MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Her har han også kun været i bad 3 gange..

Bruger ikke noget i vandet, heller ikke olie, fik at vide det slet ikke er nødvendigt.. Nå, så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed kan jeg se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilstræber bad én gang ugentligt. Og absolut intet i badet!!

Min store på 2,5 år er i bad én gang ugentlig og heller intet i vandet. Hun får sjældent vasket hår, men kun hvis det er fyldt med sand osv og så bliver det brusebad for at skåne huden for alt det sæbe.

Hun har børneeksem og derfor "frygter" jeg også lidt at Julius får det. Hudlægen anbefaler bad én gang ugentligt og intet i vandet - hverken olie eller neutral sæbe.. Og det fungerer her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht skråstol, hvornår og hvorfor er det at I bruger den?

Jeg er oprigtigt nysgerrig, fordi jeg for det første ikke kan gennemskue det smarte i den og for det andet er den jo ikke rigtig god for noget..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht skråstol, hvornår og hvorfor er det at I bruger den?

Jeg er oprigtigt nysgerrig, fordi jeg for det første ikke kan gennemskue det smarte i den og for det andet er den jo ikke rigtig god for noget..?

Her er han typisk vågen fra ved 7 tiden og 2-3 timer. Inden jeg brugte skråstolen måtte jeg fx gå på toilettet med ham i armene og lave morgenmad. Den skråstol jeg har kan ligges helt ned, så ligger han i den måske i 5 min mens jeg får lavet morgenmad.

Jeg forstår din holdning med at den ikke er godt for noget, men den hjælper mig til at kunne få en bedre morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht skråstol, hvornår og hvorfor er det at I bruger den?

Jeg er oprigtigt nysgerrig, fordi jeg for det første ikke kan gennemskue det smarte i den og for det andet er den jo ikke rigtig god for noget..?

Når vi spiser står stråstolen tit på bordet hvor hun så ligger og kan følge med mens vi taler med hende :-) men hun ligger også lige så meget ned som i liften, men kan jo så se hvad der foregår omkring hende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilstræber bad én gang ugentligt. Og absolut intet i badet!!

Min store på 2,5 år er i bad én gang ugentlig og heller intet i vandet. Hun får sjældent vasket hår, men kun hvis det er fyldt med sand osv og så bliver det brusebad for at skåne huden for alt det sæbe.

Hun har børneeksem og derfor "frygter" jeg også lidt at Julius får det. Hudlægen anbefaler bad én gang ugentligt og intet i vandet - hverken olie eller neutral sæbe.. Og det fungerer her :)

Hvad tænker du med bad efter at have været i svømmehallen? Der er jo klor i vandet som ikke er rart for huden. Of ville du htyge fugtighedscreme efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht skråstol, hvornår og hvorfor er det at I bruger den?

Jeg er oprigtigt nysgerrig, fordi jeg for det første ikke kan gennemskue det smarte i den og for det andet er den jo ikke rigtig god for noget..?

Jeg har ikke brugt den endnu, fordi jeg jo har hørt den ikke skulle være så god.. men jeg havde tænkt og håbet lidt på at Freya gad sidde lidt i den en gang i mellem, så jeg kunne komme op og f.eks. lave morgenmad, komme på toilettet osv. Hun gider nemlig ikke rigtig ligge på aktivitetstæppet og slet ikke særlig længe,så jeg håbede at det at komme lidt op så hun kan se mere ville hjælpe lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix kommer i bad 1-2 gange om ugen. Nogle gange går der 3-4 dage mellem afføringerme, og når det så sker er der ingen ble der kan holde det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er svært glad for vores skråstol. Man kan tage den med på badeværelset så han kan kigge på mig når jeg er i bad, og når vi spiser kan man sidde og snakke med ham. Der er ikke plads på bordet når vi alle fire sidder der. Det er kun i kortere perioder og kan ikke se den på nogen måde skulle kunne skade. Den ligger stort set vandret. Han ligger også meget på maven og på ryggen med legestativ. Fordelen ved skråstolen frem for at han ligger fladt på ryggen er også at han ligge lige med hovedet i stedet for til den ene side. Han er nemlig blevet lidt skæv i kraniet.

Igår kunne han endelig løfte hovedet rigtigt op når han ligger på maven, så regner med at det bliver meget nemmere fra nu af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han vil gerne sove om dagen, når jeg ikke er alene med ham :(

Det kan godt være, at han opfanger, at jeg er nervøs over at skulle være der selv med ham. I dag, synes jeg bare ikke at jeg var nervøs, blev først ked af det, da det gik op for mig, at det var samme mønster, som de andre dage, hvor vi har været alene. Så det må næsten være noget ubevidst, hvis han fanger noget fra mig. Ved bare ikke, hvordan jeg dog skal ændre det :( vil jo så gerne kunne være alene med ham.. føler mig så elendig over at skulle babysittes konstant.

Emilie, du må ikke slå dig selv sådan oven i hovedet. Drengen trives jo og tager på, og med så små børn ændrer tingene sig hele tiden, så man kan ikke regne med at de har et fast mønster allerede. Sig til dig selv at du er god nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, du må ikke slå dig selv sådan oven i hovedet. Drengen trives jo og tager på, og med så små børn ændrer tingene sig hele tiden, så man kan ikke regne med at de har et fast mønster allerede. Sig til dig selv at du er god nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg ved det godt. Det er bare svært at slippe den følelse af at det er mig, der gør noget forkert :( Hvornår begynder de mon at få lidt fast rytme?

Fik lige en kæmpe tudetur her til morgen. Han lå på ammepuden mens jeg fumlede lidt med at få bh'en op, og så kigger drengen på mig med kæmpe øjne og fremtryller det største smil :wub det er første gang han smiler rigtigt <3 Så smelter man da totalt af lykke altså.

Fik også ringet til min læge. Fik desværre ikke fat i ham, jeg plejer at gå hos. Jeg forklarede, at sp havde screenet for efterfødselsreaktion og havde bedt mig få en henvisning gennem egen læge. Men det kan jeg ikke få. Når det ikke er decideret angst eller depression, er man ikke berettiget til det, så jeg skal selv betale, hvis jeg skal gå hos en psykolog :( fedt.

Har ringet til sp, for synes det virker mærkeligt, når nu hun sagde at jeg skulle have en henvisning. Håber hun snart ringer tilbage.

For det er godt nok mange penge, hvis ikke jeg får noget tilskud overhovedet :(

Kan ikke rigtig huske hvornår de får en fast rytme, men husker at når man endelig troede at nu var der en god rytme, ja så ændrede det hele sig igen. Det kommer sikkert også an på hvor struktureret man selv er. Jeg er IKKE særlig struktureret.

Åh, det er bare det dejligste når de smiler til en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke rigtig huske hvornår de får en fast rytme, men husker at når man endelig troede at nu var der en god rytme, ja så ændrede det hele sig igen. Det kommer sikkert også an på hvor struktureret man selv er. Jeg er IKKE særlig struktureret.

Åh, det er bare det dejligste når de smiler til en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker du med bad efter at have været i svømmehallen? Der er jo klor i vandet som ikke er rart for huden. Of ville du htyge fugtighedscreme efter?

Da min datter var baby, talte babysvømning for hendes ugentlige bad og ja, så blev hun smurt ind med A-derma creme efterfølgende :)

Det var igen hudlægens råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder smart med skråstole, der kan ligge helt vandret - så burde de vel heller ik "skade" :)

Indtil videre har vi bare brugt dyne/tæppe og nu også aktivitetstæppe eller sækkestol. Det hele kan være på bordet, når vi spiser eller på vores køkken-ø, når der laves mad - så længe han ik triller eller forsøger på det ;)

Jeg havde en skråstol til min store pige, men brugte den aldrig, så måske jeg bare aldrig fangede fidusen nemlig - eller automatisk benyttede andre ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuu Klaudia har taget 400 g på, på 6 dage, så nu vejer hun 3250 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuu Klaudia har taget 400 g på, på 6 dage, så nu vejer hun 3250 g.

Hvor dejligt :) 

Lyder bare så småt :) Lea var 3710 ved fødslen og omkring 5 kilo nu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :)

Lyder bare så småt :) Lea var 3710 ved fødslen og omkring 5 kilo nu :)

Jamen hun vejede os kun 2400 g ved fødslen og tabte sig ned til 2287 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun vejede ozon 2400 g ved fødslen og tabte sig ned til 2287 g.

 

Kan godt huske at hun var lille :) og lyder da rigtigt godt at hun nu er kommet så højt op :) 

 

Der er intet galt med hende vel? altså udover at hun er en nips genstand i forhold til sin alder:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til 5 ugers undersøgelse hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, har fået svar fra psykologen. Første ledige tid er 18/6 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til 5 ugers undersøgelse hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som et godt besøg!!

Han er nok også blevet super stærk af at skrige så meget! Det sku være ret hårdt og energikrævende for hele kroppen :)

Helt afgjort, det tager mange kræfter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, har fået svar fra psykologen. Første ledige tid er 18/6 :(

Åh nej dog, der må da være en anden psykolog der kan bruges, som har tid før? .. Eller er det fordi du vil bruge ham/hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej dog, der må da være en anden psykolog der kan bruges, som har tid før? .. Eller er det fordi du vil bruge ham/hende?

Det er fordi, jeg har gået hos hende før og var rigtig glad for hende.

Men jeg må nok hellere kontakte nogle andre, for det nytter jo ikke rigtig noget, at der skal gå så lang tid. Det er bare så træls, for har virkelig dårlige oplevelser med at skifte psykologer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER