu også de andre borgerlige partier har sociale værdier også nogle jeg nemt kan være enige med og synes ikke det konservative adskiller sig betydeligt. Men mener bestemt de konservative har nogle gode mærkesager.

Jeg tror bestemt han bliver valgt ind. Den del har jeg på intet tidspunkt tvivlet på.

Det jeg mener, vil tage tid, er en generel fremgang til partiet. Vi bliver jo nødt til at vise befolkningen, hvad det er for noget politik vi fører, det er ikke nok at fortælle om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du finder ikke en politiker, for hvem det sociale område er så vigtig og samtidig med en økonomisk sans. Det er der, hvor jeg synes vi konservative adskiller os fra Venstre og LA. Det sociale er hjerteblod for os. At hjælpe samfundets svageste og værne om familien - det er konservativt. Men samtidig er vi økonomisk realistiske, og kaster ikke bare penge efter velfærd uden at der er penge til det. Desuden hjælper det, at give skattelettelser. Det sætter gang i forbruget, skaber jobs og derved flere penge i statskassen - forsimplet, selvfølgelig.

 

 

Dem ville jeg også klart foretrække, hvis jeg skulle stemme blåt. Netop pga. de ting du nævner der.

Da jeg boede på Frederiksberg stemte jeg faktisk konservativt til sidste kommunalvalg, fordi jeg synes, at de har gjort det rigtig godt der  :)

 

Men til folketingsvalg der er mit hjerte nok stadig for rødt ;)

Det kan være at det blå blod er noget, der kommer med årene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW, jeg er kommet sent ind i denne tråd!

Jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg vil smide stemmen endnu, men jeg er tror ret sikkert at det bliver venstre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke tale for min mand ;) Men jeg betaler gerne til velfærd ja :) Jeg er lykkkelig for at bo i Danmark og synes faktisk, at vi har det rigtig godt.

 

 

Mine forældre fx, de kan vel betegnes som "overklasse danskere". De betaler topskat og bor i stor villa på Frederiksberg. Og de tør stadig godt at stemme rødt ;)

 

Edit: Og hov så ved jeg ikke nødvendigvis om jeg tror på, at private firmaer pr. definition drives bedre end det offentlige. Jeg kender i hvert fald nogen, der arbejder på et privat jobcenter, hvor tingene IKKE fungerer. Men i andre tilfælde kan det sagtens være, at du har ret.

 

Men du siger selv at vi har det meget godt - hvorfor skal vi så betale mere? :) Så handler det jo (i min verden) om at gøre det eksisterende bedre, og kræver ikke nødvendigvis flere penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du siger selv at vi har det meget godt - hvorfor skal vi så betale mere? :) Så handler det jo (i min verden) om at gøre det eksisterende bedre, og kræver ikke nødvendigvis flere penge

 

Jeg ved heller ikke om jeg synes, at vi skal betale mere :)

 

Men jeg vil ikke være med til at betale mindre, hvis det skal gå ud over velfærden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du siger selv at vi har det meget godt - hvorfor skal vi så betale mere? :) Så handler det jo (i min verden) om at gøre det eksisterende bedre, og kræver ikke nødvendigvis flere penge

Men har vi det godt?

som udgangspunkt ja - men det er jo folk sådan rent privat. Vores skoler, dag og døgninstit., plejehjem etc. lider og det er jo både vores fremtid det går udover, plus at det er de ældre som har været med til at skabe det samfund vi har i dag..

Derfor ja, vi bør betale mere - så bl.a disse områder kan forberedes, fordi det vi er vidner til i dag er bare ikke godt nok, overhovedet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke om jeg synes, at vi skal betale mere :)

 

Men jeg vil ikke være med til at betale mindre, hvis det skal gå ud over velfærden.

SÅ enig! Og jeg mener i den grad, at velfærden vil blive MEGET ringere end i dag, skulle vi betale mindre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad går jeg glip af?

Ikke meget...! Nu ser Torben og jeg Netflix - det var alligevel ikke noget jeg gad at bruge tid på - de kører bare i, hvad der er skyld i hvad og hvem der skal tage æren for hvad... Og indtil videre er det med dagpenge bare noget difus noget, som jeg ikke. Er blevet en skid klogere på, hvad de mener om..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke tale for min mand ;) Men jeg betaler gerne til velfærd ja :) Jeg er lykkkelig for at bo i Danmark og synes faktisk, at vi har det rigtig godt.

 

 

Mine forældre fx, de kan vel betegnes som "overklasse danskere". De betaler topskat og bor i stor villa på Frederiksberg. Og de tør stadig godt at stemme rødt ;)

 

Edit: Og hov så ved jeg ikke nødvendigvis om jeg tror på, at private firmaer pr. definition drives bedre end det offentlige. Jeg kender i hvert fald nogen, der arbejder på et privat jobcenter, hvor tingene IKKE fungerer. Men i andre tilfælde kan det sagtens være, at du har ret.

Synes du så den velfærd du så glædeligt betaler til er god?

Jeg synes det bestemt ikke, det kan gøres så meget bedre og uden at gøre den offentlige sektor større.

Der er lange ventetider på behandling, sygehusene er dårlige mange daginstitutioner er dårlige, skolerne er ikke just de bedste, vejene er til grin at køre på. Jeg kan blive ved og når jeg så ser hvor godt det er her sydpå så bliver jeg så ked af at mange danskere vil have mere af det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har vi det godt?

som udgangspunkt ja - men det er jo folk sådan rent privat. Vores skoler, dag og døgninstit., plejehjem etc. lider og det er jo både vores fremtid det går udover, plus at det er de ældre som har været med til at skabe det samfund vi har i dag..

Derfor ja, vi bør betale mere - så bl.a disse områder kan forberedes, fordi det vi er vidner til i dag er bare ikke godt nok, overhovedet!

Jeg er så meget enig i det her Majken!! Men hvem skal man så stemme på, for at det bliver ført ud i praksis? Og som stadig kan føre en fornuftig økonomisk politik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER