Katrinemus

I behandling - smalltalk

739 indlæg i dette emne

Altså jeg er nød til at hører jer om noget..

En jeg kender som har været i behandling fortalte mig den anden dag at hun havde fået at vide at de satte 2 æg op, en pige og en dreng..

Kan det overhovedet ses/måles eller hvad man gør på det befrugtede æg??? :huh

Og så synes jeg at have læst et sted at det var en skrøne at de fleste behandlingsbørn der bliver født er drenge.. Men har hørt 2 sige det nu at det passer og ikke er en skrøne.. Hvad tænker i??? :blink :)

Det kan ikke være en misforstået joke?

Men man kan godt lave en fuld kromosomanalyse på æggene og dermed også se kønnet. Jeg mener, at det er når ægget har delt sig til 8 celler, at man kan tage en celle fra og lave kromosomanalyse på den. Men det gør vist ægget (eller det er vel et embryo så) lidt "ustabilt" og jeg tror ikke helt man ved, hvad konsekvenserne kan være af at fjerne en celle. I Danmark er det kun noget, der må gøres på få hospitaler og man gør det kun, hvis man f.eks ved at begge forældre er bærere af en alvorlig arvelig sygdom. Så er formålet med det at finde de befrugtede æg, der ikke har sygdommen. Men det er ulovligt i DK at kønssortere i æg. Men derfor kan der måske godt blive sagt ting "off the record"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er dagens scanning overstået. Et æg var vokset, resten var gået i stå. Så nu får jeg fuld skrald på hormoner og så hedder det scanning igen mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dagens scanning overstået. Et æg var vokset, resten var gået i stå. Så nu får jeg fuld skrald på hormoner og så hedder det scanning igen mandag.

Krysser fingre for at det er flere som har vokst frem til mandag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde. Du er der altid til at støtte :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde. Du er der altid til at støtte :kram

Det prøver jeg iallefall på, og syns at i andre også er rigtig gode til at bakke meg op når jeg trenger det. :) ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dagens scanning overstået. Et æg var vokset, resten var gået i stå. Så nu får jeg fuld skrald på hormoner og så hedder det scanning igen mandag.

Glæder mig til en opdatering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dagens scanning overstået. Et æg var vokset, resten var gået i stå. Så nu får jeg fuld skrald på hormoner og så hedder det scanning igen mandag.

krydser alt hvad jeg har på en god scanning på mandag! :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram2

Og jeg krydser fingre for dig i morgen FruKirslev! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak! Kan ikke finde ud af om jeg er skræmt, nervøs, spændt eller glad. Eller så er jeg det hele på en gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak! Kan ikke finde ud af om jeg er skræmt, nervøs, spændt eller glad. Eller så er jeg det hele på en gang

Spent på oppdatering hos deg også! Husker godt følelsen! Den er VIRKELIG blandet!! :P

Knus herfra! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak! Kan ikke finde ud af om jeg er skræmt, nervøs, spændt eller glad. Eller så er jeg det hele på en gang

Kan jeg godt forstå! Jeg går også bare og VENTER på ægudtagning samtidig med at jeg er PISSE bange for det. Suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en lille update

fik været til æu i morges. Gik godt, de fik 7 flotte æg. Min højre æggestok var noget usamarbejdsvillig, så den fik et par hårde tryk. Men ingen smerter været efter jeg er kommet hjem, så synes jeg er sluppet meget heldigt :D

nu skal jeg bare vente til det bliver mandag og forhåbentlig få et æg lagt op igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håper i kan få nogen gode æg satt inn igen,og måske også så gode at i kan fryse. :)

Er det vanlig at få satt inn 1 eller 2 her i DK? Når vi holdt på i Norge var det vanlig med 2, men jeg fik 1 satt inn pga dårlig rygg.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

typisk får man kun et æg sat ind hvis man har gode chancer for graviditet. Men man kan godt få to sat op, men det er typisk efter et forsøg eller gode overtagelses evner :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en lille update

fik været til æu i morges. Gik godt, de fik 7 flotte æg. Min højre æggestok var noget usamarbejdsvillig, så den fik et par hårde tryk. Men ingen smerter været efter jeg er kommet hjem, så synes jeg er sluppet meget heldigt :D

nu skal jeg bare vente til det bliver mandag og forhåbentlig få et æg lagt op igen :D

Sådan! Hvor er det godt at høre. Har tænkt på dig idag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dagens scanning overstået. Et æg var vokset, resten var gået i stå. Så nu får jeg fuld skrald på hormoner og så hedder det scanning igen mandag.

Jeg håber de er vokset fint til mandag :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber de er vokset fint til mandag :bd

Så har jeg været afsted igen. Æggene er vokset godt - nogle bedre end andre. Så jeg skal til ægudtagning på fredag og ægoplægning mandag eller onsdag i næste uge. Spændende og skræmmende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været afsted igen. Æggene er vokset godt - nogle bedre end andre. Så jeg skal til ægudtagning på fredag og ægoplægning mandag eller onsdag i næste uge. Spændende og skræmmende!

:glad hvor er det godt at høre :yay hvor mange er det i spil? :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende Finemor!!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad hvor er det godt at høre :yay hvor mange er det i spil? :bd

Jeg ved set faktisk ikke. Der har jo været 10-11 stykker før, men hvor mange man tæller med nu når det har forskellige størrelser ved jeg ikke. Kommer vel også an på hvor meget de små når at vokse inden fredag? Jeg får jo Menopur 300 ie to dage mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det spændende Finemor!  :loveshower massere af :bd i din retning!

 

Fik været til ÆO idag. Så lige nu ligger jeg med et æg i mig der bare har at sætte sig fast  :kuller  :7himmel

Vi havde 6 ud af 7 befrugtet æg, så spændende at se om de sidste 5 kan fryses ned 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det spændende Finemor! :loveshower massere af :bd i din retning!

Fik været til ÆO idag. Så lige nu ligger jeg med et æg i mig der bare har at sætte sig fast :kuller :7himmel

Vi havde 6 ud af 7 befrugtet æg, så spændende at se om de sidste 5 kan fryses ned

Sug dig fast lille æg!

Hvor er det spændende med de sidste 5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved set faktisk ikke. Der har jo været 10-11 stykker før, men hvor mange man tæller med nu når det har forskellige størrelser ved jeg ikke. Kommer vel også an på hvor meget de små når at vokse inden fredag? Jeg får jo Menopur 300 ie to dage mere.

Dem der er så tæt på 20mm. De vokser jo endnu :kram2

Edit: hvad har du valgt om smertestillende? Traditionel eller akupunktur? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem der er så tæt på 20mm. De vokser jo endnu :kram2

Edit: hvad har du valgt om smertestillende? Traditionel eller akupunktur? :)

Jeg havde ikke set at du havde skrevet. Jeg havde egentlig valgt akupunktur, men da sygeplejersken hørte at jeg var bange valgte hun om for mig. Lidt overraskende da det inden har lydet på at man ikke kan sige hvad der virker bedst. Men jeg stoler på dem og tror på at de har valgt det bedste til mig.

Jeg dumrede mig ellers MAX igår. Jeg skulle jo tage min ægløsningssprøjte kl.20 præcis, men var taget på demo en times kørsel væk med pen, sprutserviet og kanyleboks, men UDEN nålen! Jeg måtte jo gå panikslagen tilbage ind i stuen og fortælle at jeg havde glemt min nål, og høre om der var nogen af dem der var diabetiker eller kendte en diabetiker. Og så ville skæbnen at der boede en 5 min gang derfra - som var hjemme! Så 20.11 havde jeg taget min injektion og kunne gå i gang med min demo.

Til gengæld var nålen jeg lånte kun 5 mm og den jeg skulle have brugt 12 mm hvilket jeg egentlig har kørt mig selv noget op over siden, men har netop talt med klinikken og både nålelængde og klokkeslæt

er helt okay. Pyyyyh ha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER